Řízení - problemy, vibrace, hluk

Příspěvekod Matej » úte dub 11, 2006 12:44,0

[quote="Pipin"] Bol som s tým u toho mechanika a tvrdil že je suché púzdro na riadení.Dal dole manžetu na posilovači a ja som točil dolava a doprava a tam bolo cítiť to drhnutie .Po premazaní púzdra vazelinou skutočne riadenie chodí ľachšie ale to búchanie pri vypnutom motore tam aj tak počuť.Zhodou okolností tam bol FOcus ktorý mal tak najazdené 40 tis. a zvukový efekt bol presne rovnaký ako u môjho.A tak neviem či je to normálne ale jazdím ďalej pri jazde sa to neprajavuje a keďže aj novší voz sa chová rovnako ako ten môj tak sa snažím na to nemyslieť a nevšímať si to. Však Uvidím .............. :shock:
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Hukot

Příspěvekod Mejtl » ned čer 25, 2006 21:09,0

Zdar lidi, hele mam takovy problem koupil jsem si focuse 1.8 tdci 85kW (skvela jizda) ale v rozmezi rychlosti 90-95km/h mi to nejak hučí. Ten zvuk se ozyva zezadu a myslim ze od kol. Myslite ze to jsou loziska a jestli jo kolik stoji takova vymena lozisek u obou kol?? Diky za radu, mejte se
Mejtl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 25, 2005 19:40,0

Příspěvekod Dali » ned čer 25, 2006 21:48,0

Jedno ložisko vyjde asi 1800 + výměna (měnil jsem cca před dvěma měsíci :o))
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Ložiska

Příspěvekod Romi » pon čer 26, 2006 12:47,0

Jj, pravda - predni stoji +/- 1650 a zadni +/- 1800. Je to pry taky kvuli tomu, ze kvuli snimaci ABS je v lozisku taky magnet. Odesli me ted v romezi 3 tydnu obe dve zadni. Jinak ten hluk nemusi byt jen huceni, ale i klepani a treba levy zadni mi odeslo tak, ze se kolo velmi citelne "viklalo" na naprave!!!
CFC 421
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k), 1999, Combi
Uživatelský avatar
Romi
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon lis 07, 2005 21:37,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Pipin » ned úno 11, 2007 20:52,0

Zdravím všechny příznivce vozu ff. Šmejdím po všech forech a hledám odpověď na svou otázku proč zrovna já musím mít u svého auta problémy vždy jen z řízením. U svého prvního ff jsem musel měnit kompletní řízení po asi 100 000 km kvůli značným vůlím a buchání(viz předchozí přízpěvky ). Teď mám druhého naprosto stejného a před měsícem jsem byl na stotisícové prohlídce. Asi po dalším týdnu se mi při otáčení volantem začaly ozývat pískavé zvuky které zcela jasně vycházejí z řízení (pravděpodobně přímo z převodky). Kontroloval jsem to při vypnutém motoru na zvedáku a zní to jako vrzání suchého gumového těsnění po nějaké hřídeli. Stačí nepatrný pohyb volantu ale pouze při zahřátém motoru pokud je motor(olej v posilovači) studený ani to nehlesne. Zvuk je s každým kilometrem hlasitější a při zcela zahřátém motoru jasně slišitelný v kabině. Řizení funguje normálně a nikde žádný průsak. Přeto teda nejsem vzhledem ke svým zkušenostem klidný a spíše očekávám prušvih a začínám šetřit na nové řízení. Nemáte někdo zkušenosti z podobným problémem případně návod jak jej řešit ? Samořejmě vím že rozebrání převodky pravděpodobně není možné a asi mě nečeká nic jiného než jezdit dokud to bude fungovat a pak to za dvacku jako minule vyměnit. Proto vyhlašuji - pošlu flašku slivovice každému jehož rada povede k uspěšnému vyřešení problému :lol: . Děkuji za každou radu.
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod Bake » stř úno 14, 2007 13:46,0

[quote="Pipin"]Jestli je to slyšet razantně v kabině,podívej se,jestli ti nevrže průchodka v karoserii, nebo samotný volantový sloupek. V neposlední řadě vržou i kontakty klaksonu přímo ve volantu. Jsou to zvuky, které tě prvně navádějí na hřeben,ale jejich příčina je jiná.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Pipin » stř úno 14, 2007 20:04,0

Bake : Děkuji za typy přes vikend si na to udělám čas a pokusím se zjistit odkud to přichází přesněji. Máme ve firmě naslouchátko pro diagnostiku ložisek a to by mohlo pomoci určit zdroj dosti přesně. Jenom, prosím tě průchodka v karoserii to asi bude nějaká gumová manžeta a teoreticky by se měla dát promazat zevnitř kabiny, nebo se mylím ?
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod Bake » stř úno 14, 2007 22:17,0

[quote="Pipin"]Nemýlíš.Zkoumej a napiš co jsi vyzkoumal.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Pipin » ned úno 18, 2007 18:50,0

Takže, nedělní dopoledne padlo na průzkum pískajícího řízení za pomoci špičkové techniky (naslouchací aparát SKF). Zvednul jsem oboustraně předek abych eliminoval různé ruchy od kol a za neustálého pootáčení volantem jsem postupně přesunoval naslouchátko a snažil se co nejvíce přiblížit zdroji pískání. Nusím říci,že určení zdroje není vzhledem k ne zrovna ideálnímu přístupu jednoduchý. Navíc se pískání konstrukcí velmi dobře šíří a změny intenzity nejsou velké. Co je jisté ,zdrojem nejsou kontakty klaksonu. Na sloupku volantu je slišitelnost nízká a stoupá pokud postupuji ke spojení hřídele volantu s převodkou. Pokud jsem se soustředil na spodek vozu, situace je ještě složitější.Zdá se , že zdrojem není vysouvání řídící tyče i když charakter zvuku by tomu odpovídal. Nejlasitější signál byl jednoznačně přímo na převodce řízení a nedá se jednoznačně říci jestli na horní nebo spodní části. Příliš dobře se ten zvuk šíří. Takže, jaké jsou možnosti , průchodka v karoserii se jeví jako nejpravděpodobnější ale moc se mi to nezdá protože pískání má jednozačně vazbu na teplotu oleje v posilovači. Nebo má pískání na svědomí posun řídící tyče (charakteru zvuku to nejvíce odpovídá)ale chybí mi tam větší intenzita signálu. Mělo by to jít ale snad promazat. A ta nejhorší verze je že píská nejaká součástka přímo v převodce,zřejmě nějaké těsnění .Neznám konstrukci a bylo by stejně nemožné to opravit. Takže co může udělat člověk neznalý konstrukce řízení ?Promazat průchodku je nejjednodušší a asi tím začnu WD 40 by snad mělo stačit ?Pokud to nezabere tak to začne být trochu horší protože sundávat prachovky se mě moc nechce,přístup hlavně k té levé je mizerný. Víte někdo jak vypadá průchodka v karoserii ? Je to nějaké gufero ? Jednobřité nebo dvoubřité ? Děkuji za názory. Určitě to nevzdávám :wink:
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod Pipin » sob úno 24, 2007 19:13,0

Zdravím příznivce vozu Ford a hlásím že jsem dnes splnil první postupný ůkol který jsem si dal v souvislosti s mým pískajícím řízením . Promazání průchodky v karoserii je teda hoodně jednoduché a vzhledem k tomu že řízení píská bez změny dále,spíše se to zhoršuje budu muset jít dále a hloub. Prachovky sundám a snad to bude nějaká manžeta na řídící tyči. Než se do toho pustím pokouším se získat nějaké informace. Máteli někdo podobnou zkušenost prosím poraďte, je pod prachovkou vůbec nějaké těsnění které se dá promáznout a které by mohlo být zdrojem tohto vrzání nebo je tam pouze klozné pouzdro a hřeben ? Dík za jakékoli informace.
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod Pipin » sob bře 03, 2007 14:50,0

Je to tady u tohoto vlákna sice můj monlog ale třeba má zkušenost někomu pomůže. V zoufalství, že se mi nedaří vyřešit můj problém ,jsem se rozhodl oslovit Henryho a objednat opravu pískajícího řízení u specialistů. Musím sice říci že první reakce přejímacího technika který přímal objednávku a kterému jsem závadu předváděl byla dosti deprimující když při vypnutém motoru prohlásil,že to dělá řemen :lol: ale nelámu nad něma ještě hůl a jsem objednán na pátek. Pak se dostavil další technik a přece jen upřesnil že by se mohlo jednat o pískající sloupek řízení. To už bylo podstatně blíže no a tak snad tam jsou ještě další mechanici kteří už něco takového dělali :wink: Jak říkám hůl nelámu ale jsem napnutý a jistě dám vědět jak to skončilo. Držte palce.
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Předchozí

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron