Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Re: E85

Příspěvekod DR » pon srp 30, 2010 8:21,0

69696969: Buď tak laskav, odpusť si osobní narážky na moji osobu - to žes sem psal debility tím nezměníš. Celá předchozí diskuze byla o tom, že jsi tady vynášet "odborné"závěry o vlastnostech a "neškodnosti" konrétního poměru směsi E85 a benbzínu v nijak neupraveném motoru.

A já jsem musel tvé pseuodotechnické bláboly vyvracet a uvádět na pravou míru. Promiň, ale když o tom víš kulové, tak si nehraj na odborníka, to je celé.

Takže v reakci na nadšenou ódu "69696969", jak mu auto na E85 skvěle jezdí, znovu opakuju: u neupraveného motoru se za "neškodnou" hranici považuje 20% E85 v palivu, což odpovídá poměru 1:4, při vyšším poměru už nikdo neví, co to (vzhledme k odlišným vlastnostem) se starým a opotřebovaným motorem udělá. A teď teprve je informace kompletní a každý ať se sám rozhodne, jestli mu to stojí za to.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: E85

Příspěvekod DR » pon srp 30, 2010 9:39,0

Jak je to v praxi s tankováním? Uvažoval jsem o tom, že bych E85 vyzkoušel (motory od volva by to měly zvládat, v návodu k MK IV z roku 2009 už se o E85 píše, že je to kvalitní palivo a je možné na něj jezdit v blíže nespecifikovaném poměru s benzínem), ale když si představím, jak tankuju po troškách u dvou různých stojanů, případně na dvou různých benzinkách a hlídám si aktuální poměr obou paliv v nádrži, tak mě nějak přešla chuť ty opičárny provádět.

Jinak technická poznámka, volvo motor 2.5T upravený z výroby na E85 (flexifuel) má servisní interval zkrácený na 10000km. V tomhle intervalu se tam měmí olej. A asi to bude mít nějaký důvod...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Chopper911 » pon srp 30, 2010 14:58,0

To DR: Som zvedavý, koľko mu ten motor vydrží :)
Mondeo, 2.0 HE Duratec 107kW, liftback, r.v. 02/2001, Ghia
Uživatelský avatar
Chopper911
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon čer 02, 2008 16:59,0
Bydliště: Ladce

E85

Příspěvekod 69696969 » pon srp 30, 2010 17:47,0

to chopper: Hochu, neboj vydrží....2,5 není žádný ořezávátko a když má každej 15 000 km novej olej, tak si myslím, že 350 tis. natočí.
Je rozdíl motory + převodovky kurvit hrabáním atd.... a jezdit s tím trocha ostřejc, na to jsou stavěný, ne? Když bych chtěl jezdit na spotřebu tak mám TDCi a oči na PP každý kilometr...
Nějákej ten V6 motor od Forda už mám za sebou.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod Chopper911 » úte srp 31, 2010 8:02,0

To 69696969: Tak to zas hej, benzíny od Forda by mohli niečo vydržať...
Mondeo, 2.0 HE Duratec 107kW, liftback, r.v. 02/2001, Ghia
Uživatelský avatar
Chopper911
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon čer 02, 2008 16:59,0
Bydliště: Ladce

Re: E85

Příspěvekod DR » úte srp 31, 2010 9:36,0

69696969 píše:to chopper: Hochu, neboj vydrží....2,5 není žádný ořezávátko ....

Ehm, nic ve zlém, hochu, ale to je jen tvé zbožné přání. A s ohledem na to, jaké "znalosti" jsi tu prezentoval, má s bídou hodnotu věštění z kávové sedliny.

Pár desítek tisíc km vydrží velmi pravděpodobně, všechno ostatní už je ve hvězdách. Je to ojetý motor za polovinou své běžné životnosti. Bůhví kdo už ho měl v rokách a bůhví jak se k němu choval. Na to je dobré nezapomínat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: E85

Příspěvekod 69696969 » úte srp 31, 2010 13:41,0

to DR: Když jsi se tak ohrazoval o tom, abych neměl narážky na tvou osobu, tak si nehraj na pánaboha a dodržuj laskavě to samý. Jinak jasně chápu, motor může odejít kdykoliv z jakýchkoliv příčin. Já s ním mám najeto přes 95 000 km ( celkem 205 tis) a zatím chodí slušně, jen volnoběh není úplně 100% ( ale proti tomu co jsem viděl u jiných 2,5 je pořád krásný ). Když můžu tak jí proženu a nemám pocit že by jí to zrovna vadilo.
Je to moje pátá V6 a zatim jsem všechny prodával ve velmi dobrém stavu i po x statisích km ku spokojenosti nových majitelů.

Nějak si úplně přesně nedokážu vybavit, co by na to motoru díky E85 v poměru 2,5:1 mělo vlastně odejít?
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

E85

Příspěvekod hofi » stř zář 01, 2010 9:13,0

Zdravicko panove,

nevite nekdo presny rozdil mezi 2.0 Duratec 107 kW / 145 k a 2.0 Duratec FFV 107 kW / 145 k ?
V cene je to cca 15tkc, v hmotnosti 0. Kdo zna odlisnosti, tak sem s tim, please! Pouze fakta, zadne asi sedla, asi vstriky, asi gumicky... :) .

Diky.
Mondeo, 2.0i HE 107kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia
hofi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 04, 2009 19:25,0

Příspěvekod ryba » stř zář 01, 2010 13:12,0

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo viz tabulka - spaluje i bioethanol - UTFG
Mondeo, 2.0i 107kW, kombi, r.v. 2002, ghia
ryba
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: ned led 31, 2010 17:02,0
Bydliště: okoli HK

Příspěvekod hofi » stř zář 01, 2010 15:56,0

To ryba: ...tak to vim taky :idea:
Mondeo, 2.0i HE 107kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia
hofi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 04, 2009 19:25,0

Příspěvekod DR » stř zář 01, 2010 16:37,0

hofi: Oproti standardním zážehovým motorům mají agregáty FFV tvrzená ventilová sedla, palivové vedení odolné vůči korozivním účinkům biolihu, větší palivové čerpadlo i vstřikovače a upravenou řídicí jednotku, která samočinně reguluje parametry spalovacího procesu podle aktuálního poměru benzínu a E85.
zdroj: http://www.fordmedia.eu/presskits/genev ... /czech.doc

Severské verze mají i elektrický předehřev motoru, jesli to to mají i ty středoevropské, to fakt nevím.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod hofi » čtv zář 02, 2010 8:26,0

To DR: Super, tohle jsem presne chtel dostat, dik moc.

...tak jestli jsem kdysi uvazoval o moznosti jezdit na tenhle matros a z opatrnosti (navic uspory pri michani 50/50 s benzinem nejsou nic moc) jsem to zavrhnul, tak ted uz me ani nenapadne tam takovej sajrajt nalejt.
Mondeo, 2.0i HE 107kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia
hofi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 04, 2009 19:25,0

Příspěvekod DR » čtv zář 02, 2010 9:09,0

hofi: sajrajt bych zrovna neřekl. Ale když si to člověk spočítá, tak to prostě nijak výhodné není. Nižší cenu E85 z velké části kompenzuje výrazně vyšší spotřeba - s focusem FF jezdili po městě za 16 l/100km, mimo město se nedostlai pod 10 :-(. Jediná výhoda je zvýšení výkonu, na druhou stranu, nikdo neví, co to po mechanické stránce udělá s motorem, který na E85 není stavěný. Když pominu rozdílné vlastnosti spalování, tak už jen ten zvýšený výkon sám o sobě znamená vyšší mechanické namáhání motoru, což logicky na jeho životnost musí mít vliv. A zlášť u motoru, který má najeto přes 200 tisíc km bych se snažil ho spíš šetřit, než přetěžovat. Navíc to zvýšení výkonu je u neupraveného motoru dost diskutabilní, možná se zvedne výkonová křivka v nízkých otáčkách, ale na zvýšení maximálního výkonu obvykle nestačí dodávka paliva - vstřiky i čerpadlo jsou dělané na bezín a E85 nedokážou do motoru dostat tolik, kolik by bylo na to maximum potřeba.

V žádném případě automaticky neplatí rovnice "když na E85 jede motor líp, tak mu to neškodí" (řeč je o neupravených benzínových motorech)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod ryba » čtv zář 02, 2010 9:14,0

a jo takhle, to jsem si spatne prebral :) Ja osobne bych to do neupravenyho motoru nedal.
Mondeo, 2.0i 107kW, kombi, r.v. 2002, ghia
ryba
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: ned led 31, 2010 17:02,0
Bydliště: okoli HK

Příspěvekod DR » čtv zář 02, 2010 9:40,0

ryba: do benzínu se "bio"složka stejně přimíchává, automobilový benzín už dávno není čistý benzín, ten líh je tam taky. Celé se to u neupravených motorů točí kolem toho, kolik E85 je rozumné do benzínu přimíchávat, aby to ten motor bez problémů zvládl zpracovat. Těch už zmiňovaných 20% je asi někde na hranici adaptačních možností běžného benzínového motoru (pak už nemusí stíhat vstřiky, čerpadlo nebo už ŘJ nemá mapy pro takový provozní režim). Jenže kvůli 20% E85 IMHO opravdu nemá smysl absolvovat ty opičárny s tankováním a mícháním dvou různých paliv. Reálná úspora zanedbatelná, změna chování motoru je někde na úrovni "mám z toho mnohem lepší pocit".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod brodak » úte zář 07, 2010 12:35,0

Zdravím Vás kolegové, vidím, že se rozpoutala ohnivá diskuze na téma E85, řekl bych až skoro válka dvou táborů zastánců a odpůrců. Jelikož jsem před časem zvěřejnil svůj dotaz na zkušenosti s tímto palivem tak jsem čekal na Vaše reakce, po delší době, a také jsem sám zkusil použít toto palivo. Začal jsem tím, že jsem natankoval 40l benzínu a 10l Eth. Vyjel jsem až na rezervu a dotankoval 30 a 10. MUJ subjektivní dojem je, lepší start v chladnu (období 6.7.8) delší startování při teplém motoru(běžný jev u 16V techniky) citlivější "plyn", ale nutnost přidat více při rozjezdu, ale nic dramatického, na druhé straně lepší tah od spodu, nepatrně se snížila teplota chladící kapaliny(asi o 5st.), zase se zvýšila spotřeba o 0,5l/100km, podotýkám, že jezdím smíšený provoz, žádné závodění, ale také loudání z ůkolem ušetřit i třeby deci !!!. Tak že na závěr, nejezdím úplně pravidelně na míchanou směs, ale hodně často na poměr 1:3. Samozřejmě v zimě bude jen benál, nebudu riskovat zámrz.Pro informaci tak Vena Trade už zavedla stojany s tím, že si natankujete naráz jak E tak benzín a on Vám sám sečte dohromady. To je můj poznatek bez jakýchkoliv technických zdůvodnění, opírající se se jen o informace sdělené prodejci paliva, kteří udávají až poměr 1:1 bez újmy na motoru. Je jen každého věc co si se svým "miláčkem" dělá a jak s ním zachází. Věřím, že k rozhodnutí čerpat benál a ET nás všechny vede jen to že na nás motoristech chtějí jen tvrdě vydělat a proto jsou ceny tak vysoké a prostě cena ET je zajímavá tak to člověk zkouší a poměr 22,50 ku 31,80 hovoří za vše. Tak že kolegové Forďáci jen :lol: :lol: :lol:
Pro doplnění motor 210tis. do 170 provoz Španělsko jeden majitel, doložený "rodokmen" servis jen Ford na autě bylo zjevé používání jen předních sedadel, já olej každých 10tis. aral 10W/40 jinak ostatní dle dopor. výrobce nebo když se mi nezdá tak dříve.
Mondeo, 1.8 duratec 92kW, sedan, šedá metla, r.v. 2003, -
Dříve Opel Vectra 2.0i CD, 82kW, r.v. 1990, sedan, vínová metal.
brodak
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 31, 2008 15:15,0
Bydliště: Uničov

Příspěvekod hofi » úte zář 07, 2010 13:35,0

To brodak: Kazdopadne diky za tve zkusenosti.
...urcite je na to jine vlakno, ale celkem me zarazi, ze tam lejes 10W-40, kdyz vyrobce doporucuje 5W-30. To znamena, ze nesplnujes viskozitu za studena ani za tepla, o specifikaci ford asi ani nemluve. Mas ten kolomaz zadarmo? nebo jiny kloudny duvod - treba ze to zere oleje stejne jako benzinu? :lol: ...nic ve zlym
Mondeo, 2.0i HE 107kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia
hofi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 04, 2009 19:25,0

Příspěvekod brodak » úte zář 07, 2010 19:03,0

Já nejsem netykavka, jen jeden dotaz, kolik motorů jsi viděl rozdělaných? a to do šroubku, nechci se chlubit , ale něco málo jsem do toho dělal (smrdím naftou a benzínem od 18 let a je mi 55) a o doporučení výrobců vím taky své a možná kdyby jsi se dověděl některé věci od "starších" dealerů o čem se nemluví, divil by jsi se. Jinak A... 10W/40 je nejvišší kvalita v mineralu a předčí i některé 5. a dál nebudu mluvit vypadalo by to jako reklama. Tolik na vysvětlenou, jinak co naliju to vyliju, a nejsem z těch co šetří. Spotřeba průměr za rok je 7,5l, pro zajímavost u Vectry 2litrové jsem byl na 7,1l.
Mondeo, 1.8 duratec 92kW, sedan, šedá metla, r.v. 2003, -
Dříve Opel Vectra 2.0i CD, 82kW, r.v. 1990, sedan, vínová metal.
brodak
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 31, 2008 15:15,0
Bydliště: Uničov

Příspěvekod Robbert » stř zář 08, 2010 8:30,0

Pánové, prosím, oleje už opravdu ne... Něco podobného tady bylo a musela se sekce olej zamknout, takže prosím, bylo toho dost. Každý má právo na svůj názor, ale...

Další věc i týkající se olajů budu mazat...

Děkuji za pochopení....

R.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod brodak » stř zář 08, 2010 10:15,0

Hlavní myšlenka byla Ethanolové palivo a jeho použití, myslím, že jako málokterý jsem otevřeně napsal svoje praktické zkušenosti a to ostatní, bylo jen pro informaci a když mě někdo napadne s "kolomazí" promiň jen jsem odpověděl, dále bych stejně nereagoval, to doufám vyplynulo z toho co jsem napsal. Málo přispívám a když tak si to napřed promyslím a pak napíšu. OK ?
Mondeo, 1.8 duratec 92kW, sedan, šedá metla, r.v. 2003, -
Dříve Opel Vectra 2.0i CD, 82kW, r.v. 1990, sedan, vínová metal.
brodak
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 31, 2008 15:15,0
Bydliště: Uničov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník