Brzdy - problémy

Brzdy - problémy

Příspěvekod JiriK » úte říj 21, 2003 20:23,0

U focusu 1.8i kombi (2/2000) mi byly koncem března po 39000 km měněny přední kotouče a destičky (opět za originální od Forda)) kvůli kmitání v řízení pri brzdění ve 130 a výše. Mechanik prohlásil, ze snad ani nebrzdím, protože opotřebení nebylo patrné. Po této výměně vibrace volantu zmizely. Po daších 6000 km se kmitání začalo objevovat znovu, tentokrat kolem 120. Ted budu mit najeto 50000 km a zdá se mi, že volant začíná kmitat pri brzdění už i ve vyšších rychlostech. Stejnou zkušenost s brzdami FORD popsal PetrH v MotorCafé na auto.cz. Ten však přešel př druhé výměně na radu mechaniků od Forda na kotouče a destičky Bendix a po ujetí dalších 40 000 km si nestěžoval. Měl jste někdo podobný problém? Nevim jestli to mam reklamovat a riskovat, že se situace bude opakovat, nebo se smířit s finanční ztrátou a primět autorizovaneho dealera, aby mi tam namontovali něco jiného nez kotouče a destičky od Forda.
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Sasa » stř říj 22, 2003 6:40,0

ze by se origos kotouce zkroutili po 6000 nemas tam repliky? anebo jinak pri brzdeni v malych rychlostech to dela take? pokud ne nech si poradne prevazit kola...
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod JiriK » stř říj 22, 2003 10:11,0

Ty kotouče a desky mi měnili u Charouze a tvrdili mi, že tam nic jiného nesmějí dát (nevim jestli je nejaky rozdil mezi brzdiči z prvovýroby a náhradními díly od Forda; zdá se, že je). Asi jsem neměl tomuto tlaku podlehnout, protože mi akorát končila prodloužená tříletá záruka. Při nižších rychlostech mi volant nevibruje. Před výměnou prý kontrolovali i přední napravu. Přední kola byla vyvažována při současném přechodu ze zimních na letní.
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

kotouče

Příspěvekod Vlami » čtv říj 30, 2003 22:47,0

Měl jsem stejný problém na Mondeu a "soukromí pan mechanik" mi nechal stáhnou kotouče a pak osadil destičkami za 800 Kč (ne od forda) a ručí mi za tyto hlavou-auto resp. brzdy a kmitání již neznám. Jinak u Forda v Mladé Boleslavi mi ro referentí okecával asi 20 minut a jen za destičky chtěl 2900 Kč a nic jiného mi nedokázal říct :? .
Jetli jsi z okolí Liberecka tak ti dám kontakt a určitě budeš mít po problému a ušetříš kačky.!!!
CFC 260
Ford Focus 1.8 TDdi 66kW (90k) Ghia, r.v. 2001, Combi
Uživatelský avatar
Vlami
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: čtv zář 04, 2003 21:30,0
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvekod JiriK » pát říj 31, 2003 11:09,0

Včera jsem byl v servisu u Charouze přezout auto na zimní kola a při této příležitosti provedli i kontrolu brzd (za 450 Kc) a prohlásili, že jsou v pořádku. V chytré knize od Haynes se uvádí, že příičinou muže být i rozvážení předních kol. Je možné, že nějakou díru jsem vymetl předtím než začal volant začal opět při brždění kmitat. Předpokládám, že přední kola pečlivě vyvážili (dle počtu naúčtovaných závažíček: 5), takže to zítra při jízdě po dálnici otestuji. Pokud by tohle byla přičina těch vibrací, bylo by to fajn, ale moc tomu nevěřím.
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod JiriK » úte lis 04, 2003 12:02,0

Tak jsem ty brzdy v sobotu na dálnici testnul s následujícím výsledkem:
na hladkých úsecích dálnice volant při brždění ve výšších rychlostech (120 -140) nekmitá, na zvlněných kmitá (např. v Mirošovicích na odbočovacím pruhu na Benešov) Nicméně mám silný pocit, že těch prvních 6000 km po výměně kotoučů a desek jsem to kmitání nepozoroval nikde.
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Re: brzdy - kmitání v řízení

Příspěvekod Karel » úte pro 16, 2003 8:59,0

Je to častá závada a nemá nic společného se značkou FORD. Je to nekvalitními kotouči předních brzd. Vyhřívají se a hází. Seriozní servis vždy uzná reklamaci a zdarma vymění.


JiriK píše:U focusu 1.8i kombi (2/2000) mi byly koncem března po 39000 km měněny přední kotouče a destičky (opět za originální od Forda)) kvůli kmitání v řízení pri brzdění ve 130 a výše. Mechanik prohlásil, ze snad ani nebrzdím, protože opotřebení nebylo patrné. Po této výměně vibrace volantu zmizely. Po daších 6000 km se kmitání začalo objevovat znovu, tentokrat kolem 120. Ted budu mit najeto 50000 km a zdá se mi, že volant začíná kmitat pri brzdění už i ve vyšších rychlostech. Stejnou zkušenost s brzdami FORD popsal PetrH v MotorCafé na auto.cz. Ten však přešel př druhé výměně na radu mechaniků od Forda na kotouče a destičky Bendix a po ujetí dalších 40 000 km si nestěžoval. Měl jste někdo podobný problém? Nevim jestli to mam reklamovat a riskovat, že se situace bude opakovat, nebo se smířit s finanční ztrátou a primět autorizovaneho dealera, aby mi tam namontovali něco jiného nez kotouče a destičky od Forda.
Karel
 

Příspěvekod JiriK » čtv úno 26, 2004 20:05,0

Znova jsem si opakovaně ověřil, že to kmitání volantu při brždění asi ze 130 či 120 se objevuje jen na některých úsecích D1 mezi Průhonicemi a Mirošovicemi a na jiných, asi rovnějších, volant nevibruje (odbočuji na Benešov). Mám ty kotouče v rámci jednoroční záruky znovu reklamovat? Na podzim mě pokus o reklamaci stál pětikilo za konrolu brzd; samozřejmě se závěrem, že jsou v pořádku (u Charouze na Poděbradské).
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cybe » pon kvě 31, 2004 6:52,0

V posledni dobe zacinam nachazet na aute cimdaltim vic podezrelych veci, bohuzel nejsem s to urcit, jestli to tak ma nebo nema byt. Chtel bych se zeptat, jak je to u vas:
jedu dejme tomu 70, a blizi se krizovatka, ze zigula jsem zvykly podradit a pribrzdovat si motorem, takze, vyslapnu spojku, podradim, jemne seslapnu brzdovy pedal a k tomu poustim spojku... ale divny je, ze jakmile se motor "chytne", brzdovy pedal ztrati odpor a propadne se niz, ne sice az na podlahu, ale dost znatelne, proste povoli... je to normalni? :)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Ota » pon kvě 31, 2004 7:20,0

Neco podobneho se projevovalo na Felicii, posilovac brzd byl ucinnejsi pri otackach vyssich nez volnobeznych. Ale rozdil nebyl az tak zasadni i kdyz poznat se to dalo. Ale jestli je to normalni i focusu, to ti nereknu, ja mam u TD Mondea podtlak pro posilovac reseny jinak, takze at radeji rekne nekdo s benzinem.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » pon kvě 31, 2004 9:42,0

Cybe: Opravdu to vypadá, jako by posilovač začal fungovat až od určitých otáček. Mně se nic takového neděje, posilovač funguje už od volnoběžných otáček. Možná je někde nějaká netěsnost. Posilovač je "poháněn" podtlakem z motoru - je to taková černá hadička s červenými bezpečtnostními konci....

JiriK: Co dělají brzdy? S bržděním mam ten samý problém - od 130 to při brždění hází. Je mi jasné, že je to kotouči, ale teď které vybrat, aby to už nikdy nedělalo?
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod JiriK » pon kvě 31, 2004 14:36,0

Wally: Záleží na kvalitě povrchu silnice. Např. na benešovské přípojce se nic neděje, ale na pravém pruhu D1 v Mirošovicích cca 300 m před odbočením na Benešov mi volant při bržděníi kolem 120 slušně kmitá.
CFC 007
Ford Focus 1.8i 16V 85 kW (115k) Ambiente, r.v. 2000, combi
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » pon kvě 31, 2004 15:25,0

JiriK: Takže si to už dál neřešil. Asi to začnu řešit, až se sjedou destičky. Pak zkusim dát stáhnout kotouče a dát nový destičky a uvidíme... Když to bude dělat dál, zkusim sehnat nějaký jiný kotouče. Ale zatim to házení není tak strašný a dá se to přežít.
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod JiriK » pon kvě 31, 2004 17:14,0

Wally: Při "vstřícném" přístupu autorizovaného servisu jsem to prozatím vzdal, i když mě to štve. Technik mi dokonce tvrdil, že se kotouče už dneska neproměřují. Nechtěl jsem riskovat, že zaplatím za jejich "kontrolu brzd" další pětikilo.
CFC 007
Ford Focus 1.8i 16V 85 kW (115k) Ambiente, r.v. 2000, combi
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Japhy » pát pro 03, 2004 15:12,0

Ačkoliv jsem tomu zpočátku moc nevěřil, dal jsem na radu pana Kotka ze Světa motorů a brzdy dostaly pořádnou nakládačku. No, nebudu tvrdit, že teď to je 100%, ale výrazně to pomohlo a stav zatím zůstává nezměněn.
Je sice fakt, že nemluvím o fikusovi, ale v dohledné době se na něj chystám, proto tady šmejdím a sháním nějaké info.
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Wally » pát pro 03, 2004 15:41,0

Pro info: Já už jsem problém z házejícímy kotoučí nad 130 km/h vyřešil očištěním od rzy a od té doby klid :wink:
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod JiriK » pát dub 08, 2005 16:04,0

Je to skoro k nevire, ale veskere vibrace volantu pri brzdeni kolem 130 a nekdy i vyssich rychlostech na nerovnejsich usecich dalnice D1 (mezi Prahou a Mirosovicemi) temer vymizely po vymene zrezlych zadnich!!! kotoucu a desek (po 70 000 Km).
CFC 007
Ford Focus 1.8i 16V 85 kW (115k) Ambiente, r.v. 2000, combi
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cybe » pát dub 08, 2005 16:38,0

JiriK: koukam, kotouce muzou mit opravdu na svedomi lecos... tak to gratuluju, protoze vibrace v rizeni tu resis snad od dob co tu to forum je :)
... ovsem, ze po vymene ZADNICH, to zustava rozum stat 8-)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod JiriK » sob dub 09, 2005 1:36,0

Cybe: S vymenou tech zadnich kotoucu se auto take prezulo ze zimnich pneu na plechacich na letni na elektronech. Mozna, ze mi u Charouze po dlouhe dobe presne vyvazili predni kola. To se mi ted zda pravdepodobnejsi pricinou nez ty zadni kotouce. Pri kazdorocnim jarnim a podzimnim prezouvani u Charouze v poslednich dvou letech se totiz ty vibrace volantu pri brzdeni prakticky nemenily (asi ty kola vyvazovali furt stejne blbe a nebo vubec). Vzpominam si, ze slabe chveni v rizeni jsem pocitoval kolem 140 i bez brzdeni.
CFC 007
Ford Focus 1.8i 16V 85 kW (115k) Ambiente, r.v. 2000, combi
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod sedlaq » sob dub 09, 2005 4:49,0

Měl jsem zadní kotouče totálně v ... viz. článek na TW - výměna zadních kotoučů". Projevovalo se to obrovským nepříjemným hlukem jen při brzdění, do volantu se vibrace nepřenášely a při jízdě bez brzdění jsem o nich nevěděl. Spíš to byla opravdu nějaká ta nevyváženost jak píšeš.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Další

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník