Systém recirkulace spalin - EGR

Systém recirkulace spalin - EGR

Příspěvekod Wally » stř led 26, 2005 11:36,0

nové téma
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

TDDI - upadlý kabel na ventilu

Příspěvekod cipis » stř led 26, 2005 19:02,0

Ahoj, uklepaly se mi kabely z ventilu na sání (velký ventil u přepážky na potrubí - asi nějaká EGR regulace) po neodborné montáži nějakého předchůdce -šikuly. Na jízdě to vůbec nebylo znát, možná jen spotřeba .
Je potřeba jiný smazat chyby v ŘJ nebo se to po zapojení chytne samo. Co ten ventil vlastně skutečně ladí? Jestli máte někdo doma schéma nebo stejný auto, dejte mi vědět jak jsou tam ty kabely přesně zapojený (3 kabely). Díkes
Uživatelský avatar
cipis
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 17, 2004 18:58,0
Bydliště: stověžatá

Příspěvekod Wally » čtv led 27, 2005 9:57,0

Jestli myslíš opravdu EGR ventil, tak zapojení kabelů je 1 - žlutozelený, 2 - hnědozelený, 3 - bílozelený (mělo by to být zleva doprava). Ty kabely vedou jenom od snímače polohy ventilu k řídící jednotce. Ventil jako takový by měl být ovládán podtlakem, ale zas až tak do toho nevidím, jelikož EGR nemám :-)
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod cipis » čtv led 27, 2005 10:04,0

Díky, tak to mám dobře. Je potřeba teď vymazat paměť ŘJ nebo ji restartovat? Nevím jestli teď dáva ŘJ korektní data nebo se naučila něco špatně :D
Uživatelský avatar
cipis
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 17, 2004 18:58,0
Bydliště: stověžatá

Příspěvekod Wally » čtv led 27, 2005 16:22,0

Restart řj by neměl být potřeba, jelikož by se řj měla srovnat po pár kilometrech sama. Ale někdo zase tvrdí, že je lepší restart udělat :-) Dokonce by chyba měla asi po 30 nastartováních zmizet z registru závad (aspoň jsem to takhle někde četl)
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

EGR

Příspěvekod Pavel. » pon čer 06, 2005 20:40,0

Co se stane, když se ventil vypojí? Má to nějaké "vedlejší účinky"? K čemu tam je když je tak drahý, a co životnost?
Ford focus combi 1,8TDDi trend 2003 66kW
Uživatelský avatar
Pavel.
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob čer 04, 2005 16:06,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod fan007 » stř čer 08, 2005 12:24,0

zdravím
Jak ten ventil odpojiš tak jestli už je stejně nefunkční tak nic,ale jak je tak se ti sníží výkon a zvýší spotřeba. Má prý odcházet tankováním nekvalitní nafty a pak se zanáší. Podobný problém mají TDI od WV s čidlem pro nasávání vzduchu taky se to tak projevuje. originál ten ventil stojí něco kolem 7 tisíc to je dost, snad ho někdo bude dělat v replice ale to nevím
FORD FOCUS COMBI Trend 1,8TDdi 66 Kw 9/2001
fan007
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 26, 2005 14:19,0
Bydliště: Ostravsko

Příspěvekod Mikki » stř čer 08, 2005 13:01,0

Já bych si dovolil nesouhlasit. EGR ventil je dle mého (poměrně laického) názoru jen libůstka na konto snížení emisí. Vrací část spalin do sání motoru.

Nevidím důvod, proč by jeho vyřazení mělo způsobit zvýšení spotřeby a pokles výkonu. Dovolím si naopak tvrdit, že vyřazení by naopak mohlo přinést nepatrné zvýšení výkonu (pro tunery to ale zajímavé nebude), protože spaliny prozatím dodávané EGR nahradí nyní vzduch čili kyslík, který ve spalinách samozřejmě není.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod petrsa » stř čer 08, 2005 13:34,0

Souhlas stvrzením Mikkiho - je to pouze úlitba ekologům. Někteří řidiči si EGR ventil odpojují z důvodu opravdu lehkého zvýšení výkonu a snížení zanášení spalovacího prostoru. Pokud dojde k odpojení na dieslu typu TDCI, tak je doporučeno upgradovat FW v ŘJ pro optimalizaci spalovacího procesu v nových podmínkách bez přisávání chudé směsi (tím nemyslím přečipování).
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod fan007 » stř čer 08, 2005 15:31,0

tak
jestli jsem to pochopil tak když ten ventil odpojím tak se mi trochu zvedne výkon spotřeba zůstane stejná. a nebude motor více kouřit???.
A jak poznám ten ventil a kde ho najdu, když tak to zkusím.Takže je zbytečné když ten ventil odejde jej měnit. A co při emisích příjdou na to?
Tak u 1,8TDDi 66Kw se nemusí nic dělat s ŘJ??
FORD FOCUS COMBI Trend 1,8TDdi 66 Kw 9/2001
fan007
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 26, 2005 14:19,0
Bydliště: Ostravsko

Příspěvekod Mikki » stř čer 08, 2005 15:44,0

- ad výkon - do válce po odpojení budeš schopen dostat nepatrně víc kyslíku než předtím, takže se zvedne výkon tím, že ECU bude schopná k většímu množtsví ksylíku přidat víc paliva, takže pokud budeš jezdit jako dosud, spotřeba bude stejná, při honění naplno se lehce zvedne spotřeba úměrně lehce navýšenému výkonu
- ventil bych skutečně neměnil, navíc ne všechna auta mají EGR, takže bez EGR projdeš emisemi (je-li jinak motor v pořádku) zcela bez problému
- u TD a potažmo TDDi skutečně s ECU netřeba nic dělat
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Tomáš Mádr » stř čer 08, 2005 19:54,0

Praktická zkušenost: po vypadnutí hadičky s podtlakem do EGR ventilu, došlo ke zvýšení spotřeby o 0.5-1l/100km, motor začal kouřit při silnějším sešlápnutí plynu a celkově auto jelo trošku hůř. Na diagnostice to samozřelmě vidět bylo a v servisu na vypadlou hadičku přišli během 5ti minut. Předpokládám, že při nefunkčnosti EGR regulace jede motor v nějakém "nouzovém" režimu, tak jako když nemá některý jiný signál (do určité míry). Něco podobného EGR měl už starej Escort 1.6D, akorát tam to bylo řízené pouze mechanicky - bimetalem, aby to začalo fungovat až byl motor ohřátej.

MadTom
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Mikki » stř čer 08, 2005 20:09,0

Tomáš Mádr:
nemyslím si, že vypadlá hadička je totéž jako vyřazení EGR z činnosti. Vypadlá hadička (asi záleží která) může v extrému znamenat přisávání a nesprávný chod motoru včetně nárůstu spotřeby. Pro vyřazení EGR je potřeba jej korektně zaslepit, pak by tyto jevy rozhodně neměly nastat. Jezdí auta i bez EGR a jde jim to docela dobře. I když to není totéž, tak pro inspiracï třeba tento návod: http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Tomáš Mádr » čtv čer 09, 2005 7:35,0

to Mikki:
nevím jak u Mondea ale u Focus TDDi je EGR ventil ovládaný podtlakem od vývěvy, ta je společná pro EGR a posilovač brzd. Mě se stalo že hadička která tento podtlak přivádí do elektricky řízeného ventilu pro ovládání EGR (dávkování podtlaku) vypadla a tím pádem EGR nereguloval. Motor to pozná jednoduše, protože součástí vlastního EGR ventilu (na sacím potrubí) je snímač (potenciometr?) pomocí kterého se snímá otevření ventilu. Vlastní elektro-pneumatický ventil je na karoserii a hadičkou je připojen k EGR ventilu, ve kterém (podle jeho tvaru) je membrána na kterou podtlak působí. Někde bych ještě našel číslo chyby kterou motor hlásil.

Že EGR není pro činnost motoru nutné s tím souhlasím, je to "jenom o emisích", obdobně by se to ovšen dalo říci o elektronickém řízení vstřikování, motor s čistě mechanický vstřikovacím čerpadlem také funguje, ale jeho parametry jsou většinou horší. Je to pokrok a né vždy se to povede, aby to bylo spolehlivé po celou dobu života auta (např. váhy vzduchu u TDi motorů od VW)

MadTom
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

jak zdemontovat EGR

Příspěvekod Dave22 » úte srp 09, 2005 21:53,0

Ahoj, měl jsem problém s poměrně velkým kouřenim z výfuku. Zkontroloval jsem vše až jsem narazil na radu že by to mohl být vadný EGR ventil, Takže jsem od něj odpojil tu hadičku a zaslepil ji. A ejhle..auto jako nové.

Na webu jsem ale našel, že lepší než jen odpojit hadičku a zaslepit ji je pod EGR udělat plechovou zaslepku. Tak jsem to chtěl udělat...jen nevím jak jej zdemontovat... všude je že mam odšroubovat šrouby,, ale ja tam žadné nemám. Je do nějak nasazené na výlisku Turba a z hora je ten zlatý plech s vývodem na hadičku. Jak jej tedy sundám???

Mám Mondeo MKII 19961,8TD

Díky
CMC 539
Ford Mondeo, MKII, 1996, 1,8TD, COMBI
Uživatelský avatar
Dave22
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte čer 21, 2005 7:52,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod BALU » sob srp 20, 2005 10:48,0

Zdravim vsechny
Jak vas tu tak "posloucham" tak by jsem se chtel zeptat,jestli neexistuje neco podobneho jako EGR ventil i na benzinech? Nedavno jsem byl v servisu se zeptat na podivne "prdeni" z hadice od sani pri zatizeni motoru na volnobeh treba otocenim volantu nebo tak.Technik to omrknul a snazil se mi vysvetlit,ze by to mohlo delat neco takoveho jako prave spatna funkce neakeho takoveho ventilu.Pri tom ukazoval na ventil volnobehu a snazil se to na nej svalit :o) Netusite nekdo neco na tohle tema :?:
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Mikki » sob srp 20, 2005 11:47,0

Samozřejmě, EGR se používá i u benzínových motorů.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod K1 » ned říj 09, 2005 14:04,0

to all:

Existuje tedy nějaký jednoduchý způsob vyřazení EGR u FF TDDI bez zaslepování přívodu spalin tak, aby se vyloučilo chybové hlášení. Nebo případné hlášení lze bez problémů ignorovat.U P 205D jsem odpojil elektriku ke spínacímu podlakovému ventilu a auto jsem nepoznával.Samotný přepouštěcí ventil neměl spínač polohy a ECU, pokud tam byla,byla asi historická.
Focus TDDi /66kW/- Ambiente - HB
K1
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř dub 27, 2005 14:15,0
Bydliště: Karlovy Vary

EGR

Příspěvekod santamike » pon led 30, 2006 9:22,0

Dle vlastbích zkušeností:

Po odpojení elektroinstalace od ventilu mi auto více kouřilo a spotřeba mi velice vzrostla...U elektronického čerpadla je potřeba tento signál pro výpočet dávky paliva adt. Jak mile se odpojí, nastaví se režim motoru jako do nejhorších podmínek a je to znát na celkové dynamice motoru. Samotný EGR je jen pro ekologi, ale v tomto případě má i vliv na spalování a regulaci nafty.
santamike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned srp 07, 2005 22:17,0

Příspěvekod erhart » pon led 30, 2006 19:52,0

egr ventil má uvnitř čidlo změny polohy které snímá počítač. při diagnostice je možné přečíst kolik mm je ventil otevřen. poroto není možné vyřadit ventil tím, že odpojím konektor, nebo ucpu hadičku podtlaku. vyřadit ventil tak, aby to počítač nevěděl jde jenom ucpáním propojení mezi sáním a výfukem.
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník