LPG - všechny systémy - zkušenosti, názory

LPG - všechny systémy - zkušenosti, názory

Příspěvekod ToM » ned lis 23, 2003 15:29,0

Pro zacatek by me zajimalo, jestli nekdo mate v Mondeu primy vsrtrik LPG?
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Re: Primy vstrik

Příspěvekod DR » ned lis 23, 2003 18:39,0

Ja jsem dost zvazoval sekvencni vstrikovani, ale nakonec jsem si rekl, ze mezi 22000 Kc a 50000 Kc je rozdil 28000 Kc, takze mam klasicky reduktor. Na LPG to jezdi slusne (no, asi jako 1.8), ale mam nejake problemy s provozem na benzin, doufam, ze to kluci vychytaji, jinak jim to mozna nejdriv omlatim o hlavu a pak vratim :-).
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Primy vstrik

Příspěvekod Ales » stř lis 26, 2003 8:45,0

ToM píše:Pro zacatek by me zajimalo, jestli nekdo mate v Mondeu primy vsrtrik LPG?


Primy vstrik kapalneho LPG je vysadou Holandska. Udajne stoupne vykon motoru o 5-10 %.
U nas se absolutne nedoporucuje pro spatnou kvalitu LPG => zanesene trysky i po pruchodu filtrem.
Informaci jsem ziskal od cloveka, ktery mi provadel montaz LPG.
Takze bych to asi nebral.

Primy vstrik plyneho LPG se provadi bezne i u nas hlavne u Skodovek (Octavia, Fabia). Vykon motoru pri teto montazi je prakticky stejny jako u benzinu. Montaz je drazsi asi o 7 000,- Kc. Jinak je nutny zasah do motoru (vrtani pro trysky).
Takze bych to asi bral, ale mam klasiku.
CMC 045
Mondeo 1.6 16V CLX, 1996, combi, LPG
Fusion 1.4 TDCi, 2003, Trend
Uživatelský avatar
Ales
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát zář 05, 2003 7:48,0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod PetrB » pát pro 19, 2003 11:18,0

Sekvenční vstřikování LPG jsem si nechal namontovat letos v létě. Zařízení bylo od firmy Tartarini Auto, (mrkněte na http://www.agw.cz/sekvence.html). Vlastním 2,5 mondeo z 98 roku. Prý jsem měl první montáž pro 6V v republice od této firmy. Zatím musím vyjádřit spokojenost s tímto zařízením. Pouze zatím mám problém s výkonem (je nižší tak o cca 15 %) a při přepnutí z benzinu na plyn za studeného motoru (při venkovní teplotě pod bodem mrazu) je znatelná prodleva cca 3 sekundy což je dost. To vše se dá prý odstranit přednastavením křivek bohatosti směsi a jiných parametrů v komplu LPG. Na toto přestavení jsem domluvený mezi Vánocemi.... Jinak spotřeba se pohybuje mezi 11,5 až 12,5 plynu. Na dovolené při cca 150 km/h s plně naloženým autem a rakví na střeše si vzal 14 litrů.
PetrB
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát pro 19, 2003 10:17,0
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod ToM » ned pro 21, 2003 7:38,0

Zrejme to nemaji pro Moondeo jeste vychytany. Jsem zvedav, jak to bude postupovat. Zdali udelaji neco s tim vykonem a jestli jeste snizi spotrebu. Pokud ne, tak tedy nic moc a relamovane snizeni spotreby a zvyseni vykonu proti podtlaku je kde? Ja jezdim s podtlakem 2,0 a automatem za 12l LPG. Dej vedet jak se jim to bude darit. Jaka byla cena montaze?
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod PetrB » pon pro 22, 2003 12:15,0

Za montáž jsem vyplázl 50 tis. Výkon podle mne půjde bez problémů naladit. Dá se v tom programu "přibohacovat" směs v závislosti na poloze škrtící klapky, případně na její dynamické změně. Přepínání z benzinu na plyn se dá nastavit při určité teplotě motoru. mám ji na 30 st. a ráno to šklubne a je tam prodleva.... uvidím za 5 dní :)
PetrB
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát pro 19, 2003 10:17,0
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod Vonty » pát led 09, 2004 10:33,0

vite nekdo neco o tom vstrikovani kapalneho lpg? vypada to zajimave...asi bych do toho i sel(s lepsim motorem)
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Ota » pát led 09, 2004 10:46,0

Vstrik kapalne faze LPG se u nas temer nepouziva kvuli nedostatecne cistote prodavaneho plynu.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Vonty » pát led 09, 2004 11:38,0

a co sekvencni vstrikovani? da se na ten cesky lpg vubec jezdit?
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jiří Čech » pát led 09, 2004 19:39,0

Vonty píše:vite nekdo neco o tom vstrikovani kapalneho lpg? vypada to zajimave...asi bych do toho i sel(s lepsim motorem)


Napsal jsem článek o LPG na www.skoda.panda.cz , kde je také poukázáno na jeden blaf, který se opakuje do zblbnutí - olej při provozu na LPG vydrží déle, než při provozu na benzín. Není to pravda, je tomu přesně naopak - LPG vytváří více NOx, které potřebuje olej speciálně aditivovaný proti nitrooxidaci, normální minerální oleje jsou po cca 50% předepsané životnosti nepoužitelné, kvalitní zahraniční polosyntetiky jsou jediným vhodným řešením jako náhrada minerálu. Syntetika je bez problémů, ale její trvanlivost se nezvýší, vydrží stejně jako na benzín. Ne každý výrobce má minerál skutečně plně pro LPG aditivovaný, so je na webových stránkách, tomu moc nevěřte. Jinak k vtřikování kapalného LPG - je to jediná cesta, jak dostat z motoru vyšší výkon, než na benzín. Problém je v technickém řešení a čistotě LPG. Vstřikovací trysky u benzínu netrpí nefunkčností, protože jsou v relativně studeném prostředí sacích kanálů (u přímého vstřikování do válců bych si s LPG nehrál ani omylem). Beznín maže svými aditivy, pokud tankujete u značkových benzínek (Shell, Aral, Agip, OMV). Kromě toho vyčistí zanesené spalovácí prostory od úsad z LPG, které se ale obecně velmi špatně rozpouští.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rejžák » sob led 17, 2004 21:04,0

Zajímavý příspěvek z Konference alternativních pohonů.
Dobrý den, před pár dny jsem si koupil z bazaru Peugeota 406ku po druhém
majiteli, který byl dotažen z Nizozemí a měl instalováno LPG (rv 1996).
Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že to na LPG nejezdí.
Obracím
se do tohoto fóra se žádostí o radu a zároveň zde uveřejňuji informace
o daném systému, na které jsem si sám přišel, a umisťuji je na toto
fórum v případě, že by je někdy někdo potřeboval. Nyní trochu teorie:

Systém LPi byl namontován v Nizozemí v roce 1995 do nového auta. Je to
systém se kterým se ve zdejších zemích moc nesetkáte. Do sání motoru
je totiž vstřikováno přímo kapalné LPG (liquid propan injection) -
odtud LPi. Celý systém vypadá tak, že v kufru auta je nádrž, uvnitř
které je ovšem čerpadlo, které žene médium do jakohosi "regulátoru".
Zbytkový plyn který regulátor nevyužije je zpět vháněn další
trubící
do nádrže s médiem. Na nádrži je umístěn elmag. ventil aby se
zajistilo, že je-li LPG ve stavu OFF nejde do regulátoru žádný plyn.
Regulátor jako takový, se skládá z jednoho zpětného ventilu, jednoho
elektromagnetického ventilu, který propouští plyn do regulátoru, a to
je všechno. Z regulátoru míří médium přímo do sekvenčního vstřiku,
tj.
k jednomu vstřiku odtud k druhému atd...až po čtvrtý a od posledního
vstřiku se nevyužíté médium vrací zpět do regulátrou stejně jako je
tomu u propojení nádrž-regulátor. Dalo by se říci že mezi nádrží a
regulátorem a mezi regulátorem a vstřiky neustále koluje plyn.

Celý tento systém řídí LPi řídící jednotka. Na palubní desce je
umístěn malý spínač s led diodou. V momentě kdy jede auto na benzín
ledka svítí červeně, když spínač sepnete, rozbliká se led dioda
zeleně. V tomto okamžiku se inicializuje řídící jednotka LPi, ale
automobil pořád jede na benzín. Inicializace spočívá v otevření obou
elektromagnetických ventilů a ve spuštění čerpadla v nádrži. Pak už
systém jen čeká, až auto dosáhne správných otáček (tj. pokud mu za
jízdy ODTÍŽÍTE) popř. pokud jste právě nastartovali pak počítač
čeká
přesně 3 minuty, než se auto zahřeje. Po té co je inicializace
dokončena, rozsvítí se na ovladači zelená led dioda, což značí, že
systém přepnul na LPG. Počítač auta, který je propojen s benzínovými
vstřiky je místo benzinových vstřiků přepnut na LPi počítač, který
se pro počítač od auta tváří jako že vstřikuje a dále řídí
vstřiky
LPG, které jsou umístěny samostatně v sání auta. Jsou zde tedy dvoje
vstřiky jedny pro benzin a druhé pro LPG. V případě že máte stabilně
přepnuto na plyn a startujete, auto automaticky startuje na benzín a
poté se po (již jak jsem zmínil) 3 minutách přepne na LPG a vesele
jedete.

Nyní k mému problému. Můj problém spočívá v tom, že v okamžiku kdy
se
mi auto přepne na provoz LPG, tj. dokončí se inicializace a počítač
benzinových vstřiků se přepojí na vstřiky LPG, auto prostě a jednoduše
chcípne. Dneska jsem se na to díval a postupným rozebíráním jsem
zjistil že čerpadlo v nádrži čerpá, LPG se dostane jak do regulátoru
tak i přímo do LPG vstřiků. Demontoval jsem i řídící počítač a
rozebral ho abych se podíval zdali v něm není voda a koroze a tudíž
zda to není důvodem toho, že to nevstřikuje. Ale počítač je čistý.
Takže médium se dostane až do vstřiků ale ty z neznámých důvodů
nevstřikují. Táži se tedy případných znalců, kteří se s tímto
systémem
již někdy setkali zdali by nevěděli v čem by mohl být můj problém. A
dále se táži všech, zdali by nevěděli jak případně vstřiky LPG
demontovat a ozkoušet za domácích podmínek jejich funkčnost (napadlo
mně testovat např napětím 5V funkci elektromagnetu ve vstřiku). Je
možné že by všechny 4 vstřiky zarezly v případě že by je někdo
dlouho
nepoužíval? Je možné že když jsou vstříky od LPG umístěny v sání
ještě
před vstřiky benzínovými že by mohly být nějak zanešeny??? Pokud bych
vzal měřák (což jsem zatím neudělal protože ho mám 200km od místa kde
momentálně jsem) naměřil bych něco na kabelech které vedou k vstřikům
během přepnutí na LPG?

Děkuji předem za odpovědi na moje dotazy a doufám že se tu najde někdo
kdo se s tak atipickým ale přesto zajímavým systémem již někdy setkal.
---
S pozdravem
Václav Henzl
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Jiří Čech » ned led 18, 2004 11:18,0

Nikdy jsem tento systém na vlastní oči neviděl, takže to co napíši ber jako teoretické odvození problému. Podle mne jsou pouze tři možnosti - buď nejsou funkční vstřikovací ventily, nebo je vadná řídící jednotka, která buď nedá impulz pro vstřik, nebo nedá jiskru. Zablokování vstřikovacích ventilů možné je, LPG se chová jinak než benzín a navíc kvalita v tuzemsku prodávaného LPG je často sporná. 5 V je málo, ventil potřebuje minimálně 12V a celkem slušný proud, měřákem změříš tak maximálně odpor vinutí, který je malý. Potřebuješ osciloskop, impulzy jsou krátké a pokud má motor snahu hned zhasnout, nemáš na dlouhé měření čas. Teď ještě jedna důležitá věc - mají trysky vyhřívání? LPG totiž při poklesu tlaku zplynuje a odebere velké množství tepla okolí, špička vstř. ventilu může zamrznout. Osobně bych zkusil nějakou trysku vymontovat z držáku a fyzicky zkontrolovat, jestli při přepnutí na LPG něco vstříkne nebo neudělá vůbec nic. Jestli dojde ke vstřiku a nic nezamrzne, systém pravděpodobně nedává jiskru. Prověř počet vodičů (ne kabelů) k tryskám, jestli je jich víc než 2, tak má tryska vyhřívání, které nemusí být funkční.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

To:Jiří Čech

Příspěvekod Rejžák » ned led 18, 2004 12:01,0

Jirko, díky za rady. Nejedná se však o můj problém. Příspěvek jsem zkopíroval z konference o LPG z toho důvodu, že je zde popis celého systému Vialle. Já sám nevím jak to u auta mám. Dodneska jsem se domníval, že do trysek nic nejde a plyn je přiveden v plynné fázi do sáni motoru. Tak to je na omluvu a na vysvětlenou. Jinak k jeho problému: říkal že má dvoje trisky - jedny pro plyn a druhé pro LPG. Problém proč mu to nejede by mohl být i ten, že se mu benzín nevypne (nebo včas nevypne) a na tu bohatou směs to prostě nejede.
CMC 074
Mondeo combi 95 1.8i GLX, LPG
Rejžák
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon říj 06, 2003 12:00,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Jiří Čech » ned led 18, 2004 16:21,0

Nepatřím k lidem, kteří neustále projíždějí všechny možné i nemožné stránky a tak vždy napíši poznámku do toho fóra, na kterém zrovna jsem a které čtu.

Existuje vstřikování plynného LPG, kde je malý zplynovač a trysky vlastně jen vedou plyn do jednotlivých sacích kanálů, je to nějak elektronicky ovládané, ale nejsou tam problémy se zamrzáním atd. Jenže LPG není benzín a tak je při provozu na něj menší výkon a vyšší spotřeba. Jedinnou pomocí je vstřikování kapalného LPG, které při zplynování silně ochladí nasávaný vzduch a tak se dostane do válců hmotnostně více směsi. Výkon by se měl proti benzínu o něco zvýšit, předpokladem je vysoký kompresní poměr (10:1 a více). Spotřeba ale neklesne, výhřevnost paliva se obejít nedá. Každopádně je cenová úspora velmi zajímavá ať máš kterýkoli systém.

Jestli se mu nevypne benzín, tak to skutečně nepojede. Pozná se to podle toho, že po přepnutí zpět na benzín nejde nastartovat, motor se uleje. Musí se dlouho na plný plyn protáčet motor, aby se odvětral. Pokud motor normálně naskočí, nejde o tuto chybu, problém je někde jinde, ale takhle po drátech to nejsem schopný přesně specifikovat.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jiří Čech » ned led 18, 2004 16:26,0

PetrB píše:Za montáž jsem vyplázl 50 tis. Výkon podle mne půjde bez problémů naladit. Dá se v tom programu "přibohacovat" směs v závislosti na poloze škrtící klapky, případně na její dynamické změně. Přepínání z benzinu na plyn se dá nastavit při určité teplotě motoru. mám ji na 30 st. a ráno to šklubne a je tam prodleva.... uvidím za 5 dní :)


Problém je v tom, že lambda atd. je vyvinutá pro benzín a na LPG nemusí podávat správnou informaci, tím se celé nastavení rozhodí a motor potom nejede jak má. LPG má menší výhřevnost na jednotku hmotnosti a tak při malé spotřebě klesne výkon, nebo je výkon téměř stejný při spotřebě zvýšené. každopádně se musí zasáhnout do předstihu, LPG pomaleji hoří a tak musí být nastaven větší předstih.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod ToM » ned led 18, 2004 17:31,0

Jirko. A nebla by rada z ktereho dratu ci cidla se da vytahnout snimani otecek pro ridici jednotku LPG. Zatim to mam (original z Belgie) vytazeno z kabelu od svicek. (namotane nekolik smycek na kazdem z ctyr kabelu). Rad by jsem se te hruzy zbavil. Funkcni to sice je bez problemu, ale nelibi se mi to a kabely ke svyckam jsou pod tim namotanym dratem lehce poskozeny. Mam MK1.
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod Jiří Čech » ned led 18, 2004 19:17,0

ToM píše:Jirko. A nebla by rada z ktereho dratu ci cidla se da vytahnout snimani otecek pro ridici jednotku LPG. Zatim to mam (original z Belgie) vytazeno z kabelu od svicek. (namotane nekolik smycek na kazdem z ctyr kabelu). Rad by jsem se te hruzy zbavil. Funkcni to sice je bez problemu, ale nelibi se mi to a kabely ke svyckam jsou pod tim namotanym dratem lehce poskozeny. Mam MK1.


Snímání otáček je přece řešeno přes původní snímač na klice nebo setrváku, případně v rozdělovači, jestli ho ten motor má. Je tam nějaký Hallův snímač s komparátorem a výstupem jsou impulzy na 5 V. Jestli to nějak nejde (neznám Fordy a tak skutečně nevím) a motor má rozdělovač a jednu cívku, tak se chytit na primáru této cívky. Jestli má zapalovací lištu, jako Felda 1,3 MPI, tak si najdi nějaký fous, který vede na vstupní konektor, který dává nějaké impulzy (5 V logika).

Co to je MK1 vůbec netuším, na mne musíš trochu jinak, Forda jsem nikdy neměl.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » ned led 18, 2004 19:40,0

Jiří:
To je součást naší interní terminologie a jedná se o označení variant Mondea:
Mk I: 1993-1996 (nejstarší typ s "japonským" vzhledem a úzkými světly)
Mk II: 1997-2000 (po faceliftu - velká světla do "úsměvu", chrom)
Mk III: 2000-2003 (2. generace Mondea - ta hranatá)
Mk IV: 2003-> (facelift 2. generace)
Mikki
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Jiří Čech » pon led 19, 2004 8:00,0

Mikki píše:Jiří:
To je součást naší interní terminologie a jedná se o označení variant Mondea:
Mk I: 1993-1996 (nejstarší typ s "japonským" vzhledem a úzkými světly)
Mk II: 1997-2000 (po faceliftu - velká světla do "úsměvu", chrom)
Mk III: 2000-2003 (2. generace Mondea - ta hranatá)
Mk IV: 2003-> (facelift 2. generace)
Mikki


Aha.
Čech
Jiří Čech
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: stř pro 24, 2003 9:50,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » úte led 20, 2004 22:10,0

[quote="ToM"]Jirko. A nebla by rada z ktereho dratu ci cidla se da vytahnout snimani otecek pro ridici jednotku LPG. Zatim to mam (original z Belgie) vytazeno z kabelu od svicek. (namotane nekolik smycek na kazdem z ctyr kabelu). Rad by jsem se te hruzy zbavil. Funkcni to sice je bez problemu, ale nelibi se mi to a kabely ke svyckam jsou pod tim namotanym dratem lehce poskozeny. Mam MK1.[/quote]

Tak zase jako obvykle ti poradim, at do toho radsi nevrtas, dokud to bez problemu funguje. A zvlast, jestli k tomu plynu nemas zadnou dokumentaci, to bys taky nemusel uz nikdy poradne nastavit. Ja mam snimani otacek taky vyresene omotanym dratem a nijak me to netrapi. Nemam rad zadne amaterske zasahy do originalni elektroinstalace, ktere nejsou nevyhnutelne. Ona si s tim potom nemusi vzdycky dobre rozumet servisni diagnostika.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník