Studené starty - hard flame

Studené starty - hard flame

Příspěvekod Návštěvník » pát led 28, 2005 1:24,0

Zdennal píše:Ovšem, dokud se ručička nedostane do pásma provozní teploty, tak nikdy netočím motor nad asi 3500 ot.min-1.



Tak to děláš dobře, Jaromíre :P

Ale není opravdu důvod, proč to tak dělat....ručička totiž neukazuje provozní teplotu motoru, ale vody, která ho chladí :idea:

Takže my s kamnama s t můžem točit motor, když máme olej na turbu...cca 1 minuta a vy s benzínama když máte olej nahoře na vačkách, teda asi 20sec, podle použitýho oleje :wink:

Omlouvám se, že odpovídám na off-topic příspěvek off-topic odpovědí 8-)
Návštěvník
 

Příspěvekod Wally » pát led 28, 2005 9:44,0

Sice se zdráham, na tento OT odpovídat, ale nedá mi to. Přesouvat se mi to do nového tématu zatím nechce, ale uvidíme.Snad na to nikdo nebude reagovat :-)

Motor se má zatěžovat na plno až po ohřátí oleje, což trvá ještě o něco déle, než ohřátí vody na provozní teplotu. Závodní auta se taky netočí po 20s, ale sleduje se právě teplota oleje :-) A to tam maj olej určitě lepší, než my všichni dohromady...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Kuba2k » pát led 28, 2005 14:04,0

Jojo, vcera jsem taky nemel silu na tuhle blbost reagovat. :?

2Moik: Chces snad rict, ze benzinovy motor je ohraty po 20s? :lol: :lol: :lol:
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdennal » úte úno 01, 2005 13:54,0

Off-topic příspěvek bych řekl, že je spíše od MOIKA. Navrhuju jej odstranit z tohoto tématu, včetně tohoto příspěvku, který jsem taky nepatří. Jen reaguju na tu poslední větu od MOIKA.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Mikki » úte úno 01, 2005 14:51,0

Já vám tu do toho nechci kecat, ale mám neodbytný pocit, že Moik to právě myslel ironicky ...
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Návštěvník » úte úno 01, 2005 23:44,0

Chlapci, chlapci, k čemu vlastně tíhnete....

No jasně, že jsem to nemyslel ironicky, ale vážně!!!

Nejlepší byl příspěvek hned pod mým...jakože admin...:D

No jasně, bavíme se tu o závodních motorech nebo těch našich, co točí v rozmzí 4500 - 6800ot?????

Pokud je tato diskuze o těch našich, tak se musím smát těm Vašim názorům.

Pokud mluvíme o motorech závodních, pak se nakopu do prdele, smekám a máte pravdu.

Ale myslím, že tu jde o ty naše auta. A to Vám garantuju, že je můžete točit ihned, opravdu 20-30sec stačí podle oleje, protože motor už se maže.

Odhaduju, že po nastartování (za studena) necháte motor běžet na volnoběh po nějakou dobu, aby se ohřál....zkuste mi odpovědět....

ANO - nechávám, je to lepší pro motor
NE - nenechávám, motoru je to jedno


Já Začínám :D

NE - motoru to škodí 8-)
Návštěvník
 

Příspěvekod Mikki » stř úno 02, 2005 0:21,0

Moik:
no pokud jsi to nemyslel ironicky, tak se i já musím přidat k ostatním.

Nechávat studený motor běžet dlouho na volnoběh samozřejmě škodí. Ale to je dané tím, že se nerovnoměrně prohřívá a v bloku dochází ke zbytečnému pnutí.

Jinak 20 s ohřevu pro využití plného výkonu dle mého skutečně nestačí. Motor se sice maže, ale blok motoru nemá zdaleka všude stejnou a provozní teplotu. To pro mě znamená jediné - nepřehánět to a jet klidněji. Namáhání neprohřátého motoru má negativní vliv třeba i na rozvodový řemen.

A velmi bych ti doporučoval v diskuzi si odpustit svůj povýšený tón ("musím smát těm Vašim názorům", "Chlapci, chlapci", atd.). Nikdo tu není zvědavý na tvoji blahosklonnou povýšenost. Takže diskuse trochu na úrovni s konkrétními argumenty by byla na místě. Něco málo pokory a skromnosti neškodí nikomu, protože i když si je někdo názorem jistý, vždycky může být překvapen tím, že mu ho někdo vyvrátí. Tohle fórum běží už skoro 1.5 roku a lidi tu umí v klidu diskutovat. Zkus se začlenit. Tolik jako moderátor.
Naposledy upravil Mikki dne stř úno 02, 2005 9:33,0, celkově upraveno 1
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Dux » stř úno 02, 2005 9:09,0

Myslím si,že nechat běžet motor za studena na volnoběh motoru nijak neuškodí.Naopak určitě je to mnohem lepší pro řemeny,napínací kladky ložiska od serva a klimy atd.Ovšem nechápu co to má společného se spotřebou.Možná i ta spotřeba je menší,když nechám motor chvilku zahřát a potom jedu max. kolem 2000 než se úplně zahřeje.
CFC 098
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Dux
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon pro 27, 2004 15:54,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Wally » stř úno 02, 2005 10:05,0

Moik: Také mě zaráží tvůj povýšený tón (zvlášť směrem na mě), zvlášť když si tu dovolíš tvrdit takové nesmysly, jako tvrdíš. Neznáš mě, tak ani nemůžeš soudit co o motorech vím nebo ne. Pravda, že závodní motor je trochu extrém a chování za studena vyžaduje o něco šetrnější, ale to pořád neospravedlňuje tvých 20s. Vůbec nevím, kde si k těm 20 s přišel??? Většina motorů (alespoň atmosférických benzínových) má olej po celém motoru pod správným tlakem už do 6 sekund včetně těch tvých vaček!

Ale koukám, že vysvětlovat ti něco asi nemá cenu, ale když přece jen budeš chtít, tak ti doporučuji přečíst všechny články od pana Čecha, které najdeš i částečně na techwebu CMC. Sám jsem narychlo vybral pár částí, které když neposlouží tobě, tak aspoň ostatním:


Čech- Oleje:

Provoz se studeným motorem (platí pro všechny typy a druhy olejů, včetně syntetických):

Motorový olej má svoje nejlepší mazací a další vlastnosti při teplotě blízké 100° C. Za provozu teplota oleje silně kolísá od cca 40° C do 120 – 130° C, zaleží na zatížení motoru (olejový okruh nemůže mít již z principu žádný termostat). Po nastartování studeného motoru dochází vlivem vzdušné vlhkosti, vody v oleji, spalin a teploty k vytváření různých kyselin na těch částech motorů, kde jsou pro to podmínky nejpříznivější, a to je spodní část válce. Začnou se vytvářet různé kyseliny, nejvíce kyselina sírová (obsah síry v oleji a palivu je vždy nějaký), pohybem pístu tam a zpět se tyto kyseliny roztírají po povrchu válce, kyseliny znehodnocují olejový film, který se začne trhat a kromě přímého působení kyselin na povrch kovů dochází také k nadměrnému opotřebení z nedostatečného mazání. Tento stav je nejvýraznější do teploty stěny válce 60° C (ve spodní části válce teplota většinou odpovídá teplotě chladící kapaliny, vzduchem chlazené motory jsou na tom z důvodu vyšší teploty válců a rychlejšího prohřátí motoru o něco lépe). Pokud se motor prohřívá pomalu, nepříznivý stav trvá o to déle a motor se opotřebuje více, než odpovídá najetým kilometrům. Kyseliny znehodnocují celou olejovou náplň, která se musí také dříve vyměnit. Další z důvodů, proč je nutné v městském provozu měnit olej dříve. Podle výše uvedeného si již můžeme odvodit, proč se udává až 8x vyšší opotřebení při provozu se studeným motorem.
________________________________________________
Čech - Motor - teorie 3/4

Píst by měl mít co nejmenší vůli ve válci, avšak velká tepelná roztažnost hliníkových slitin nepříznivě ovlivňuje dodržení optimálních rozměrů pístu. Proto není tvar pístu za studena přesně válcový, ale oválný a kuželový, po zahřátí na provozní teplotu se vše vyrovná a píst má optimální válcový tvar.




Co se týče, jestli jet se studeným motorem hned anebo ho nechat bežet na volnoběh, přikláním se k tomu jet hned, ale samozřejmě zatěžovat s citem! Zahřívání na volnoběh totiž zbytečně zvyšuje spotřebu a motor se ohřeje pomaleji, než za jízdy.


PS: Po tobě bych auto kupovat fakt nechtěl... :(
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Návštěvník » stř úno 02, 2005 10:24,0

Neznáte českou klasiku. Chlapci, chlapcipo čem vlastně......... "po odvěké touze po zachování rodu" i "to neděláš dobře Jaromíre".....jsou dva známé filmy :shock:

Pak k Vašim reakcím. Já se musím opravdu usmívat. Jeden mě poučil, že když ho neznám, nemám soudit a pak hned čtu, že by po mně někdo auto kupovat nechtěl nebo že nemám pokoru a úctu :-)

Tak zaprvé, můj TDi Focus za studena nepoznal otáčky více jak 2200.
Za druhé, to kolikrát jsem vytočil studený benzínový motor do otáček si přesně pamatuju.

Za třetí. pna Čech, kterého si tu citoval píše velmi správně, co píše, ale v praxi vytočení motoru za studena neznamená vůbec nic. Snad, když ho budete točit pravidelně...

Podívejte se na příspěvek, na který jsem odpovídal. Já se mu musím smát...."nevytáčím motor nad 3500 ani omylem" ....je to přece nesmysl.

A že si z Vás dělám trochu srandu? Protože jste tak trochu zabednění svým pohledem na věc a hned se rozlítíte? No A????

Jak tu psal někdo, ironie jsou mé příspěvky plné....

A pak se mi vůbec nelíbí, ale usmívám se u toho, jak se tu kde kdo ohání tím, že je admin nebo moderátor... No a? já mám firmu o 10 zaměstnancích v oboru internetových aplikací. Pokory mám v sobě mnohem víc, než byste čekali, jinak by naše firma nemohla být úspěšná :-)


Tak spíš se odsekněte a přejděme ke konstruktivní diskuzi.

Já tvrdím, že striktně nevytáčet motor nad nějakou hranici 20sekund po nastartování je blbost a pokud to nepřeháníte, pak to na motoru nemůže být poznat.

A můj názor na studený starty? Nastartovat a IHNED odjet. Já motor stejně nyvtočím nad 2000ot ale jede v zátěži a proto se mnohem rychleji ohřeje a zmizí ty kyseliny, co se vytváří při studeneím startu, začne i rychleji lépe spalovat. Myslím, že nechat studený motor běžet na volnoběh je hloupost, protože se prohřeje mnohem pomaleji a delší dobu se hůř maže.

Já bych zs nechtěl auto po tom, kdo nechává motor každý ráno běžet na prázdno, aby se trochu ohřál ;-)
Návštěvník
 

Příspěvekod Návštěvník » stř úno 02, 2005 10:27,0

Jo a pak ještě opravdu si nemyslím, že by tatao diskuze měla být v tématu "spotřeba"

Admin má u mě palec dolů :-(
Návštěvník
 

Příspěvekod deflepp » stř úno 02, 2005 11:12,0

Doporučuju, aby sis taky přečetl pravidla fóra a když vkládáš 2 příspěvky za sebe, tak použij editaci. Ber taky v potaz, že někteří lidi ironicke poznámky můžou brát jako normální a děláš jim v tom guláš.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod Návštěvník » stř úno 02, 2005 11:15,0

deflepp píše:Doporučuju, aby sis taky přečetl pravidla fóra a když vkládáš 2 příspěvky za sebe, tak použij editaci. Ber taky v potaz, že někteří lidi ironicke poznámky můžou brát jako normální a děláš jim v tom guláš.


Pravidla fóra jsem nečet, moje chyba.

Příspěvek sám nebyl ironický, ironický byl jen tón, kterým jsem ho napsal.

Stojím si za tím, co píšu
Návštěvník
 

Příspěvekod Kuba2k » stř úno 02, 2005 11:24,0

2Moik: Pokud vim, tak s timto OT jsi zacal ty. Takze tim bych se moc neohanel.

Nikdo z nas nerekl, ze pokud vytocis motor 20 s po nastartovani do cervenyho pole, ze se hned rozpadne/zadre... cokoliv. Ale dal budu tvrdit, ze mu to nedela dobre.

Já tvrdím, že striktně nevytáčet motor nad nějakou hranici 20sekund po nastartování je blbost a pokud to nepřeháníte, pak to na motoru nemůže být poznat.

A můj názor na studený starty? Nastartovat a IHNED odjet. Já motor stejně nyvtočím nad 2000ot ale jede v zátěži a proto se mnohem rychleji ohřeje a zmizí ty kyseliny, co se vytváří při studeneím startu, začne i rychleji lépe spalovat. Myslím, že nechat studený motor běžet na volnoběh je hloupost, protože se prohřeje mnohem pomaleji a delší dobu se hůř maže.

V podstate az v teto casti sveho predposledniho prispevku, jsi napsal neco rozumneho. S tim se da souhlasit, ale napsat, ze muzes motor 20s po nastartovani v pohode tocit do omezovace je pekna hovadina.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod deflepp » stř úno 02, 2005 11:25,0

To Moik: Tak až se budeš příště rozohňovat, tak si nejdříve přečti ty pravidla fóra, což patří k základům. Kvůli takovým lidem pak mají admini hodně práce s přesouváním příspěvků apod. A věř, že ta práce zabere hodně času a někdy přináší i znechucení.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod dalin » stř úno 02, 2005 11:26,0

To Moik: To že jsi pamatuješ kolikrát si vytočil studený benzinový motor je k ničemu, my to nevíme.
Hranice otáček pro jízdu studeného motoru zde byla uvedena pro představu "kam asi zajít" než se trochu zahřeje motor, každý je individualita. Stejně jako ty přesné časy 20s, 6s atd. nebudou asi až tak dogmaticky přesné.
Piš info, vše je poučné ale "ten tón, ten tón" a pokud něco tvrdíš určitě, dej zdroj, ze kterého čerpáš (literatura, jméno závodního jezdce, nebo bohatá mnohaletá vlastní zkušenost). Je zde mnoho méně zkušených než Ty a mohou to brát jako dogma.
Adminovi se omlouvám, je to mimo spotřebu, ale nemohl jsem jinak. :oops:
CMC 175
Mondeo MK V., 1,8 16V, Core, 2005, Hatchback (deep navy)
ex: Mondeo MK II., 1,8 16V, GLX, 2000, Hatchback (zelená)
Uživatelský avatar
dalin
***
***
 
Příspěvky: 136
Registrován: čtv led 27, 2005 0:05,0
Bydliště: Slaný

Příspěvekod Návštěvník » stř úno 02, 2005 11:38,0

Kuba2k píše:2Moik: Pokud vim, tak s timto OT jsi zacal ty. Takze tim bych se moc neohanel.

Nikdo z nas nerekl, ze pokud vytocis motor 20 s po nastartovani do cervenyho pole, ze se hned rozpadne/zadre... cokoliv. Ale dal budu tvrdit, ze mu to nedela dobre.

Já tvrdím, že striktně nevytáčet motor nad nějakou hranici 20sekund po nastartování je blbost a pokud to nepřeháníte, pak to na motoru nemůže být poznat.

A můj názor na studený starty? Nastartovat a IHNED odjet. Já motor stejně nyvtočím nad 2000ot ale jede v zátěži a proto se mnohem rychleji ohřeje a zmizí ty kyseliny, co se vytváří při studeneím startu, začne i rychleji lépe spalovat. Myslím, že nechat studený motor běžet na volnoběh je hloupost, protože se prohřeje mnohem pomaleji a delší dobu se hůř maže.

V podstate az v teto casti sveho predposledniho prispevku, jsi napsal neco rozumneho. S tim se da souhlasit, ale napsat, ze muzes motor 20s po nastartovani v pohode tocit do omezovace je pekna hovadina.


Nevím, jestli reagovat na to, že první OT jsem napsal já. Nenapsal.

A pak teda sumárum: o co se vlastně hádáme??

Já říkám, že ve blbost uskostlivě dodržovat to, abych nevytočil motor nad 3500 dokud se ručička vody někam nepohne.

Co tvrdíte vy?
Návštěvník
 

Příspěvekod Návštěvník » stř úno 02, 2005 11:39,0

deflepp píše:To Moik: Tak až se budeš příště rozohňovat, tak si nejdříve přečti ty pravidla fóra, což patří k základům. Kvůli takovým lidem pak mají admini hodně práce s přesouváním příspěvků apod. A věř, že ta práce zabere hodně času a někdy přináší i znechucení.

Hele to už přeháníš. Admin by měl být v první řadě fér a to ty nejsi ani omylem.

Co byl první příspěvěk, který si přesunul???

Byl snad můj? Nebyl.


To mi vadí, moc.

EDITACE:
Ale ale , teĎ s dívám, že ten příspěvek s 3500ot/min, na který jsem reagoval zmizel úplně a můj je teď první....no jo no, jsme v Čechách.

No nic stejně ty fora o Focusech moc nejedou, ale i tak mě to mrzí, když jsem měl Esco byly tam normálnější fóra, kluci...
Naposledy upravil Návštěvník dne stř úno 02, 2005 11:46,0, celkově upraveno 2
Návštěvník
 

Příspěvekod Návštěvník » stř úno 02, 2005 11:41,0

dalin píše:To Moik: To že jsi pamatuješ kolikrát si vytočil studený benzinový motor je k ničemu, my to nevíme.
Hranice otáček pro jízdu studeného motoru zde byla uvedena pro představu "kam asi zajít" než se trochu zahřeje motor, každý je individualita. Stejně jako ty přesné časy 20s, 6s atd. nebudou asi až tak dogmaticky přesné.
Piš info, vše je poučné ale "ten tón, ten tón" a pokud něco tvrdíš určitě, dej zdroj, ze kterého čerpáš (literatura, jméno závodního jezdce, nebo bohatá mnohaletá vlastní zkušenost). Je zde mnoho méně zkušených než Ty a mohou to brát jako dogma.
Adminovi se omlouvám, je to mimo spotřebu, ale nemohl jsem jinak. :oops:


To že si to pamatuju mělo demonstrovat to, že to nebylo mockrát ;-) měl jsem to asi víc vysvětlit.

Pak ty časy, 20sec jsem nemyslel přesně. příště bude asi lepší napsat 15-25sec, ale to by se zase někdo chytil těch hranic....

Zdroj je jednoduchý. "Jak jezdit s co nejnižší spotřebou" od nějakýho profesora na ČVUT a návod na použití vozů FORD, který je ke stažení na CFC.
Návštěvník
 

Příspěvekod Kuba2k » stř úno 02, 2005 11:47,0

Sice to chvili trvalo, ale dobrali jsme se k nejakemu zaveru, s kterym souhlasime snad vsichni.

Je blbost zbytecne tocit studeny motor do omezovace, ale kdyz se tam clovek dostane, neznamena to automaticky "destrukci" motoru.

S tim doufam souhlasis.


Nechci se hadat, kdo zacal tento flame, ale mam pocit ze Moik ;)
Zdennal napsal, ze se studeny motor netoci pres 3500 a rikal to v ramci debaty o spotrebe.
Na to jsi reagoval s tim, ze to je uplna blbost, at to toci do maxima za 20s resp. 60s. Takze bych rekl, ze jsi s tim zacal ty. Kdybys hned v tom prvnim prispevku napsal to co jsi uvedl pozdeji :
Já tvrdím, že striktně nevytáčet motor nad nějakou hranici 20sekund po nastartování je blbost a pokud to nepřeháníte, pak to na motoru nemůže být poznat.

A můj názor na studený starty? Nastartovat a IHNED odjet. Já motor stejně nyvtočím nad 2000ot ale jede v zátěži a proto se mnohem rychleji ohřeje a zmizí ty kyseliny, co se vytváří při studeneím startu, začne i rychleji lépe spalovat. Myslím, že nechat studený motor běžet na volnoběh je hloupost, protože se prohřeje mnohem pomaleji a delší dobu se hůř maže.

... tak se tu s tebou nikdo nehada. Tys to ale napsal jako dogma.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník