Palivový filtr

Příspěvekod bery9 » ned dub 04, 2010 13:41,0

nik píše:Ne normálně nic neodpojuj.Vlez po auto chyť tu rychlospojku úzkýma kleštěma zmáčkní a vytáhni od filtru.To stejné na druhé straně.Je to hračka.Malinko benzínu vyteče.A pak až budeš startovat tak normálně toč motorem a ono to po 5 sekundách naskočí.Máš to za 20 minut vyměněné.


Tak taková oprava se vyplatí. Slyšel jsem jen, že ta spojka co drží hadičky na přívodech je nějaká divná a potřebuji na tu spojku zvláštní kleště?? Je to pravda??
BMW 316(E21), 1,6, 66kW, coupe
Opel Astra, 1,7 TD, combi, De Luxe
Mondeo, 1.8i - 16V, 85 kW, combi, CLX
Uživatelský avatar
bery9
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned říj 12, 2008 22:12,0
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod nik » ned dub 04, 2010 15:24,0

Ne nepotřebuješ zvláštní kleště,stačí obyčejné tenké(na konci zůžené),nebo šroubovák kterým tu bílou nebo černou sponku zmáčkneš.Neboj se toho,jak říkam 20 minut i se zvednutím auta :wink:
Mondeo, 2.5 6V 125, Sedan, r.v. 1995, Ghia
nik
**
**
 
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 29, 2009 19:50,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod bery9 » ned dub 04, 2010 19:16,0

nik: Tak ho jdu objednat a ještě hurá do toho. Jelikož je jaro tak to hned udělám společně s výměnou oleje a filtrů. Díky za odpověď.
BMW 316(E21), 1,6, 66kW, coupe
Opel Astra, 1,7 TD, combi, De Luxe
Mondeo, 1.8i - 16V, 85 kW, combi, CLX
Uživatelský avatar
bery9
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned říj 12, 2008 22:12,0
Bydliště: Kadaň

filter?

Příspěvekod m.a.t.y » sob kvě 08, 2010 14:41,0

Muze mi prosim nekdo potvrdit ze tento filter splnuje filtrovatelnost 2 mikrometry?

http://www.vol.cz/maty/IMG_0967.JPG
http://www.vol.cz/maty/IMG_0968.JPG
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2005, VIVA
m.a.t.y
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob kvě 31, 2008 16:49,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod pava » ned kvě 09, 2010 21:34,0

maty: doporučuji pročíst tady: http://tadpraha.cz/index.php?pid=326&id=120
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, Ghia+ včetně kůže (5-st. tiptronic automat) Navi Denso, DVD multimédia Ford Obrázek
Obrázek
pava
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř čer 25, 2008 23:29,0

Příspěvekod m.a.t.y » pon kvě 10, 2010 9:34,0

Presne tohle jsem cetl. Jiz jsem pred cca 20000km p. filter menil. To co je na fotkch to mi tam dal autorizovany servis. Prave proto se ptam zda-li to splnuje tu filtrovatelnost, nebo to mam nechat radeji vymenit?

Tak jsem to radeji nechal vymenit. Taky mi v diesel servisu v Malesicich doporucovali ze to mam menit po cca 20000km.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2005, VIVA
m.a.t.y
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob kvě 31, 2008 16:49,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod johnyd » čtv kvě 13, 2010 17:28,0

Ahoj, co říkáte na palivový filtr UFI? V prodejně mi ho nabízeli, že je výborný, že se ta firma zabívá filtrama a že filtruje 2 mikrony, je to pravda?
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

UFI

Příspěvekod David V » pát kvě 14, 2010 9:58,0

UFI filtry jsem používal 6 let na předchozím vozidle a neřešil jsem nikdy žádnou nepříjemnost. Je to poměrně známý italský výrobce. Já bych se jich nebál. Jako měřítko mi slouží vzduchový filtr, jehož kvality člověk pozná zejména na spotřebě.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: UFI

Příspěvekod DR » pát kvě 14, 2010 15:19,0

David V: promiň, ale vzduchový filtr dneska dělá každý lojza, posuzovat podle něj kvalitu palivového filtru je pitomost. A stejně tak je pitomost dát do TDCi palivový filtr, u kterého si nejsem na 100% jistý, že má 2 mikronovou filtraci. U TDCI je správný filtr podmínkou pro uznání reklamace vstřiků, tím je snad řečeno všechno. Pokud ne, tak polopatě, filtr s většími otvory propustí větší nečisototy a tím dojde ke zkrácení životnosti komponent CR systému (vstřiky + čerpadlo).

BTW, posuzovat kvalitu vzduchového filtru podle spotřeby je taky hovadina. Nic to nevypovídá o kvalitě filtrace, jen to cosi naznačuje o prostupnosti vzduchu filtrem. Když tam nedáš žádný filtr, taky budeš mít skvělou spotřebu, ale na životnosti motoru se to projeví velmi negativně. Snad už to chápeš.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Filtry

Příspěvekod David V » pát kvě 14, 2010 15:51,0

Dobře, co z Tvé odpovědi plyne pro johnyd?
Ano moje odpověď byla vágní, zejména druhá část byla diletantská - protože jsem narážel na to, že otec kdysi koupil velmi laciný polský vzduchový filtr a stoupla mu skoro o litr spotřeba - ano filtrace byla dokonalá, filtr nepropouštěl ani vzduch.
Takže pokud chce johnyd vědět, jak jsou na tom palivové filtry UFI, tak UFI mají svoje stránky, popřípadě se pokusit přijít k informaci, zda filtry UFI montují v prvovýrobě nějteří výrobci velmi kvalitních common railových dieselů označených JTD. Pokud ano, tak bych o kvalitě nepochyboval a pokud nic rozumného nezjistí a nechce riskovat, tak jedině autorizovaný servis.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Filtry

Příspěvekod DR » pát kvě 14, 2010 16:31,0

David V: opět promiň, ale znovu musím připomenout, že "myslet" znamená h*vno vědět :evil: . Co si kdo montuje do JTD je šumafuk a opět to nic nevypovídá o zmiňovaném filtru. Když už jsme u toho, tak i autorizované servisy Ford montovaly (a to v přímém rozporu s předpisem delphi) jako originální ND palivový filtr světové značky Bosch, který měl filtraci jen 5 mikronů.

Podrženo a sečtenu, když nevíš, tak naivně nedoufej a raději počítej s tou horší varinatou - a hlavně když nevíš, tak prostě nikomu nic nedoporučuj. Dedukce typu "já si myslím" můžou být někdy správné, ale jindy zase naprosto diletantské.

Takže závěr. Používejte do TDCi jen filtry s propustností 2 mikrony. Pokud nevíte jistě, jestli vámi vybraný filtr tyto parametry splňuje, tak se vyserte na "myšlení" a kupte si jiný, u kterého to jistě vědět budete. Pár ušteřených desetikorun opravdu nestojí za repasi vstřikování. Až tak je to jednoduché.

BTW, jen za dobu, co tady ta diskuze probíhá, už by každý z nás jistě dokázal vydělat na deset takových filtrů.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod johnyd » pát kvě 14, 2010 18:19,0

no právě mě zajímala ta filtrace, jestli filtruje ty 2 mikrony, ale to jsem nikde na netu nenašel, doporučovali mi taky bosh ale tam jsem taky nevěděl jaká je filtrvanost...
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

OT

Příspěvekod David V » pát kvě 14, 2010 21:10,0

To: DR
Doporučení si beru k srdci, budu reagovat jen, když budu přesně vědět.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod aniky » stř úno 08, 2012 16:17,0

Zdravim, kedze mame vonku tak super teplo zacalo mi mondeo zhasinat motor pocas jazdy. Ked som ho odtiahol do tepla a nechal ho tam pol dna tak slo ako hodinky ale v noci zase -20 a problem sa zopakoval. Tak som dneska vymenil palivovy filter. Cital som, ze je dobre ho zaliat naftou tak som to spravil ako sa len dalo. Ale problem je, ze teraz mi prezmenu auto uz ani nenastartuje :( Zapojil som ho isto spravne takze v tom problem nebude... Nenapada niekoho co som mohol pokazit?
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Výměna filtru

Příspěvekod Mareg » stř úno 08, 2012 16:54,0

To zalití naftou není "dobre" to je nutnost, jinak se to zavzdušní a pak se to musí ASI rozebrat celé. Další otázkou je co na to vstřiky :-(.

V těchto mrazech už mi to blblo i předchozí leta. Motor začne kuckat, pak začne blikat žhavení a motor zhasne. Ale po chvilce stání se to umoudřilo.
Ovšem letos mám problémy už asi tři dny. V servisu mi řekli, že parafín co se do nafty přidává nadělá hrudky a ucpe filtr a řeší to tím, že ho mění. Ovšem jakou naftu tam má natankovat poté mechanik nevěděl. Naposledy jsem tankoval Shell V Power a paní mi tvrdila, že ta nafta je do -26, tak nevím.
Problémy jsem měl předevčírem, na cca 30minut odstaveno v garáži, nějakou dobu to na diagnostice hlásilo
"P1211 - Injector Control Pressure Higer/Lower Than Desired (engine running)" (Řídící tlak vstřikovače je vyšší/nižší než požadovaný (motor běží) ).
Po nějaké době se to umoudřilo, takže jsem dojel na bezinku v litru rozmýchal nějaké aditivu a nalil ho tam. Dvě jízdy v noci (-15) to bylo OK, ráno opět problémy, nicméně do práce jsme dojel.
Pomocí googlu jsem našel, i to, že někomu vyměnili čerpadlo, vstřiky, filtry a stejně měl stále problémy. Také někdo psal, že když to netočí nad 2000 ot./min, tak mu to jede bez problémů.
Takže když mi to při cestě z práce zase začalo blbnout, přdržel jsme se rady netočit to přes ty 2000 a dojel jsem do servisu. Tam mi nabídli nový filtr, což jsem zatím odmítnul, že uvidím co bude dál.
Zatím jezdím (cesta domů a ráno do práce ) do těch 2000 a ještě si nechávám v záloze, to že to postavím do tepla jestli to pomůže. Když dělají výměnu filtru, tak by to teplo mělí pomoc aby se parafím zase roztopil a nebyla potřeba výměna, ale co dál zatím nevím.
Svádím to na to, že common rail je háklivý, takže ten filtr je jemnější, než je běžné a proto se přicpává, ale to je čistě laická úvaha.

Poradí někdo něco lepšího?
Je to co si myslím úplná blbost?
Je nějaká lepší nafta, kterou natakovat?
BTW po kolika se má ten filtr měnit?

Díky
--
Mareg
Mondeo Mk. III, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
Mareg
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: ned lis 18, 2007 1:42,0
Bydliště: Boršice

Příspěvekod tomason » stř úno 08, 2012 22:47,0

Poradím jediné měl jsi ten filtr vyměnit Delphi má dva mikrony a filtrovatelnost nafty se zkouší v laboratoři a né s tak jemným filtrem.
Pokud je -17 a filtr již je horší ucpese a tvá poměrně dlouho než se pročistí je lepší ho vyměnit.
natankovat jedině nějakou arktickou naftu v které je petrolej estli Agip nevím.
Ještě jedna možnost dát tam benzín,ale max.8% na nádrž a podmínkou je zvýšení mazivosti nafty dodatečná dostatečná aditivace.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod Step46 » stř úno 08, 2012 22:59,0

Filtr se musí naplnit a to vstupem na který je napojena hadice z nádrže, aby nafta kterou do něj naliješ se přefiltrovala. Pokud jsi zavzdušnil palivový systém, tak můžeš povolit (jen povolit ne odšroubovat !!!) vysokotlaké vedení na vstřiku a startovat. Nejlíp se to dělá ve dvou jeden povoluje a utahuje postupně ty vedení u vstřiku a druhý startuje, trochu jako odvzdušňování brzd :D. Připrav se na to že všude bude stříkat nafta.

Pokud filtr ucpou parafíny z nafty tak není nutné ho hned měnit, ve většině případu stačí filtr ohřát fénem nebo horkovzdušnou pistolí. Když se pak motor trochu ohřeje začne se filtr a nádrž ohřívat teplou naftou která se vrací od vstřiků. V těchto mrazech je to takový závod jestli se filtr dřív ucpe nebo ohřeje.

Teplotě do které je nafta filtrovatelná se nedá věřit, protože se stanovuje podle normovaného sítka, které má propustnost asi jako cedník na špagety.
To nahrává rafinériím které v hojné míře používají depresanty místo petroleje. Já mám dobré zkušenosti s aditivy VIF, nicméně pokud už výrobce paliva použil větší množství depresantů, tak už přilívání aditiv moc nepomůže. Stejně jako je k ničemu lít aditiva do nafty když už zamrzla, je nutné je přimíchat při tankování. Zabraňují totiž shlukování krystalů parafínu, takže se krystaly tvoří ale nejsou tak velké aby ucpaly filtr.

Já měním olej po 10 - 15 000 km, palivový filtr po 20 - 30 000 km, olej v převodovce po 100 000 km. Mám najeto 350 000 km a vstřiky a čerpadlo původní, ale samozřejmě to není CR.
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kw, kombi, r.v. 2001, ghia
Uživatelský avatar
Step46
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát čer 24, 2011 22:37,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod aniky » stř úno 08, 2012 23:19,0

Skusal som filter nahriat tym, ze som auto nechal pol dna v garazi a slo to super. Ale zase po noci to bolo spat. Preto som menil filter. Nalial som do neho nafty az liezla von ale asi aj to bolo malo. Btw mam plnu nadrz shell vpower tak som kusok zaskoceny, ze s takou naftou mam take problemy. Nemas niekde obrazok co presne treba uvolnovat pripadne podrobnejsi postup ako na to? V piatok sa na to pozriem...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

Příspěvekod Step46 » stř úno 08, 2012 23:55,0

To protože ti to v garáži rozmrzlo a pak to zase zmrzlo. Filtr s tím nemá nic společného je to jen místo ve kterém se to ucpe tohle je problém nafty pokud jsi dal nový filtr a nechal tam tu naftu co ti zamrzala tak se ti ten nový filtr ucpe taky.

Pokud jsi filtr naplnil tak se ti to nemohlo zavzdušnit natolik, aby to nešlo nastartovat. Tak mě napadá chytlo to a po chvíli chcíplo a pak to nešlo nastartovat, nebo to rovnou nešlo nastartovat ?

Shell V power neznamená že je do nižších teplot. Pokud třeba málo jezdíš a plná nádrž ti vystačí na týden nebo dva, je lepší v zimě tankovat častěji podle aktuálních podmínek.
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kw, kombi, r.v. 2001, ghia
Uživatelský avatar
Step46
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát čer 24, 2011 22:37,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod aniky » čtv úno 09, 2012 0:10,0

Raz som nastartoval ale slo to len tak tak a potom to uz neslo vobec. So starym filtrom startoval v pohode ale zhasinal za jazdy...
Ford Mondeo 2.0 TDCi 96kW, Combi, r.v. 2002, Elance
aniky
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon bře 03, 2008 12:46,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron