Posilovač řízení

Posilovač řízení

Příspěvekod Magic_Focus » úte dub 04, 2006 14:09,0

Zdravím, mám dotaz ohledně servo řízení. Mám F. Focus MK1 1,6 16V r.v. 99 - provoz 00 74kW 100k, byl jsem v servise a udělali jsme komplet údržbu vozu - dovozeno z DE. Přišli jsme taky na to, že se vytrácí olej z nádobky pro posilovač a kape dolů. Ptal jsem se, zda se to dá nějak utěsnit a bylo mi řečeno, že nedá a mění se kus za kus. Byl jsem ve Fordu a tam si za úplně nové řekli 34 tis. a za druhovýrobu 24 tis. Sada od nějakého noname výrobce stojí údajně do 9 tis. - dle servisu. Všechno to jsou docela vysoké částky, právě jsem koupil auto, jsem bez peněz a pomalu sem šetřil na letní kola. Neexistuje nějaký způsob opravy? Repasní sada atd... ? Eventuelně kam zajet pro servo z vrakoviště v tom nejhorším případě? Děkuji předem za jakoukoli reakci. Jsem z okresu Nový Jičín/Vsetín na Severní Moravě.

15:23
Takže tu máme první návrh :

http://www.velvana.cz/index.asp?page=60 ... gItem=158#
Magic_Focus
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 17, 2006 23:53,0
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí

Příspěvekod Pipin » úte dub 04, 2006 19:16,0

Podle toho co píšeš není zcela jasné odkud ti ten olej vlastně kape ale pokud z převodky řízení tak je to opravdu problém. Ten díl se nerozebírá nebo alespoň ford ho nerozebírá. Mám s tím osobní negativní zkušenost. :evil: Ceny nového dílu sedí ,pouze bych upřesnil že ten levnější díl není z druhovýroby ale je oficiálně u forda repasovaný a prodávaný jako zcela bezvadní a se zárukou ale za nižší cenu . Osobně by mne zajímalo jestli se opravdu řízení nedá rozebrat( jak říkají u forda) a jednoduše utěsnit nějakým těsněním za 50 kč. Nějak to přece musí jít když to ve fabrice dělají. Jenže je to problém přece jen se jedná o velmi choulostivou součást vzhledem k bezpečnosti provozu a nějaké amatérské opravy jsou velmi na povážení. Díl z vrakáče je nejlevnější možnost ale osobně jsem to takhle udělal vysolil 10 000 kč za starý díl a za půl roku měl stejný problém . Přeji ti více štěstí.
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod DR » úte dub 04, 2006 20:07,0

Pipin: ohledně té "repase", nemusí se jednat o opravovaný díl, Ford to řeší trochu jinak. Viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... t=at#33497 (Bake 25.1.2006) Takže to řízení opravdu může být řešeno jako nerozebiratelné, přesto ho můžeš výměnným způsobem pořídit mnohem levněji.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Magic_Focus » úte dub 04, 2006 21:40,0

No mám nabídky tady z okolí od lidí, co se věnujou Focusů, což jsem sám rád za 2,5 a 2,2, což je docela zajímavá cena za servo. Je to z vrakáčů r.v. 03 20 tis. najeto , ten samý motor. Vozí to údajně z Prahy. Není nějaký problém mezi MK1 a MK2?
Magic_Focus
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 17, 2006 23:53,0
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí

Příspěvekod Pipin » stř dub 05, 2006 20:02,0

Cena do 5 000 K č je samozřejmě skvělá za řízení . Ale pozor nemáš možnost si těch (20 000 km najeto ) ověřit . Navíc na vrakáči jsou většinou co, no přece bouraný auta a při havárce jsou nápravy a řízení hodně na ráně . Ale samozřejmě, nedá seříci že se nedají sehnat nepoškozené díly. Pouze doporučuji ,konkrétně u řízení velkou opatrnost.
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod Magic_Focus » čtv dub 06, 2006 8:45,0

Pipin píše:Cena do 5 000 K č je samozřejmě skvělá za řízení . Ale pozor nemáš možnost si těch (20 000 km najeto ) ověřit . Navíc na vrakáči jsou většinou co, no přece bouraný auta a při havárce jsou nápravy a řízení hodně na ráně . Ale samozřejmě, nedá seříci že se nedají sehnat nepoškozené díly. Pouze doporučuji ,konkrétně u řízení velkou opatrnost.
Koupím od šmelinářů z vrakovišť a nechám namontovat v fordu vč. geometrie. To je si myslím asi jediné rozumné kombo, sice dám za montáž úplně stejně, co za servo, ale budiž. Na co si dát při koupi pozor, když to uvidím demontované mám šanci něco poznat?

Edit: 6.5.06 13:06

Po bazaru vymáhám alespoň polovinu ceny nového orig serva. tj. 15-17 tis. za skryté vady neuvedené v technickém stavu vozidla, což tohleto tutově je. Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? Bazar je z Ostravy a auto je dovezeno, jak jsem již výše avizoval z DE. Řekli, že mají v úterý cestu do DE, čili je pak budeme s kamarádem kontaktovat. Samozřejmě, že zaujali arogantní přístup, tak jsem řekl, že se to bude řešit v opačném případě právní cestou. Servo prozatím nespravuji a počkám si na dotaci, ta mi stejně vyjde jenom na jeté a na montáž. Sice budu mít dobrý základ na kola a pneu, ale ta nejistota v řízení z bouraného auta sice s kvalitní montáží tam bude :cry: . Určitě vyzkouším i ten Vavoline, třeba to ucpe a nebude to téct jak utržené z řetězu.

Edit: 10.5.06 9:01

Poznám nějak by očko, jak na tom posilovač opticky je před montáží? V servise mi řekli, že se to poznat nedá, tak jen jestli mám špekulovat, a nebo je to zbytečné.
Magic_Focus
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 17, 2006 23:53,0
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí

Servo

Příspěvekod Donatello » pon dub 10, 2006 9:26,0

Hlavně nezapomeň, pokud ti reklamci uznají (nebo aspoň část) nechat si to vystavit písemně a nedat na sliby že se to potom nějak udělá. Jakmile to zaplatíš ze svého tak je konec a máš velkou šanci, že ti už nikdo nic nedá... :wink:
Ford Focus 1.8 TDDi (90k) , r.v. 2001, 5-dv. kombi
Donatello
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon úno 20, 2006 0:49,0

Náplň do posilovače

Příspěvekod jiri » pon čer 12, 2006 12:18,0

Zdravím všechny. Stal jsem se novým majitelem Focusu, tak teď sháním nějaký informace, protože zatím nemám žádný zkušenosti s tímto typem auta.
Měl bych hned první dotaz: "Co lejete do posilovače řízení?"
Díky
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
jiri
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 29, 2006 7:49,0

Příspěvekod Jasio » stř čer 14, 2006 0:46,0

Tak já tam neleju nic, protože když olej chybí, znamená to únik. Nedávno jsem zjistil únik oleje z trhlinky na trubce chlazení u přední masky a pohled na množství kapaliny v nádržce posilovače řízení mi hned prozradil, co to teče. Závadu jsem nechal odstranit a přitom doplnit nádžku. Spíš by mě zajímalo po jaké době se olej v posilovači mění, jestli vůbec? 8-)
Obrázek CFC 313
Ford Focus Combi 1.6i Zetec 74kW Ghia, r.v. 02/99
Obrázek
Uživatelský avatar
Jasio
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: čtv lis 10, 2005 22:26,0
Bydliště: Jince - Příbram, Pardubice

olej

Příspěvekod jani » stř čer 14, 2006 20:08,0

podľa návodu tam ide olej do automatických prevodoviek (ATF),ktorý vyhovuje špecifikácii Ford WSA M2C 195-A. Podľa mňa sa len dolieva.
Focus combi 1.8 TDDi (66kW) 2000
Uživatelský avatar
jani
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 10, 2005 22:26,0
Bydliště: Košice

Re: olej

Příspěvekod DR » stř čer 14, 2006 21:50,0

jani: olej v servu podléhá opotřebení úplně stejně, jako olej v automatické převodovce. Takže když je černý jako bota a smrdí spáleninou, je zralý na výměnu. Možná na to je i předepsaný interval výměny, nechce se mi to hledat, podívej se tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1116
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: olej

Příspěvekod Magic_Focus » čtv čer 15, 2006 6:08,0

jani píše:podľa návodu tam ide olej do automatických prevodoviek (ATF),ktorý vyhovuje špecifikácii Ford WSA M2C 195-A. Podľa mňa sa len dolieva.
V servisech tam běžně lijou brzdovku, je to jedno. :wink:
Magic_Focus
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 17, 2006 23:53,0
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí

Re: olej

Příspěvekod DR » čtv čer 15, 2006 8:34,0

Magic_Focus: Jasně a do motoru lejou přepálený olej z friťáku. Máš na mysli nějaký konkrétní servis, nebo jen tak plácáš? Věřím tomu, že nějaký fušer do serva lije, co mu přide pod ruku, ale zapomeň na to, že je to jedno (na pár tisíc km ano, ale to auto by mělo vydržet trochu víc), takže sem pro příště podobné kraviny nepiš.

A buď tak hodný, nastav si podpis.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Zakus » úte čer 20, 2006 10:46,0

Stejný problém jsem měl u R Clia v atorizovaným servise navrhly kompl. nové řízení za nekřes. peníze. Potom jsem se bavil z jedním technikem a ten mi říkal, že se to pokoušeli opravit. Nechali si dělat na zakázku simeringy, ale stejně to sáklo. Spotřeboval jsem tak 1l oleje na 1 rok a jak se píše výše dával jsem tam olej do autom. převodovek cca 180 l. Večer napíšu přesný typ, doma mám ještě zbytek v butelce.
CFC 277
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Ghia, r.v. 2000, Combi
Obrázek
Uživatelský avatar
Zakus
*
*
 
Příspěvky: 31
Registrován: pon srp 15, 2005 22:47,0
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod bruno » úte čer 20, 2006 12:07,0

Já používám Castrol TQD, olej do aut. převodovek.
Ford Focus 1,6 Trend, 99
Uživatelský avatar
bruno
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv úno 02, 2006 23:13,0
Bydliště: Slovácko

Beztlaková alu - posilovač - chladič

Příspěvekod Magic_Focus » pát čer 23, 2006 14:19,0

Nevíte někdo, jak se přesně jmenuje tahle cca metrová beztlaková alu trubka, co spojuje posilovač řízení s chladičem? Ev. co stojí.
Magic_Focus
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 17, 2006 23:53,0
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí

Re: Beztlaková alu - posilovač - chladič

Příspěvekod Bake » pát čer 23, 2006 18:11,0

[quote="Magic_Focus"]No,jmenuje se cca 1m dlouhá beztlaková trubka.A taky se divím,co stojí.Že si radši nesedne.Promiň,ale na takový dotaz se snad ani nedá jinak odpovědět.Musíš si nastavit podpis,popsat co máš za auto,a hlavně,každý dealer Fordu se s tebou podle tvého VIN domluví,řekne ti přesně kolik stojí i kolik tě bude stát výměna.Klidně k Henrymu zajeď,vždyť to nemusíš hned kupovat a informace bývají většinnou zdarma.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Beztlaková alu - posilovač - chladič

Příspěvekod Magic_Focus » ned črc 02, 2006 9:40,0

Bake: Tohle už řeším pěkně dlouho a každý dealer Fordu mě tak akorát pošle do prdele, ať si koupím nové komplet servo za 34 tis. a nebo repas za 24, tj. end. , trubku sem nakonec sehnal přesně dle tohoto popisu, který mi dal můj mechanik a koupil z vrakáče - doufám, že bude sedět. Mám 1,6 16V r.v. 00 hatch 5dv.

Když už jsi o to byl extra požádán, tak si ten podpis prosím nastav. Vzor najdeš zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 , ono se to opravdu hodí. Děkuji.
DR
Magic_Focus
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát bře 17, 2006 23:53,0
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí

Příspěvekod jani » ned črc 02, 2006 10:19,0

DR:...interval výmeny som nikde nenašiel...osobne si myslím že ten olej v ATF dostane viac na držku ako v serve...
Focus combi 1.8 TDDi (66kW) 2000
Uživatelský avatar
jani
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 10, 2005 22:26,0
Bydliště: Košice

Příspěvekod DR » ned črc 02, 2006 14:05,0

jani: nemá smysl spekulovat, o kolik víc (a jestli v servu, nebo v ATF) dostane olej zabrat. V servu je ho mnohem míň, než v převodovce a jak říkám, vytáhni si měrku oleje ze serva v autě, které má přes 200 000 km najeto, promni ten olej mezi prsty, čichni k němu, pochopíš. Záleží i na tom, v jakém provozu to auto jezdí, ve městě je zátěž řízení podstatně větší, než na dálnici.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Focus - Podvozek, kola, pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník