Handsfree - zkušenosti, zapojení

Příspěvekod opičák » sob úno 24, 2007 23:06,0

Našel jsem tohle, to by to vyřešilo,ale v hodnotách se nevyznám - veškeré mé znalosti končí u toho,že je to na 12V :oops: Mohl bych ho použít?
ObrázekObrázekObrázek

edit: Teď na to hledím a máš pravdu - 4 přepínané kontakty :!: :oops:
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Barťas » ned úno 25, 2007 1:10,0

Teď jsem tu chvíli nebyl a už v tom mám guláš. Ty potřebuješ defakto přepínat jen "živý" signály, to stínění je fakticky taky kostra - signálově, jak u vstupního signálu, tak u repro. Jestli máš HF "ve stereu", tak přepínej Pravej z rádia x Pravej z HF = Pravej reprák + Levej z rádia x Levej z HF = Levej reprák, tj. jedním relátkem po dvou kontaktech. Na to počtem kontaktů stačí to prvně uvedené relé. Stínění se IMHO přepínat nemusí, měla by to být taky kostra. Podle vkusu by mohlo stačit i relé jen s jedním přepínacím kontaktem - HF asi stereo nebude, a i kdyby, tak to při běžném hovoru v telefonním pásmu prakticky nepoznáš, málokterý běžně používaný telefon má stereomikrofon, čili výstup z HF bych přes přepínací kontakt šoupnul jen do levého předního repra a je to. Hovor z HF potřebuje slyšet hlavně řidič vlevo a ne závozník vpravo. Ale to je signálová cesta, toho bych se nebál. Já vidím, resp. bál bych se, problému v proudové odolnosti HF, tedy v tom, že pokud podle jednoho z mých předchozích nápadů připojíš na relé z jedné strany + 12V od napájení a z druhé strany to ukostříš přes výstup HF pro mute, tak tím napřímo uzavřeš el. obvod, kterým poteče proud potřebný k sepnutí relátka. Těžko takhle říct kolik to bude, kolik to relé potřebuje a kolik to HF snese. Jestli relátku stačí k sepnutí např. 100mA a HF vydrží 0,5A (500mA), tak to vydrží fungovat dýl než ztratíš telefon, ale pokud relé potřebuje k sepnutí 0,5A a HF snese jen 0,1A, tak to ten spínací prvek v HF může spálit. Dosud neznám typ HF a jeho technickou specifikaci ani jsem se nepídil po tom, kolik ono relé potřebuje k sepnutí. Zkus se poptat toho známého elektrikáře, mohl by ze zkušenosti od oka tipnout podle svého použitého relátka (nebo to změřit) jaký proud v sepnutém stavu prochází skrz HF. Asi jsem tě trochu postrašil, ale svědomí mi nedá, abych tu po dvou stránkách debaty pak četl, že sis odpálil HF bez varování. Možná teď jen vyobrazuju rohatou pohádkovou bytost na svislou stranu budovy, sám jsem si s metodou pokus-omyl zažil své, ale tak to holt je.
CMC 234
Mondeo III, 2.0 TDCI Ghia 96 kW, 2007, hatchback (od 11/2011)
Mondeo II, 1.8 16V SI/Ghia, 1998, combi (od 05/2004 do 04/2012)
Uživatelský avatar
Barťas
****
****
 
Příspěvky: 441
Registrován: sob dub 03, 2004 16:09,0
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvekod opičák » ned úno 25, 2007 1:20,0

HF je samozřejmě monofonní. Do teď jsem se v tom hrabal. V návodu k HF je přímo uvedená možnost použití spínacího relé pro útlum rádia (bez další specifikace) Z toho nejspíš kolega vycházel jak jsem psal výše. Já vlastně teď řeším jen jestli je nutné přepínat také stínění nebo ho "natvrdo" připojit ke stávajícímu stínění reproduktorů. V tomhle se váš názor s DR liší. Pokud to není nutné, tak tam strčím to první relé a myslím,že nic nepokazím.
edit: mám tenhle typ HF.A pro upřesnění - chci obě strany zapojit - levý i pravý reproduktor. I mikrofon jsem dával do středu nad zpětné zrcátko. Důvod? Manželka kolikrát "prokecá" za jízdy mnohem víc času než já! :lol:
Tak ještě jednou edit: Nedalo mi to a šel jsem do auta pro návod k HF. Nikde (ani na konci není žádná specifikace nebo informace o přípustné velikosti napětí, schéma ... nic) V návodu je přesně (cituji): "Pro zajištění funkce ztišení autorádia může bát použito doplňkové relé. Po přijmutí hovoru sadou do vozu se do žlutého vodiče (MUTE) přepne ukostření, a tím se ztiší autorádio.Po ukončení hovoru se žlutý vodič odpojí od kostry a zvuk autorádia je obnoven"

Na přípojném nápajecím kabelu +12V je vestavěná pojistka 2A. To je vše.

Laicky shrnuto: Ani odborník není schopen při montáži určit jaké relé použít. Myslím si že HF je tzv. "blbuvzdorná". V nejhorším případě střelí pojistka.
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Barťas » ned úno 25, 2007 12:41,0

Tak jestliže přímo v návodu uvádějí možnost použití relé, tak bych to zkusil bez obav. Nejdřív si to teda zkus přepínat ručně, jestli bude nějaký rozdíl když to stínění dáš rovnou na kostru a budeš přehazovat jen živý signály a pak co to udělá když budeš přehazovat obojí. Nic jinýho už asi nevymyslíme, než to zkoušet. Podle toho pak kup relé s potřebným počtem přepínacích kontaktů. Škoda, že mám teď auto 300km od sebe, změřil bych ti, co všechno je u rádia spojený s kostrou a jak jsou na tom výstupy repro vůči sobě a vůči kostře, takhle můžu jenom tipovat. ALe jak tak sleduju tvůj přístup a odhodlání, tak už v tuto dobu stejně někdě křížíš dráty a cvakáš relátkama :lol:
CMC 234
Mondeo III, 2.0 TDCI Ghia 96 kW, 2007, hatchback (od 11/2011)
Mondeo II, 1.8 16V SI/Ghia, 1998, combi (od 05/2004 do 04/2012)
Uživatelský avatar
Barťas
****
****
 
Příspěvky: 441
Registrován: sob dub 03, 2004 16:09,0
Bydliště: Králův Dvůr

Příspěvekod opičák » ned úno 25, 2007 13:44,0

Tak teď jsi mě fakt tou poslední větou rozesmál :lol: Přesně jsi to trefil. Všichni říkají,že jsem umanutej beran. Ale ralátkama necvakám - je neděle a všude zavřeno. :cry: Ale zítra stepuju před obchodem a čekám až otevřou! To ruční přepojování už jsem zkoušel, nepostřehl jsem rozdíl, ale asi dám na DR a budu přepínat všechny.Jistota je kulomet a nemusím řešit případné problémy. Zítra zapojím a dám vědět. Díky :wink:
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod opičák » pon úno 26, 2007 9:54,0

Díky. Nenapadlo mě,že si zaslouží moje třístránkové "sondování" nové téma. :oops: :oops:
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod opičák » úte bře 13, 2007 0:36,0

Tak trošku po delší době jsem tady (nějak to nevycházelo, tak se omlouvám), abych předal zkušenosti.
Pánové (díky Barťase a DR) - FUNGUJE a naprosto skvěle.

Nevím jestli to někdo využije, ale pokusím se alespoň trošku popsat, co se povedlo.
Použil jsem HF sadu Nokia CK-7W, čtyřkontaktní přepínací relé konkrétně R4-4CO-12VOLT - já koupil v GES electronics (www.ges.cz)včetně patice SU4L - v případě poruchy není třeba znovu pájet 14 kabliků, stačí vyměnit relé v patici a vše kombinoval s ford rádiem CD 6000.

Princip je jednoduchý - přerušit všechny 4(! - vysvětlím později) vodiče k reproduktorům vozidla tzn. + a - levý přední, + a - pravý přední. Konce přerušených vodičů vedoucí k reproduktorům napojit na nespínané kontakty relé.Druhé konce (vedoucí k rádiu) napojit na kontakty relé, které jsou trvale sepnuty (relé v klidu). Výstup z HF připojit na kontakty relé které jsou sepnuty při napájení relé - HF je mono, tak kontakty + spojit a - rovněž. Vše je jasné z obrázku.

Funguje to skvěle - při příchozím hovoru - rádio vypíše na displej "mute" , relé sepne a vyzvánění a následný hovor vychází z pravého a levého předního reproduktoru, naprosto jasně a srozumitelně. Při ukončení hovoru, přejde rádio přepnutím relé do stereo přehrávání.

Nedoporučuji použít pouze dvoukontaktní přepínací relé. Hodně se o tom tady diskutovalo, já to risknul a nefunguje. Při použití tohoto relé, je zapotřebí "propojit" kostru levého a pravého předního reproduktoru (přepínají se pouze "živé" vodiče). Při testování tohoto zapojení došlo při zesílení rádia tak na 40% výkonu k chrčení reproduktorů. Lajcky bych tipnul, že jsem vyrobil sériové zapojení a zesilovač rádia to neutáhl. Při čtyřkontaktním relé se tohle nemůže stát a rádio hraje jako dřív.

Ještě nejsem úplně spokojený s napojením modrého vodiče z HF (IGNS). Má se připojit k vedení IGNS vozu (?) a plní funkci automatické aktivace a deaktivace HF při zapnutí/vypnutí zapalování. Mé zapojení na pin 3 bloku A autorádia funguje stejně s drobnou vadou na kráse. Při zapnutí klíčku HF nastartuje, spáruje se s telefonem,ale při vlastním startu na tomto vodiči není napětí (krátkodobé vypnutí rádia a potažmo HF), telefon se odpojí, po naskočení motoru znovu připojí. Je to otázka pár vteřin, ale já jako puntičkář to beru jako vadu na kráse. Kdo by věděl o vodiči, který je pod napětím po zapnutí zapalování a zůstává i během vlastního startu - budu vděčný za radu.Jinak plná spokojenost. Přikládám amatérský náčrtek, snad někomu pomůže.

Nechci tady blokovat celou stranu fóra - pokud bude chtít někdo něco bližšího vysvětlit jsem k dispozici i na SZ. Ještě jednou velký dík DR a Barťasi, měli trpělivost a dokopali mě k vítěznému konci.

červené - nové kabely, černé - původní kabely, tečkované - zrušené kabely.
Obrázek
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Růžička » úte bře 13, 2007 7:56,0

To, co jsi se při prvním pokusu pokoušel propojit, nebyla kostra. Nemám handsfree a proto jsem si dříve nevšímal diskuse na tohle téma. Ale pro všechny, kteří by v budoucnu něco podobného tvořili:
Při kombinovaném použití reproduktorů pro jiný přístroj skutečně je nutné přepínat oba vodiče u každého reproduktoru. Snad u žádného ze současných rádií nejsou reproduktoryzapojené mezi signálový vodič a kostru, ale mezi dva signálové vodiče. Oba jsou živé a není možné je propojovat s kterýmkoli jiným.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod opičák » úte bře 13, 2007 11:40,0

Nejspíš máš pravdu - já se v tom totiž vůbec nevyznám, což je ze všech předcházejících příspěvků vidět. Nicméně jsem hrdý, že jsem to dokázal rozchodit podle svých představ. Na člověka, který pozná na baterce + a - je to přece jenom úspěch. A to odborníci ve fordu tvrdili,že to nejde. :lol:
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Růžička » úte bře 13, 2007 14:36,0

Když jsem byl malý a tvrdil, že něco nejde, táta mě vždycky usměrňoval, ať řeknu, že to neumím a ne že to nejde.
Každopádně ti gratuluji k úspěchu.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Zapojení HF sady

Příspěvekod Profesor » stř dub 11, 2007 19:07,0

Dobrý den, ponejprv bych se chtěl představit. Jsem magor do aut s modrým oválem (2x Escort, Siera, Probe nu a nýčkonc Focus [málem to bylo Mondeo V6 2.5 s Tiptronikem]). Jinak patřím též do skupiny šílených elektroniků a bastlířů, no a to je taky důvod proč jsem se dnes rozhodl přispět tou svojí troškou do mlýna. Při pročítání zdá se super fóra jsem narazil na překrásně zpracované schéma HF od "OPIČÁKA" ve kterém chybí dvě součástky. Ač se to na první pohled nezdá jsou dosti podstatné, mohou totiž zabránit zničení autorádia případně HF sady. Jedná se o dvě diody zapojené na cívku přepínacího relé - jedna dioda je spojena paralelně z cívkou relé v tzv. závěrném směru a druhá v průchozím směru mezi cívku relé a žlutý vodič. Tyto diody mají zabránit vzniku napěťových špiček které vznikají při rozpínání indukčností (viz zapalovací cívka – slušná jiskra což );Položme si otázku, má moje zařízení ochranu pro spínání indukčností? Když neznáme odpověd zapojíme do obvodu diody radši sami, s heslem radši dvakrát ochráněno než vůbec. V tomto případě by mohly vyhovovat diody např. 1N4007, s úbytkem napětí na diodě (cca 0,6V) si nemusíme dělat starosti - relé bude spínat jak drak. :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod opičák » stř dub 11, 2007 23:01,0

HUPS !!!! Chceš říct,že řekněme při souhře nepříznivých okolností, můžu odrovnat rádio? Tak to jsem vymyslel časovanou bombu! Člověk má asi fakt vrtat jen do věcí kterým rozumí. Nemůžeš zapjení diod do toho schémátka vkreslit ?
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Profesor » stř dub 11, 2007 23:59,0

Hojky Je to asi takhle, vrtat můžeš třeba do zdi a nemusí se nic stát, ale nemáš-li detektor můžeš trefit kabel nebo třeba vodu - obvykle se tak stává při poslední hmoždince. Doufám že jsi můj příměr pochopil, v oblasti elektroniky je spousta stavů a dějů které bez zkušeností z praxe nebo výpočtu u kterých nemůže laik odhadnout co se může stát(někdy ani odborník v servisu - jak dokazují antény od radia a HF namontované ve vzdálenosti 20cm a méně mezi sebou na střechách aut. Může se mezi nimi za určitých okolností naindukovat takové napětí že dokáže odrovnat tuner v radiu.) . V podstatě máš pravdu "časovaná bomba", jakmile přijdu na to jak tak ti tam ty diody domrsknu, teď mi to moc nebere mám vytrženej moudrák, takže jsem teď o zub blbější a ještě nafutrovanej práškama :? písemný projev je to jediné čeho jsem schchopen :x Nemáš se naprosto za co stydět, schema zapojení je perfektní a správně přepíná + i - pól repro, při spojení - pólů nedej bože jejich ukostření může dojít k přetížení koncových stupňů zesilovače, případně i k jejich zničení :!: :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Růžička » čtv dub 12, 2007 6:45,0

S těmi diodami máš pravdu, ochrana navíc je ránou jistoty. Ale velice bych se divil, kdyby tak nebyl ošetřený výstup na zařízení určeném do auta.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod opičák » čtv dub 12, 2007 7:32,0

to Profesor: Fajn, tak až ti to vyjde zkus to zapojení dokreslit, ať odstraním poslední nedodělky. (přepojení na aktivaci HF při zapnutí klíčku ve spínačce už mám tzn. telefon se při vlastním startování neodpojuje od HF :lol: ). Jinak pokud můžu po měsíci používání hodnotit jsem naprosto spokojený. Kolega má stejnou HF i telefon a okamžitě poznám kdy volá z auta. Když telefonuji já s tímhle zapojením, všichni se mě ptají kde jsem - nejde poznat,že volám z auta. Vlastně nevím jestli je to zapojením - spíš bych tipoval, že jsem vychytal nejvhodnější místo pro mikrofon - do středu střechy před stropní lampičku. Ve srovnání s klasicky montovaným mikrofonem do levého horního rohu skla, nebo v jeho blízkosti, je to vhodnější místo. Vzdálenost od hlavy stejná (pokud to není blíže) a vyloučil jsem prakticky na nejvyšší míru možnost "echa" - vzdálenost mikrofon - reproduktor vlastně největší jaké lze prakticky dosáhnout. HF by mi až tak líto nebylo (je služební), ale rádio určitě odrovnat nechci. Tak dám na tvé rady a doplním diody. Díky
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod DR » čtv dub 12, 2007 13:00,0

opičák: nechci ti kazit radost, ale že se tě lidé ptají odkud telefonuješ, to bych si já vyložil spíš ve smyslu " v jaké pr*eli to jsi, že tě tak blbě slyším?" :wink: Obecně kvalita telefonování v autě nikdy nebude nic moc (myslím normální auta, ne RollsRoyce), prostě mikrofon je daleko a tak musí snímat i spoustu jiných zvuků. Co dost pomůže je mluvit do HF pořádně nahlas a srozumitelně.

Jestli dáš mikrofon na levý sloupek, nebod nad zrcátko je z hlediska kvality snímaného zvuku prakticky jedno. Na sloupku je ale dál od repro (pravý je 2x dál a pro levý je v akustickém stínu). U zrcátka zase dobře snímá i spolujezdce, takže HF může využívat i on. Takže rozhodující je úroveň vntřního hluku v autě, to souvisí s typem auta, konkrétním kusem, rozložením nákladu, použitými pneu a s povrchem vozovky a rychlostí, kterou se auto pohybuje. To je tolik variabilních faktorů, že nemá smysl to řešit. Kdo se mi dovolá do auta, ten se se zhoršenou kvalitou komunikace musí smířit (což většinou není problém, protože on sedí v tiché kanceláři a tak tu trochu šumu snese), nebo zavolat jindy. A já z auta volám jenom v případech, kdy zhoršená kvalita nemůže negativně ovlivnit výsledek telefonátu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod opičák » čtv dub 12, 2007 13:20,0

Zbytečně jsi mě chytil za slovo :lol: - to co píšeš je samozřejmě všechno pravda. O tom snad nikdo nepochybuje. Určitě jsem tím, co jsem psal, nemyslel, že kvalita je lepší, než hovor " na samotě u lesa". A dotaz "odkud telefonuju" mám ověřený - když jsem tvrdil,že z auta, tak nikdo nevěřil. Samozřejmě to myslím s rezervou - asi ideální rychlost, provoz atd. jak jsi psal. Jediné s čím bych si dovolil nesouhlasit je umístění mikrofonu. Střed je ideální, za tím si stojím. Levý reproduktor určitě není až v tak dokonalém akustickém stínu jak píšeš. Kdo je za jízdy přilepený na dveře, aby přímý kontakt mikrofon - repro tělem nebo nohou zastínil? Ve služebním autě to tak máme a echo jako blázen. Prostě zatím jsem spokojený se zapojením a umístěním dílů HF. Spokojenost vyplývá z posuzování stejných podmínek tzn. hovor z mého auta - hovor z ostatních aut. :wink:
Ford Focus kombi 1,8 TDci 85kW r.v. 2003 výbava Ghia
opičák
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte kvě 30, 2006 8:46,0
Bydliště: Ostrava

Mikrafafon

Příspěvekod Profesor » čtv dub 12, 2007 22:14,0

ÁÁÁhojky, obecně vzato jedinné slušné místo pro umístění mikrofonu je u zrcátka, lampičky nebokýho ďasa tam někde uprostřed - protože je to místo které je nejmíň ovlivněno pootevřenými okny, rezonancemi skel a karoserie. U sloupku okna se vytváří vzdušný vír a protějšek na telefonu v tiché kanceláři tak může za určitých okolností slyšet jen hučení větru. Vzhledem k citlivosti elektretových mikrofonů které se k HF přidávají bych se o svoje hlasivky rozhodně nebál, při správné montáži antény a vhodném umístění mikrafafonu pak může strana protivná ve své tiché kanceláři slyšet i hučení větrů.
Není-li tomu tak obával bych se např. špatná anténa, blbě nastavený mikrofonní předzesilovač či jiná zavada přímo v HF sadě, rušení od jiného zařízení a nebo kurňa nejni SIGNÁL :lol: :mrgreen:
Naposledy upravil Profesor dne sob dub 14, 2007 20:45,0, celkově upraveno 1
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Profesor » čtv dub 12, 2007 23:35,0

Růžička píše:S těmi diodami máš pravdu, ochrana navíc je ránou jistoty. Ale velice bych se divil, kdyby tak nebyl ošetřený výstup na zařízení určeném do auta.


Nemusí tomu tak být vždy, kamarádovi takhle vyfučel Soňák a světe div se nebylo tam nic. Já mám origo HF umlčovač (v Cittrónu) a jsou tam mršky :wink: nehledě na to že ochranné diody mají být co nejblíž u cívky :wink: :mrgreen:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Hands free

Příspěvekod martin1 » úte zář 18, 2007 11:52,0

To je nádhera. Všichni řeší, jak HF zapojit, kam jí dát. Mám opačný problém. Koupil jsem nový telefon a stará HF je na nic. Držák telefonu je přidělaný k rádiu na pravé straně. Zkusil jsem rádio vyndat, ale neúspěšně. Pravá strana se povysunula, ale levá nejde. Máte někdo tip, jak rádio vyndat a nezničit? Díky
CFC 346
Ford Focus 1.8 TDdi 66kW (90k) Ambiente, r.v. 2002, Combi
martin1
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 21, 2005 8:22,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Rádio, audio

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník