Řízení - problemy, vibrace, hluk

Řízení - problemy, vibrace, hluk

Příspěvekod viperk » úte čer 08, 2004 20:07,0

Nazdar ve spolek,
mám menší problém. Při přímé jízdě v pohodě. Ale např. při dobrždění do křižovatky a odbočení se od přední nápravy ozývá menší hukot, takové jakoby drhnoucí zvuky. Slyšel jsem, že by to mohlo být ložisko nebo čepy. Nejsem ale žádný automechanik. :? Zřejmě budu muset do servisu
Focus, 2.0 16V Trend, 3dv., 1999
Uživatelský avatar
viperk
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob dub 03, 2004 19:32,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod glider » stř čer 09, 2004 8:42,0

Nemůže to být známá závada, která se často vyskytovala na starších Focusech - tedy uvolněná přední spojovací tyč stabilizátoru (doufám, že to popisuji správně) ??? Předchozí majitel mého vozu jí měnil - ozývali se prý klepající zvuky u levého přední kola. Oprava prý není drahá.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » stř čer 09, 2004 8:46,0

No jo. To jsou ty naše silnice. Může to být obojí a ještě k tomu to můžou být kinematické klouby. Ale asi nejspíš čepy. Každý mechanik by měl snadno zjistit, čím to je. Stačí auto zvednout a zkusit, kde ta vůle může být. Když se to nezjistí takto jednoduše, dá se auto na "třasáky" a tam už se zjistí každá vůle...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod viperk » ned čer 13, 2004 20:32,0

dík za rady, včera jsem se poptal a vypadá to na tu volnou tyč už z výroby, no ale nic naplat, zítra zamířím do servisu a bude tu konečné řešení. takže zatím
Focus, 2.0 16V Trend, 3dv., 1999
Uživatelský avatar
viperk
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob dub 03, 2004 19:32,0
Bydliště: Hodonín

problém s řízením

Příspěvekod Jaroslav » pon bře 21, 2005 21:21,0

Mám problém s řízením. Je to celkem v pohodě, ale po nějakých kilometrech začne jít ztuha řízení a ozývají se skřípavé zvuky pri zatáčení.Když se s autem tak pět hodin nejede, řízení jde zase bez problémů. Nemáte nějakou radu kde je problém? Je to Focus 19 Tddi v plné výbavě a combi.
Ford FOcus 99 1.8 tddi combi
Jaroslav
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob úno 19, 2005 9:45,0
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod freedom » úte bře 22, 2005 21:42,0

Jaroslav: do okruhu posilovače řízení se ti může přisávat vzduch. V hydraulice se pak objeví bubliny a ty způsobí popisované problémy. Těch pět hodin klidu tomu taky nasvědčuje, trvá to totiž dost dlouho než se vzduch z kapaliny dostane. Zkontroluj těsnost celého systému, všechny hadice, čerpadlo a taky se podívej na hladinu kapaliny v nádržce.
CFC 124
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2001, Combi
Obrázek
Uživatelský avatar
freedom
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: sob úno 12, 2005 17:50,0

Příspěvekod Jaroslav » čtv bře 24, 2005 11:08,0

Děkuji, prověřím to.
Ford FOcus 99 1.8 tddi combi
Jaroslav
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob úno 19, 2005 9:45,0
Bydliště: Chomutov

A nic

Příspěvekod Jaroslav » pát bře 25, 2005 15:07,0

Tak jsme odpojili čepy a samotné řízení jde strašně ztuha, kdyby to bylo v servu, šlo by s kolama otáčet na zvedáku lehce, tak myslím, že to bude nejspíš hřeben řízení. Ten už se asi nedá zachránit, nebo jo? Nejde třeba nějak promazat?
Ford FOcus 99 1.8 tddi combi
Jaroslav
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob úno 19, 2005 9:45,0
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod Zemu » sob čer 18, 2005 0:00,0

Ahoj,

jako absolutní antitechnik bych vás chtěl poprosit o váš názor - při točení volantem (a je jedno jestli za jízdy nebo při stání) se ozývá takové loupnutí a je cítit, jako by něco přeskočilo? Poraďte mi prosím co je špatně, v servisu tvrdí, že z jejich pohledu je vše OK....
díky moc
Focus ambiente / 2000-1,8 TDDI
Zemu
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát čer 17, 2005 23:49,0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod BALU » sob čer 18, 2005 6:48,0

Zemu:
Zdravim
Nekdy se stane,ze zatuhne,zarezne,nebo je jinak poskozeno lozisko v hornim pouzdre tlumice a nedochazi k jeho volnemu otaceni.Pri otaceni kol pruzina stoji a pak jednou nebo dvakrat poskoci a to se projevuje loupavymi zvuky od kola.Poznal by jsi to,kdyz by jsi na pruzinu opatrne polozil ruku a nekdo otacel volantem.Pruzina se znatelne zatrese,kdyz preskoci.Jinak nezbyva nic jineho,nez tocit na miste a hudebnim sluchem diagnostikovat zdroj onoho zvuku..:o) Preju hodne stesti..:o)
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Řízení

Příspěvekod Růžička » pon čer 27, 2005 6:33,0

Zemu: To popsané lupnutí mi to dělá taky. Při jarní kontrole technik nejdřív zpozorněl a pak s uspokojením konstatoval, že to dělá jen volant. Protože jsem zatím jiné problémy neměl, dál jsem nepátral. Mám ale dojem, že to vychází přímo z hřídele volantu (snad jeho kloub nebo stavěcí mechanismus...)
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Zemu » pon čer 27, 2005 11:26,0

Růžička, Balu: Díky moc za reakce, je to přesně tak, jak popisuje Růžička - i technik ve Fordu mi to potvrdil s tím, že už to je holt provozní vůle a že by se musela vyměnit celá řídící tyč - je to prý zbytečně, vše je bezpečné a v pořádku, akorát je to "psycho" :o)
díky moc
Focus ambiente / 2000-1,8 TDDI
Zemu
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát čer 17, 2005 23:49,0
Bydliště: Kladno

Únik kapaliny z posilovače řízení

Příspěvekod dIABLO » úte črc 12, 2005 14:40,0

Zdravím,
a chci se zeptat zda nemá někdo zkušenosti s únikem kapaliny z posilovače. Když jsem vyjel z garáže našel jsem tam kaluž. Po otevření kapoty jsem zjistil, že kapalina u posilovače je pod minimem a dost. V servisu mě řekli, že je prorezivělá trubička od serva, a že nevědí jak to opravit, a ať si zajedu do aut. servisu Ford. Dali mě kapalinu, abych ji mohl dolít až uteče.

1. chci se zeptat jestli nedostatek kapaliny může nějak poškodit motor nebo řízení, protože jsem s tim najel něco přes 150 km

2. kolik zhruba stojí oprava ve značkovém servisu, orientačně (aby mě tam netahali za nos)
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Futura, r.v. 5/2000, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
dIABLO
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 12, 2005 14:03,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod BALU » pát črc 15, 2005 7:32,0

To dIABLO:
Zdravim
Momentalne se taky zabejvam okruhem serva a mam takovej pocit,ze vedeni kapaliny je v tlakovejch hadicich z gumy a plastu,takze koroze moc nehrozi :o) Jinak k poskozeni motoru nemuze dojit,protoze servo neni jeho soucasti,je pohaneno pres remen.Poskozeni servo kompresoru beziciho naprazdno je druha vec,ale to by to podle mne muselo bezet neakou dobu uplne na sucho.Jinak zkusenost se servisem nemam.

Muj problem je,ze kdyz zacnu otacet volantem k jedne strane,tak se mi z motoroveho prostoru zacne ozývat takove "prdeni".Neni to moc hlasite,je to slyset spis venku.Nema nekdo podobnej problem?
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod dIABLO » pát črc 15, 2005 8:50,0

Zdravim,
Tak jsem přijel z Forda a jsou tam opravdu kovové trubičky. No ono jejich tam víc a je tam i tlaková z gumy. :lol: Takže jen ten díl příjde na 3300 Kč + práce a to říkali, že zhruzba půl hodiny. Takže mě spočítali opravu na suma sumárum 3500 - 3700 Kč. Další je to, že to musí dovést z německa tady u nás to nikde není, takže si počkám asi týden.
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Futura, r.v. 5/2000, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
dIABLO
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 12, 2005 14:03,0
Bydliště: Vrchlabí

Příspěvekod bredy » pon črc 25, 2005 10:46,0

Čau všichni,
mám problém, na mém focusu,při rychlosti nad 110km/h mi začíná kmitat řízení a celkově se mi zdá že se auto třese,poraďte prosím, čím by to mohlo být.
bredy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon črc 25, 2005 10:38,0

Řízení

Příspěvekod Růžička » pon črc 25, 2005 11:03,0

Zkus se podepsat a pak se podívej především na gumy, včetně toho (pokud to začalo náhle), jestli jsi např neztratil závažíčko. Nejpravděpodobnější je nevyváženost kol.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Kendak » úte črc 26, 2005 8:27,0

Tak me to postihlo taky.
Predevcirem jsem prisel k autu, prazdna guma. Srouby byly rezavy a ja to se svym naradim nepovolil a tak prijel pneuservis (cizi co jezdi na zavolanou). Pak kdyz se podarilo povolit srouby, nahodili sme rezervu a dojeli sme k nim. Kdyz se snazil rezervu shodit dolu, tak nesla, musel do ni 2x vice kopnout nez slezla. Vsiml sem si ze naboj je dost rezatej. No a jak mi nasadil puvodni opravene kolo (byl to jen podelanej ventilek), tak od te doby mi to kolo zacalo hucet. Nejvetsi hukot je pri rychlost okolo 50-60km/hod. Zajel sem s tim k memu gumari, ten zvedl zadek na hever, otocil s kolem a z kola slo takove hluboke drhnuti. Rikal, ze to je lozisko. Auto vubec neklepe, jen je tam ten zvuk. Na kole jsem nenasel zadne misto, kde by bylo videt ze by treba upadlo zavazicko.

Je to mozne, ze by sundanim a znovunasazenim kola (s kopanim) se "projevilo" lozisko ? Neni mozne, ze se nekde spis neco neuvolnilo ?

Pak mam jeste asi leve predni v haji, protoze kdyz zatacim do prave zatacky tak se to zvukove projevuje jako takove "brouseni" jako kdyz jedu po dalnici po te bile care jak ma na sobe ty hrbolky, tak presne takovy zvuk to je. Kdyz narovnam kola, tak to prestane. Muze to byt lozisko nebo pneumatika ? (Do leve zatacky to nedela)
Auto ma (snad) najeto 105000 Km.

Diky za odpovedi.
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

Řízení

Příspěvekod Růžička » úte črc 26, 2005 8:42,0

Kendak: Neslyším samozřejměskutečný zvuk, který ti to vydává, ale měl bych podezření na nějaký uvolněný rez v bubnu. Pokud to dokážeš, sundej ho a podívej se tam. Vůbec toho rezu tam popisuješ na Focuse nějak podezřele hodně. Nezaplavalo si to někdy?
Kromě toho - v tomhle stavu bych s tím moc nejezdil ... Raději dohledej skutečný stav věcí.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Lukas » úte črc 26, 2005 9:00,0

Kendak: to přední kolo mi dělá to samý, zatím jsem to vyhodnotil jako kotouč, ložisko se zdá v pořádku. Moje kotouče to mají za sebou už dlouho :oops: .
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron