Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod FichtL2 » úte bře 31, 2009 20:54,0

Ták kde začít... přesedlal jsem z mkII 1,8 150tis najetyho do mkIII 2,5 v6 278 tis najetyho .Po vyměně sviček,oleje,filtru,svičkovich kabelu se docililo konečně dobryho zatahu (oproti 1,8 ktera je opravdu v perfektnim stavu jsem byl silou uchvacen)což mělo za nasledek moje skoušeni co auto vydrží atd a "upaleni" spojky.Nemylé...ale chybama sse člověk učí. No ale proč píšu je nějaké ověřené aditivum které bych přidal do paliva co by pročistilo motor,přidalo nějakej ten konik?(přečetl jsem tu už hromadu članku od sportovniho filtru přes chiptuning a skušenosti s v6 a už fakt nevím kam to sem hodit :D) a co by jste mi doporučili vyměnit aby to jěště nějakej ten km vydrželo děkuji :) moc

a kdyby někdo namital proč jsem kupoval s tolika km bylo fakt za opravdu směšnou cenu ve slušne vybavě
mk3 2,5 v6 125kw phanterblack trend
Uživatelský avatar
FichtL2
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř úno 13, 2008 19:31,0

Příspěvekod Ebo » úte bře 31, 2009 22:21,0

to > FichtL2 "co by jste mi doporučili vyměnit aby to jěště nějakej ten km vydrželo " .. motor a převodovku ? :D .. myslím, že aby to vydrželo, se stačí k tomu slušně chovat ..a né "upalovat" spojky..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Ethanol jako palivo

Příspěvekod brodak » pon bře 15, 2010 17:57,0

Zdravím všechny, tankoval jste někdo již palivo ETHANOL 98. Má se to mísit s benzínem asi 1/1. Údajně se tím zvíší oktanové číslo benzínu. Další stránka je ekonomická protože litr stojí o 7Kč méně jak natural95, což je už zajímavé. Ethanol je nabízen u některých benzinek, ale jelikož nemám zkušenosti a nerad bych svého "Mondíka" poškodil a sobě přivodil finanční vydání, tak se ptám.
Mondeo, 1.8 duratec 92kW, sedan, šedá metla, r.v. 2003, -
Dříve Opel Vectra 2.0i CD, 82kW, r.v. 1990, sedan, vínová metal.
brodak
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned srp 31, 2008 15:15,0
Bydliště: Uničov

Příspěvekod Materna Petr » úte bře 16, 2010 10:53,0

To Fichtl 2: Dost často se prodlouží životnost všech součástí tj. motor, převodovka, spojka, brzdy, řízení atd výměnou vadného mezikusu, t zv. propojky. To je ta součástka auta, která propojuje volant a pedály se sedačkou. Většinou to pomáhá. Ahoj Petr MATAS :shock: :D :shock:
Mondeo II, 1,8 TD 66 kW, kombi, tm. zelená metal., r.v. 1997, klima, vyhřívané přední okno, el. zrcátka (blikací) od Patrika. Za zadním oknem dva velké "Z" trojuhelníky pro jízdy potomků. (:-()
Uživatelský avatar
Materna Petr
****
****
 
Příspěvky: 204
Registrován: úte srp 28, 2007 14:41,0
Bydliště: Prachatice 1003

E85

Příspěvekod 69696969 » ned srp 22, 2010 20:44,0

Máte někdo zkušenosti s E85 v poměru 1:1 s N95? Nejlépe u motoru 2,5 V6? Četl jsem že Škoda, VW a Ford by s tím neměly mít problémy?
Praktické zkušenosti lidí na netu jsou poměrně pozitivní, těch 103 oktanů co to bude mít, se už může sakra projevit, kor u 4 ventilu ve vyšších otáčkách.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: E85

Příspěvekod DR » ned srp 22, 2010 21:02,0

69696969: abys využil vysokooktanové palivo, musí motor umět (podle údajů z čidla klepání atd) zvýšit předstih nad hodnoty používané pro N95. V6 to neumí, takže 103 oktanů ti bude na ... dvě věci. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=60967#60967

"...by s tím neměly mít problémy" - to "neměly by" velmi výstižně popisuje kvalitu této informace. osobně bych řekl, že kvůli nejistému nárůstu výkonu o pár procent bych neriskoval (zvlášť u motoru za polovinou plánované životnosti) nějaké experimetny s palivem. Opravy V6 jsou dost problematické a drahé.

BTW, moje 2.5T pravděpodobně N98 využít umí (vycházím z volvo specifikací), přesto je jeho použití na nárůstu výkonu v praxi nepostřehnutelné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod goro » ned srp 22, 2010 23:29,0

69696969

Nějakej pátek nazpět, byl k tomuhle tématu(vysokooktanová paliva(98) a výkon) v nějakým časáku(mám ten pocit, že to byl Auto Tip) převzatej článek z dojčlandu. Dělala to snad Dekra, nebo nějaká jiná obecně uznávaná autorita.
Výsledek byl - motory konstruované na běžnou 95 nárůst výkonu žádný, u některých dokonce mírný pokles výkonu(ale +- v řádu statistické chyby). Mírný nárůst výkonu pouze u motorů konstruovaných na tyhle paliva(98) - tj. pouze se dostaly na svou normální úroveň po downgradu na 95.
MKIII, 2.0 Duratec-HE 107 kW, kombi, r.v. 2001, Ghia, grafitová metal, podvozek LOWTEC
goro
**
**
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte říj 21, 2008 23:34,0
Bydliště: Znojmo

E85

Příspěvekod 69696969 » pon srp 23, 2010 20:15,0

Jo, jo nečekám zázraky. Líh v sobě má o 30% víc kyslíku, takže se prodlužují vstřiky, aby zůstala lambda kolem 0. Výsledkem je, že se do válce dostane víc kyslíku i paliva. Což je princip turba......
Nevím jak V6 Mondeo, ale stará Felda si docela polepšila, četl jsem test ve Světě motorů, vzali jí před a po na válcovku, výkon i točák vzrostl a vrchol se posunul nahoru. U točáku došlo k vyhlazení propadů.
No uvidíme, tento týden udělám pokus 1:1 na jednu nádrž a podělím se o zážitky.
Je logický, že vliv má stav motoru, když to někomu jede blbě na benzín, tak E85 to nezachrání, což naštěstí není můj případ. Je by mne zajímalo, zda-li se dá palivem něco získat.
Takový ty vodičky typu V power atd... to je vyhazování peněz, je to jen plný aditiv, ale základ je stejnej. Konec konců krom pár vyjímek berou N95 všichni od České Rafinérské, jak Shell, tak Hypernova, nebo Benzina. Snad jen ty 100 jsou dovážený z Německa, ale díky ceně 35 korun za litr to ztrácí jakoukoliv logiku kupovat, protože těch pár deci úspory se nevrátí. U E85 mně zajímá poměr ceny 24 Kč/ litr vs. 108 oktanů....
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod MIS » úte srp 24, 2010 7:57,0

TO 69696969 : Doporučuji Tvé pozornosti tenhle článek : http://magazin.auto.cz/testy/ford-focus ... -brzy.html
Zejména následucící odstavec : "... Řídící jednotka motoru pak je schopna sama upravit okamžik zážehu a množství paliva, které je třeba pro bezproblémový chod motoru. Motor má ventilová sedla z odolnějšího materiálu a prvky palivové soustavy jsou vyrobeny z materiálů, které lépe odolávají agresivnějšímu alkoholu."
Ono by se Ti také mohlo stát, že si na tomhle palivu odděláš motor, nebo také kat ...
Efekt paliva E85 není podobný turbu, ale spíše přístřiku vody nebo vody s lihem. To se také dělávalo, a někteří tuneři to také používají. Například v Nissanech nebo Toyotách. Ale tahle auta mají velmi snadno upravitelnou řídící jednotku a map pro různé přeplňovací tlaky a přístřiky různých množství různách směsí se po internetu válí dost a dost. Tvoje Mondeo je naladěno tak nějak na průměrný Natural 95 a ty se mu tam chystáš šoupnout E85. Uvidíme, jakou radost z toho ve finále oba budete mít ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

E85

Příspěvekod 69696969 » čtv srp 26, 2010 11:12,0

Na 25 litrů N95 jsem dal 10 litrů E85. Jde to znatelně lépe za plynem a uklidnil se volnoběh. Je to zkušnost na pár desítkách kilometrech, uvidíme co dál.
Z hlediska běžného jízdního režimu nepozoruji žádný rozdíl směrem k negativu.

Jak psal MIS, vytvrzení sedel je nutné při provozu na čistý E85, páč nemá žádné mazací schopnosti a vysušuje. Při kombinovaném provozu do poměru až 1:1 s N95 není důvod se obávat. Oktanové číslo je vyšší, teplota hoření nižší a těch 50% N95 svou mazací funkci splní.
LPG (kdy se také nedělají žádné úpravy motoru ani ventilů) na které jsem jezdil s Granadou 5 let, bych označil jako zdroj většího množství rizik pro motor.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: E85

Příspěvekod DR » čtv srp 26, 2010 14:48,0

69696969: bezolovnatý benzín žádnou "mazací" schopnost nemá!! proto nemůžou staré škodovky jezdit na N95 (musí se dolévat speciální "mazací"aditiva).

Nic ve zlém, ale tvé závěry po ujetí pár desítek km jsou vyloženě na vodě postavené - a to jsem to napsal velmi mírně.

Kdo má zájem o poněkud odbornější názor, doporučuju pro začátek třeba http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do ... 102_01.pdf

BTW, u neupravených motorů se za limit považuje max 20% E85 v palivu (benzín), jenže pak to jede v podstatě stejně, jako na čistý benzín. Míchat to 1:1 už je hodně silná káva, riziko poškození motoru je docela reálné (a v odkazovaném článku i technicky zdůvodněné), navíc v zimě při tomto poměru až asi ani nenastartujete.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: E85

Příspěvekod 69696969 » čtv srp 26, 2010 19:51,0

To DR: V článku nevidím nic zásadně negativního. Doporučují max. 20%, já dal cca 35% na zkoušku.
Poškození palivového systému se týká starších vozidel, které používají staré materiály pro těsnění, dle jiných, také poměrně odborně napsaných článků, převážná část vozidel vyrobená po roce 2000 má těsnění, které E85 nežere.
K té vodě v lihu....člověk by se možná divil, kolik vody tankuje v benzínu ani o tom neví....Nepředpokládám, že pumpy, které si na tom chtějí založit živnost, budou lít do E85 vodu, aby jim tam nikdo nejezdil. Je to úplně stejný, jako když jsem začíanl s LPG, rádobyodborníci lamentovali jak LPG ničí motor a jak se musí vše upravovat.....Všichni kolem jezdí na LPG s běžnými motory jako by se nechumelilo už pěkných pár let.
Pančovaný, nebo zvodnatělý palivo člověk může natankovat kdekoliv i u té nejlepší pumpy v regionu. Otázkou je, když někdo najezdí 200 km za měsíc, tak mu to může v nádrži zvodnatět, což tedy není můj případ.
Naopak výhodou E85 je to, že na sebe tu vodu naváže a spálí = nezůstává v nádrži plavat.

Dnes odpoledne jsem jel cca 250 km a auto jede opravdu lépe, okamžitě reaguje na plyn. Studené starty normální, teplé vynikající. Není třeba bát se mikuláše v létě ( což v tomto případě platí doslovně ) a tak neřeším starty při -10°. Až bude zima, tak podle situace udělám opatření.

K otázce že N95 nemaže a jsou v něm aditiva, to je přece úplně jedno, co maže, jestli benzín, nebo aditiva, důležité je že to tam je. Nepředpokládám, že při ježdění v poměru 20%- 25% E85 ku N95 motor odejde.
S tímto poměrem by si ŘJ měla poradit a prodloužit vstřik, tj. motor nebude pracovat při chudé směsi.

Jinak dovětek, všichni z nás co maj zážehový motory, jezdí na 5% Etanolu.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: E85

Příspěvekod DR » čtv srp 26, 2010 20:24,0

69696969: 20% a 35% je skoro 2x tolik - a to už je sakra rozdíl. Tys tady taky psal, že "Při kombinovaném provozu do poměru až 1:1 s N95 není důvod se obávat" - což bych si (s ohledem na závěry skutečných odborníků) dovolil zásadně nesouhlasit.

Je to tvoje věc, tvoje auto, tvůj motor, jezdi si samozřejmě na co chceš. Ale pro všechny ostaní znovu opakuju, že bez ohledu na tvoje názory a (velmi krátkodobé) zkušenosti - podle odborníků, kteří dělali reálné pokusy v ÚVMV (a ne jen subjektivní od oka "jede to líp") - maximální "bezpečné" množství E85 v palivu je pro neupravené motory 20%. Při vyšším množství už nikdo neví, co to zrovna s vaším motorem udělá.

Tím bych ukončil.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: E85

Příspěvekod 69696969 » čtv srp 26, 2010 22:11,0

to DR: Ok ukončujeme. Jen bych rád, abys nedělal soudy podle jednoho článku, jo? Já jich četl hromadu od lidí s titulama Ing, Csc apod, každý tvrdí něco trochu jiného.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: E85

Příspěvekod DR » pát srp 27, 2010 10:15,0

69696969: napíšeš sem snůšku polopravd a zjevných nesmyslů a přesto ti není hloupé mě poučovat, jak si mám tvořit názory. Nedělám nikdy soudy podle jednoho článku - ten článek jsem zmínil jen pro příklad, protože je v něm IMHO blbuvzdorně shrnuto vše podstatné o problematice provozu na E85.

Každý, kdo má aspoň minimální znalosti o složení a vlastnostech benzínu (N95), ethanolu (líh) a E85 musí nad tvými příspěvky jen nevěřícně žasnout. Mazací schopnost N95 (vytvrzení sedel je nutné při provozu na čistý E85, páč nemá žádné mazací schopnosti a vysušuje...50% N95 svou mazací funkci splní )a "zvodnatění" paliva (N95 nebo E85) v nádrži jsou skutečné perly tvých "odborných" znalostí. Že klidně vydáváš spalování E85 za "princip turba", to už radši vůbec nekomentuju.


Stručně. N95 žádné mazací schopnosti nemá. Mazací schopnost měly benzíny, které jako antidetonační přísadu používaly olovo - tzv. olovnaté benzíny. Bezolovnaté benzíny tuto mazací schopnost nemají - tím myslím v tom stavu, v jakém tečou u benzinky z tankovací pistole - jediná výjimka byly(jsou?) UNI benzíny od slovnaftu. A samozřjemě "olovnatý" Special91 - který někdy od roku 2001 taky žádné olovo neobsahoval, ale byl ve výrobě aditiván tak, aby bez dalších přísad mohl být používán v motorech bez tvzených ventilových sedel. Snížení mazací schopnosti je problém při použití E85 jako přísady do paliva pro vznětové motory, ale ty píšeš o benzínech. Máš to v hlavě nějak pomíchané.

"Zvodnatění" benzínu nebo E85 v nádrži po delším stání je kravina, to sis asi opět něco spletl s naftou. Benzín se s vodou nemísí, ani trochu. Když naliješ vodu do benzínu, tak voda klesne na dno a tam zůstane, benzín bude plavat na vodní hladině - což je taky důvod, proč se benzín nesmí hasit vodou. Takže když v benzínu žádná voda není, tak dost dobře nemůče časem nějak "zvodnatět" (když se ti v nádrži zkondenzuje vzdušná vlhkost, to je něco jiného). Naopak ethanol (líh) se s vodou mísí velmi dobře a neodděluje se ani po dlouhém stání - jak si můžeš všimnout na každé flašce kořalky, která ti stojí doma ve skříni. Jo, chemie je věda.

Tolik suchá fakta bez mazací schopnosti. Proto bych byl rád, kdybys sem nepsal bláboly o věcech, kterým prd rozumíš, jo?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod raspi » pát srp 27, 2010 19:09,0

což je taky důvod, proč se benzín nesmí hasit vodou

Jen pro info, hořící benzín se dobře hasí pěnovým hasičákem, což je v podstatě voda s přísadou 1% pěnidla.
Mondeo, 2.0 107kW, kombi, 2004, LPG

[url]http://www.spritmonitor.de/en/detail/502211.html[/url]
raspi
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát srp 31, 2007 18:28,0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvekod Forrest » pát srp 27, 2010 19:25,0

Božínku, tohle už snad ne, ...a výsledkem je pěna, tedy 90% vzduchu která plave i na benzínu. Mě klepne, už dost!
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Patrik » pát srp 27, 2010 21:03,0

DR: No když to do nádrže nalejváš v dešti z kanystru přes trychtýř jako já naftu tak tam pak máš vody až až.
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod MIS » ned srp 29, 2010 0:42,0

MOC se omlouvám za OT, ale tohle začíná být opravdu hodně veselé téma. :-) :-) :-) :-)
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

E85

Příspěvekod 69696969 » ned srp 29, 2010 21:37,0

Hele pánové, zpět k tématu, tohle snad není o hašení, ale o alternativních palivech.
Pan DR očividně alternetivním palivům nefandí, na což má právo a nikdo mu ho nebere. Proběhlo tady několik emocí, snad nikdo vztekem nerozmlátil klávesnici, takže zpět.

Nebudu komentovat mazací a nemazací schopnosti ani vodnatění, protože o tom tohle forum není, ale jen o použití E85 v motoru Mondea 2,5 V6. Od prvního natankování v poměru cca 2,5:1 jsem najel už 1400 km. Připadalo mi to, že to jede jaksi líp, ale ten správný šok přišel po natankování plné nádže N95 u OMV....Auto viditelně zlenivělo. V Německu na dálnici jsem z něj dostal při mixu 2,5:1 přes 230 ( dle GPS dokonce 235 ), což na benzín na stejném úseku za skoro stejných podmínek nebylo možné ( zkušenosti z minula ). Obzvláště okouzlující je tah motoru při přepnutí na krátké sání, tj. v rychlostech od 150 km/h výše. Znatelná akcelerace při 210 km/h do mírného kopce...
Pro začátek by to mohlo stačit, mé předpoklady se splnily. Motor se lépe plní a pracuje s bohatší směsí ( prodloužené vstřiky ) což má logicky za následek mírně zvýšenou spotřebu ( pozoroval jsem něco kolem 0,3 až 0,5 l/ 100 km ) ale motor ožil a motor jde opravdu hezky za plynem. Na běžné ježdění to asi není, protože úspora při výše uvedeném mixu v kombinaci s mírně zvýšenou spotřebou není nějak citelná, ale pro zažití pěkné jízdy na dálnici, nebo serpentinách s využitím plného potenciálu motoru je to moc pěkné.
Můj postřeh je indviduální a nezaručuje, že se tak může chovat každé Mondeo ( kor jiné typy motorů ), pokud to někdy někdo vyzkouší u 2,5 V6, zajímal by mně také jeho názor.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník