Řízení - problemy, vibrace, hluk

Příspěvekod Kendak » úte črc 26, 2005 9:22,0

Prave, ze auto mam jen necely tyden a historii se tezko dozvim. Napr. podle omlacene znacky zepredu (ceska SPZ) to vypada, ze puvodni majitel ho rozhodne nesetril. Rozhodne kaslal na provozni naplne. Moje puvodni auto (sice o hodne starsi), melo taky z venku rezaty bubny, bylo mi receno, ze to je normalni, ze to je od toho jak se pri brzdeni zahriva cely mechanizmus a ten nasledkem reakce zrezne... Ale ve Fordech jsem novacek, takze nevim co by melo a co nemelo byt.
Jen co mi pribehne postou technicky prukaz, tak jde auto na kompletni prohlidku. (coz bude doufam velmi brzy).

Co si jeste myslis o tom prednim kole (ten zvuk podobny jizde na bile care na dalnici) ?
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

Příspěvekod Lukas » úte črc 26, 2005 11:13,0

Jestli je to hučení fakt tak intenzivní jako jízda po čáře, tak to je na kotouč dost. Mě to škrtá jen na jednom místě obvodu kotouče a při vyšších rychlostech to ustává. Projevuje se jen v pravý zatáčce z levýho kola. Nejlíp to vyzkoušíš, když zvedneš kolo zatlačíš spodek kola do auta a zkusíš pootáčet, jestli to dře jen v jednom místě tak je nejspíš kotouč, jestli to hučí kolem dokola tak ložisko, pak to bude hučet i když zatlačíš kolo nahoře do auta a točíš.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kendak » úte črc 26, 2005 18:17,0

Jak si myslel "to je na kotouc dost" ? Ze to vypada opravdu na koutouc, nebo pri te intenzite hluku to uz kotouc delat nemuze ?

Kotouce jsou opravdu na tom bidne, ted sem je zkontroloval, a jsou zrale opravdu na vymenu. To auto je snad proklety, zaroven jsem s tema kotoucema zjistil, ze mi unika kapalina do posilovace rizeni, tim cerpadylkem co je vlevo vpredu nahore. Uz sem se dostal v nadrzce na minimum. Aaachjo, samy herdy do zad, misto toho aby auticko slouzilo bez zavad... :-/
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

kmitání řízení

Příspěvekod bredy » stř črc 27, 2005 10:19,0

Bredy:gumy mám nové,dělalo to i na jiných několikrát vyvážených,na zadním kole mám trochu křivý disk,ale gumař říkal že to nevadí,nemohlo by se to nějak přenášet na předek?
bredy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 25, 2005 10:38,0

Kompresor na servorizeni

Příspěvekod Kendak » stř črc 27, 2005 10:54,0

Zjistil sem, ze mi unika olej z okruhu posilovace, a to tim kompresorem nebo jak se tomu rika, ktery je na drazkovym remenu (je v motoru vlevo nahore vepredu, kousek od svetla) a vede do nej hadice z prepousteci nadobky. Pak z toho "kompresoru" vede dolu a pak zase nahoru trubka (tvori takove koleno) do samotneho hrebenu (posilovace). Ta trubka co vede dolu je cela spinava od oleje. Myslim, ze to utika nekde tam.
Olej sem kontroloval asi minutu po zastaveni a bylo tam mezi minimem a pulkou. Po druhe sem ho kontroloval, kdyz auto stalo jeden den a to byl olej na minimu. Neni mozne, ze po(pri) jizde bude zase mezi minimem a pulkou a pak v klidovem stavu ten olej "klesnul" na minimum ??? ( Kaluze oleje se nikde netvori, jen je ta trubka mokra a obalena spinou. )

Setkal jste se nekdo s takovouto zavadou ? Je ten kompresor opravitelny (treba vymnenou nejakeho gufera ???) ci si mam setrit vysoke penize na novej ?

Diky predem za odpovedi.
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

Příspěvekod Lukas » stř črc 27, 2005 14:20,0

Kendak: Myslel jsem to tak, že kotouč by asi tak intenzivní zvuk nevydával a jestli jó, tak by se určitě znatelně hřál a přibržďoval.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Honza » stř říj 19, 2005 14:15,0

Ve 105 tis. km odešla u mého focuse komplet skříňka řízení - dle sdělení servisu se uvolnila jakási vymezovací podložka, která zdecimovala veškeré převody ve skříňce. Originál náhradní díl přijde řádově na desetitisíce, a proto vrakáč za 4 tis. to zpravil. Má někdo zkušenost s podobnou závadou ?
Ford Focus Combi 1,8 16V 1999
Honza
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 07, 2005 13:56,0
Bydliště: Praha 6

vibrace rizeni

Příspěvekod Milan 0007 » úte lis 29, 2005 14:06,0

Mam taky problem s rizeni.jiz od cca 30km/h,kdyz se snazim nepatrne zatocit,tak do volantu jdou vibrace..kolem 100km/h vibrace zmizi a objevi se az od 120km/h.Na podvozku nic nenanasli,kola vyvazena atd
pak se svezl technik v aute a rikal,ze to budou asi spatne poloosy jiz z vyroby,ze uz takovej pripad v servisu meli.
Tak me asi ceka vymena poloos.Pritom tyhle maji jen 68tis.km
Ford Focus Combi 1,8 TDCi 85 KW Ghia 2002
Milan 0007
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát srp 26, 2005 12:14,0
Bydliště: od Brna

Re: vibrace rizeni

Příspěvekod Zemu » pát pro 02, 2005 16:25,0

hm, podobny muj probelm jsem uz tady rozebiral a nikdy na nic v servisu neprisli :( vybrovalo a me i pri zataceni hucelo (kola vyvazeny, lozisko vymena, vsechno promereny...) a ted jsem nasadil zimaky na novych discich a vsechny problemy pryc :lol: takze bud krivej disk nebo blby pneu...kazdopadne mam klid 8-)

Necitovat předchozí příspěvek!
Focus ambiente / 2000-1,8 TDDI
Zemu
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát čer 17, 2005 23:49,0
Bydliště: Kladno

auto táhne doprava,ale jen při akceleraci..

Příspěvekod Raddik » pon pro 19, 2005 11:02,0

Ahoj
může mi prosím někdo poradit nebo odpovědět zdali řešil podobný problém jako já?
Auto mi táhne doprava,není to nijak markantní ale přesto by to vadilo asi každému.., myslel jsem že problém bude v geometrii ale tu mi spravili v servisu a potvrdili ze auto nebylo bourane a je ve velice dobrém stavu.nicméně, když přidávám plyn razantněji, např. při předjíždění, auto opět více táhne za pravým předním kolem.Zpětně jsem si vzpomněl, že po dovozu z Lucemburska jsem měnil pneumatiky, a pravá přední byla více sjetá.
Díky za případné rady
Naposledy upravil Raddik dne stř kvě 28, 2008 16:20,0, celkově upraveno 1
CFC 339
Škoda Octavia Combi Laurin&Klement 1.9 TDI
Ford Focus Turnier Mk1 1.6 16V
Uživatelský avatar
Raddik
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv lis 03, 2005 23:16,0
Bydliště: Praha

Re: auto táhne doprava,ale jen při akceleraci..

Příspěvekod Bake » pon pro 19, 2005 20:12,0

Na úplný začátek přehoď Levou přední gumu za pravou přední.Pokud máš směrovky,zkus přední za zadní.Pokud se nic nezmění,zkus třeba kola z jiného auta a teprve potom hledej problém v autě.Skoro 60% problémů s táhnutím vozidla na stranu způsobují pneumatiky.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Wally » úte pro 20, 2005 9:12,0

Stačí rozdíl 1mm na předních pneumatikách a už to trochu táhne ke straně...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

vadný silentblok?

Příspěvekod Raddik » úte pro 20, 2005 17:23,0

Gumy jsem dal ted nove, zimaky,cca 20 dní a delalo to uz kdyz jsem vyjel ze servisu.Zatim mi poradili dva lidi - cituju:

"Projdi (nebo nech projít) všechna uložení (silentbloky) ramen - některý z nich je zřejmě vadný, a dovolí při akceleraci pohyb ramene a tím změnu geometrie. Za klidu na geometrii se to nepozná - to by musel dotyčný aspoň vzít za ta ramena pajcrem, nebo v ideálním případě mít třesadla (jako mají na STK). "

"vadny silentblok ramene (kdyz to stoji, je to rovne, kdyz to zatizis, strana s vadnym silentblokem uhne vice, nez druha), jestli mas cit, tak to dela i pri intenzivnim brzdeni
- vymena pouze jednoho kloubu poloosy (pri vetsim projezdu a odchodu kloubu na opotrebeni je nutno menit parove L+P)"

myslíte že to bude ono?
CFC 339
Škoda Octavia Combi Laurin&Klement 1.9 TDI
Ford Focus Turnier Mk1 1.6 16V
Uživatelský avatar
Raddik
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv lis 03, 2005 23:16,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Raddik » čtv led 26, 2006 23:00,0

tak mi nakonec rovnali nápravnici protože silentbloky,čepy a spol. na přední nápravěš mám v dobrém stavu
CFC 339
Škoda Octavia Combi Laurin&Klement 1.9 TDI
Ford Focus Turnier Mk1 1.6 16V
Uživatelský avatar
Raddik
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv lis 03, 2005 23:16,0
Bydliště: Praha

Drhnutie v riadení

Příspěvekod Matej » úte bře 28, 2006 11:51,0

Zdravím všetkých fordistov.Ozývam sa po dlhšej dobe s novým problémom.Pri stání na miest som nedávno zistil že pri pohybe volantu dolava doprava a späť sa od riadenia ozývaj akési búchanie.Pri spustenom motore to tak nepočuť lebo servo pomáha pri otáčaní volantu.Tak som zašiel s autom na zdvihák s tým že je niekde vôla v riadení a čapoch.Vôlu som nezistil.Ale bohužial búchanie resp.pocit drhnutia aj pri jemnom pohybe volantu dolava doprava vychádza niekde zo skrinky riadenia.Má niekto radu čo s tým ???
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Příspěvekod Pipin » úte bře 28, 2006 19:37,0

No nerad bych tě děsil ale u svého minulého fokuse jsem měl naprosto stejný problém který se projevil asi po ujetí 95 000 km a postupně se zhoršoval . Projevovalo se to naprosto stejně jak popisuješ . Napřed jsem si toho všiml při stání na místě a vypnutém motoru pak to už klepalo i při zapnutém motoru a nakonec to bylo slyšet při jízdě při přejezdu jakékoli nerovnosti nebo v zatáčce. Byl jsem z toho po čase na prášky a nechal důkladně prohlédnout nápravu a ložiska. Napoprvé z nějakého důvodu příčinu neodhalili a tak jsem bádal sám . Napřed to vypadalo na nějakou vůli v čepech ale na nic jsem nepřišel a měl jsem stále intenzivnější pocit že se klepání ozývá z převodky řízení. Bohužel se mé tušení potvrdilo a po čase když to mlátilo opravdu hodně přišli na to i ve fordu. Vadná převodka řízení :evil: , jediná možnost vyměnit cca 22 000 kč za repasovanou včetně práce. Prý se z podobnou závadou ještě nesetkali :wink: . Jinak manžety na převodce neporušené auto pravidelně servisované a jeté spíše s nižší zátěží , prostě nechápu. Přeji ti aby tvá diagnoza byla jiná , napiš
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Re: Drhnutie v riadení

Příspěvekod Matej » stř bře 29, 2006 11:00,0

[quote="Matej"] Vďaka za správu.Určite ma to nepotešilo ale vlastne tuším že závada bude tak ako to popisuješ.Len s tým rozdielom že ja mám najazdené len 62 tisíc km a to je opradu málo aby sa také niečo mohlo prajaviť u FORDU :roll: taká KVALITA ???? Na jednom Focuse čo má najazdené 150 tisíc sa podobný jav prejavuje tiež ale o 1/2 menšou intenzitou.
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Příspěvekod Pipin » čtv bře 30, 2006 17:02,0

62 000 km je ale málo to se mi nezdá na takovou zásadní vadu . Je pravda že máš těžší motor a tak celá náprava dostává více do těla ale stejně .Spíše bych si typnul na na nějaký čepy nebo ložiska . Dej vědět až to vyřešíš.
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod Matej » pát bře 31, 2006 22:34,0

[quote="Pipin"] Určite dám vedieť.Na budúci týždeň v stredu som objednaný k dobrému mechanikovi.Len taká perlička čo objavil tento mechanik, mal som taký problém že sa mi vytĺklo púzdro tlmiča pretože som prišiel pôvodne so závadou že mi v pravej časti vozu niečo búcha.Po výmene púzdra to isté.S tým vozom sa robili také pokusy že sa menili ramená a stále to isté.No škoda popisovať keď si na to pomyslím.A tak hovorím vyberte tlmič ešte raz tam musí byť nejaký problém.A tento mechanik budete sa diviť zistil že pružina bola pri výrobe namontovaná naopak.Tá sa dá namontovať opačne a na prvý pohľad to človek nezbadá ale uhol vedenia v osadení je po otočení asi o 10 stupňov na jednu stranu menší a to je to že pružina búchala časom jemne do karoserie pretože tých 10 stupňov nevytvorilo dostatočnú medzeru v osadení na karoserii.To je skúsenosť ktorá sa niekomu bude hodiť aby dával pozor pri montáži pružín.
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Příspěvekod o24u » pát dub 07, 2006 22:23,0

Zdar všem. Pouze při přidávání plynu cítím vibrace. Poloosa je první na seznamu podezřelých, ale nevím, jak zjistím, že je to přesně ona. To je první věc co mě trápí. Každopádně jsem čučel na netu na neoriginály poloos za sedmičku. Je uvedená jak na mého dvoulitra tak na 1.8 TD. Pak jsem chtěl ještě víc ušetřit a poptal jsem se po vrakáčích a našel jsem za 3t z 1.8 TD. Pak jsem se zeptal mechanika z Fordu a řekl, že je rozdíl podle převodovek. Tak fatk nevím. Nemůžete mi pls někdo poradit, jak to vyřešit jiným způsobem než servis za 18t. :roll:
o24u
Ford Focus 2.0 sedan Ghia 99 Lpg
Uživatelský avatar
o24u
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: čtv bře 23, 2006 14:01,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron