Úprava mondea na LPG, jaký systém, vyplatí se to?

Příspěvekod Stormy » ned úno 15, 2009 3:05,0

volvo: přesně jak říká DR, 53 je celkový, cca 45l LPG se tam vleze a dá to na cca 500km s lehčí nohou.
Boule v kufru není, ale větší už se tam (před rokem) nevlezl.

Jinak flashlube jsem nechal namontovat až dodatečně na doporučení pánů z Ford AutoIn po opravě zaklepaných ventilů (po cca 30000km) - prý to tyhle motory s LPG rády dělají (ale nechci strašit, jinak zkušenosti po 60000km s LPG pouze pozitivní a 100% do LPG půjdu v dalším autě zase) :wink:

Ještě doporučuji mít alespoň 1/4 nádrže benzínu, pokud je ho dlouhodobě málo, má prý tendenci odejít palivové čerpadlo (u mně po 55000km, přesně 23.12. odpoledne když jsme měli plně naložené auto a odjížděli na vánoce k rodičům a jiné čerpadlo bylo kdesi v Německu :twisted: )
CMC 601
Mondeo 1.8i, 1998, Kombi;
LPG sekvence 2007 - Obrázek

PRODÁNO
Uživatelský avatar
Stormy
**
**
 
Příspěvky: 67
Registrován: čtv srp 11, 2005 0:11,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod volvo » ned úno 15, 2009 11:02,0

super moc dik za rady,jeste bych se te zeptal kde sis nechal montovat to lpg a kde ti tam davaly to flashlube?ja mel lpg v oplu a byl jsem stim nadmiru spokojen,tak proto jdu i u mondika do plynu.montovat mi to budou ve vazni v jk produktu.
mondeo, 1.8 16v zetec 85, kombi, r.v. 1998, klima elektrika vyhrev,okna lpg sekvence tartarini
volvo
*
*
 
Příspěvky: 28
Registrován: pon zář 29, 2008 13:15,0
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod Stormy » ned úno 15, 2009 15:51,0

volvo: LPG i flashlube Gasauto Kánský :)
CMC 601
Mondeo 1.8i, 1998, Kombi;
LPG sekvence 2007 - Obrázek

PRODÁNO
Uživatelský avatar
Stormy
**
**
 
Příspěvky: 67
Registrován: čtv srp 11, 2005 0:11,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod volvo » ned úno 15, 2009 19:08,0

stormy.... a prosimte jeste o cenu kolik te to u nej stalo?gera mi
nabizela cenu 29300 a jk product 30000kc
mondeo, 1.8 16v zetec 85, kombi, r.v. 1998, klima elektrika vyhrev,okna lpg sekvence tartarini
volvo
*
*
 
Příspěvky: 28
Registrován: pon zář 29, 2008 13:15,0
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod oggy » ned úno 15, 2009 19:24,0

volvo:ja mam taky toroid 53l a nechal jsem si trochu prihnout plovak a naberu 50l coz je super
a plyn mam v aute asi 9 mesicu a super proste PARADA

cau OGGY
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Příspěvekod Forrest » pon úno 16, 2009 16:10,0

Stormy: S těma ventilama jsi mě trochu překvapil, opravdu byly zaklepané? "tvrzená sedla" by snad měla mít všechna auta jezdící na natural, protože v něm žádné olovo není... a není v něm ani žádná náhražka. Osobně jsem ujel cca 100kkm a zatím dobrý :-) Ad to čerpadlo: Kdysi dávno jsem zlikvidoval dvě ve feldě a tak jsem to u mondea odmítl riskovat a přidal jsem tak jednoduchý zpožďovač, který přes relátko po přepnutí na plyn asi po minutě vypíná benzínové čerpadlo... Ono jinak jaksi stále běží a tlakuje benzín. U té feldy byl prý problém v tom, že jak benzín stále koluje bere s sebou skrz odvětrání výparů nějaké karbonové usazeniny a časem degraduje tak, že zadře to čerpadlo. Hmm nevím... tvrdili, že u mondea to nehrozí, ale evidentně jsi důkazem opaku. Beru tedy jen aditivovaný benzín a nehoním ho dokola...
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod juraj_x » pon úno 16, 2009 17:34,0

ja mam zamontovanu asi 60l toroid, pretoze sa mi tam vlezie do tych 48l. je to ale upravene tak, ze mam o 5cm zvysene dno kufru.
Mondeo, 1.8i 16V (RKF), B+LPG (Necam/Koltec), 85kW, kombi, 1998
juraj_x
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte črc 03, 2007 9:55,0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Stormy » stř úno 18, 2009 18:10,0

volvo píše:stormy.... a prosimte jeste o cenu kolik te to u nej stalo?


Bylo to za 27900,- ale jsou to už skoro dva roky :)

Forrest: Já se v autech vůbec nevyznám, takže papouškuju co mi kdo kde řekne (ventily i čerpadlo) :lol:
CMC 601
Mondeo 1.8i, 1998, Kombi;
LPG sekvence 2007 - Obrázek

PRODÁNO
Uživatelský avatar
Stormy
**
**
 
Příspěvky: 67
Registrován: čtv srp 11, 2005 0:11,0
Bydliště: Hradec Králové

LPG - montáž v Polsku

Příspěvekod martinrx » čtv dub 30, 2009 13:12,0

Zdravím všechny, chtěl bych do mondea dát plyn. Nemáte někdo zkušenost s montáží v Polsku? Nechal jsem si zaslat nabídku a vychází to cca o 7 tisíc levněji. Tady mi nabízejí montáž Stagg 300 + flash lube za necelých 30 tisíc. Z polska mi přišla odpověd na montáž toho samého 6000 zlotých + 5000 kč za papíry. Nevím tedy jaké papíry.....
Mondeo IV Combi Titanium 2.2 TDCi 2008, Citroen C5 break 2.2 HDi 2002
dříve: Citroen C5 break 2.0i LPG 2007, Mondeo III combi 2.0 TDCI 85kw 2004, Mondeo III combi 1.8 92kw 2001, VW Passat combi 2.0 LPG 1996, Sierra 2.0i 1991.
martinrx
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv dub 23, 2009 18:05,0

Re: LPG - montáž v Polsku

Příspěvekod DR » čtv dub 30, 2009 19:33,0

martinrx: je to jen můj osobní názor, ale kvůli 7000 Kč (ono to bude v reálu míň) bych do toho nešel. Jeden důvod je to papírování, protože i když to zapsat půjde, úředník z toho bude na větvi a může dělat bezdůvodně obstrukce. A druhý důvod je servis v cizině, když s tím něco bude, tak budeš na garance jezdit do polska.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Mondeo MK1 2.0 LPG combi- problem s lpg

Příspěvekod PecanX » ned úno 21, 2010 12:31,0

ahojte chlapi, jsem tu poprve, chci se zeptat. Me mondeo na lpg vytoci max 2000 ot/min, a na benzin jede normalne, chci ze zeptat jestli nevite cim by to mohlo byt. System LPG je BRC se vstrikovanim do sani
Mondeo MK1, 2.0i LPG 100 kw, Combi, r.v. 1995, GHIA
PecanX
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob úno 20, 2010 12:33,0
Bydliště: Buchlovice

Příspěvekod nik » pon úno 22, 2010 21:10,0

Tak tenhle problém se mi stával na Voyageru jak jsem měl málo směsi(málo plynu mi šlo do sání)Zkus trochu pootočit přidat tím regulátorem na té trubce co vede do sání .stačí čtvrt otáčky povolit.Kdyby to nepomohlo tak to vrať.
Mondeo, 2.5 6V 125, Sedan, r.v. 1995, Ghia
nik
**
**
 
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 29, 2009 19:50,0
Bydliště: Karviná

lpg...flash lube

Příspěvekod hellomoto » čtv říj 07, 2010 22:00,0

Cau lidi, tez uvazuju o predelani na lpg a chci se zeptat jake mate zkusenosti s pridavnym mazanim flash lube? Jak kvalitne jsou delany ventily v mondeu rv 99, 2.0, najeto 115 tis?...co sem precetl fora, tak hodne to doporucuji na motor focus 1.6 a i vseobecne na starsi fordy. Planuju s tim litat 2000-2500km/mesicne coz dela kolem 800 Kc jen za napln flash lube mesicne, coz neni az tak zanedbatelna castka. Jinak nakolik pak prijde pripadna oprava ventilu nemam zdani. Nekdo kdo s tim ma zkusenosti?
MONDEO, 2.0, 96 kW, HATCHBACK, r.v. 1999, GHIA
hellomoto
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 13, 2008 18:25,0

Re: lpg...flash lube

Příspěvekod DR » pát říj 08, 2010 8:57,0

hellomoto: moje zkušenost je přes 80 tisíc km na LPG (s obyčejnou V6), obyčejný podtlak, žádné přimazávání. Jestli opravdu máš najeto pouze skutečných 120tisíc km, tak by dalších 100 tisíc ten motor ještě mohl vydržet (to jsou cca 4 roky při tvém ročním nájezdu). Pak je to ve hvězdách. Ale prostou matematikou - flashlube tě bude stát 800 Kč na 2500km. To je 32.000Kč na 100.000km. Za 32 tisíc koupíš 3 motory i s montáží.

Jen bych si asi hodně rozmyslet investovat tolik peněz do tak starého auta, vždyť tě ta přestavba bude stát víc, než je prodejní cena auta :-(. A s ohledem na reálnou cenu MK II bych nějaké opravy až tak neprožíval, vrakoviště jsou jich plná. pokud
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

flashlube

Příspěvekod Milan_H » pát říj 08, 2010 13:10,0

to DR: Souhlasím, že přestavba tak starého auta je s otazníkem... K tomu flashlube: Já nevím, mně se ten rychlý propočet zdá přehnaný. I když u V6 se bude dávkovat trochu více, doporučené dávkování je cca 50ml na 50l paliva, teda pixla 1l za 700,-Kč i s dopravou je na 1000 l, při spotřebě 10l je to na 10000 tkm. Tak mi to vychází na 100 000 km na 7.000,- Kč + instalace cca 2.000,- = 9 - 10 tis. a ne 32 tis. Nebo se pletu?
Jinak měl jsem escorta r.v.1998 200tkm na LPG bez přimazávání a bez problému. Teď do mondea jsem to už radši dal, hlavy jsou prý měkčí.

Prins v r. 2009 vydal zajímavou tabulku s problémovýmy motory, zejména, co se týká opotřebení ventilových sedel. Stáhnout si to v PDF můžete třeba tady:
http://www.ulozto.cz/6125822/prins-lpg- ... -liste-pdf - kdyby odkaz nefungoval, pošlu.
Co, je na tom zajímavé:
- u focusů 1.6 uvádí problémy jen u ročníků 1998-2001
- u mondea 1.8 od r. 1998 dále
- na druhé straně, v tabulce je tolik motorů a výrobců, že pak už by člověk nemohl dát LPG skoro nikam !
Oni tam píšou, že se často jedná o zkušenosti majitelů, že problémy nastat mohou a nemusí a že za to nenesou žádné záruky...v každém případě, jsou to zajímavé informace.

Na stránce Prins si také můžete zadat svůj typ motoru a vyjede vám typ LPG zařízení, případně další doporučení. Když tam zadám své mondeo 1.8 tak mi doporučí, abych před instalací LPG nechal vyměnit hlavu motoru...to je fajn! :cry:
http://www.prinsautogas.com/en/markets/cars/cars.html

Máte někdo zkušenost se sekvenčním dávkováním flashlube - např. ValveCare od Prins nebo Valve-Protector?
Mám přimazávání GreenADD, klasické podtlakové přikapávání za klapu do sání. Na některých webech v Německu jsem se ale dočetl, že tento jednoduchý systém není moc dobrý(ať už kapu GreenADD nebo Flashlube nebo něco jinýho), protože:
1. není zaručeno, že se ke každému válci dostává stejně.
2. nejvíce maziva prý teče ve volnoběhu, kdy je největší podtlak a nejméně ve vysokých otáčkách, kdy by ho bylo potřeba nejvíce (pokud je to pravda) Předávkováním prý navíc hrozí acidifikace lambdy - nekamenujte mě, nevím na 100% jestli je to pravda...
Problém 2. snad umí odbourat elektronické dávkování Flashlube, neřeší ale problém 1. To má vyřešeno např. PRINS systémem Valve Care, kdy se mazivo sekvenčně vstřikuje přímo do plynových hadiček za injektory LPG http://www.prinsautogas.com/en/products ... ecare.html Systém ale funguje asi jen pro Prins VSI. Další možností je třeba německý systém Valve-Protector http://www.valve-protector.de/shop/page/22?shop_param=, ten by měl být univerzální. Upravuje množství vstřiku maziva podle délky vstřiku LPG trysky (dle siglálu z kabelu některé z trysek). U nás to asi nikdo nemontuje a ani neprodává, že? Neporadíte? Je to určitě dražší, typuju to tak 5-7 tis. Kč, ale motor by byl určitě více chráněný.
Ufff!
Naposledy upravil Milan_H dne pát říj 08, 2010 13:54,0, celkově upraveno 1
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
Obrázek LPG
Uživatelský avatar
Milan_H
**
**
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 31, 2005 6:38,0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod hellomoto » pát říj 08, 2010 13:54,0

to Milan_H:
Mas pravdu je to tak jak pises asi jsem si to hlavne ja spatne spocital, nebo uz nevim odkud jsem cerpal. www.OchranaMotoru.cz - Oficiální distributor Flashlube opravdu uvadi 1 litr na 1000 litrů paliva, v tom pripade uz to opravdu kapsu netrha.
MONDEO, 2.0, 96 kW, HATCHBACK, r.v. 1999, GHIA
hellomoto
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned led 13, 2008 18:25,0

Příspěvekod Milan_H » pát říj 08, 2010 13:57,0

Trochu jsem výše uvedený příspěvek upravil na podnět moderátora a editoval odkazy... Po pár měsících už byly nefunkční.

M.
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
Obrázek LPG
Uživatelský avatar
Milan_H
**
**
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 31, 2005 6:38,0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Forrest » pát říj 08, 2010 14:41,0

Stále jsme se tu nedobrali příčiny problému se zaklepanými ventily. Respektive příčinou jsou zřejmě vyšší tlaky a teploty hoření LPG, možná i delší čas hoření. Ale proč se u některých motorů zaklepou a u jiných nikoliv? Jiný materiál hlav/ventilů případně jiná konstrukce (hydroštely ventilů)? Jiný způsob jízdy, tedy jiný režim ve kterém motor pracuje? Jiný systém LPG?

Mohu jako příklad poskytnout naše MKII, které je od svých 150tkm přestavěno na LPG (sekvence BRC) a právě přežilo 300tkm s tlaky 11,5;11;11;12 což mne velmi mile překvapilo a upustil jsem od úvah se auta brzo zbavit.

Marně si lámu hlavu čím to? Jako další informace můžu nabídnout: od přestavby zaslepené EGR (uškrcená podtlaková hadička), relátko které vypíná benzínové čerpadlo při provozu na lpg, pouze aditivované benzíny (sekvence na ně jede po startu od 0,5km v létě po 3km v mrazu) a ještě dodám, že motor spíš podtáčím než vytáčím... a teď mi řekněte jak to?
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Milan_H » pát říj 08, 2010 14:55,0

To je právě to, že motory ZETEC do r. 98 měly asi kvalitnější materiál hlav a ventilů než následné DURATECy. Viz můj příklad s escortem Zetec a 200 tkm na LPG bez problému... Holt automobilky asi šetří kde se dá. Např pro škodovky - fabie a oktávky - se flashlube vůbec nedoporučuje, prý jsou tam kvalitní materiály. Ale i solidní automobilky mají problémy se zaklepáváním - Honda, Subaru, Mazda...
Ohledně režimu jízdy - kdo by to na LPG často vytáčel nad 4000ot, tak tomu asi hrozí zaklepané ventily spíš než tomu, co jezdí stylem pohoda-klídek-tabáček... Ale kdybych to tak věděl, že když nebudu motor drásat, že flashlube nepotřebuju, že se nic nestane...
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
Obrázek LPG
Uživatelský avatar
Milan_H
**
**
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte kvě 31, 2005 6:38,0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod DR » pát říj 08, 2010 17:34,0

Já si jen říkám, "mazání" s mísícím poměrem 1:1000 ... Dvoutakty mívaly od 1:25 do 1:50, s hodně kvalitním olejem se v některých motorech dá jít na 1:100. Na podobném principu se snažili právě u dvoutaktů vyřešit mazání při provozu na LPG - obvykle to dříve či později skončilo zadřením toho dvoutaktu.

Prostě mi to připomíná to období zázračných vodiček, které se nalily do oleje v motoru nebo převodovce a odstranily opotřebení. To byly taky zcela seriozní produky, Slick50 měl reklamu kde všude, a nakonec se zvolna zjistilo, že to nefunguje ani trochu.

Řeči montážníků o kvalitě materiálů té které značky beru s velkou rezervou, oni si bez mrknutí oka dokážou vycucat z palce úžasné teorie o čemkoliv, přitom většina z nich by nedokázala ani popsat pracovní cyklus čtyřdobého motoru :-(. Výjimek je jako šafránu. Že se to montuje už skoro automaticky je logické - montážník má větší zisk a "krytá záda" pro případ nějakého problém s motorem.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník