Systém recirkulace spalin - EGR

Příspěvekod kvítko » ned čer 04, 2006 18:27,0

Nevíte kde se EGR ventil nachází,jak vypadá?foto by bylo super.Dík.
Ford Focus TDCI-85 kw 12/02
kvítko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte kvě 16, 2006 5:48,0
Bydliště: Kladensko

viď

Příspěvekod miro » ned čer 04, 2006 22:55,0

To plechové kolečko je ventil a napravo od neho , na stene ešte niečo čo k tomu patrí.


[img][img]http://img149.imageshack.us/img149/1328/p60400350id.th.jpg[/img][/img]
CFC 079
Ford Mondeo,2,0 TDCi, 96kW ,combi ,2006 , ghia ,Navy Denso
Bolo:Ford Focus 1,8 TDDi ,66kW,combi ,1999
Uživatelský avatar
miro
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon srp 09, 2004 0:31,0
Bydliště: Vrable

Příspěvekod kvítko » pon čer 05, 2006 0:27,0

Díky,máš u mě panáka.
Ford Focus TDCI-85 kw 12/02
kvítko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte kvě 16, 2006 5:48,0
Bydliště: Kladensko

EGR

Příspěvekod hami » úte črc 04, 2006 15:28,0

to petrsa:
Zdravim. Mozes mi blizsie vysvetlit tuto vetu? :"Pokud dojde k odpojení na dieslu typu TDCI, tak je doporučeno upgradovat FW v ŘJ pro optimalizaci spalovacího procesu v nových podmínkách bez přisávání chudé směsi (tím nemyslím přečipování)." Co znamena "FW"?

Na vysvetlenie: bol som pred nedavnom v servise koli znizenemu vykonu. V rozmedzi od 2000 do 2800ot./min. sa auto sprava ako bez turba(prepad plynu). Po pripojeni auta na diagnostiku zistili, ze je nieco s EGR alebo elektroinstalaciou k EGR... bude predmetom dalsieho testovania. Nemam chut kupovat novy EGR ventil ak sa to da vyriesit aj inac(hlavne ak ide o tak drahu vec).
Vacsina prispevkov popisuje riesenie pre TDDi motor. Ako to presne riesit pre TDCi?
Dakujem za rady.
Naposledy upravil hami dne pát črc 07, 2006 10:24,0, celkově upraveno 1
CFC 355
FOCUS kombi,2002,TDCi 85kW,Trend,smar. zelena
hami
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 19, 2005 14:11,0
Bydliště: Praha 8, Presov

Příspěvekod petrsa » úte črc 04, 2006 16:21,0

to hami: FW=firmware (základní řídicí a ovládací programový kód). Možná v tomto případě jsem mohl použít spíše označení SW - software
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod fplisek » sob črc 15, 2006 16:33,0

Ahoj všichni, chtěl bych se zeptat, tuším že někde tady na fóru bylo, jak si sám doma provést na focusovi takovou menší diagnostiku, kde se vidí výpis chyb na display ujetých kilometrů, myslím že jsem to tady dřív někde viděl, teď jsem to tady pěkně dlouho hledal a nemůžu ten příspěvek najít, jestli se tady někdo víc vyzná, jestli by mi mohl poradit, nenašel jsem to tady ani v Hledat, díky
CFC 362
Ford Focus 1.8 TDdi (90k), 2000, Trend, hatchback
Uživatelský avatar
fplisek
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 19, 2005 12:34,0

Příspěvekod emjey » sob črc 15, 2006 22:29,0

Požadovanou informaci najdeš zde:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=546
další informace bys mohl najít na našem Techwebu
http://focus.fordclubs.org v sekci Návody, ve článku Co v návodu nenajdete
CFC 008
Ford Focus 1.8 TDDi (66 kW) Ghia, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Suzuki SX4 (88 kW) GLX 4x4, r.v. 2010 8-)
Uživatelský avatar
emjey
**
**
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon bře 29, 2004 17:38,0
Bydliště: Most

Příspěvekod MAREK MUSIL » úte zář 12, 2006 21:19,0

DOBRY DEN JAK VYPADA VENTIL CO PRERUSUJE CERPANI NAFTY KDYZ JE NATLAKOVANE POTRUBI ???U C-MAX DTCI
FORD FOCUS C-MAX 1,6 TDCI rok 2003
MAREK MUSIL
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát zář 08, 2006 23:40,0

Příspěvekod Růžička » stř zář 13, 2006 6:41,0

U nafťáků potrubí natlakované není, nespotřebovaná nafta se vrací do nádrže druhou trubičkou.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod fplisek » sob zář 30, 2006 1:24,0

Zdravím. Nemohl by se někdo prosím podívat, jak jsou postupně zapojeny dráty do konektoru u EGR ventilu na TDdI? Stala se mi menší nepříjemnost, při vyndávání motoru jsme zapoměli vycvaknout konektor a dráty jsme z ní vytrhly :( . Díky moc, zatím
CFC 362
Ford Focus 1.8 TDdi (90k), 2000, Trend, hatchback
Uživatelský avatar
fplisek
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 19, 2005 12:34,0

Příspěvekod jani » ned říj 01, 2006 11:28,0

to fplisek: pozri si predchádzajúcu stranu 3. príspevok v poradí...
Focus combi 1.8 TDDi (66kW) 2000
Uživatelský avatar
jani
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv lis 10, 2005 22:26,0
Bydliště: Košice

Příspěvekod martin1 » pát lis 03, 2006 12:01,0

Měl jsem vypadlý konektor čidla EGR. Po zapojení klesla spotřeba alespoň o 1l. Nárůst výkonu jsem nepozoroval.

Nastav si prosím podpis dle vzoru http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 (bod 7), ať víme, jaký přesně máš motor. Bude se to pak přidávat ke všem Tvým příspěvkům ve všech tématech. Pomůže to Tobě i všem čtenářům.
Díky ybznek
martin1
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 21, 2005 8:22,0

Příspěvekod turbozaba » pát bře 23, 2007 20:43,0

Ahojte

Mam focus 99, tddi. Asi pred týždňom auto za jazdy stracalo vykon, všetko nasvedcuje ze je to EGR. V servise Ford ho dali na PC, vraj vykazuje 2 chyby. Snimač polohy pedalu, a EGR. Po výmene pedalu vada pretrvava. Po reklamácii to vraj bude EGR (nasli chybný kontakt) a stale to pretrvava. Môzete mi poradit, ako odstraniť vadu, ked ani v autor. servise to nevedeli presne identifikovat.

Velmi pekne dakujem.
turbozaba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát zář 16, 2005 12:50,0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod ybznek » sob bře 24, 2007 19:44,0

turbozaba: Těžko poradíme pokud nemáme více podrobnějších informací. Dělá to v určitých otáčkách nebo je to na otáčkách nezávislé? Dělá to při studeném/teplém motoru?

A nastav si prosím podpis dle vzoru http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 (bod 7), ať víme, o jakém autě přesně píšeš. Bude se to pak přidávat ke všem Tvým příspěvkům. Pomůže to Tobě, všem čtenářům a přehlednosti fóra.
Díky
CMC 666
Ford Mondeo MkIII 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, ambiente, hatchback (konečně opět pojízdné :-))
Uživatelský avatar
ybznek
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1181
Registrován: sob pro 17, 2005 16:48,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod turbozaba » stř bře 28, 2007 8:06,0


Ahoj podla technika, aj skuseností je to na otáčkach motora nezávislé, a tak isto od teploty. Popisem ti to: cestoval som cca 100 km, za ten čas sa mi to stalo asi 5 x. Motor ide, a zrazu pri zosliapnuti pedala môžem ho zosliapnuť až na podlahu skoro nulová akcelerácia + dym z výfuku. Ked vypnem motor, a znova ho naštartujem ide ako hodinky a po čase znova. Všimol som si, ze ked vyradím, a nechám motor bežat na volnobeh neviem presne kolko casu, znova ide ale to nie je pravidlo. Podla technika, niekde vznikne podtlak a motor sa prepne do bezpečnostného režimu.
Posledna myšlienka značkového servisu bola, ze vraj to bude zle pripevnené turbo k hlave ale to je podla mna hluposť.

Ďakujem za odpoveď.

P.S. dufam, ze podpis je OK.
Focus, 1.8 TDDI, 66kW, 1999, ghia
turbozaba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát zář 16, 2005 12:50,0
Bydliště: Slovensko

Zdravim Vas,

Příspěvekod mati1234 » úte dub 17, 2007 16:10,0

mam problem a sice: na fotografii vyssie je vidno hadicku, ktora vychadza zo spodu krabicky, obchadza spominany EGR ventil a konci v gumovom kolienku tvaru L. Ja mam tuto hadicku asi v 3/4tine odrezanu.Pytam sa aky to ma vplyv na motor (chod,vykon,prip. ine)? Zatial som nic motoricky nespozoroval motor slape,spotreba good... Nemam ocakavat po vymene tejto hadicky nieco "dramaticke"?
Dakujem za pomoc!
Focus, 1.8 TDdi 66kW/90k, hatchback, r.v. 12/2000, Ambiente
mati1234
*
*
 
Příspěvky: 44
Registrován: pát dub 06, 2007 13:24,0
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Endura » stř lis 21, 2007 21:50,0

Bol som s autom na diagnostike, vraj nepracuje ventil EGR. Je možné že kvôli tomu auto v chladnom počasí po naštartovaní dymí ako tank? Dym je modrosivý, a čím je vonku chladnejšie, tým viac ho je. Akonáhle sa len trochu zohreje motor - pri jazde do troch minút - prestáva viditeľne dymiť. Spotreba sa mi drží stále na rovnakej úrovni. Trysky boli nastavované u čerpadlára na tlak, a turbo prepúšťa len malé množstvo oleja ktoré je vraj v norme. Emisie sú takisto v norme.
CFC 089
Ford Focus 1.8 TDdi (90k) Ghia, r.v. 1999, 4-dv. sedan
Endura
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob pro 11, 2004 12:01,0

EGR ventil

Příspěvekod sirup » ned čer 22, 2008 22:47,0

Zaslepení EGR ventilu u motoru 2,0 tdci 100Kw Ford Focus rv 04
Pro začátek zrekapituluji co mě vedlo k tomuto úkonu.
Automobil jsem koupil ojetý po dvou letech a najetých údajně 50 tisíc km .
Po dvou letech mého užívání mě začal pomalu a jistě zlobit .
Někdy nastartoval až na poněkolikáte, jindy po ujetí cirka pár desítek metrů motor ztratil výkon choval se nekoordinovaně a po cca 20 sekundách se vzpamatoval a jel . Zpravidla to dělal různě někdy byl pár dní klid jindy téměř denně . Po diagnostive v neznačkovém servisu mi vyskočily 2 poruchy a to EGR ventil a jedna neznámá chyba . Proto jsem se rozhodl zaslepit toto zařízení o kterém se všude možně dočtete na netu jak je i není k potřebě .
Samotná práce je z mého pohledu středně náročná pro někoho brnkačka .
Nejdůležitější je před jakoukoliv prací odpojit plus pól autobaterie ,počítejte s tím že se vám ztatí nastavení rádia a budete vyzváni po opětovném připojení autobaterie na zadání kódu u rádia.
EGR ventil se nachází ,když sejmeme krycí odhlučňovací plast za vstřikovači za motorem . Jednoduše ho poznáte , že k němu vede na pravo sříbrná trubka v průměru cca 3cm .
Abychom demontovali EGR ventil musíme demontovat ramena stěračů ,sundáme krycí čepičky ze šroubů a 13 klíčem vyšroubujeme matky. Vyvykláním ramen je sundáme ,mi to trvalo celkem dlouho ramena byla zažraná v tisícihranu , poté odsponkujeme asi 4 sponky které spojují krycí plasty nad motorkem stěračů a pod ním a sundáme je , tím jsme si udělali místo na samotnou demontáž .
EGR ventil drží na celkem čtyřech šroubech . Dva na bloku a dva kratší přichycené zleva z pohledu před autem vlevo . Musíme odpojit konektor EGR ventilu a demontovat sříbrnou trubku která vede od sání k EGR ventilu . Pak už vyšroubujeme zmiňované 4 šrouby .
Samotný ventil šel kupodivu sundat jak po másle ,ovšem zanesený byl fest a sříbrná trubka měla cca 5mm nános z karbonu a oleje prostě humus.
Očistil jsem to ponořené v technickém benzínu , jde to celkem dobře když se tomu dá čásek ,trubku jsem vyčistil jemnou kovovou drátěnkou na nádobí a přivázanou na měděné lanko tahem tam a zpět to taky prokouklo a trubka byla jak nová .
Samotnou záslepku jsem vyrobil z nerezového plechu podle tvaru u EGR ventilu práce na pár minut.Materiál bych doporučil spíše nerez slyšel jsem i měděný plech ne moc tlustý na tlouščce záleží viz níže .
Další úprava spočívá v rozšíření děr na samotném EGR ventilu a to těch které se šroubují přímo k bloku motoru min 8,5 nejlépe 9mm vrtákem.
Důvod je ten ,že se celý EGR ventil posune vlivem přidané záslepky vpravo a už by nešly zašroubovat šrouby ,které vedou k bloku motoru i když se jedná řádově o desetiny mm , následná montáž by nám znepříjemnila život.
Následná kompletace je už snadná záležitost . Hlavně nezapomeňte vše pečlivě připojit ,aby se neudělalo víc škody než užitku .
Snad jsem si vzpoměl na vše podstatné ,ještě snad že je na stříbrné trubce gumový okroužek . Nezmínil jsem se o zpětném přichycení stěračů ,jestli toto nedokážete tak se do zmíněné operace ani nepoštějte bez urážky .
Výsledek se ukázal jako velice dobrý . Už žádné škubání vynechávání motoru spotřeba je stejná pocitově auto jelo o chlup lépe , ale to se stratí po ujetí pár desítek Km :-) Samozřejmě veškeré úpravy provádíte na vlastní nebezpečí.
Dále bych rád napsal , že některé závady popisované na foru se velice hodí na tento problém a zmiňovaný problém svádí na vadné vstřiky,čerpadlo,atd...přitom je pomoc velice triviální netvrdím všespasitelná . Dokonce jsem se dozvěděl , že se jedná o výrobní vadu , že se tomu nevyhne nikdo kolem +-100 000Km ,ale to je individuální . Jednoduše si myslím , že motory od WW trpí všeobecně na váhu vzduchu a motory PSA/Ford na EGR ventil .

8-) :)
C-Max, 2TDCI 10K2DTDIW, van, r.v. 2004, Ghia
sirup
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 06, 2008 20:40,0

Kontrolka motora

Příspěvekod demarko » pon čer 23, 2008 9:21,0

Cav
ja mam podobny problem - diagnostika vypisala:
Objeven nedostatečný prútok systému EGR
Toto DTC múže být spúsobeno:
- Ucpaný, omezený nebo zaseknutý ventil EGR nebo otvor.
- Poškozená nebo odpojená podtlaková hadice.
Zaslepenie je sice zaujimavy pristup k problemu, ale stale mi svieti kontrolka motora.... Tebe nesvieti? Nemas tam snimac prietoku spalin?
Focus I, 1.8 TDCi 85kW, Kombi, 2003
demarko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob pro 01, 2007 18:05,0

Re: Kontrolka motora

Příspěvekod Bake » pon čer 23, 2008 12:46,0

[quote="demarko"]Koukni se do podpisu, on má C-MAXe s motorem 2.0 TDCi, tedy motor od koncernu PSA, zatímco ty máš klasický motor Ford. U motorů PSA se závada EGR ventilu projevuje hodně výrazně a mnohdy znemožňuje samotný provoz motoru. Jinak můj názor na zaslepování EGR je následující: Nefunkční, vadný, odpojený, nebo zaslepený ventil EGR povede v dlouhodobějším horizontu k ucpání oxidačního katalyzátoru !!!!A ten je mnohdy dražší, než ventil EGR. V případě Focuse 1,8TDCi je to trochu jinak, jelikož EGR je součástí celého potrubí. Nejde vyměnit samostatně...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník