Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Benzín nebo nafta? + alternativní paliva

Příspěvekod Chatar » úte říj 14, 2003 8:38,0

Ahoj lidicky, stojim pred nutnosti vymenit svoje priblizovadlo (R25V6) za jiny, spolehlivejsi. Mel jsem predtim Scorpika a byl super. Myslel jsem si na nej, jenze Mondeo je preci jen novejsi. Jenze ted nevim, rozhoduju se mezi 1,8 benzin nebo 1,8TD. Priznam se bez muceni, ze mne ruzny zvesti o nekvalite TD vystrasily. Ale zase radsi bych ten TD. Auto mam na obycejny jezdeni - chci se pohodlne bez zavodeni dostat tam, kam potrebuju a to VZDYCKY ( hlavne to vzdycky moje R25 nesplnuje). A protoze mam dve deti, to jezdeni se nekdy da prirovnat ke stehovani. Takze jak ma vlastne hatchback velkej kufr? Budu Vám vdecen za vsechny vyslovene nazory. Dik.
Chatar
 

Příspěvekod Ota » úte říj 14, 2003 9:00,0

Pokud si zvyklej na V6, tak doporucuju aspon 1.8 benzin. TD opravdu neni zadnej zavodak, ale treba me to na komfortni jezdeni vyhovuje. Spolehlivost TD je statisticky nizsi nez u benzinu, coz by taky mohl byt pro tebe argument. TD take mivaji obecne vice najeto.
Jinak jak jsem si vsiml na srazu, tak hatchback ma kufr uzsi nez kombi. Ja do kombi dam celej nerozebranej kocarek(jen prehozena rukojet, otcove uz vedi :-) ) a zabira mi o trosku mene nez pulku kufru. Dalsi nevyhoda hatchbacku je, ze to nelze vrstvit az po strechu, resp. okno je sklopene a nizsi. Dale kombi ma nakladaci hranu v urovni podlahy kufru (u HB myslim, ze ne, ale nejsi si jist), coz jsem ocenil, kdyz jsem nakladal tezka kamna.
Ale podle me je HB hezci, alespon u Mk2.
Ja kdyz jsem vybiral, tak jsem si v bazaru nechal otevrit jakekoliv kombi a HB a porovnaval.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » úte říj 14, 2003 9:05,0

Rozměry jsou na techwebu. HB vskutku má zvýšenou nákladovou hranu. Vrstvení pod střechu je sice nevýhodou HB, ale taky je to zoufale nebezpečná záležitost. Pokud se nejedná o jednotlitý předmět, skládat třeba krabice až pod střechu (pokud člověk nemá mříž za zadními sedadly) je o hubu. Pořád nemůžu zapomenout na smrt člověka ze Tří sester - na zadní platu skateboard, náraz ve 40 km/h, pohoda, všechno v klidu, jen ten skate mu přerazil vaz.
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Ota » úte říj 14, 2003 9:44,0

Mikki, nesouhlas. Mondeo ma vzadu pomerne vysoke operky, navic jsou tam tri. Na vrch kupy davam lehke objemne veci, tedy typicky spacaky, tasky s oblecenim apod. Tu situaci, co si popsal, beru pri nakladani na vedomi a podle toho skladam.
Navic nerozebrany kocarek se podle me do HB nevejde, ale to bude lepe vedet nekdo s HB.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » úte říj 14, 2003 10:25,0

Jo, třeba já, vejde se tam. :)
Pokud jde o náklad, máš pravdu s opěrkami atd., ale při nárazu kolem 50km/h má i 3kg vážící spacák dost energie na slušné pochroumání krční páteře. A na zadním sedadle mám v sedačce dítko a netroufl bych si ho po té malé hlavičce praštit ani tím spacákem a to mi přijde ekvivalentní. Je to v mém případě možná fóbie, ale všechno cpu do kufru pod plato. :oops:
A pak jsem měl samozřejmě ještě pro HB ten důvod, co se tu zmínil, kombi je ohromně praktické, ale vůbec se mi nelíbí. :roll:
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Re: Benzín nebo nafta?

Příspěvekod DR » úte říj 14, 2003 20:03,0

Chatar: hatchback ma kufr velkej, ale kombi jeste vetsi :-). Do kombika jsem sveho casu daval dva nerozlozene (jenom prehozena rukojet) kocarky vedle sebe + jeste nejake kramy, to do hatchbacku nejde :-(, navic mi vadi to pevne zadni plato, kdyz se dava do kufru treba zrovna kocarek (jiste, jak ktery) musi plato pryc. V kombiku me manzelka jeste nikdy nezaskocila tim, co nabali na dovolenou, naopak, v zime jsem ji rikal, klidne vezmi kocarek i sanky, auto to uveze :-)). A to bezne vozime pro dite i vlastni postylku a zatim vzdycka jsem se vzdycka vesel (max. s mirnou "bouli") pod zadni roletu. Jinak z motoru bych ti ja osobne poradil spis 2.0 nebo rovnou 2.5, ten 66 kw TD na 1.5 tunove auto je fakt dost malo.

Miki: Souhlas s tim nakladanim skejtu apod. na plato, ale stejne je mi to divne, protoze krome zadnich operek maji normalni auta uz pekne dlouho i operky predni, ktere by tohle snad mely zvladnout? Kdyz mam plny kufr PCcek, taky z toho mam spatny pocit, protoze ze by to ta roleta udrzela, tomu neverim ani nahodou :-(.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ota » úte říj 14, 2003 20:16,0

To DR: Auto mam pul roku a uz nekolikrat jsem jel nalozeny az po strechu. Ze bych se cestou na dovolenou vesel pod roletu, to nehrozi ani omylem. Ale je pravda, ze tahame kdejakou kravinu, taky proc ne, kdyz se to vejde.
A kdyz uz rikas, ze TD je na Mondeo slabe, tak je tu taky argument spotreby a vyse pov.ruc., ze? :-) Volba motoru je otazka osobnich preferenci, ja si na silu TD nestezuju.
Optimalni je se ve vybrane motorazi svezt pred koupi.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » stř říj 15, 2003 6:56,0

Když jedu na dovolenou, jedu na dovolenou, nestěhuju se :o). Nikdy jsem nenaplnil ani ten hatchback. Jednoduše řečeno, je jedno jaký máš auto, naplníš jakékoli. Ale já dávám přednost vybrat si, co budu potřebovat a zbytek nechat doma. Vždyť, co člověk na tu dovolenou potřebuje? No a když stěhuju, stejně potřebuju náklaďák.
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Cybe » stř říj 15, 2003 7:11,0

Uz z vicero mist sem slysel nazor, ze nafta se nevyplati, pokud clovek nenajezdi nad 30 tisic rocne, protoze nejspis co usetris na nafte, tak vrazis do pripadnych oprav. Nevim, jak je to se spolehlivosti dieselu, ale troufam si tvrdit, ze pokud uz se neco podela, tak to bude mastny (a ne jenom od oleje ;))
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Ota » stř říj 15, 2003 8:16,0

Kdyz nekdo tvrdite, ze diesel se vyplati az od 30t. km rocne, muzete to nejak konkretne podlozit?
Naposledy upravil Ota dne stř říj 15, 2003 8:29,0, celkově upraveno 1
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Chatar » stř říj 15, 2003 8:25,0

Jak tak koukam, mate tu skoro vsichni stejny zkusenosti jak ja. Za prve: je fakt, ze V6 je V6, zvlast ten trilitr. Ani spotreba neni hrozna, S R25 udelam nalozenej Praha - Strakonice a zpatky v prumeru za 8,6, kdyz pospicham tak za 9, tuhle zase z Brna po dalnici kolem 200 km/h (vim, nema se to :oops: , ale nejedte kdyz to jde, zvlast jednou za rok) zase v pohode pod 10l. Kufr taky velkej a s rucenim se clovek nejak srovna, zvlast kdyz muzu platit mesicne (stejne je to peknej podvod). Navic vim, ze kdyz potrebuju, staci pridat plyn a z mista potencialniho nebezpeci jsem okamzite pryc. Jenze - tuhle usednu, ujedu par km, ratolest chce curat, zastavim, vypnu motor a pak uz nejedu. Nikam. Ani okna nejdou zavrit, proste nic. Tak tam auto zustalo a mne to stalo den dovoleny a kupu nervu. Prisel jsem na to, ale nestoji to za to. A to je furt neco. Ted momentalne prestaly svitit svetla. Ach jo. Takze proto bych rad neco spolehlivyho. A tu V6 bych celkem i dokazal ozelet, radsi mam takovou tu jizdu dam za pet a jedu az na konec (obrazne receno, taky se nekdy svezu rad rychleji, jenze bud sam, nebo s nasim mladym, zbytek rodiny okamzite zacne protestovat :roll: ). Z toho duvodu by se mi ten TD libil. A ruceni? Myslim ze 1,8 i 2,5 jsou ve stejny kategorii, muj Scorpik 2,4V6 tam byl. Jde mi opravdu jen o tu spolehlivost a spotrebu. No a co se kufru tyka, mel jsem i kombika, Tempru, BX, bylo to super ale stacil i ten HB Scorpik a R25 je taky HB. A kamna povezu na vozejku a kocarky uz nastesti nevozim a nikdy uz vozit nebudu !!!!!! :evil:
To DR: u nas je to podobny, ja rikam ze vzdycky v patek vystehuju byt do auta a v nedeli zase zpatky. Jenze pesky po schodech, vytah neni. A uz mne to nebavi. Takze jisty omezeni docela uvitam.
A v pondeli jsem videl v baziku Mondeo Mk1, HB, 1,8 TD, vinovy, lity kola, krasny. Bratru za 112 tisic, jen jsem ho jeste neprolez a neslysel. Tak ja nevim , nafta nebo benzin?
Chatar
 

Příspěvekod Ota » stř říj 15, 2003 8:34,0

To Chatar: 1.8 a 2.5 jsou ob jednu kategorii, tedy rozdil cca 100% ceny povinneho ruceni. Jak to tak ctu, tak bych ti TD nedoporucil, s nim opravdu 200 nepojedes ani s vetrem v zadech :-). Zkus se v nem v bazaru svezt a uvidis. Pak zkus treba 1.8 benzin.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » stř říj 15, 2003 8:38,0

Cos myslel tou stejnou kategorií ručení pro 1.8 a 2.5???? 1.8 je v kategorii do 1850, tedy v té, v které je třeba Fábka 1.4 v V6 až na výjimky přesahuje 2500 ccm...
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Chatar » stř říj 15, 2003 9:55,0

Aha, blbe sem koukal, sem trouba. Jen se tak matne pamatuju, ze Tempru 2.0 a Scorpika 2.4V6 jsem platil stejne. A myslel jsem, ze 1.8 jeste patri k te 2.0. Pak teda 1.8 by bylo super.
To OTA: No 200 nebo i 250 je super, bezva i proti vetru, jenze to se mi postesti tak jednou do roka. A ma to kvuli tomu cenu porizovat silnej vuz? Ten 1.8 benzin bych taky bral, taky uz mam nejaky zkusenosti s roztahovanim zamrzlyho staryho dieselu (Ritmo 1,9D). A jak to vypada v porovnani spotreby?
Chatar
 

Příspěvekod honza aka hooby » stř říj 15, 2003 10:16,0

no ja bych 2,5 bral ne kvuli max. rychlosti, ale spis kvuli akceleraci.)
2,5 V6 - rulezzzz :wink:
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod Miloš » stř říj 15, 2003 21:30,0

Ja jsem na TD nemel za 140t km zadny opravy, jezdim do 6ti litru a v zime mi to zamrzlo jen jednou, protoze jsem blbej a jel jsem na hory s naftou z leta....
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Hokky » pát říj 17, 2003 17:14,0

Cybe píše:Uz z vicero mist sem slysel nazor, ze nafta se nevyplati, pokud clovek nenajezdi nad 30 tisic rocne, protoze nejspis co usetris na nafte, tak vrazis do pripadnych oprav. Nevim, jak je to se spolehlivosti dieselu, ale troufam si tvrdit, ze pokud uz se neco podela, tak to bude mastny (a ne jenom od oleje ;))


Nevím, ale ten kdo muze sehnat naftu jinde treba za 13-15CZK si myslím docela píská. Si to vynásob spotrebou 6l/100km a voala 78-90CZK za palivo na 100km. pokud na dovolený najedu 1500km, tak pri prumený cene nafty u pump 22CZK jsem na 1560CZK za palivo. Rozdíl proti benzínu jedoucího za mozná 7,5l/100km pri cene 23CZK je dost velký, protoze benzinaka to stoji 2587,50CZK

- v zime zamrzne jen ten kdo tankuje sracky, tzn. nema auto rád. Takový tu nikdo není (snad krome Kutila)
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod Ghostik » pát říj 17, 2003 19:17,0

Bingo a to jsem ted nasel zdroj nafty za 11Kc a to neni zadna repka olejna ale prava nafta !
To je cca 0.66kc/km :lol:
CMC 087
Mondeo MKII 1,8TD Ghia r.v.1999 combi
Uživatelský avatar
Ghostik
****
****
 
Příspěvky: 241
Registrován: pát říj 10, 2003 12:20,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Miloš » sob říj 18, 2003 0:22,0

Proc davat do aut benzin, kdyz to jde dnes stejne dobre s naftou, vyrobne jednodussim produktem. Pokrok holt nezastavis...
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod honza aka hooby » sob říj 18, 2003 0:43,0

nafta patri do kamen a traktory na pole :lol:
myslim, ze srovnavat vykony modernich benzinu s modernima naftaka...je trosku od veci, z nafty nikdy nedostanes takove vykony jako z plnokrevniku!! Navic s benzinama se daj delat krasny veci co se tyce tuneni.))
Avsak co se tyce pomer cena/vykon je to jasny.))ale to bych nesmel mit sportovni srdicko.))

peace 8)
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník