Geometrie

Geometrie

Příspěvekod faraon » čtv zář 16, 2004 13:48,0

:evil: Zdravim Rozhodl jsem se vytvořit nové téma, kde by se soustředily problemy, ktere mohou být způsobeny Geometrií.
Výsledek je Nestejnoměrně ojetá pneumatika a špatné jízdí vlastnosti.
Což je dost pro pořádnou zlost.

Já sám mán problem na nabořeném zadním kole s kotoučovými brzdami na kterém nejde i po výměně ramene nastavit GEO, asi to vypadá na výměnu těhlice (dle odborníka).

Máte někdo podobnou zkušenost? :?:
Focus 1,6 Kombi
Uživatelský avatar
faraon
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř říj 01, 2003 13:11,0
Bydliště: Praha

Auto mi táhne do leva

Příspěvekod panjo » úte bře 08, 2005 21:38,0

Mám Focus 1,6 2002 kombi a jak jinak než, že z D po opravě předku, vše vypadá bezva, jen se autu nedá nijak poručit aby drželo stopu a jelo rovně. Nechal jsem dělat všechna možná měření - odklon, sbíhavost, výměna pneu apod.. pořád stejné. Stává se to spíš od 9o km/hod.výše.Najeto 40tis. km. Má s tím někdo nějakou zkušenost, dík za radu.
panjo
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned bře 06, 2005 22:59,0

Příspěvekod petrsa » úte bře 08, 2005 22:24,0

to panjo: Pokud jsi neviděl, jak bylo auto opravováno, tak můžeš mít klasický problém garážových opravářů - auto do "vrtule" a s tím bez rovnací stolice nic neuděláš. Nikdy nevíš, kam směřovala veškerá energie při nárazu a co všechno bylo, i když třeba nepatrně, zdeformováno a posunuto.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod panjo » stř bře 09, 2005 0:19,0

Mám si najít servis kde mají rovnací stolici a svěřit jim to tam, nebo je ještě jiné řešení, kromě toho to dobře pojistit a nechat dobře zmizet. čau a díky
panjo
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned bře 06, 2005 22:59,0

Příspěvekod Wally » stř bře 09, 2005 9:19,0

Měl jsem podobný problém a bylo to v pneumatikách - byly nestejnoměrně sjeté. Nějakej jouda tam totiž dal rezervu, která měla nový vzorek a už jí tam nechal. Jestliže ti změřili geometrii (třeba laserovou metodou) včetně rozvoru! a všechno bylo OK, tak bych se zaměřil na tohle. Za výměnu levého kola s pravým dáš maximálně pár minut času...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod jindra » úte dub 12, 2005 20:07,0

Znáte někdo na jaké hodnoty se nastavuje geometrie na Ford Focus kombi r.v.2000? :idea:
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Rada nad zlato

Příspěvekod Koma » úte dub 12, 2005 20:45,0

Mám najazdených cca 1300km na mojom FF ovi... Kupoval som ho ako predvádzačku. Pri kúpe bol jedným z posledných na predajni. okrem môjho predali ešte asi 3, ale ja :evil: kvôli sume v mojej výbave som si dohodol, že na neho počkám.... Predajca je môj známy. Tak mi spustili z ceny a pridali ešte nejakú výbavu naviac v nákupných cenách. Kupoval som ho v marci (3/2005) najazdil som na ňom cca 150km a prezul som ho na letné 16/205/50 Nokian NRHi smerové asymetrické nové + nové orig. 16´´ford Disky. nemilo ma prekvapilo, že som spozoroval ťahanie do ľava. Neviem či je to spôsobené pneu, alebo čím dnes som absolvoval reklamáciu, a povedali mi, že nastavovali Geometriu = bola mimo osi ... prehadzovali pneu, predok do zadu do kríža, dali novú sadu z iného auta a vtedy to vraj vôbec nerobilo. prevzal som auto, ale stále trocha ťahá. Nieje to tak hrozné ako pred tým, ale trocha to cítiť. prejaví sa to hlavne pri jazde 100km/h a viac na rovnej ceste, pri prechode po drsnej vozovke, sa volant pomaličky vytočí z 0ve´j polohy do ľava asi tak na úroveň 11:58min a v tejto sa ustáli. Technici tvrdia že geo je vporiadku, Gumy sú tiež OK.. Naozaj neviem čo tomu môže byť. :idea: :idea: :?:
Uživatelský avatar
Koma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát úno 18, 2005 13:20,0
Bydliště: Košice

Hmmm

Příspěvekod Koma » úte dub 26, 2005 20:04,0

Tak sme to konečne poriešili... Jednalo sa o :arrow: Technický problém pneumatík. Po výmene za iné rovnakého rozmeru, všetko prestalo. Ešte je tu iný problém (trasenie pri zatáčaní )ale ten poriešim neskôr. Myslím že stačí znova prevážiť kolesá
Uživatelský avatar
Koma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát úno 18, 2005 13:20,0
Bydliště: Košice

geo

Příspěvekod Con » úte kvě 03, 2005 8:20,0

Ahoj sam mam 5dv kratkeho.. mel jsm taky problem bylo ohle jedno rameno to ploche.. vyklepali ho ale geo s enedelala .. auto na snehu zatacelo .. neprijemna jizda na suchu jak ztak.. ale sjizdeli se abnormalne zadni kola.. Po udelani geometrie auto sedi a chova se skvele.. otazka je co ted gumy ktere jsme dal nove..
Jinak auto bylo bourano.. objete podel svodidel o o patnik narazene zadni kolo.
Con
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 09, 2004 7:49,0

Vůz táhne do strany

Příspěvekod panjo » úte kvě 17, 2005 18:16,0

Již jsem se tady jednou zmiňoval jak mi Fokus kombi 1,6 2002 táhne do strany při vyšší rychlosti. Po různých peripetií s tímto problémem se auto chová trochu lépe, avšak problém stále trochu trvá. Zjistil jsem, že táhne do strany i při menší rychlosti hlavně na mírně nerovném povrchu vozovky.Stejně tak při vyšší rychlosti, taková D1 je místy jako stvořená, hl. u Jihlavy a dál na Brno. Taky mám pocit, že se toto děje spíš při studeném motoru, že by studený olej v posilovači řízení. Díky za Vaše názory.
panjo
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned bře 06, 2005 22:59,0

Příspěvekod BALU » stř kvě 18, 2005 7:01,0

Zdravim
Rekl bych ze v teplote oleje v posilovaci to asi nebude,tam se teplota meni tak maximalne podle teploty vzduchu :)
Jinak nezkousel jsi jestli ti nepribrzduje neake kolo na te strane kam to tahne..Mas udelanou geometriji? Pokud je to auto po bouračce tak tam muze bejt hodne duvodu proc to dela..
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Geometrie

Příspěvekod Carlos » čtv říj 13, 2005 10:14,0

Ahoj.
Včera jsem byl na geometrii, tak pro zajímavost udávám hodnoty pro
Ford Focus kombi.Výpis z protokolu o měření, hodnoty dané výrobcem.
Můj Focus měl podle technika vražednou celkovou sbíhavost na předku -2,6mm,
takže jsem pěkně gumoval asfalt. Stačí prý párkrát(i jednou)přejet příčný práh
po frézování(hranu) větší rychlostí a máte to doma.Samozřejmě jakákoliv větší díra
v silnici má stejný výsledek.Na autě je teď opravdu znát,že lépe sedí v zatáčkách.
přední osa-hodnoty tolerance
celková sbíhavost(mm)= +0,00(tolerance je -1,12 až +1,12)
částečná sbíhavost-měří se levá a pravá(mm)= +0,00(tol. -0,56 až +0,56)
odchylka os(ve stupních /Dg/)= +0°00(tol. -0°36 až +0°36)
náklon kol-měří se levá a pravá(Dg)= -0°37(tol. -1°52 až +0°37)
zadní osa
celková sbíhavost(mm)= +3,10(tol. +1,78 až +4,42)
částečná sbíhavost-levá a pravá(mm)= +1,55(tol. +0,89 až +2,21)
odchylka os(ve stupních /Dg/)= +0°00(tol. -0°36 až +0°36)
náklon kol-levá a pravá(ve stupních/Dg/)= -0°55(tol. -2°10 až +0°20)
úhel tlaku(ve stupních/Dg/)= +0°00(tol. -0°15 až +0°15)
CFC 234
Ford Focus 1.8 TDDi (75k), r.v. 2000, Combi
Uživatelský avatar
Carlos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 16, 2005 12:58,0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvekod self » úte bře 21, 2006 22:12,0

Určitý čas už pozorujem jeden úkaz. Pri jazde bez záberu motora ide auto priamo a po pridaní plynu začne citelne ťahať do pravej strany. Má s tým niekto nejakú skúsenosť či je to v geometrii alebo niečo iné ?
CFC 163
Ford Focus 1.8 TDdi (90k) Comfort, r.v. 2004, Combi
self
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 26, 2005 21:41,0
Bydliště: Slovensko

geometrie

Příspěvekod Růžička » stř bře 22, 2006 7:30,0

Podívej se na kulový čep řízení na levém kole. Když hodíš auto na hever a zkusíš zvednutým kolem zacloumat vlevo-vpravo, nesmí mít vůli.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Tomass » sob dub 22, 2006 8:48,0

Ahoj muj problem je kollem Mondea.

Mam spatny naklon na ZL kole, sjizdi se mi ze strany venkovni dovnitrku auta, muj mechanik mi radi abych na naprave ( je nejaky brzzak ma tvar mesicku - tak v nem propilovat vetsi diru a tim by se naklon zvetsil )
moje sbihavost je o 30 minut vetsi nez je maximalni hlaranice povolena. diky za rady.
auto nikam netahne sedi dobre ale akorat se mi sjizdi ta guma

Jenom malá kontrolní otázka. Víš o tom, že jsi ve fóru o Focusech? :wink:
DR
Tomas
Ford Modeo MK II, r.v. 12/97, 1.8i Zetec, Combi, LPG-podtlak
Uživatelský avatar
Tomass
**
**
 
Příspěvky: 50
Registrován: pon říj 11, 2004 10:10,0

Příspěvekod fplisek » sob kvě 13, 2006 20:49,0

Ahoj lidi, nevím jestli to tak úplně patří sem, ale poslední dobou mi začíná hučet zadní levý kolo, asi to bude ložisko, aspoň si to myslím, v levotočivý zatáčce to nehučí, máte někdo zkušennosti s výměnou ložisek?
CFC 362
Ford Focus 1.8 TDdi (90k), 2000, Trend, hatchback
Uživatelský avatar
fplisek
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 19, 2005 12:34,0

Příspěvekod Dali » ned kvě 14, 2006 12:44,0

Ano, měnil jsem levé zadní ložisko asi před měsícem. Doporučuji jakmile to začne hučet, okamžitě vyměnit, jinak se celé rozsype (jako mě :? ) a škoda je daleko větší. U mě se poškodilo ještě čidlo ABS apod, takže radím rychle do servisu a vyměnit. Celé ložisko stojí asi 1700,- Mě ty vyšlo celé včetně odtahu asi 3000 :evil:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Focus - Podvozek, kola, pneu

Příspěvekod suchojik » ned kvě 14, 2006 16:44,0

fplisek píše:Ahoj lidi, nevím jestli to tak úplně patří sem, ale poslední dobou mi začíná hučet zadní levý kolo, asi to bude ložisko, aspoň si to myslím, v levotočivý zatáčce to nehučí, máte někdo zkušennosti s výměnou ložisek?


Mel jsem obdobny problem, doporucuji vymenit loziska z cele napravy, je to jenom otazka casu kdy se objevi to druhe lozisko. Kdyz jsem to mel nahopre tak sli jeste tlumice a kotouce. Auto mi to ta tahalo ke strane byli to kulaky - malinka vule ale ve vetsich rychlostech se to ukazalo dost zretelne. No jinak 210 tis. km a zatim se holka drzi.
FOCUS 1.8, GHIA, COMBI, 1999
suchojik
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 06, 2005 21:22,0
Bydliště: PARDUBICE

Re: Focus - Podvozek, kola, pneu

Příspěvekod Romi » čtv kvě 18, 2006 7:45,0

suchojik, fplisek: JJ, je to tak - na 95% lozisko. Mel sem ted to sami, od padesatky to zacalo hucet a hucelo to cimdalvic a kolem 120ti to byl rachot. Jezdit s tim prej muzes, ale musis si dat vic nahlas radio :wink: Jinak lozisko stoji 1800,- + oprava. Mam taky otazecku - kolik kloubu ma jedna predni poloosa a kolik stoji vymena?

Lenochu jeden, jestli ještě někdy budeš citovat celý předchozí příspěvek včetně vnořených citací, tak ti to místo opravování prostě rovnou smažu. To samé platí o spojování různých dotazů do jednoho, poloosy už se řeší zde, http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... oosa#35199 (jak bys zjistil, kdyby sis dal vyhledat slovo "poloosa"). Přečti si prosím pořádně http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 a snaž se tím řídit. Děkuji.
DR
CFC 421
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k), 1999, Combi
Uživatelský avatar
Romi
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon lis 07, 2005 21:37,0
Bydliště: Trutnov

Ložisko

Příspěvekod Carlos » pát kvě 19, 2006 12:23,0

Ahoj
Včera jsem si nechal vyměnit levé zadní ložisko, hučelo stále víc.
Nejdříve jsem si myslel, že to je geometrií a že hučí vzorek, to bylo
ze začátku, ale to hučení bylo stále horší.
Při zatáčení vlevo přestávalo, vpravo a rovně hučelo. Jezdit se s tím
asi chvíli dá, ale loni v létě jsem měnil obě zadní ložiska,
levé se vysypalo(zbortila se plastová klec).Dal jsem tam
ložiska od firmy Meyle(po 1100Kč) a po 10000km mi odešlo levé a
asi bude načaté i pravé(náboje jsou OK).Nechápu, že by kvalita??
Takže jsem si raději připlatil a dal jsem tam včera SKF sadu za cca
1600Kč za jedno. Pozor při utahování matice, je tam velký utahovací
moment 235Nm a bez momentového klíče to nejde. Teď jen doufám, že
ložisko vydrží delší dobu. I když stav našich silnic tomu asi moc nepomůže.
CFC 234
Ford Focus 1.8 TDDi (75k), r.v. 2000, Combi
Uživatelský avatar
Carlos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 16, 2005 12:58,0
Bydliště: Karlovarsko

Další

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron