Brzdy - kapalina

Brzdy - kapalina

Příspěvekod Ondřej Haderka » pát lis 12, 2004 12:52,0

Začíná mi poblikávat kontrolka brzdové kapaliny (vykřičník). Mám focus celkem nově, takže s tím nemám moc zkušeností, nicméně matně si pamatuju, že když jsem s ním byl poprvé (a zatím naposledy) v servisu, tak mi technik říkal něco na ten způsob, že se to může stát, že je to tím, že už mám dost sjeté brzdové destičky (ale že to tak 5-6 tis. - čili do jara - ještě vydrží) a tím že klesá hladina brzdové kapaliny.

Co myslíte, je třeba to dolít? Hrozí tady nějaké riziko? Pokud dolít, tak čím - netuším, jaká kapalina tam je... Lze to dolít jinou, nebo je třeba zjistit, co tam momentálně mám? Musí být nějaká fordí nebo cokoliv? Díky za rady...
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod sedlaq » pát lis 12, 2004 13:17,0

Dle mého názoru by neměla hladina tolik klesnout ani při ojetí destiček. Máš jí tam prostě z nějakého důvodu málo a je třeba ji dolít. Možná by bylo levnější navštívit servis, než kupovat celé balení origoš kapaliny (jinou bych si tam dát netroufnul). Já jsem měnil nedávno totálně sjeté destičky vepředu i vzadu, nízkou hladinu to před tím nesignalizovalo a po výměně to nepřeteklo.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod basic » pát lis 12, 2004 13:51,0

pokud ubude kapalina tak az sviti kontrolka je lepsi nechat zkontrolovat okruh a vymenit celou kapalinu stoji to 200 a za klid duse to je zadarmo
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod deflepp » pát lis 12, 2004 14:37,0

Navíc se doporučuje po 3 letech měnit, takže pokud ho máš nově, ale kupoval jsi ho jako jetýho (predpokladam podle ojetých destiček), tak opravdu nemuzes vedet, jak je tam ta brzdovka dlouho a preventivne ji vyměň celou.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod Ondřej Haderka » pon led 03, 2005 13:55,0

Tak mi tu brzdovku při poslední návštěvě v servisu (před měsícem) dolili, ale už mi ta kontrolka začíná poblikávat zase - takže asi nějaká nětěsnost brzdového okruhu?

Mimochodem, kolik tisíc km by měly průměrně vydržet originální kotouče a kolik destičky?
CFC 057
Ford Focus 1.8 TDCi (115k) Trend, r.v. 2001, Combi
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Kuba2k » pon led 03, 2005 18:00,0

Ondřej Haderka píše:Mimochodem, kolik tisíc km by měly průměrně vydržet originální kotouče a kolik destičky?

Jak komu. Nekomu to vydrzi 15 000, nekomu 100 000 km. Zalezi jen a pouze na prave noze ridice. Normalka je tak 30-50 tkm.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod mr_nitroz » sob lis 05, 2005 23:51,0

chci kupovat nejakou lepsi brzdovou kapalinu a nechci ji zbytecne kupovat hodne. Nevite kolik se ji do celeho okruhu vleze???
CFC 034
Drive: Focus 2.0 16V, r.v. 2000, chiptuning, okolo 150 HP, 3-door hatchback, black, 17" OZ kola, xenony, snizeny, riegger predni naraznik a zadni podspoiler, prahy.
Nyni: ST220
mr_nitroz
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: úte lis 30, 2004 21:32,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod petrsa » ned lis 06, 2005 0:09,0

cca 0,75-0,8l na kompletní výměnu
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod mr_nitroz » ned lis 06, 2005 13:02,0

ok, diky.
CFC 034
Drive: Focus 2.0 16V, r.v. 2000, chiptuning, okolo 150 HP, 3-door hatchback, black, 17" OZ kola, xenony, snizeny, riegger predni naraznik a zadni podspoiler, prahy.
Nyni: ST220
mr_nitroz
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: úte lis 30, 2004 21:32,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod polkiboj » stř črc 11, 2007 9:14,0

Nazdar. Tak ja som predvcerom menil predne kotuce aj dosticky a pri tom som si dal vymenit komplet brzdouku. Mas pravdu vmestilo sa jej tam okolo 8dl. Lenze ja som tam nedaval obycajnu brzdovku a ani nie originalnu. Menil mi to kamos a daval mi tam nejku specialnu co sa dava do mercedesou a inych sportiakou lebo vydrzi zatazenie az 380°C narozdiel od ostatnych a fordackych ktore maju vydrz len do 270°C. Avsak neviem ti povedat jej nazov. A inac jej zivotnost je az 4r. Ale ja to tak dlho nebudem ryskovat a pojdem ju vymenit tak po 2-max3r. A co sa tika tej kontrolky. Skus sa velmi dobre (najlebsie zubnym zrkadielkom) pozriet pod nadobku brzdovej kvapaliny. Vraj najcastejsia chyba je netesnost hadicky ktora odvydza brzdovku z nadobky. Avsak ak ti nevydno zeby ti unikala brzdovka a len blika kontrolka tak je chybne cidlo
Focus, 1.8 TDCi 74, Combi, r.v. 2003, trend +extra doplnky
Uživatelský avatar
polkiboj
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:11,0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod petrsa » čtv črc 12, 2007 8:09,0

to polkiboj:A co si slibuješ od vysokovroucí racing kapaliny? Pro normální použití zbytečně velká rezerva a vyhozené peníze a její jiné složení nemusí být úplně košer pro staré hadice na Mondeu. Auto s touto kapaklinou rychleji a ani víc nezabrzdí. V některém Mercedesu jsou keramické destičky, jiná konstrukce a úplně jiné teploty - kamarád asi toho o autech asi moc neví.
btw. Zjevně reaguješ na příspěvek starý dva roky
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod polkiboj » čtv črc 12, 2007 10:31,0

petrsa píše:to polkiboj:A co si slibuješ od vysokovroucí racing kapaliny? Pro normální použití zbytečně velká rezerva a vyhozené peníze a její jiné složení nemusí být úplně košer pro staré hadice na Mondeu. Auto s touto kapaklinou rychleji a ani víc nezabrzdí. V některém Mercedesu jsou keramické destičky, jiná konstrukce a úplně jiné teploty - kamarád asi toho o autech asi moc neví.
btw. Zjevně reaguješ na příspěvek starý dva roky

No takže rád by som zareagoval. Vysia rezerva je urcena nie len pre to, aby kvapalina vydrzala vysiu teplotu. Samozrejme aj na to, ale jej vlasnost je aj ta ze je schopna az o 80% nabrat na seba menej vlhkosti ako ostatne 270ky a to je ten zakladny rozdiel. Dajel ma aj vysiu kvalitu pri brzdeni.No a co sa tika ceny tak cena bola len o nejakych 30Sk vyzsia na celi brzdny obeh ako keby som tam daval 270ku. A po dalsie: ten kamos je servismanom uz vyse 25r. a zaobera sa najmä Fordami, Škodovkami a Volvom. Samozrejme opravy aj ostatne, ale na tieto 3 znacky je expert. Jeho najvedsia vyhoda je v tom ze ma origos zmluvu s timito znackami, ze jeho opravy su v sulade s pravydlami automobiliek Ford, Škoda a Volvo. A ceny su o 50% nizsie a kvalita je ta ista. Tak neviem preco by som mal v origos servise mal platit viac za stampel v servisnej a origos dieloch.
Focus, 1.8 TDCi 74, Combi, r.v. 2003, trend +extra doplnky
Uživatelský avatar
polkiboj
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:11,0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod petrsa » čtv črc 12, 2007 12:01,0

to polkiboj:Když jsi zareagoval takto, tak tedy popiš všem ostatním, jak se projevuje ta vyšší kvalita brzdění? Opravdu se za dva roky u běžného vozidla s běžným servisem "nasaje" tolik vody do brzdové kapaliny, aby byla z výchozí hodnoty 270st.C dále neupotřebitelná? Prosím, nemať tady zbytečně lidi, kteří jsou ještě větší amatéři v této oblasti.
btw. Citovat nemusí - je to uvedeno v pravidlech
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod polkiboj » čtv črc 12, 2007 12:49,0

petrsa píše:to polkiboj:Když jsi zareagoval takto, tak tedy popiš všem ostatním, jak se projevuje ta vyšší kvalita brzdění? Opravdu se za dva roky u běžného vozidla s běžným servisem "nasaje" tolik vody do brzdové kapaliny, aby byla z výchozí hodnoty 270st.C dále neupotřebitelná? Prosím, nemať tady zbytečně lidi, kteří jsou ještě větší amatéři v této oblasti.
btw. Citovat nemusí - je to uvedeno v pravidlech

Preco sa hned urazas. Nie netvrdim, ze potom brzdovka bude nepouzitelna. ved aj tato 380ka nasaje vlhkost. Lenze trochu pomalsie. Proste ked ti si budes musiet menit tak ja este 1-1,5r. mozem jazdit.Inac ja som napisal len to co som sa dozvedel od origin. servismana Ford. Presne toto mi povedal. opytal som sa ho preco nedavaju tu brzdovku s vyzsiou kapacitul. tak mi povedal, ze vraj pre dve veci.1: nemaju s tou firmou zmluvu a po 2 vraj oni si vystacia aj s obycajnou. Pytal som sa ho ze ci nahodou ked tu lebsiu tam mam tak ci mi to nejako nublizi. Vraj nie lebo zlozenie je to iste lenze ma lebsiu odolnost proti nasavaniu vlhkosti a preto je aj odolnejsia proti vyzsim teplotam. Takze nemysli si ze som si to vymyslel ja. Potom podla teba su vsedci servismani tupci a hlupaci? Tak si tam nechodievaj urobyt nic ako ja a mam istotu, ze mi tam nic nedoseru. :twisted:
Focus, 1.8 TDCi 74, Combi, r.v. 2003, trend +extra doplnky
Uživatelský avatar
polkiboj
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:11,0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod petrsa » čtv črc 12, 2007 14:24,0

Já se neurážím, ale jen tak pro upřesnění, jaký je výrobce a jaké je označení té brzdové kapaliny? Možná to označení bylo v st.F místo st.C.
A opětovně připomínám - není potřeba citovat předchozí příspěvek. Při podrobnějším přečtení to najdeš v pravidlech a zbytečně to zvyšuje objem dat.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod polkiboj » čtv črc 12, 2007 14:45,0

Vies co bolo to na 100% v °C. A tak sa mi mari ze to bol nejky vyrobok od castrolu.Ale neviem na 100%.Vies on to mal v takej velkej 10L nadobe a ta nadoba mala taky zeleno-cerveny oval. Ale skusim sa opytat co je to zac.
Focus, 1.8 TDCi 74, Combi, r.v. 2003, trend +extra doplnky
Uživatelský avatar
polkiboj
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:11,0
Bydliště: Slovensko

Reakcia

Příspěvekod polkiboj » pát črc 13, 2007 13:05,0

No tak som konečne zistil čo to bola za kvapalina. Shell Donax ZB ale seriove čislo mi nevedel povedať. Tuto brzdovku mu schvalili aj vo Forde takže neviem prečo by som toho nevyužil a nedal si ju. Tu je aj odkaz na tu brzdovku http://www.nauto.sk/e-shop/dot-51/shell-donax-zb-500ml/
Focus, 1.8 TDCi 74, Combi, r.v. 2003, trend +extra doplnky
Uživatelský avatar
polkiboj
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:11,0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod petrsa » sob črc 14, 2007 7:49,0

to polkiboj: Tak bych chtěl tímto příspěvkem uzavřít celou naši debatu. Shell Donax ZB je lepší brzdová kapalina splňující DOT 4/5.1, ale její bod varu je na dnešní dobu vcelku obvyklých 270st.C ( nevím, na co by mi bylo sériové číslo? ) viz. http://www.shell.com/static/cz-cz/downl ... onaxzb.pdf , takže to není žádná super speciální a ani vybraná racing kapalina. Tvůj známý mechanik ti opravdu vypráví "rozprávky" o speciální vysokovroucí brzdové kapalině s bodem varu 380st.C.
btw. Proti tobě nemám nic, ale vadí mi, když si lidé sami nejsou schopni nic dalšího zjistit a pak zbytečně vyvolávají neověřené fámy a povídačky.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Pravidelná závada

Příspěvekod tatínek » pon črc 30, 2007 15:38,0

Mám na Focusu pravidelnou závadu na brzdách. Po ujetí nějakých 5tis km se mi začne auto při brždění při 100km/h klepat. Při brždění při malých rychlostech se to zase projevuje nerovnoměrným učinkem brzdného učinku a to pravidelným cukáním.Je to pravidelné a po výměně předních kotoučů to zmizí.Těch pár tisíc km ujedu v rozmezí 1/4roku. Na radu automechanika jsem vyměnil i přední levý náboj na kterém je kotouč nasazen.Je to nepříjemná závada a při brždění při zhoršených podmínkách to hrozí nějakým průšvihem. Styl mé jízdy patří do skupiny normálních řidižů bez potřeby adrenalinu. Auto mám už 3,5 roku a kotouče měním 2X ročně.
Už toho mám dost
Focus 99 combi 1.8TDDI Ambiente - 90HP
Uživatelský avatar
tatínek
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte říj 24, 2006 12:40,0
Bydliště: Morava

Příspěvekod Wally » pon črc 30, 2007 15:53,0

Nenapsal jsi, co používáš za kotouče, originály? Dělá to vždy jen jeden kotouč nebo oba (zjistí se proměřením házivosti)?
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Další

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron