Kolísání teploty motoru u TDDi

Příspěvekod Zdennal » ned led 15, 2006 10:03,0

Termostat se dá snadno vyzkoušet. Nastartuj studený motor, nechej běžet a kontroluj osaháním hadice vedoucí k chladiči a hadice vedoucí k topení. Ty k topení by se měly začít ohřívat v podstatě hned, ale ty k chladiči musí zůstat studené. Do nich proudí horká kapalina až po otevření termostatu. Pokud tomu tak není, věř, že chyba je v termostatu. Funguje to velmi dobře, taky jsem tak hledal závadu a úspěšně. Je možné, že v tvém případě je neustále pootevřený a pak se auto pomalu zahřívá, ale jinak je vidět, že pozděj už reguluje dobře. U mě ručička teploty kapaliny docela cestovala. Auto se v podstatě ohřálo jen při vytáčení, jakmile jsem zvolnil, teplota šla dolů.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

to rallyfan:kolísání teploty

Příspěvekod Raddik » ned led 15, 2006 23:26,0

tak závada na mem fikusu - bylo těsnění pod hlavou válců.diky za rady
CFC 339
Škoda Octavia Combi Laurin&Klement 1.9 TDI
Ford Focus Turnier Mk1 1.6 16V
Uživatelský avatar
Raddik
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv lis 03, 2005 23:16,0
Bydliště: Praha

Kolísání teploty motoru u TDDi

Příspěvekod Růžička » pon led 16, 2006 7:22,0

To matthues : To, že po nastartování studeného motoru máš volnoběžné otáčky stejné jako později, je dáno hlavně tím, že máš TDCi (pokud je to správně) a u něj bys sytič asi hledal dost marně :wink: . Volnoběžné otáčky jsou zadané v programu řídicí jednotky a ta je udrží bez ohledu na teplotu.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Kolísání teplot + a -

Příspěvekod santamike » stř led 18, 2006 4:23,0

Termostat může být trvale pootevřený nebo nemusí otevírat úplně. Jestli je poškozené těsnění pod hlavou, poznáš to tak, že když šáhneš na hadice, tak jsoz ztvrdlé.
santamike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned srp 07, 2005 22:17,0

Příspěvekod hami » čtv úno 02, 2006 17:13,0

Ja mam tiez TDCi a volnobezne otacky su stale rovnake (pri studenom aj zohriatom motore). Myslim, ze je to OK. :D

Zaciatkom zimy prisli aj mne problemy s topenim a s kolisanim teploty motora. Teplota je v strede cifernika (pracovna teplota) iba ked na neho poriadne slapem. Presne ako to popisuje pietro103 alebo iny s TDCi motorom.
Asi skusim skontrolovat termostat ako to odporucate. :(

Co sa tyka dlzky zhavenia. V servise mi technik povedal, ze TDCi ma velmi kratku dobu zhavenie a preto je potrebne zhavit aspon 3krat pred nastartovanim v zime. Mne to sice aj tak nepomaha pri startovani.
CFC 355
FOCUS kombi,2002,TDCi 85kW,Trend,smar. zelena
hami
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 19, 2005 14:11,0
Bydliště: Praha 8, Presov

Příspěvekod Pietro103 » ned úno 19, 2006 19:44,0

Co sa tyka termotastu, tak ten som pred zimou vymenil za novy. Teda nie ja, ale chlapici v servise. Pokial je teplota pod bodom mrazu, tak rucicka na ukazovateli teploty vyjde na polovicu tak po 15 km jazdy. Inac sa pohybuje v jednej tretine ukazovatela. Co sa tyka zhavenia, tak tejto zimy bol u nas mraz -25 az -26 stupnov. Motor naskocil bez vacsich problemov po jednom zhaveni. Samozrejme, ze bateria musi byt OK. Ja som musel svoju uz 2x dobijat, nakolko robim len velmi male vzdialenosti a bateria sa nestihne dobit. Inac som bol so starotavanim TDCi v takychto extremnych marzoch milo prekvapeny 8-) Este podotykam, ze som pred zimou vymenil aj zhavice.
Ford Focus C-Max 1,6 TDCi, 80kW, r.v. 08/2004,
Pietro103
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 22, 2005 14:45,0
Bydliště: Poprad

Příspěvekod Pawecoz » ned úno 19, 2006 20:54,0

chcem sa zapojiť k problematike TDCi podla vlastných skúseností otačky po naštartovaní sú stále rovnaké,čo sa tíka zohrievania motora je to naozaj tak že sa zohrieva naozaj dosť dlho zdalo sa mi to dosť čudne tak som kontroloval teplotu hadic a zdajú sa byť v poriadku a po prečítaní viacerých fór sa utvrzujem v tom že to asi robí každý motor TDCi a zo štartovaním neboli žiadne problémi ani pri -25°C
CFC 332
Ford Focus 1,8 TDCi,85KW,r.v.2002,5.dv,čierny,futura
Uživatelský avatar
Pawecoz
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv říj 27, 2005 16:55,0
Bydliště: Ružomberok

Příspěvekod kolecko » ned črc 23, 2006 10:39,0

Zdravim,

mel bych dotazek. Mam auto po bouracce na predek a po oprave. Ale po ty oprave mi zlobi teplota (nebo jen ukazatel). Rucicka skace mezi stredni polohou (normalni teplota) do cervenyho, za chvili zase spadne zpatky a tak porad obcas dokola. Kdyz mi predavali auto, tak me upozornovali, ze to muze delat, ze je to zavzdusnenim systemu a ze se to casem spravi, ale to se mi moc nezda. Muze takovy prudky vykyvy delat termostat? Motor byl skoro mesic venku z auta bez kapaliny.

Diky za kazdej nazor ;)

Edit: Co jsem jeste vypozoroval, tak to dela spis pri staly rychlosti (na dalnici), pri castejsich zmenach rychlosti a otacek to nedela.
CFC 303
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend+, r.v. 2006, combi
kolecko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv srp 25, 2005 15:04,0

Příspěvekod Růžička » pon črc 24, 2006 5:23,0

Jestli se výchylka ručky mění opravdu rychle (skokově), bude spíš vadné samotné čidlo nebo kabeláž (konektory). Teplota čidla se totiž tak rychle změnit nemůže ani při projetí bubliny v soustavě, navíc k tomu není žádný důvod, ten vzduch v bublině bude mít teplotu prakticky stejnou jako okolní kapalina.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod kolecko » sob srp 05, 2006 12:55,0

Tak mam dalsi poznatky, rucicka sice skace skokove, ale teplota se skokove nemeni. Zobrazil sem si diagnostiku palubky a na displeji nechal zobrazovat teplotu. Pokud jedu v hustsim provozu (ve meste), cili se casto radi, zastavuje atd, tak teplota kolisa od 96 do 105 stupnu a to porad dokola nahoru dolu. Ale jakmile vyjedu na nejakej rovnejsi usek, kde jedu delsi dobu stalou rychlosti (je jedno jakou), tak zacne pomalu teplota stoupat az na 115-120 a teprve v tomhle okamziku rucicka zareaguje a skoci do maxima. Jakmile vyradim a necham motor v klidu, tak teplota zacne zase klesat.

V servisu z toho moc moudry nejsou, zkusil sem vymenit termostat, ale to nepomohlo.

Nema nekdo nejakej napad, cim by to mohlo byt? Chova se to totiz celkem nelogicky, spis bych prehrivani cekal prave pri popojizdeni po praze nez pri jizde po dalnici :/
CFC 303
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend+, r.v. 2006, combi
kolecko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv srp 25, 2005 15:04,0

Příspěvekod Jenicek » ned srp 06, 2006 8:08,0

kolecko: Nevím, jak u Focusu, ale u Mondea jsou dvě teplotní čidla - jedno pro motorovou jednotku a jedno pro ukazatel. Mě pomohla výměna toho pro budík.
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod erhart » ned srp 06, 2006 23:04,0

u Focus 1.6i 16V je měření teploty prováděno čidlem. které je zašroubováno do hlavy válců mezi svíčkami. signál od čidla je veden do počítače motoru, který spíná podle potřeby přes relé motor větráku chladiče. údaj o teplotě je do tachometru zasílán od počítače motoru. mikroprocesor v tachometru převede tento signál na napětí a natáčí ručku přístroje pro měření teploty.

popisovaný jev ohřívání motoru ukazuje na možné vadné vodní čerpadlo, menší průchodnost v chladícím systemu, průnik z válců do vody malou prasklinou v hlavě nebo pod těsněním hlavy.
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod kolecko » úte srp 15, 2006 8:12,0

Na prunik vody pod hlavou to nevypada, kapalina vubec neubyva. Problem je v tom, ze i kdyz to ukazuje 120 stupnu, tak voda nevari a hadice jsou sice horky, ale urcite nemaji takovou teplotu.

Dalsi zahada je, ze teplota prudce roste pri ubrani plynu :shock: A je jedno jestli jen trochu nebo jestli o uplne pustim a necham motor brzdit naplno. Uz mi z toho jde hlava kolem a mechanikum taky :shock:

Jeste bych chtel poprosit, jestli by nekdo nemohl pomoci diagnostiky palubky zkouknout, jakou ma zhruba provozni teplotu motoru ;)

Jinak diky za odpovedi :)
CFC 303
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend+, r.v. 2006, combi
kolecko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv srp 25, 2005 15:04,0

Příspěvekod Bake » stř srp 16, 2006 18:23,0

[quote="kolecko"]Zajeď k Henrymu,diagnostika WDS umí vytáhnout skutečné hodnoty od čidla teploty a umí i samotnou diagnostiku palubky.Srovná teplotu indikovanou čidlem od studeného motoru až po provozní teplotu s teplotou udávanou teploměrem na palubce.Šikovný mechanik z toho vyvodí patřičný závěr.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod roberto » pát srp 25, 2006 13:45,0

mám prosbu.Asi tak měsíc ,á, auto Ford Focus 1,616V hatchback rok výroby 2000 a motor se děsně přehřívá. Vnechal jsem vyměnit v autě rozvody, olej, filtry, a termostat s chladící kapalinou,ale při vtších otáčkách se motor vážě přehřívá a hadice k chladiči jsou při tom teplé. Popsal bych to tak ž,že když tomu naložím tak jsem hned v červeným, pak když drřím motor v cca 1500-2500otáčkách tak se i motor drží na cca 80% ,ale ta jízda je děsná.Nevíte čím by to mohlo být??????????????????????????????????
FORD FOCUS 1,6 16V, hatchback, rok výroby 2000 zelená metla
roberto
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte srp 22, 2006 13:39,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Wally » pát srp 25, 2006 14:35,0

Že by prasklé nebo podfouklé těsnění pod hlavou? Zkontroluj, jestli nejsou ve vodě skvrny od oleje...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod hami » pát srp 25, 2006 15:31,0

alebo ci nejde do modra sfarbeny dym z vyfuku...
CFC 355
FOCUS kombi,2002,TDCi 85kW,Trend,smar. zelena
hami
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 19, 2005 14:11,0
Bydliště: Praha 8, Presov

Příspěvekod roberto » pon srp 28, 2006 8:32,0

Ve vodě olej nemám a z výfuku jde klasická barva dýmu.Jen jsem ještě v garáži zjistil,že pod motorem kde stojím je skvrna od chladící kapaliny... asi od někud vytéká.ˇJe možné že by byla naprasklá nějaká hadice??? :( :?:
FORD FOCUS 1,6 16V, hatchback, rok výroby 2000 zelená metla
roberto
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte srp 22, 2006 13:39,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Ota » pon srp 28, 2006 9:04,0

roberto: A co treba otevrit kapotu a najit, odkud to tece? I zaschla chladici kapalina je poznat. K tomu prehrivani, spina ti vetrak na chladici (s vypnutou klimatizaci)?
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod roberto » pon srp 28, 2006 9:14,0

Právě že větrák na chladiči nespíná a kapalina není poznat od kud teče a to jsem to prolezl..... Záhada
FORD FOCUS 1,6 16V, hatchback, rok výroby 2000 zelená metla
roberto
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte srp 22, 2006 13:39,0
Bydliště: Praha 4

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník