Úprava mondea na LPG, jaký systém, vyplatí se to?

Úprava mondea na LPG, jaký systém, vyplatí se to?

Příspěvekod Paja » pon lis 24, 2003 17:01,0

Ahoj Forďáci,
vlastním Felicii s pohonem na LPG, jelikož jsem si na tento pohon zvykl (náklady) rád bych koupil Ford Modeo 1,6 nebo 1,8 z roku 1997 také s LPG. Bohužel jsem zjistil, že tyto auta se dovážejí pouze z Holanska. Má někdo s tímto zkušenosti??

Díky a mnoho šťastných kilometrů
Uživatelský avatar
Paja
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon lis 24, 2003 16:56,0

Příspěvekod Ota » pon lis 24, 2003 18:01,0

Pokud jiz provozujes auto na LPG, tak to znas. Tak snad jen, ze na holandske systemy se u nas obtizne shani servis a dily a ze LPG auta z Holandska mivaji najeto hodne kilometru, obvykle rozhodne vice, nez je na tachometru. Me od takove koupe odradil fakt, ze jsem nemohl sehnat jedine Mondeo s LPG a servisni knizkou zaroven, a kdyz jsem mluvil s dovozcem, tak rikal, ze to je temer bez sance.
Ohledne praktickych zkusenosti ti lepe poradi nekdo z majitelu Mondea s LPG.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod ToM » pon lis 24, 2003 23:29,0

Pokud se budeme bavit u auta z dovozu pouze o LPG, tak si osobne myslim, ze po koupi neni problem nechat vymenit hlavni soucasti LPG, zejmena reduktor, coz je treba u BRC kolem 3000,-Kc. Nechas si zkontrolovat tesnost systemu a pak by nemelo byt co resit. Mozna jeste vycistit filtr LPG. Je pravdou, ze na NL systemy se tady dost blbe shaneji soucasti. Proto ta vymmena treba za BRC (neni podminkou). Ono tam na vymenu toho tolik neni. Nadrz, reduktor, elektronika ventily a to je snad vse. Pokud tam nemas nejakou spaskvilenou elektroniku jako jsem mel ja, tak ji nechas vymenit taky, napr. za Autronik, ale to zalezi na firme ktera by to delala a snad ten zmineny reduktor, coz je zaklad a nemel by byt problem. Ja jiz mam druhe auto na LPG a nemuzu si to vynachvalit. Vzhledem k tomu, ze obe jsou o obsahu 2,O a jeste automat, je zrejme, ze bude vetsi spotreba. Proto to LPG. Ted mi MK1 r.v. 96 2,0i automat bere kolem 12 l LPG. Pri ty cene to myslim jde. Sam jsem mel nejaky debilni NL system, (uz ani nevim nazev). Nechal jsem vymenit ten reduktror a komplet elektroniku a ted k tomu nemam pripominek. Jezdim cca za 1,2 kc/km. Na vykonu to rozhone neni znat a u automatu uz vubec ne. Pokud to auto bude samo o sobe OK, tak by jsem se toho LPG nebal.
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod Rejžák » úte lis 25, 2003 0:10,0

Zajímavé odkazy najdeš:

Koupě ojetiny, vrakoviště
Prosba: Ojeté mondeo kontra LPG

Já jsem zatím až na zmiňované problémy v pohodě. A pokud bych je chtěl řešit, tak nejsou zase tak finančně náročné. Určitě na ně dojde - viz příspěvky ve výše uvedených odkazech (především výměna reduktoru za BRC).

Jinak to co píše Ota a Tom je asi pravda, nebo z toho mám stejně blbej pocit. Ale zatím jsem nechal udělat pouze rozvody a přední ložisko a jinak celkem spokojenost (než se vyse... něco jiného). Na druhou stranu co mám chtít, když je to z roku 1995!!!

Ohledně problematiky s plynem se podívej na konferenci http://pandora.idnes.cz/conference/lpg/
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Ford z Holanska

Příspěvekod Paja » úte lis 25, 2003 10:15,0

a jake mate zkusenost i s Fordem Mondeo z Holanska, rad bych si ho poridil alespon novejsi model od roku 97 na co bych si mel davat pozor a jak se da poznat zda auto ma najeto skutecne to co ma na tachometru?

Nebo daji se sehna Mondea s LPG aniz by bylo z Holanska?
Diky za kazdou odpoved
Uživatelský avatar
Paja
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon lis 24, 2003 16:56,0

Příspěvekod Ales » stř lis 26, 2003 8:27,0

Jezdim na LPG od cervna letosniho roku.
Mondeo jsem koupil bez instalace LPG a nechal jsem ji udelat u nas. System BRC, elektronika Autronik 300 + Autronic 700, nadrz misto rezervy 53 l - objem - plneni 80% - tj. 43 l. Cena 23 000,-.
Od cervna jsem najel 21 000 km a nevidim v tom zadny problem. Mam kombika s motorem 1.6 a rekl bych, ze mu LPG velice chutna - nevidim rozdil mezi jizdou na benzin a LPG.
Prumerna spotreba 9.5 l/100km, ale da se i pod 9 l/100km.
Co se tyce vyplati- nevyplati, tak staci pocitat. Cena 1 km na LPG je kolem 90 haleru na km - tohoto vysledku tezko dosahnete s benzinem - kolem 2 kc/km. Takze ja mam instalaci uz zaplacenou.
Je fakt, ze jezdim hodne, takze nebylo co resit. Pokud se nekdo rozhoduje koupit auto z Holandska, tak bych radeji doporucoval koupit ho bez LPG a u nas ho dodatecne namontovat. Budete mit jistotu, ze to funguje a zarizeni bude prakticky nove => bezpecnost^2.
Na Holandske LPG tezko sezenete nahradni dily a maji i jiny plnici ventil (resi se redukci - ne vsude ji maji).
Jeste bych se chtel pozastavit nad kvalitou LPG. Tankoval jsem jiz skoro od vsech dodavatelu a musim rici, ze nekteri by se mohli stydet. Horsi kvalita se projevi nizsim kilometrickym vykonem a castejsim servisem (ucpava se plynovy filtr). Osobne doporucuji brat LPG pouze z "pevnych stanic" - mobilni se vyznacuji nizkou kvalitou plynu.

Zaverem: vrele doporucuji LPG, cena je velice prizniva a asi bude i do budoucna, dalsi aspekt je ekologie - pomerne ciste spaliny. :lol:

Mondeu zdar
CMC 045
Mondeo 1.6 16V CLX, 1996, combi, LPG
Fusion 1.4 TDCi, 2003, Trend
Uživatelský avatar
Ales
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát zář 05, 2003 7:48,0
Bydliště: Pardubicko

Cena ?

Příspěvekod Paja » stř lis 26, 2003 18:29,0

AHoj dekuji ti za odpoved, napis mi prosim za kolik jsi koupil sve auto, dost by me to zajimalo.
Diky
Uživatelský avatar
Paja
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon lis 24, 2003 16:56,0

Příspěvekod Ales » čtv lis 27, 2003 7:41,0

Poridil jsem bouracku z nemecka - lehce tuknute na levy predni blatnik. Cena i s opravou u nas (soukromy servis) 160 000,-. V oprave byla zahrnuta vymena naplni, rozvod remenu i s kladkami, tlumicu, generalka brzd, atd.
Preju stastnou ruku pri koupi vozu.
Mondeu zdar.
CMC 045
Mondeo 1.6 16V CLX, 1996, combi, LPG
Fusion 1.4 TDCi, 2003, Trend
Uživatelský avatar
Ales
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát zář 05, 2003 7:48,0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod Rah » stř pro 03, 2003 19:29,0

Ahoj
Jenom malá poznámka:
a) u mondea bývá plastové sání (nevím ,zda u všech) a tudíž je riziko roztržení sání při zpětném zášlehu (viz pandora, atd.). Proto do mondea montovat spíše vstřikování (ale je to za více než 40 tisíc).
b) U dovezených holandských
- směšovací systémy - klasika - žerou více plynu než vstřikovací (o 1 litr??), nádrž má 10 let životnost, potom revize, kterou na holanskou asi neudělají??, náhradní díly s horší dostupoností, riziko roztržení sání.
- vstřikování - starší konstrukce, český plyn není tak kvalitní jako holandský, ucpávají se trysky (nejen filtry), nejsou náhradní díly.

Já jsem koupil Mondeo z 98 bez plynu a nechal do něj dát za 42 tisíc sekvenční vstřik italskej Tartarini
Koupit auto z Holandska s hotovým plynem mi v porovnání vyšlo tak o 15 000 levněji než si tam dát nový, (s oceněním nevýhod jako stáří nádrže, spotřeba, náhradní díly, jiná koncovca, navíc nádrže jsou většinou v ufru, ne pod podlahou).
Takže suma sumárum - pokud člověk jezdí hodně či chce to auto mít déle, tak určitě si nechat ten plyn namontovat nový. Pokud člověk všechny peníze dá za to auto, tak poté uvítá i plyn již namontovaný
Další problém je, že auto v dobrém stavu s plynem a s požadovanou výbavou a s požadovanou deklarací původu se scháhní velice těžko.
Navíc dle některých zdrojů nedělá provoz na plyn motoru dobře (problémy s řídící jednotkou a sedly ventilů - těžko říct), takže je lepší, když těch předchozích 100 tisíc km to auto jelo na benzín.
Zdar všem CMC, a plynařům zváště :twisted:
Rah
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: stř lis 19, 2003 13:24,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ales » čtv pro 04, 2003 7:58,0

Mensi upresneni:
U mondei je vskutku sani plastove, ale u vsech smesovacich typu by se mela montovat membrana, ktera v pripade vybuchu v sani odlehci tlak mimo tento prostor (zpetny sleh asi nehrozi - auto neni autogen, ale to je jedno) - u meho vozitka membrana nechybi.
Tlakova zkouska na nadrz je platna na 10 let a myslim si ze u vsech typu. Vyrobce nadrzi si patrne nemuze dovolit riskovat, prece jenom 10 let, je 10 let. U meho plynu system BRC, mam toroidni nadrz mito rezervy, ktera ma take atest na 10 let.
Co se tyce ceny, tak za tech 19000 Kc, rozdilu mezi sekvencnim vstrikovanim a smesovacim systemem najedu radeji 21 000 km.
Co se tyce zivotnosti motoru pri pouzivani LPG:
mam zkusenost, ze pri vymene oleje (polosyntetika TEXACO) po 15 000 km byl krasne zlute barvy (az me ho bylo lito vyhodit) - to pri jizde na benzin asi nehrozi.
dalsich par udaju:
Vymena oleje pri jizde na lpg se prodluzuje az o 5000 km
vymena svicek take min. o 5000 km
Slysel jsem co si o tom, ze plyn je sussi palivo nez benzin, ale pri sprvne fungujicim mazani by to nemel byt problem.
Co se tyce sedel, je LPG srovnatelny s bezolovnatym benzinem natural 95.
Oktanove cislo LPG po prepoctu je kolem 106, takze motor je daleko tissi.
Ridici jednotka=no problem. Pri prepnuti na plyn, prebira veskere ukony ridici jednotka pro LPG, ktera se montuje se systemem a ta benzinova se automaticky vypina. Takze davkovani plynu ridi vlastni jednotka, ta benzinova se setri na horsi casy.
To je asi vse.
Asi nejsem ten pravy clovek, co by mohl nejak moc porovnavat, protoze jsem 100% pro kazde auto na LPG - asi jsem dost zaujaty :oops: .

Mejte se fajn, mondeu zdar.
CMC 045
Mondeo 1.6 16V CLX, 1996, combi, LPG
Fusion 1.4 TDCi, 2003, Trend
Uživatelský avatar
Ales
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát zář 05, 2003 7:48,0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod Ota » čtv pro 04, 2003 8:29,0

U oleje nezalezi na barve, ale na jeho mazacich schopnostech. Zoxidovany olej bude asi taky krasne zluty. Benzinova ECU se obvykle neodpojuje, ona totiz mimo jine dela i dalsi veci, nez jen davkuje benzin, proto existuji takove veci jako emulator lambdy apod. Proto u nekterych aut/LPG systemu dochazi ke zmateni ECU a ta potom potrebuje par km na adaptaci.
Platnost tlakove zkousky na nadrz je sice 10 let, ale pokud si dovezu auto s LPG, tak je treba 8 let stare a za dva roky musim nadrz vymenit za novou (ta stavajici ma "stare" homologace, navic co tak vim, tak u nas se prezkouseni nedela a rovnou se meni). Klapka proti zpetnym zaslehum neni vsemocna, viz LPG konference. Co se tyce rozdil mezi vstrikovanim a podtlakem, tak je to take o jednoduchosti provozu, ale cenovy rozdil je opravdu znacny, argumenty pro podtlak docela chapu.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jenicek » čtv zář 22, 2005 10:06,0

Vzhledem k vývoji cen benzínu jsem si spočítal, že se mi u mého auta stále ještě vyplatí přejít na LPG. Nejvíce mě zaujal Kema s jeho sekvenčním vstřikováním Magic 2 s toroidem za cenu kolem 30kKč.
Pročetl jsem si důkladně obě diskuze o LPG i DRův článek na MTW, ale přesto Vás LPGáky prosím o případné poznámky či pro/proti.
V Praze jsem našel tři firmy - HL Propan (dražší, ale už tu byl párkrát zmíněn), Autoplyn Zanotto (levnější cca o 8%, ale nemám reference) a AutoPlyn System (cena něco mezi, ale také bez referencí). Na co bych se měl při "výběrovém řízení" kandidátů zeptat? Radíte, že je dobré se podívat na jejich práci. Co třeba seřízení - je to v ceně, nebo se vždy platí znovu?
Mimochodem na stránkách HL Propan jsem našel ke stažení software pro Windows pro systém Magic 2 - znamená to, že si můžu LPG ladit sám?
Díky moc!

Edit: Po telefonátu s pány z firem Autoplyn Zanotto a AutoPlyn System a osobní návštěvě ve firmě HL Propan, mám jediného kandidáta - HL Propan.
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod DR » čtv zář 22, 2005 19:50,0

Jenicek: zrovna jsem chtěl napsat, že je lepší si pár tisícovek připlatit za ověřenou kvalitu, než být pokusným králíkem. Smaozřejmě i levnější firma může být solidní, ale je to prostě sázka do loterie - a šance na výhru není moc velká.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Forrest » čtv zář 22, 2005 23:44,0

Nevím jestli ti to pomůže, ale dle mých zkušeností (2001, felicie - prachsprostý podtlak) jsou na tom v Praze v HL Propanu dost bídně s kvalitou řemeslné práce. Nemluvě o tom, že kdybych si to nebyl schopný sám seřídit, nedojel bych domů... Zvažuj pečlivě a věř mi, že vím co píšu. Mít toho kdo to montuje hned u baráku je polovina úspěchu.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

HL Propan

Příspěvekod Dali » pon říj 17, 2005 9:34,0

Chci se jenom zeptat, jestli tu ma nekdo zkusenosti se systemem Magic 2. Premyslim o prestavbe v HL Propanu v Brne. Trochu me desite s tim nastavenim a kvalitou prace.. :evil: Diky moc za jakoukoliv zkusenost.
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod kema » pon říj 17, 2005 10:54,0

Dali: zkušenost je zde :wink: Jezdím na to asi půl roku. Přestavěno v jedné firmičce u Moravské Třebové, práce s nastavováním trvala dva dny, provedení velmi dobré. Výkon zůstává subjektivně zhruba stejný, nicméně spotřeba šla nahoru a to dost výrazně, v mém případě 1,5-2l/100km. To jsem nečekal, byl jsem tam s tím na nastavení vstřiků, spotřeba se nezměnila ale výkon malinko klesl. Od té doby jsem neměl čas to znovu řešit, takže to nechám až na přelom října a listopadu.
Mondeo 2.0 TDCi 103kW Titanium, 2010, kombi, cca 140tis km
Mondeo 1,8 Duratec 92kW Ghia, 2001, kombi, cca 192tis km, sekvenční LPG Tartarini
Mondeo 1,8 Zetec Ghia hatchback, 1998, cca 204tis. km, sekvenční LPG Magic 2 ( Magic už nikdy více) Prodáno
Uživatelský avatar
kema
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 16, 2004 15:24,0
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod Dali » stř říj 19, 2005 13:12,0

Jeste jsem dostal TIP na LPG SERVIS REŠUTÍK Brno. Ale e-mail tam nefunguje a mobil je vypnuty, tak nevim, jestli jeste funguje. Dela zastavby LOVTEC. Nevite nekdo, jak to tam vypada??
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod DR » pát říj 21, 2005 21:26,0

Dali: Dělali mi LPG do předchozí V6. Otec se synem, typická garážová firma. V rámci možností nebyli špatní, ale měl jsem dojem, že jejich parketa jsou spíš podtlakové systémy (je to 2 roky). Naposledy jsem s ním mluvil někdy začátkem roku, možná se vrátili na slovensko.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Chtěl bych LPG

Příspěvekod ruzahonza » sob pro 10, 2005 20:42,0

Ahoj všichni,měl bych jednu prosbičku,chtěl bych si do svého Mondea MKII,1.8i,r.v.97, namontovat LPG chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte něco o spotřebě a jizdních vlastnostech se systémem Magic 2? Díky za radu.
Ford Mondeo 2.0 2000 Ghia
Ford Mondeo, 2.0 Duratec, 107KW,2002,Combi
Ford Mondeo 1.8i/85KW,r.v.97,combi GLXX. :-) LPG Magic 2 (XENONY) ,
SKYPE : ruzahonza
Uživatelský avatar
ruzahonza
***
***
 
Příspěvky: 144
Registrován: pát pro 09, 2005 12:03,0
Bydliště: Třebotov

Re: Chtěl bych LPG

Příspěvekod DR » sob pro 10, 2005 22:01,0

ruzahonza: systém Magic má Georges1, nevšiml jsem si, že by si stěžoval, viz např. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... ic+2#16832 Ale jako obvykle, konečné rozhodnutí je na tobě, obecných zkušeností s provozem na LPG tady najdeš myslím dostatek, dá se z toho i zhruba odhadnout spotřeba, přesně to zjistíš jedině provozem po montáži. Jízdní vlastnosti se změní přiměřeně snížení výkonu motoru a zvýšení pohotovostní hmotnosti auta. Pokud nejsi závodník, nemusíš to ani poznat.

Před montáží rozhoně doporučuju důkladnou kontrolu stavu motoru (včetně měření komprese) a samozřejmě zapalovací soustavy. Ale to už se tady mockrát řešilo.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník