Mareg píše:Co může být na té anténě špatného?
Anténa je zdánlivě velice jednoduchá, ale ...... pokusím se velice zjednodušeně popsat funkci antény
První předpoklad pro správnou funkci antény je její naladění, rozměr a konstrukce anténu přímo předurčuje pro příjem v konkrétním vlnovém rozsahu. Klasickou autoanténu můžeme rozdělit na několik konstrukčních částí které musí být pro správnou funkci v jakémsi souladu, u klasické antény bez zesilovače:
1) Dipól - vlastní prut
2) prodloužení - ladící prvek který uměle prodlouží dipól na správnou délku
3) protiváha - karoserie
4) koax - ten kus drátu po kterém natečče signál do rádia
Protože nechceme na střechách svých miláčků vozit bez mála dvoumetrový prut na ryby máme v anténě tzv. prodloužení které dohromady s dipólem tvoří naladěný širokopásmový prvek, pokud dojde např. průnikem vlhkosti k poškození (rozladění) ztrácíme signál. Anténa je v místě průchodu např. do střechy uzeměna (takový ten ozubený prstýnek na konci anténiho kabelu, ten za to může), střecha se v tuto chvíli chová jako protiváha která má zajistit odraz vln a odrušení od el.inst auta, při špatné vodivosti tohoto spojení můžeme pozorovat větší rušení signálu, no a nakonec koax - vlivem působení vlhkosti nebo nevhodným mechanickým zacházením (ostré ohyby, mechanické poškození) může dojít k poškození tzv. dielektrika (to je ta hmota co odděluje střed od stínění) a tím k tzv. svodu (za extrémních podmínek může znamenat až neprůchodnost pro vysokofrekvenční signál ) a tím pádem ke ztrátě signálu, no a nebo je prostě jenom vypadlej konektor
Závada v anténě mého kolegy: při ODBORNÉ montáži nové antény v jednom servise došlo při přetažení centrálního šroubu antény k poškození izolantu ozubeného zemnícího kroužku, po určité době vlivem vibrací a střídání teplot došlo k průrazu izolantu (zkratu) a tím pádem k naprosté ztrátě signálu, kolega málem kupoval nové rádio

FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají