Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod DR » stř zář 08, 2010 11:21,0

brodak: za zkušenosti rozhodně díky, jen mě trochu překvapilo, že ti to startuje líp, většina lidí jezdících na mix E85/N95 hlásí naopak horší startování.

K té kolomazi ... taky jsem už pár motorů rozebraných viděl i rozebral, ale ford je ohledně oleje dost specifický. A zkušenosti z provozu a servisu jednoznačně potvrzují, že se vyplatí dodržovat fordí specifikaci oleje a že snahy používat "lepší" olej, který fordí specifikaci nesplňuje, obvykle motoru neprospívají. Viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=64830#64830 tam je shrnuto všechno a tím bych zdejší olejové OT uzavřel. Robbertovi se omlouvám, že jsem do toho ještě zabrousil.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

E85

Příspěvekod Petr Stejskal » pon říj 31, 2011 12:56,0

Tak jsem se se svým Mondeem také rozhodl zkusit MIX E85 s N95 jedna ku jedné. Auto nemám nijak upravováno.
K experimentování nikoho nenabádám, myslím si že motor a palivové ústrojí je uzpůsobeno k fungování na benzín a provoz na jiné palivo těmto součástem může ublížit.
Nicméně moje Mondeo má již své za sebou a mám možnost exponované díly v případě poruchy vyměnit. Cílem mých zkoušek není prokázat zda palivo motoru prospěje či ublíží, ale zda se mi to vyplatí, či nikoli. Zatím nemám dostatek najetých kilometrů, ale na kilometr se náklady snížily. Uvídíme časem - otázka je zda se to vyplatí dlouhodobě (opravy, ztížené tankování při zachování poměru 1:1 - zatím na to mám čas a náladu) Nemám v plánu mnou stanovený "bezpečný" poměr 1:1 překročit.

Zatím ujeto na MIX 350Km

Mnou vysledované projevy vozidla:

Spotřeba šla nahoru zatím v průměru o cca 0,2l na 100km (stejná trasa jakou jsem byl zvyklý jezdit a zhruba se stejným jízdním stylem - spotřeba počítána podle tankování nikoliv PPC)

Projev motoru zůstal zachován stejný - zvukově žádná změna, při jízdě se chová stejně jako na benzín, žádné výkonové propady, žádné subjektivní zvýšení výkonu se také nekoná, nesvítí žádná kontrolka, motor se nijak více nezahřívá (ručička teploměru ukazuje stejné hodnoty jako běžně, sahara nespíná)

Startovatelnost studeného motoru (na šumavě při 0°C) se mírně zhoršila (motor točil o několik otáček více) ale nastartoval napoprvé bez žádných jiných projevů, žádné cukání či změna volnoběžných otáček.

Budu se snažit informovat průběžně při přibývajících kilometrech.
CMC 1369
Ford Mondeo MkII notch, 1.8i, r.v. duben 1997, ghia, fialová metal
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr Stejskal
***
***
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 29, 2006 10:46,0
Bydliště: Jindřichohradecko

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod George » pon dub 30, 2012 21:03,0

Je škoda, že se tato plodná diskuze zastavila.
Cena benzínu stále stoupá, tedy zrovna dnes se zastavila (na jak dlouho?). Proto bych se vrátil k možnosti použití Etanolu E85.
Dnes jsem šel kolem menšího autoservisu a jeho majitel u mě zastavil s nějakým malým autem, asi Fiat Punto a říká: V tomto autě nemám vůbec žádný benzín!
A nabídl mi možnost zamontování nějaké přídavné řídící jednotky s kterou bych mohl jezdit jen na E85.

Cela tato diskuze se vedla o "neupraveném motoru."
V tomto případě by už o nějakou úpravu šlo, ikdyž vím že ventilová sedla atd. mi nikdo nevymění.
Něco o této přestavbě je tady:http://www.automedik.cz/palivo-prestavby-e85.html
Jaký na to máte názor, případně zkušenosti?
CMC 603
Mondeo MkIII, r.v. 2000, 1.8i 16V, 92 kW, Hatchback, Ambiente
Uživatelský avatar
George
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát zář 16, 2005 17:33,0
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod apendix2 » pon kvě 07, 2012 20:40,0

Jdu do E85 s řídicí jednotkou. Teď jezdím bez ale s poměrem 1:1 a v pohodě, chtěl bych ale jezdit jen na E85, proto to rozhodnutí.

Do Mondea lze lít i N91, k tomu je možnost nastavení pomocí propojky (vyčetl jsem ze servisního mauálu a poté i vyzkoušel na autě), ale bohužel tato propojka je jen pro nižší oktan. číslo.
Mondeo MKII 2.0i Zetec-e, 1997, combi, Ghia, automat
Uživatelský avatar
apendix2
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte říj 03, 2006 19:20,0
Bydliště: Frýdek - Místek

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod George » pon kvě 07, 2012 20:47,0

apendix2 píše:Jdu do E85 s řídicí jednotkou. .

:wink: To je slovo do pranice!
Jen se zeptám: Kolik toho najezdíš ročně?
Uvažuji od jakého proběhu km se to vyplatí.
CMC 603
Mondeo MkIII, r.v. 2000, 1.8i 16V, 92 kW, Hatchback, Ambiente
Uživatelský avatar
George
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát zář 16, 2005 17:33,0
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod apendix2 » pon kvě 07, 2012 20:56,0

Jezdím minimálně 60 denně, to je 14400 ročně a pokud ceny vydrží (jak E85, tak N95), mělo by to ušetřit cca 8tis. Ale vše jen o tom "mělo by" .. Nebojím se toho, jednotky jsou vesměs všechny na jedno brdo. Mám vyčíhlou jednu původem pravděpodobně z USA, včetně návodů k nastavení a instalace je triviální snad i pro švadlenku.

Kdesi jsem četl ještě o jednotkách, které jsou připíchnuté k různým čidlům (lambda, teplota motoru, teplota venkovní), ale to jsem našel pouze jednoho prodejce a nepřijde mi moc důvěryhodný.

Jinak pro zajímavost a zasmání... chtěl jsem načepovat 1:1 .. měl jsem skoro vyjetou i rezervu, tak jsem nabral E85 ... o 2km dál jsem chtěl nabrat N95, jen jsem si blb neuvědomil, že ty 2km to pojede bez úprav jen na E85 .. a jelo :) Jen v plynu byla "díra" a volnoběh měl trošku problémy.
Mondeo MKII 2.0i Zetec-e, 1997, combi, Ghia, automat
Uživatelský avatar
apendix2
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte říj 03, 2006 19:20,0
Bydliště: Frýdek - Místek

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod DR » pon kvě 07, 2012 21:08,0

George, apendix2: pánové, nebuďte blbí a nenechte se okrást šmelináři s "teplou vodou".

Nějaká přidaná Řj je doslova zlodějna a klamání zákazníka, rozhodně se její montáží nezmění motor "benzínový" na motor "plně na E85". Protože pro používání "čistého" E85 je potřeba mnohem víc úprav, samozřejmě mechanických = zcela jiné díly. Konkrétně u mondea jsou ve verzi flexifuel tyto odlišnosti: ventilová sedla jsou z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....

Ještě pořád si myslíte, že nějaká upravená ŘJ vám ten motor "zachrání"? No tak si to užijte ...

BTW, když si člověk přečte ty stránky "automedika" (medik=student medicíny, tedy žádný mistr svého oboru ;-)), tak se musí smát. Jak vystřižené z teleshopingu, už tam chybí jen horst fuchs :twisted: . Realita je ale úplně jiná :?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod apendix2 » pon kvě 07, 2012 21:17,0

DR: Taky se mi to zdá divné, že by to bylo až tak levné a revoluční. Ovšem za pokus to stojí. ŘJ není vlastně ŘJ, ale pouze jakýsi prodlužovač doby vstřiku. Je mi jasné, že v zimě to asi nepojede jako na N95, ale od jara do podzimu to může aspoň trošku pomoci. A pokud jde o studené starty, tak co mi brání tam přes zimu tankovat čistý natural a "ŘJ" vyřadit? No a s tím napájením střídavinou v rámci nádrže a čerpadla... nevím, jsem z elektro branže, dovolil bych si o důsledcích elektrolýzy pochybovat, ale přiznávám, že jsem problematiku vodivosti E85 nestudoval, takže závěry v tomto směru dělat nebudu.

Jo a kdybych věděl, jak upravit dobu vstřiku a bohatost směsi, tak si to udělám sám. Jenže na tohle už jsem krátký. Jediné, co jsem zjistil, je jak upravit na N91, popřípadě N89, používaný v USA a UK.
Mondeo MKII 2.0i Zetec-e, 1997, combi, Ghia, automat
Uživatelský avatar
apendix2
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte říj 03, 2006 19:20,0
Bydliště: Frýdek - Místek

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod DR » pon kvě 07, 2012 21:27,0

apendix2: prostý selský rozum mi říká, že pokud by to nebylo potřeba, tak by se fordi asi s tím střídavým napájením nedrbali.

Ale už dávno jsem pochopil, že nemá smysl zachraňovat kohokoliv před jeho vlastní blbostí, musí si tu slepou uličku ohledat a hubu natlouct sám. Je to tvoje auto, tvoje peníze, tvůj motor. Jen si říkám, když chceš tak moc šetřit, že přestavba na LPG by se ti vrátila za 2 roky a následná úspora by byla dvojnásobná.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod David V » pon kvě 07, 2012 21:36,0

Já se tedy přechodem na pálení etanolu nezabývám. 5000 Kč ročně je pro mě naprosto zanedbatelná částka, nicméně si myslím, že by si mohla ŘJ s etanolem poradit sama i bez "prodlužovačů vstřiku". Pokud funguje lambda normálně, tak se adaptuje délka vstřiku podle toho, co se naměří ve spalinách. Lambda nepozná, zda naměřený kyslík je ten ze vzduchu nebo ten z lihu, ale dá informaci o chudé směsí a ŘJ vstřik adekvátně prodlouží, a to na tolik, dokud se hodnoty zase neustálí v nějaké rovnováze. Jak byste to chtěli adaptovat ručně, když máte pokaždé jiný poměr benzín/líh v nádrži?

To DR: To o tom formaldehydu, acetaldehydu, kyselině mravenčí, a tedy analogicky i octové je zajímavá informace, leč je to naprosto logický důsledek samovolné oxidace metanolu a etanolu, který právě oxiduje až na konečné kyseliny přes ty "dehydy". Dík, to je další důvod, proč nee, tedy alespoň pro mě, co auto přes týden stojí a jezdí spíše o víkendech.
Naposledy upravil David V dne úte kvě 08, 2012 1:06,0, celkově upraveno 1
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod DR » pon kvě 07, 2012 21:56,0

David V: taky při provozu na E85 ford předepisuje výměnu oleje každých 10000km, jenže to už ti žádný "automedik" neřekne (natož aby to zmínil na svém webu). Pak by totiž ta úžasně výhodná přestavba už tak výhodná nebyla ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod George » pon kvě 07, 2012 23:11,0

Koukám názorů hodně (o to mi šlo!) ale zkušenosti žádné!
Tedy mimo používání směsi 1:1.
Já do toho nehupnu hned po hlavě, počkám si na nějaké ty zkušenosti. Navíc jezdím málo. Jen o víkendech a nenajedu za rok oni 10 tisíc. Mám auto z prosince 2000 a mám najeto 95 tisíc.

Snad jen jednu poznámku:
Tak jak se výrobci nějakých přídavných jednotek na používání etanolu snaží svůj výrobek prodat, tak se ropná lobby snaží používání jakéhokoliv alternativního paliva pomluvit.

Stejně tak mi připadá divné, že už se prodává zařízení, kdy auta jezdí na vodu!?
Tedy z vody vyrobený vodík!
Samozřejmě je to nebezpečné, a neschválené.
Položím si ale otázku: Pokud je již takové zařízení vyvinuté a funkční, tak proč už není schválené a proč není dotažené do stádia kdy se bude moci legálně používat?
CMC 603
Mondeo MkIII, r.v. 2000, 1.8i 16V, 92 kW, Hatchback, Ambiente
Uživatelský avatar
George
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát zář 16, 2005 17:33,0
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod DR » pon kvě 07, 2012 23:35,0

George: na vodu nic nejezdí a to co se prodává jako "vodíkový pohon - HHO", to je stejný podvod, jako tyhle úpravy na E85. Přečti si http://www.sysifos.cz/files/Jednavodu.pdf , to by měl pochopit každý. BTW, i tady už jsme to řešili viewtopic.php?f=10&t=2189 :lol:

Na to opravdu stačí ten starý, dobrý, selský rozum.

BTW, konspirační teorie o ropné loby, to mě dokáže pokaždé spolehlivě rozesmát.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod David V » úte kvě 08, 2012 1:18,0

To George: A kolik si tak představuješ, že bys mohl ušetřit? Najezdíš 10 tisíc, takže ročně zhruba zaplatíš 40-50 tisíc Kč suma sumárum za vše. Bude to stát za všechny ty možné nepříjemnosti kvůli hypotetické úspoře 5000 Kč jestli vůbec? U lihu mě štve, že je tam poměrně dost kyslíku, za který musím platit (C2H5OH - 16/(2*12+6*1+16)=34%) . Z atmosféry jej přitom nasávám zadarmo, zatímco 34% lihové náplně sice platím, ale v motoru mi nevykoná žádnou práci. Skutečně se to vyplatí?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod apendix2 » úte kvě 08, 2012 5:54,0

Vidím, že se tahle diskuse rozdělila na 2 tábory. Benziňáky a lihaře. Životnost mého motoru už je stejně ta tam. Mám necelých 300tis., auto po nehodě a vyloženě "dojíždím". Tzn. žádné velké opravy nemíním financovat a tudíž si mohu dovolit zkusit zainvestovat E85, který by se mi měl dle propočtu v závislosti na ujetých km vrátit do půl roku. Pokud po té době odkrágluju motor, vůbec mě to vadit nebude a pokud ano, aspoň mě to donutí pořídit si novější vůz a zde budu moct napsat zkušenosti. Sám jsem zvědav. BTW ohledně nahánění hrůzy společnostma prodávajícími ropné produkty - nebo spíše někde "shora": sám bych se tomu nedivil. Spotřební daň a cena benzínu pěkně plní tu prohnilou státní kasu, tak proč ukázat, že to funguje i jinak, pro spotřebitele možná i lépe, ale pro chabrou českou státní kasičku pochopitelně hůře.... - ještě k porovnání - aféra polské posypové soli: Jakmile "šikovní" reportéři TV Nova zjistili, že češi jezdí za levnými nákupy do polska, tak se posléze zjistilo, že potraviny obsahují jedovatou sůl. A myslíte si, že poláci jsou tak prásklí do hlavy, že by se sami trávili??? Nebo je to opět boj vyšších mocí, abychom tam nejezdili a nakupovali jim tady místní drahé věci, protože pánové nahoře ráčili zvednout DPH, aby se trošku dorovnalo, co rozkradli... Kvalita produktu polských a českých je stejná, řekl bych že polské jsou i lepší (chuť, složení). Sám tam jezdím, protože bydlím kousek od hranic. Až bude i v německu levněji, vsadím se, že i tam kontroly najdou problém, proč tam nic nekupovat. Omlouvám se za poznámku offtopic, ale pro srovnání myšlenky E85 x N95 jsem nenašel vetší podobnost uvažování.
Mondeo MKII 2.0i Zetec-e, 1997, combi, Ghia, automat
Uživatelský avatar
apendix2
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: úte říj 03, 2006 19:20,0
Bydliště: Frýdek - Místek

Re: Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod DR » úte kvě 08, 2012 7:48,0

apendix2: pokud to bereš tak, že tvé auto už je těsně před smrtí a chceš si to zkusit a je ti fuk, že tím ten motor odrovnáš, tak se na nějakou "přestavbu" vykašli. Rovnou tankuj líh, ono to nějak pojede taky a ušetříš ještě víc. Kupovat si nějakou "přídavnou Řj" jsou ve tvém případě (no vlastně v každém případě) jen zbytečně oknem vyhozené peníze :twisted:

Jinak platí, co bylo napsáno výše - pro dlouhodobý/trvalý provoz na E85 je potřeba poměrně rozsáhle mechanicky upravit motor a jeho příslušenstí, žádná "oblbovací ŘJ" si s tím neporadí.



Co se týká toho, jak jsou polácí pitomí (to radši nekomentuju 8-) ) a jestli by sami sebe trávili - snad dokážeš pochopit, že "jedovaté" potraviny vyrábí firma proto, aby si její majitel namastil kapsu - a ten majitel samozřejmě takové sračky nežere a na ostatní lidi kašle. Když už se snažíš "myslet", tak u toho trochu mysli :wink: .
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

CNG

Příspěvekod Jenyk » sob srp 03, 2013 17:00,0

Má někdo déledobější vlastní zkušenosti s CNG?
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: CNG

Příspěvekod DR » sob srp 03, 2013 19:22,0

Jenyk: co konkrétně tě zajímá?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: CNG

Příspěvekod Jenyk » sob srp 03, 2013 23:03,0

U auta s CNG z továrny chování, spotřeba, dojezd vers. hustota stanic u nás i v Evropě, má-li někdo tak i co domácí plnička. U přestaveb navíc cena, spolehlivost a případné problémy, velikost a umístění nádrže vers. například omezení kufru, hmostnot nádrží a vliv na jízdní vlasnosti...co k tématu kdo má. Asi budu muset u služebáku volit CNG nebo nafta a jako zapřísahlý nepřítel ropy chci dobře vědět, do čeho bych šel. Co se píše po síti načtené mám, jde mi o vlastní a déledobější zkušenosti.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: CNG

Příspěvekod DR » ned srp 04, 2013 16:11,0

Jenyk: IMHO řešíš blbosti. Nevím, co máš proti naftě, ale v novém autě, jehož servis i palivo mi platí firma a ke kterému určitě bude i nějaká asistenční služba, bych s naftou neměl absolutně žádný problém - kdyby mi stačil výkon. Moje příští auto bude mít velmi pravděpodobně naftový motor, určitě nebude mít motor na CNG.

Ke tvým dotazům na CNG (předesílám, že auto na CNG jsem neměl, nemám a v dohledné budoucnosti určitě mít nebudu, promiň mi to 8-) ):

- chování a hmotnosti a vliv na jízdní vlastnosti ... tos mi připomněl Kutila :twisted: , ten byl na podobné chujoviny expert. My ostatní to neřešíme, stejně jako neřešíme rozdíl mezi jízdními vlastnostmi auta s plnou nebo prázdnou nádrží - protože tam žádný (pozorovatelný) není. To bych si dovolil konstatovat jako bývalý provozovatel auta na LPG s 55l nádrží místo rezervy.

- tankování je problém, tady http://lpg-cng.ochranamotoru.cz/ máš hezky vedle sebe mapy sítě stanic LPG a CNG a to hovoří za vše, v evropě to není lepší. Dojezd podle nádrže tak 200-300km, tovární přestavby z výroby můžou mít víc (i přes 500 km, za cenu menší benzínové nádrže) Domácí plnička (ze které bych neměl strach) stojí od 100 tisíc Kč nahoru, nádrž plní cca 6 hodin (dává i méně, než 5 m3/h, tak si to spočítej, 1,4m3=1kg CNG) jen ty nejmenší lze provozovat v garáži (větrané), zbytek pouze na otevřeném prostoru, což je dost omezující i pro lidi s vlastním barákem, o bytech nemluvě. Cenová návratnost domácí plničky je dost diskutabilní a vzhledem k pořizovací ceně bude vesměs nějakých 5-10 let, což už je tak hranice životnosti toho zařízení. Cena plynu doma je cca 13Kč/m3 (beru barák, kde se plynem topí), u pumpy stojí CNG cca 17-20 Kč/m3, takže plnička se zaplatí po natankování minimálně 14500m3, což je palivo na cca 130 tisíc km. Něco najedeš na benzín, něco na palivo natankované mimo domov, takže reálně odhaduji minimální nájezd pro splacení domácí čerpačky na 150 tisíc km. A to nepočítám náklady na provoz té čerpačky, ono když to žere nějaké 2kW, tak to za šest hodin pár desetikaček v elektrice stojí. Hodně záleží na tom, kde bydlíš a v jakých oblastech jezdíš, kolik CNG stanic a s jakou cenou paliva máš k dispozici. BTW, teď je nějaká akce EON na pronájem domácích plniček Jikov.

- tovární/z výroby versus dodatečná přestavba ... rozhodně tovární z výroby. Dodatečná přestavba znamená vždy válcovou nádrž v kufru (nelze místo rezervy) a není s nimi (s těmi přestavbami) moc zkušeností, relativně vyzkoušené jsou přestavby některých škodovek a tím to hasne. Tím se řeší i spolehlivost, u tovární přestavby z výroby máš záruku (předpokládám nákup nového auta), u dodatečné přestavby máš "záruku" a přestavba nového auta je problém i kvůli ztrátě tovární záruky (na dotčené díly, což je minimálně celý motor).



No a co se týká tvé volby - záleží přece na konkrétních autech, která máš na výběr. Jen pak se dá porovnávat i ta odahadovaná spolehlivost, nebo dojezd a místo v kufru. U služebáku bych si já osobně nehrál na city a už vůbec ne na pionýra slepých uliček a šel bych do prověřeného nového nafťáku. Když budeš tankovat slušnou naftu a dodržovat servisní intervaly (olej, filtry, žhaviče), tak s (ne)spolehlivostí (způsobenou typem paliva) nebudeš mít problém. Jestli jediný přínos auta na CNG je pro tebe v tom, že nebudeš jezdit na "nenáviděnou ropu", tak IMHO není o čem diskutovat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník