Palivový filtr

Příspěvekod Bake » čtv úno 09, 2012 0:31,0

[quote="aniky"]Pánové!!! Vyvločkovaný parafín v naftovém filtru už nikdo teplem nerozpustí....Nekompromisně vyměnit...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod aniky » čtv úno 09, 2012 0:33,0

Problem je v tom ze ja som ho vymenil a miesto zhasinania za jazdy uz prezmenu radsej ani nestartuje...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Příspěvekod koudak » čtv úno 09, 2012 10:03,0

2 Bake: Jak to, že se ten parafím teplem nerozpustí? Tomu moc nerozumím.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod DR » čtv úno 09, 2012 10:10,0

aniky: pokud jsi při té výměne zavzdušnil palivovou soustavu - a to je vysoce pravděpodobné, tak se nediv, že netsartuje. Ona výměna palivového filtru u TDCi není zrovna domácí práce, servisy na to používají speciální vakuovou pumpu, kterou to dokážou odvzdušnit. Jinak riskuješ poškození palivového čerpadla, které jede "na sucho".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod aniky » čtv úno 09, 2012 10:45,0

Njn nechcel som to kvoli takej blbosti odtahovat do servisu ale vidim ze som mal :( Zajtra to skusim pomocou uvolnovania vstrekov odvzdusnit a ked ani to nepomoze asi to odtiahnem tak ci tak...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Příspěvekod DR » čtv úno 09, 2012 11:18,0

aniky: já tě nechápu. Nemáš tušení, jak ten motor funguje, neznáš správné postupy, jak dané úkony provést, nemáš na to ani potřebné vybavení, ale klidně se v něm vrtáš. A když si ho vlastní blbostí umrtvíš, tak tě to vůbec neodradí a hodláš ho zmrvit ještě víc. Zkus aspoň občas myslet dřív, než si zase budeš hrát na automechanika.


Psal jsem jasně, že se to musí odvzdušnit vakuovou pumpou. Tak čeho si asi myslíš, že dosáhneš povolování vstřiků? Kromě dalšího "suchého provozu" = zadírání čerpadla, nedosáhneš vůbec ničeho.

DR
zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=91096#91096
píše:
.... jen drobná technická poznámka. Jestli jsi funkčnost vstřikování CR systému "testoval" povolováním spojů vysokotlakého okruhu, tak bych tě rád upozornil, že palivo by odtud unikalo pod takovým tlakem, který by ti snadno dokázal uříznout prst. Takže tady opravdu končí sranda a jestli si necháš poradit, tak to svěř odborníkům, ideálně od delphi diesel. ... Je to samozřejmě tvoje auto a můžeš si na něm bastlit co chceš jak chceš, ale když budeš pokračovat jako doteď, můžeš přijít k úrazu, nebo v lepším případě "jen" napáchat víc škody, než užitku.

CR systém v TDCi se doma v garáži opravovat nedá (rozhodně ne jeho vysokotlaká část), to je jako chtít opravovat hodinky kladivem a kombinačkama. A rozumný kutil by měl znát hranice svých možností.



Jestli si necháš poradit, tak se neser do věcí kterým nerozumíš (i když ty si asi myslíš, že tomu rozumíš, že?) a odvez to buď do specializovaného delphi servisu, nebo aspoň k fordovi (tam to odvzdušnění zvládnou taky)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod aniky » čtv úno 09, 2012 11:33,0

Pumpu som pouzil ale vysledok sa nedostavil. Nemyslim si, ze tomu rozumiem a automechanik isto niesom. Nepripadalo mi to zlozite ako to nakoniec je takze co uz clovek sa uci na svojich chybach. Uz som dohodol servis na zajtra kde mi to dufam spravia...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Příspěvekod MIS » čtv úno 09, 2012 12:33,0

TO DR : Dovolím si trochu oponovat Ti. Výměna palivového filtru u TDCI je snadná práce, která je hotová za cca 10 minut. Dělal jsem to na svém autě už více než 5x (měním jej při každé výměně oleje). Při dodržení postupu : odpojíš hadice, vyndáš filtr, namontuješ nový, zaliješ naftou, připojíš hadice, se Ti to opravdu nazavzdušní. Myslím, že tohle zvládne doma (až na výjimky) opravdu téměř každý.
Osobně si myslím, že spousta problémů uživatelů TDCI je dána zanedbanou údržbou. Do značkového servisu nejezdí prakticky nikdo, jak se (a také kdy) má o auto starat sám ví málokdo a všechno se řeší, až když auto nejede. Potvrzují to i dotazy některých uživatelů TDCI - třeba : Kdy se ten filtr má vlastně měnit??? No, pak je to jasné. Filtr zanešený, nádrž zanešená, vedení paliva zanešené. Pak to prostě v zimě jezdit nebude...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod aniky » čtv úno 09, 2012 12:38,0

Filter nechavam menit kazdu jar spolu so vsetkymi ostatnymi, olejom atd. Teraz som si ho menil sam lebo sa mi nechcelo cez pol mesta tahat auto a spravil som to podla navodu, ktory som nasiel na nete. Rano ma cakaju v servise aby sa na to pozreli. Mam to auto par rokov a este sa mi nestalo, ze by takto zamrzlo tak neviem co je tento rok ine. Asi som natankoval zlu naftu a uz je to v tahu...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Příspěvekod MIS » čtv úno 09, 2012 12:44,0

TO aniky : Nojo, jenomže pokud máš špatnou naftu, tak tam můžeš dát filtrů třeba 27 a to auto Ti v těchto mrazech stejně jezdit nebude!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod aniky » čtv úno 09, 2012 12:50,0

To mi je jasne. Cely cas tankujem len v-power takze asi mali nejaku nahovno varku na pumpe a je to v .....
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Příspěvekod MIS » čtv úno 09, 2012 12:53,0

A nebo je závada někde jinde......
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod aniky » čtv úno 09, 2012 13:11,0

Jo, preto ide do servisu kde maju diagnostiku....
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Příspěvekod koudak » čtv úno 09, 2012 13:46,0

2 Bake a všichni. Trochu to zapadlo, tak se optám ještě jednou.

Jak to, že se ten parafím ve filtru teplem nerozpustí? Tomu moc nerozumím.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod DR » čtv úno 09, 2012 14:43,0

koudak (a ostatní): s mírnými výhradami na většinu dotazů odpovídá (v obecné rovině, neberte to prosím všechno jako absolutní a doslovnou pravdu) tento článek http://www.cimbu.cz/clanky/DIE_58-59.pdf
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » čtv úno 09, 2012 15:30,0

[quote="koudak"]Nejsem chemik, zdůvodnit to neumím. Ber to prostě jako fakt....Nerozpustí, vyměnit..
Jiná situace je, když ztuhne nafta za hranici čerpatelnosti. Potom po rozmražení může auto normálně jet....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod koudak » čtv úno 09, 2012 15:40,0

Článek jsem přečetl. Informace jsem načerpal. Klasicky doporučily premiové nafty. Já od samého počátku, co auto mám (dotaženo z DE s 95 tkm), tankuju vervu. Možná to je blbost a drahé, ale já si říkám, že to třeba pomůže udržet vstřikování a filtr v kondici.

V článku dále psali, že nadměrný obsah aditiv (přespříliš aditiv) už zase ke srážení parafínu přispívá. Čili je otázkou, zda do vervy ještě třeba vif přidávat.

Další informace, co mě zaujala, je info o vyhřívaném palivovém filtru. Schválně kouknu pod kapotu, ale podle mne tam žádné dráty nemám. :arrow: DOTAZ: Dá se to vyhřívání dobastlit?

2 Bake: V článku psali, že ty krystaly nejde rozpustit při pokojové teplotě. Co kdyby na to člověk vzal vyšší teplotu (výkonný fén)? Prosím neber to tak, že ti nevěřím. Jen zkoumám možnosti, co mám dělat, až pojedu o víkendu na hory a ráno nenastartuju (nádrže je plná a arctic nafta už se tam teď nevejde :-)
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod bubas » čtv úno 09, 2012 15:55,0

To vyhřívání by mne taky zajímalo, minulý pátek jsem jel z Liberce (při odjezdu -24) do Prahy a skončil jsem v Benátkách, kde mi Mondika nechali v garáži, vyměnili pal. filtr a prý dali aditivum proti zámrzu (ale dávali to do skoro plné nádrže, takže promícháno nebylo.

Po několika hodinách ho vrátili a jelo to v pohodě, nicméně se vše vrátilo o víkendu.
V tom servisu říkali, že jim na diagnostice vyjel nižší tlak na jednom vstřiku a pal čerpadle, což prý ale může být tou zmrzlou naftou a ucpaným filtrem.
Auto je koupené z Itálie, takže podle článku bez vyhřívaného filtru, dá se to nějak dodělat?

Asi za dva týdny budu zpět v Praze, doufám, že s Mondeem, tak asi zas Zavítám do Ford Hale pro ověření těh vstřiků, sice nerad, ale jistota je jistota...
Mondeo, 2.0 TDCi 85 kW, Kombi, r.v. 2005, Trend
bubas
**
**
 
Příspěvky: 66
Registrován: úte črc 29, 2008 22:01,0

Rozpouštění krystalků parafínu

Příspěvekod Mareg » čtv úno 09, 2012 17:34,0

Pokud jsem to dobře přečetl a pochopil, tak pokud to ještě jde nastartovat, tak by mělo ohřátí fénem pomoct. Pokud to už ani nejde nastartovat, tak nepomůže ani to a je to na výměnu filtru.

Pokud jsem to pochopil, tak Mondeo má přívod nafty od motoru zpět do filtru - takže by mělo pomoct preventivně po nastartování nechat motor chvíli běžet. To by odpovídalo i mé zkušenosti, protože když nejsou takovéto mrazy, tak auto nastartuji a nechám po dobu čištění oken od námrazy běžet - v tomto případě jsem s tím také nikdy problém neměl. Ale když jsou takovéto mrazy, tak už námraza není a já vyjíždím hned po startu - motor nestačí ani minimálně ohřát ten filtr "zpětnou" naftou.

Pokud se nepletu, tak filtr se mění po 40k, ale už si nejsem jistý, tak jsem se ptal.
Mondeo Mk. III, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
Mareg
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: ned lis 18, 2007 1:42,0
Bydliště: Boršice

Příspěvekod Slid » pát úno 17, 2012 11:21,0

Ahoj,

tak se musim taky pochlubit se svym problemem vubec nevim co se stalo.
A myslim si, zda se takhle neprojevuje ucpany palivovy filtr nebo na co bych se mel zamerit.

Mam Ford Mondeo 2.0 TDCI 85kw r.v. 2006
Auto jezdilo kazdy den bez problemu, parkuji venku ve mrazech i -25 nebyl problem se startem, vzdy chytlo na otoceni. Jednoho dne jsem prijel na parkoviste, zaparkoval auto, prvni noc bez mrazu, rano prijdu k autu sednu nazhavim otocim klickem starter toci s motorem, ale auto nechytne a nema ani snahu o chytnuti. Nechapu proc? Nebyly zadne priznaky, auto jelo krasne, tahlo, spotreba stejna, otacky bez houpani. Nevite vcem by mohl byt problem, nebo na co se zamerit, kousek je Ford tak mi nic asi dneska nezbude a pujdu tam at to napichnou na diagnostiku a uvidi se. :cry:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník