Brzdy - problémy

Příspěvekod zewl » sob bře 29, 2008 11:02,0

No kazdopadne to nic nemeni na veci, ze pockam, ci to samo zmizne. Diky za cenne postrehy :!:
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

Příspěvekod m@ko » sob dub 05, 2008 8:14,0

Zdravim,
mam dotazna brzdy, asi pred mesiacom som mal zavadu ze mi pri brzeni triasol volant, mal take jemne ale velmi neprijemne vybracie, pozeral sa na to jeden mechanik garazista, ktory skontroloval vsetko potrebne a usudil ze problem je v samotnych kotucoch. Nedal somich vymenit ale som zvolil moznost skusit z nich stocit na sustruhu, skoro mesiac to bolo OK, a teraz sa to zasa vracia ale s tym ze uz aj za jazdy vo vyssej rychlosti bez toho aby som brzdil mam vybracie vo volante, neviete cim to moze byt sposobene?bojims a toho aby som nevimenil kotuce a platnicky a zavada bude pretrvavat, pripadne sa zas o mesiac objavi, dik za rady
Ford Focus, 1.6 16V 74kW GHIA, hathback, r.v. 2000, man. klima, pal. pocitac, el. predne aj zadne okna, kozeny interier
m@ko
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 12, 2007 22:50,0

Příspěvekod Profesor » sob dub 05, 2008 10:06,0

:arrow: m@ko: Pokud se jedná o chlazené kotouče, tak ty se NESMÍ orovnávat na soustruhu :!: okamžitě vyměnit, mohou kdykoli prasknout :!:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod zewl » stř dub 30, 2008 15:29,0

zewl píše:Pred cca. 2.000 km jsem menil predni kotouce i desticky, uz si to sedlo, brzdi to dobre. Akorat pri dobrzdovani na krizovatce, kdyz dobrzduji prudceji, tak pred uplnym zastavenim auta je slyset zakvileni od brzd. Proste si vrznou. Jak pred vymenou kotoucu. Byly tam davany original Motorcraft dily. Pripada vam to normalni? Furt cekam, ze to zmizi, ale uz 2000 km od vymeny a furt stale to stejne :roll: Diky za tipy.

Takze po 5.000 km od vymeny vrzani brzd ustupuje. Nerikam, ze uz je to OK, ale rozhodne ustupuje. A nic jsem s tim nedelal.
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

Výměna destiček a kotoučů

Příspěvekod krata_Praha4 » sob kvě 24, 2008 20:30,0

Ahoj,jen mam dotaz,při kontrole v servisu mi bylo sděleno že moje destičky maj 40% a kotouče 30% (nebo naopak,teď si nějak nejsem jistej)...tak se chci zeptat jestli už je důležitá výměna a případně kolik to bude ve Fordu stát...díky moc
Focus, 2.0 96kW, 3dv., r.v. 1999, Trend
krata_Praha4
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob pro 29, 2007 12:05,0

Re: Výměna destiček a kotoučů

Příspěvekod DR » ned kvě 25, 2008 21:18,0

krata_Praha4: orientační ceny dílů jsou tady http://focus.fordclubs.org/clanky/clanek01.php - je to bohužel pár let staré, takže to může být trochu víc. Na Focus II je aktuální cena 1500,- desky + 3500,- kotouče (2ks) Práce cca 750 kotouče, 350 desky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod m@ko » pon čer 02, 2008 13:16,0

Zdravim,

mam problem popisovany vyssie, ide o to ze aj po vymene kotucov trasenie vo vyssych rychlostaich pretrvava.Citit ho najma do volantu. Proste na dialnici citim s prednej pravej strany nepokoj, jemne vybracie, co sa tyka lozisk vobec nie su pocut ani ziadny zvuk ktory by upozornil na akukolvek vadu, napadaju ma este capy, ale chcem sa poradit, nemate niekto podobne skusenosti?
Cital som problematiku vibracii do voalntu, ktoru vlastne riesim aj ja, a zaujala ma jedna vec. pojistna podlozka na kotuci. Tiez mam neor. Alu disky, ziadnu podlozku som prec nedaval, ako by to malo vyzerat a kde by presne mala byt umiestnena? pouzivam na uchytenie ALU kolies vlastne sroby urcene na ALU a na plechace ine, povodne.

A este otazka, neviete ako je rozdeleny tlak na brzdy,ci na kriz (prave predne, lave zadne a opacne) alebo alebo na prednu a zadnu napravu samostatne. dakujem za vsetky rady a postrehy
Ford Focus, 1.6 16V 74kW GHIA, hathback, r.v. 2000, man. klima, pal. pocitac, el. predne aj zadne okna, kozeny interier
m@ko
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 12, 2007 22:50,0

Problem so zadnymi kotucmi

Příspěvekod Stevo » pát zář 12, 2008 11:21,0

mam problem s brzdami, teda zadnymi ktucmi. Auto dlhsiu dobu stalo na parkovisku, cca 1 mesiac bez jazdenia. Ked som sa chcel pohnut tak boli zadne kotuce asi zahrdzavene s platnickami, tak sa to najprv tvarilo ako keby som chcel ist na rucnej (podvihlo zadok), ale nasledne sa platnicky odlepili, takze sa to rozbehlo. Problem vsak nastal ked som pribrzdil - od zadnych koliest sa ozval neprijemny chrapotavy zvuk. Ked som detailne pozrel kotuce, tak je na nich na jednom mieste "odtlacka" po platnickach, ktora je trochu vystupena (nieco prioxidovane/prikorodovane). A ked zacnem brzdit, tak ten odtlacok chrapoce s brzdovymi platnickami (taky hrdzavy zvuk). Ked nebrzdim, tak je to ticho. Neviem ci sa to casom "rozjazdi", alebo bude treba vymenit kotuce + platnicky. Alebo bude stacit pretocit zadne kotuce na sustruhu? Inac, su takmer ako nove, najazdil som na nich tak max 20tis. km.[/quote]
Ford Focus C-MAX 2.0 Titanium
Focus, 1.8 TDdi, 66kW, combi, 2000, ghia - predane
Stevo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 13, 2004 8:20,0

Příspěvekod Ebo » pát zář 12, 2008 13:36,0

to > Stevo .. sjeď si něaký pořádný kopec, kdy budeš brzdit ..a zachvilku je to dole.. Jinak tohle je stará známá věc.. když parkuješ na dlouho, tak bez ruční brzdy a jen zařadit rychlost.. to stejné, když jedeš v zimě břečkou a pak zaparkuješ.. Samozřejmě to nelze moc doporučovat při parkování na kopci se sklonem 12% :)
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Stevo » pát zář 12, 2008 14:36,0

to > Ebo
No, ale ja som pri parkovani nemal zatiahnutu rucnu (parkujem na rychlosti). A prave som vcera skusal s tym pobehat a nejako sa to neutisilo. Spravil som to tak, ze som siel na 3-ke a pritiahol som rucnu brzdu. A co sa tyka rucnej, tak mi aj tak dost slabo drzala aj pred tym. Pred rokom som menil zadne kotuce, a platnicky. O 2 dni som bol v servise ze to nedrzi. Tak mi hovorili ze to musi sadnut, ze aby som s tym pobehal. Ale poriadne nesadlo ani za rok :( V kopci to sice auto udrzi, ale so zatiahnutou rucnou sa dokazem pohnut na 1-ke bez problemov.
Ono, aj tak mam toho Fucusika na predaj, ale mal som ho rad a nebol by som rad aby mi to buduci majitel prisiel vratit.
Ford Focus C-MAX 2.0 Titanium
Focus, 1.8 TDdi, 66kW, combi, 2000, ghia - predane
Stevo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 13, 2004 8:20,0

Příspěvekod DR » ned zář 14, 2008 12:17,0

Stevo, Ebo: destičky se ke kotoučům přilepí, i když není parkovací brzda v činnosti. Je to dané principem a konstrukcí kotoučových brzd, ta vzdálenost mezi destičkami a kotoučem je i v nezabržděném stavu velmi malá - navíc při parkování zastavíš obvykle sešlápnutím brzdy, destičky se přitisknou ke kotoučům ale už nemají možnost se od nich odlepit.

A můj osobní názor - parkovací brzda má svůj název od toho, že se má používat při parkování. Dávat tam kvalt nepovažuju za rozumné, u aut s dvouhmotovým setrvačníkem je to přímo škodlivé. Když tu parkovací brzdu nepoužíváte pravidelně, jen jí dáváte čas zareznout a "znefunkčnět". V dobách našich otců a dědů, kteří auto vytáhli 1x za měsíc byla zarezlá parkovací brzda běžný jev a "zakvaltování" místo zabrždění je jen důsledek tohoto jevu. V dnešní době to "zakvaltování" ale nemá žádný důvod, žádnou výhodu a jak už jsem psal, dvouhmoťákům to vysloveně vadí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ebo » ned zář 14, 2008 12:33,0

to DR> njn.. :D u nás s normálním setrvákem kvalt není žádný problém..(myslím, že na rovince to tomu "dvojhmoťáku" taky neuškodí) Ostatní holt asi musí trhat zadní brzdy rozjezdem a nebo si nosit kladivo...

to Stevo> na jedničku se ti rozjede snad každý auto se zataženou ručkou.. ať už s mírným protáčením a nebo smykem.. holt jsou jenom dvě .. to není vada.. kdyby jsi zatáhl ručku v kopečku a auto ti začlo ujíždět, tak to už vada je .. :wink:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » ned zář 14, 2008 13:16,0

Ebo: kvalt místo brzdy je jen zbytečná marchovina "takyšoférů". Problémy s brzdami tím nikdy nevyřešíš, jen je obejdeš - jako když se drbeš levou rukou na pravé straně hlavy. Navíc si tím obcházením u některých aut můžeš způsobit problémy mnohem horší a dražší. Takže jestli ty si chceš místo brzdy dávat kvalt, je to tvoje volba, ale na tomhle fóru to prosím nedoporučuj a nepropaguj, děkuji za pochopení a spolupráci.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Stevo » úte zář 16, 2008 9:58,0

to DR: a co sa tym moze pozazit u dvojhmotoveho zotrvacniku? Rozdiel ked parkujem s rychlostou v kopci a na rovine? Dik za radu.
Inac, ak si dobre pamatam (to ale uz bolo dost davno), tak v autoskole nas ucili ze treba parkovat s rucnou. A tiez mam z tej rucnej taky blby pocit, napriklad ze v zime to cele zamrzne zabrzdene... (co viem ze sa stava, aj ked asi pri starsich autach).
Ford Focus C-MAX 2.0 Titanium
Focus, 1.8 TDdi, 66kW, combi, 2000, ghia - predane
Stevo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 13, 2004 8:20,0

Příspěvekod DR » úte zář 16, 2008 11:18,0

Stevo: Dvouhmotový setrvačník jsou dva kusy spojené nějakými pružinami kvůli tlumení vibrací motoru u nafťáků(velmi zjednodušeně), pokud ty pružiny budou trvale stlačené, což při zakvaltování (i na rovině) obvykle budou, tak se mnohem dřív unaví a přestanou plnit svoji funkci, což znamená vrazit cca deset tisíc do výměny setrvačníku (kterému kromě unavený pružinek za pár korun nic není) + dalších 5-8 tisíc do materiálu spojky, když už je to demontované.

Zamrznout ruční brzda samozřejmě může, ale je to jen důsledek zanedbané údržby nebo nějakého poškození (a následně zanedbané údržby). Které tak jako tak stejně opravíš - protože parkovací brzda musí být funkční - a pak už ti nezamrzne. A jestli si myslíš, že když v zimě nebudeš parkovací brzdu používat na rovině, tak ti pak určitě nezamrzne ani když ji pak budeš muset použít na svahu - co je to za logiku?

Nepoužívat parkovací brzdu pravidelně je nejlepší cesta k jejímu selhání v situaci, kdy ji skutečně budete potřebovat.

Nechápu, co na tomhle kdo potřebuje řešit a proč proboha má někdo strach z používání parkovací brzdy. Neserte na údržbu a pak nemusíte mít blbé pocity.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Stevo » úte zář 16, 2008 12:33,0

DR: No, budem si musiet nieco na temu "dvouhmotovy zotrvacnik" asi nastudovat (aj ked sa citim skor odbornik na pocitace :wink: , nieco vediet aj o aute sa vzdy oplati). Kym tak vsak nespravim, tak by som rad vedel ako ho mozem znicit zaradenou rychlostou. Ked zaradim, tak predpokladam ze nic nezostane stlacene - teda aspon som si to tak myslel ze zaradenim len presuniem "koliecka" v prevodovke. Alebo nie?
Tak ja uz teda budem radsej parkovat na rucnej.

Povodny problem som uz takmer vyriesil - nasiel som si pekny kopec a par krat sa dolu pustil a brzdil. Uz ten "chrapotavy zvuk" pri brzdeni pocut len trochu. Focusik je vsak pripraveny na predaj, dufam ze aj novy majitel sa on bude vzorne starat :roll:
Ford Focus C-MAX 2.0 Titanium
Focus, 1.8 TDdi, 66kW, combi, 2000, ghia - predane
Stevo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 13, 2004 8:20,0

Příspěvekod petrsa » úte zář 16, 2008 13:30,0

to Stevo: V tuto chvíli se pokusím uchránit nervy admina a tobě doporučím vrátit se k učebnici techniky pro adepty kurzu na řidičské oprávnění sk. B, popř. k učebnici fyziky posledních ročníků ZŠ nebo střední školy a osvěžit si funkci spojky v (nejenom) automobilu s manuální převodovkou. Neber si to moc osobně, ale základ DR vysvětlil v předchozím obsáhlém příspěvku.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod j.kiwi » úte zář 16, 2008 15:37,0

Mám trocu problém - při brždění na křižovatce mi auto občas táhne do prava. Byl jsem na STK a technik mi řekl, že brzdy fungují jako u nového auta - nevíte vo to může být - mám akorát vyměněný čep na straně u řidiče - jinak se s nápravou nic nedělalo a auto je nebourané
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

Příspěvekod DR » úte zář 16, 2008 15:48,0

j.kiwi: dělá to jen při brždění, nebo i při ubrání plynu? Pak by to byly silentbloky v ramenu. Nesouměrný účinek brzd by na STK na válcové zkušebně brzd našli (ale oni ho nenašli), takže já bych asi nejdřív pořádně prohlédl (nechal prohlédnout) přední nápravu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod j.kiwi » úte zář 16, 2008 15:56,0

pozoruji to zatím jen při brždění - původně jsem si myslel, že na křižovatce jsou vyjeté koleje a táhne mne to do nich - tak se to projevuje.
při jízdě druhým autem mi to nedělá
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník