Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod Miloš » úte dub 27, 2004 13:29,0

S bionaftou v mondeu mam špatný zkušenosti, co se výkonu motoru týká. S bio jede motor jakoby bylo nefunkční turbo, tak mi to přijde. Spotřeba byla vyšší asi o 0,5l/100km. Chod motoru byl ale znatelně měkčí a tišší. A taky, bio nesmrdí jako nafta, ale jako olej z friťáku :D
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod No Respect » úte dub 27, 2004 17:59,0

Pokud je ta cena nafty bio a normalni jiz srovnatelna, tak bych to rozhodne neresil a hlavne na naftě nesetril :wink:
Ale ja stejne liju benzin do auta, takze me se to netyka
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Speciál 91 x Natural 95

Příspěvekod Premysl Hruby » stř kvě 26, 2004 12:33,0

Mam dotaz: mam kanystr na rezervu z byvale S125 - samozrejme na Special. Chtel bych ho pouzivat i tedka ve svem Mondeu 8-) . Je potreba ho nejak "vyplachnout", nebo staci proste jen uplne vylít puvodni Special a zacit ho notmalne plnit Naturalem. Co vy na to :?: ?
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod basic » stř kvě 26, 2004 13:02,0

no nechci kecat ale vzhledem k tomu ze i v Naturalu 95 je maly obsah olova bude stacit vylit a natankovat znovu nebo tam natankuj poprve N98 nebo V-Power eventuelne Racing ty maji bud nemeritelny nebo vubec zadny obsah olova a jednoduse ti ten kanystr vyplachnou a to minimum olova co se uvolni zase tolik vadit nebude
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Re: Speciál 91 x Natural 95

Příspěvekod sedlaq » stř kvě 26, 2004 13:12,0

Premysl Hruby píše:Je potreba ho nejak "vyplachnout", nebo staci proste jen uplne vylít puvodni Special a zacit ho notmalne plnit Naturalem. Co vy na to :?: ?

Je potřeba ho naplnit Naturalem a vylít např. do mého Mondíka :lol: Teď vážně - ten zbytek olovnatého paliva po vylítí kanystru bude tak zanedbatelný, že si s tím vůbec nelam hlavu.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod basic » stř kvě 26, 2004 13:17,0

Doufam zes pochopil ze to prvni vylit znamenalo vylit ten puvodni olovnaty ;-) protoze vylivat Natural jen tak to je jako vyhazovat chleba :D :D
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod No Respect » stř kvě 26, 2004 17:16,0

Taky si myslim, ze by to nemelo mit vliv.Navic v tom kanystru zustane jen opravdu minimum toho Specialu (neco na stenach a neco dole), ale vzhledem k tomu kolik se tam pak nalije Naturalu....a kolik más ten rezervni kanystr ? (5l ?)
A co se tyce toho vylivani benzinu - pokud by jste ho nekdo chtel vylit, tak ja se klidne obětuju a rad si ten Natural naliju do Mondea :lol:

A jeste trosku offtopicu a poznamku, kterou musim napsat - jeste co se tyce tohoto názvu tématu: "benzín nebo nafta ?", tak bych jen napsal, ze ja tankuju do svyho Mondea vzdy jen benzin, protoze nafta uz neni o tolik levnejsi a tak by se to ani moc nevyplatilo :lol: :lol: :lol:
(ale zase by to te nafty zralo tak o 99% mín nez benzinu - protoze bych zrejme z te benzinky ani neodjel :? )
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod CorpST220 » ned čer 13, 2004 6:34,0

Jak je to s tema 98 a V-Power benzinama ?
Kdyz jsem se na to ptal pri koupi auta,jestli to tam muzu lit,tak na me prodejce cumel,jako kdybych prave spachal vrazdu a rikal mi,ze jen 95 a nic jinyho.
Tak jsem z toho docela na rozpacich.
Jaky ma vyhody/nevyhody ?
Ford Mondeo ST220 mod.2004 3.0 - V6 226hp
Barva - Modrá Performance/Šedá kůže
Uživatelský avatar
CorpST220
**
**
 
Příspěvky: 91
Registrován: ned čer 13, 2004 0:23,0
Bydliště: LnB

Příspěvekod Mikki » ned čer 13, 2004 7:30,0

Lít tam můžeš vpodstatě všechno, v základním režimu cokoli, co má 95 a víc oktanů. Některý auta mají i přizpůsobení na 91 oktanů, ale pak samozřejmě klesá výkon. Na 98 oktanů to samozřejmě pojede líp, ale pro využití vlastností vysokooktanového benzínu to chce taky větší kompresi ve válcích. V-Power má jako důležitou vlastnost čisticí schopnost - odbourává usazeniny ve válcích.
Jak říká manuál pro Mondeo Mk IV: "Je možno použít i 98oktanový benzín, nepřináší to však žádné významné výhody."
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod sedlaq » ned čer 13, 2004 8:22,0

To CorpST220: V té tvé funglovce navíc není co čistit, tak zbytečně neutrácej za drahý palivo. Radši nám to svý brko přivez ukázat na sraz do Brna :lol:
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Mikki » ned čer 13, 2004 20:37,0

... a mažu a mažu, tohle téma je opravdu o palivu a ne o tuningu :evil:
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod CorpST220 » ned čer 13, 2004 21:23,0

Na srazu se pokusim ukazat.
Ford Mondeo ST220 mod.2004 3.0 - V6 226hp
Barva - Modrá Performance/Šedá kůže
Uživatelský avatar
CorpST220
**
**
 
Příspěvky: 91
Registrován: ned čer 13, 2004 0:23,0
Bydliště: LnB

Příspěvekod džek » čtv dub 07, 2005 19:25,0

Pro zajímavost a porovnání "ropáka" s benzíňákem:
Včera otiskly Lidové noviny polemiku, nakolik se vyplatí naftové agregáty v různých třídách aut. Zaujal mě matemat.vzoreček, kterým se dá vypočítat, od kolika naježděných km se dnes vyplatí diesel, tady je:

(CVN + PRN x D) - (CVB + PRB x D)
______________________________ x 100 = X
KSB x CB - KSN x CN

kde proměnnými jsou:
X= výsledek, tj.počet km od kterých je výhodnější diesel
CVN= cena nového auta na naftu
CVB= cena nového auta na benzín
PRN= povinné ručení auta na naftu (kubatura výkonově odpovídající!)
PRB= povinné ručení auta na benzín
D= doba používání auta (v letech)
KSN= kombinovaná spotřeba nafty
KSB= kombinovaná spotřeba benzínu
CN= cena nafty
CB= cena benzínu.

Vyzkoušel jsem, dosazoval, hádal se s jinýma, a musel uznat, že výsledek vypovídací hodnotu má.
CMC 475
Mondeo 1.8i 16V Si, 12/94, combi
Uživatelský avatar
džek
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát led 28, 2005 17:14,0
Bydliště: Police nad Metují

Příspěvekod Jeníček » pát dub 08, 2005 15:47,0

Já jsem dříve tvrdil, že diesel bych nikdy nechtěl a teď je tomu naopak. V mém případě hraje velikou roly to, že najezdím denně přes sto kilometrů a z toho 80% na pětku tak kolem 90/110 km/h. Nedavno mi jeden kamarád tvrdil, že přeci není žádny rozdíl když auto žere 7litrů benzínu a nebo nafty. V současné době je v TA nafta dražší, než benzín (cca 26,90- Kč). Nemohl jsem mu vysvětlit, že tomu tak není. Když mi bude diesel žrát v průměru 6 litrů, tak vím, že se okamžitá spotřeba bude pohybovat okolo průměrné...vzhledem k zatížení a způsobu jízdy. U benzínu ty rozdíly budou mnohem větší. Už jen to, že já s mondeem TD se při normálním ježděním pohybuju v rozmezí otáček +- 2000. A když jsem měl 1,8 Audi benzín, tak "pracovní" rozsah otáček byl v rozsahu cca 4500 t/ot.
toť můj názor :)
CMC 424
Mondeo 2.0 TDCi, 85kW, MkIII, r.v. 2002,kombi
dříve - Mondeo 1.8 TD CLX/GLX, MkI, r.v. 1995,hatchback
Uživatelský avatar
Jeníček
***
***
 
Příspěvky: 141
Registrován: stř pro 15, 2004 12:05,0
Bydliště: Tábor

Příspěvekod Pers » pát dub 08, 2005 16:09,0

" Už jen to, že já s mondeem TD se při normálním ježděním pohybuju v rozmezí otáček +- 2000 "
i já :wink:
CMC 460
Honda Pilot (Mondeo 2.5 V6 Ghia notchback, 2000)
Pers
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř bře 09, 2005 23:10,0
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod DR » pon dub 11, 2005 8:37,0

Jeníček, anril: Tak jste si hezky popovídali, co takhle pro změnu zase něco k tématu, vykecávat si může přes SZ nebo ICQ.
Smazáno.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod alan » úte črc 12, 2005 22:32,0

Dali jste si už do Mondíka ten V-Power racing 100? Jestli joo tak napište zkušenosti jak to jezdí a tak.
Mondeo 1,6 16V 70kW 1999, klima manuál
Uživatelský avatar
alan
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte čer 22, 2004 12:43,0
Bydliště: Český Těšín

Příspěvekod Lukas » stř črc 13, 2005 14:31,0

Já jo a subjektivně bylo auto živější a líp šlo za plynem a možná o něco menší spotřeba, ale údaj z jedný nádrže nemá moc velkou vypovídací hodnotu co se týče spotřeby.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod broukson » stř črc 13, 2005 16:19,0

Občas dávám V-Power ale jen 95. Změna spotřeby je podle mne neměřitelná, ale rozhodně má lepší akceleraci z nižších otáček.
CMC 441
MkI ´96 2.0 combi
Uživatelský avatar
broukson
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte úno 03, 2004 15:18,0

Příspěvekod dalin » pon črc 18, 2005 22:45,0

Dal jsem tam Racing 100 asi 2x a měl jsem pouze krásný pocit, že to sqěle jede. Ono to asi i lépe jelo, jinak jezdím pořád na V Power 95 a se snížením spotřeby v žádném případě nepočítej.
CMC 175
Mondeo MK V., 1,8 16V, Core, 2005, Hatchback (deep navy)
ex: Mondeo MK II., 1,8 16V, GLX, 2000, Hatchback (zelená)
Uživatelský avatar
dalin
***
***
 
Příspěvky: 136
Registrován: čtv led 27, 2005 0:05,0
Bydliště: Slaný

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník