Kolísání teploty motoru u TDDi

Kolísání teploty motoru u TDDi

Příspěvekod Návštěvník » pon led 03, 2005 23:34,0

Když jedu ráno do práce, teplota kolísá viditělně podle zatížení motoru.

Takža vyleze skoro na půlku, ale pak jedu dlouho n neutrál, tak klesne zase až k první rysce.

Když jsem přepl čítač km na ten testovací mod, je to tak, že do práce - cca 18km dojedu vždy s teplotou okolo 75 st.C (to je asi v první čtvrtině pole teploměru)

Půlka odpovídá teplotě 84st.C

Kde je vada? NEbo to tak u toho dieslu je?
Návštěvník
 

Příspěvekod Mikki » úte led 04, 2005 10:29,0

No mně to připadá, jako kdybys měl stále pootevřený termostat. Když je motor v zápřahu, tak dokáže teplotu udržet výš i přesto, že je chladicí kapalina chlazená nadměrně. Prostě, hledal bych chybu v termostatu, ne v motoru.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Návštěvník » úte led 04, 2005 11:06,0

[quote="Mikki"]No mně to připadá, jako kdybys měl stále pootevřený termostat. Když je motor v zápřahu, tak dokáže teplotu udržet výš i přesto, že je chladicí quote]

Dnes jsem zjistil, že mám chladicí kapaliny o něco míň, 1cm pod ryskou min...

Zkoušel jsem dát kus kartonu na chladič, zakryl jsem asi 1/4, ale nemělo to žádnej efekt...

Co čidlo teploty?
Návštěvník
 

Příspěvekod Wally » úte led 04, 2005 11:12,0

Taky bych to viděl spíš na pootevřený termostat. Čidla teplot jsou poměrně spolehlivé součástky, ale stát se může všechno. Stačí někde špatný kontakt...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Mikki » úte led 04, 2005 11:37,0

1/4 mi připadá málo. Na čidlo bych to neviděl.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Zdennal » úte úno 15, 2005 23:05,0

S největší pravděpodobností je problém v termostatu. Mně se to totiž chovalo naprosto stejně. Sice mám benzín, ale to nevadí. Nový termostat stál 250,- (termostat + těsnění) a vyměnil jsem si jej sám za pár minut. Teď se ručka ukazatele teploty vody drží pěkně uprostřed pole a nijak nekolísá. Auto také podstatně lépe topí. Teď jsem zvědavý, jaký vliv měl ten předchozí stav na spotřebu. Čidlem to nebude... Nicméně, jak už tady bylo několikrát uvedeno, správná funkce termostatu se dá ověřit bez demontáže. Po nastartování studeného motoru se musí téměř okamžitě zvyšovat teplota hadic k topení. Hadice k chladiči musí zůstat dlouho studená. Pokud se začíná brzy ohřívat, není co řešit - dát kopačky termostatu. 8-)
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Návštěvník » úte úno 15, 2005 23:54,0

Aha, to mě nenapadlo, hadice musí zůstat studená...

Díky, už jsem si začínal myslet, že je to normální, koupil jsem ještě jetýho kombíka TDDi a ten to dělá taky.
Omrknu to. Dík MOIK
Návštěvník
 

Příspěvekod Mikki » úte úno 15, 2005 23:55,0

Dobrocole:
už jsem tě varoval a říkám to naposled - přestaň donekonečna citovat příspěvky, které jsou před tebou :!: To sám nevidíš, že je to zbytečné a zabírá to místo :?: Naposled připomínám pravidla.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Nedostatočné kúrenie

Příspěvekod Pietro103 » ned říj 16, 2005 19:15,0

Mám nasledovný problém. Pred letom som kúpil jazdeného Focusa TDCi. Zatiaľ spkojnosť, ale teraz sa mierne ochladilo a všimol som si, že mi to kúri nejako slabšie. Ručička teploty vody mi ani po 15 km nestúpne do polovice, ale ostatne len v jednej štvrtine. Ani vzduch do vnútra nie je bohvie aký teplý, skôr len letný. Mám podozrenie na termostat, tak ako je to uvedené vyššie v príspevkoch alebo zavzdušnený systém chladenia. Mal niekto podobný problém? Tiež by ma zaujímalo, či žhavenie v zime sa bude pri TDCi predlžovať, nakoľko sa mi zdá, že kontrolka žhavenia svieti len veľmi krátko (blikne).
Ford Focus C-Max 1,6 TDCi, 80kW, r.v. 08/2004,
Pietro103
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 22, 2005 14:45,0
Bydliště: Poprad

kolísání teploty chladící kapaliny..

Příspěvekod Raddik » stř pro 28, 2005 14:41,0

poslední dva týdny mi nepravidelně kolísá ukazatel teploty chladící kapaliny motoru.Vysledoval jsme ze to není uplně v závislosti na výši otáček,když jedu "na plocho" (např. 65-70 km/h na 5ku) tak to dělá taky.Nedávno mi odešla vodní pumpa,už je vyměněná,kapalina se měnila nedlouho předtím,tak co to může být? Nevhodně namíchaná směs s malým podílem vody,nebo mi odešlo těsnění pod hlavou válců ? :shock:
CFC 339
Škoda Octavia Combi Laurin&Klement 1.9 TDI
Ford Focus Turnier Mk1 1.6 16V
Uživatelský avatar
Raddik
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv lis 03, 2005 23:16,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod rallyfan » stř pro 28, 2005 23:20,0

For Raddik:spíš ti odešel termostat,zahřívá se ti to taky pomalu na provozní teplotu.?
A pak jak jeto zahřáté tak ti padá teplota,že,nebo se pletu.
____________________________
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

RE:

Příspěvekod Raddik » čtv pro 29, 2005 12:02,0

rallyfan: ne, zahřívá se rychle,a to už od doby kdy jsem ho koupil. Ale po cca 10-15 min jízdy už běží zpod kapoty ventilátor že to slyším když stojím na červené

V intervalech 1-2 minuty se ručička pohne od středu (optimalni chod) směrem k červenému poli,tam zůstane několik vteřin,pak zase klesá.
?????
CFC 339
Škoda Octavia Combi Laurin&Klement 1.9 TDI
Ford Focus Turnier Mk1 1.6 16V
Uživatelský avatar
Raddik
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv lis 03, 2005 23:16,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod rallyfan » čtv pro 29, 2005 23:40,0

For Raddik:mě to furt táhne k tomu termostatu,jak se tito zahřeje,tak se ti zavře a pak ti vyletí teplota,že ti to spustí ventilátor,který tito tu teplotu srazí na provozní.a to se pořád opakuje.
Zkus si zajet na diagnostiku a dozvíš se co to může být.
_______________________________
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

kontrolka žhavenia a teplomer vody

Příspěvekod matthues » čtv led 12, 2006 12:47,0

Mám taký istý problém ako Pietro103 (neviem či je to problém alebo to tak to má byť)
V októbri som kúpil jazdeného Focusa TDCi.
Predtým som mal Fabiu a po 5km teplomer vstúpol do polovice, ale pri focuse po 5 km iba sa pohne a do 20km stúpne do polovice.
A kontrolka žhavenia aj v najväčšej zime ak natočím kľúčom iba blikne a môžem štartovať nie ako pri iných dieslových kde treba počkať zhruba 10-15s.

Je to normálka? Keď nie prosim poradte mi kde je problém.

Vďaka
FORD Focus 1,8 TDCi, 85kW/115ps, r.v.9/2002, 5 dv. black
Uživatelský avatar
matthues
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 07, 2006 0:08,0

Příspěvekod Jenicek » čtv led 12, 2006 17:37,0

matthues: Máš pravděpodobně vadný termostat - vyhledej a pročti si příslušné diskuzní téma také u Mondea. Jedná se častou závadu a snadnou opravu.
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod rallyfan » čtv led 12, 2006 23:11,0

jeto termostat,ale musíš dát pozor když ho budeš měnit at ho tam nedáš nějak zkřiva,časem by ti zase odešel,a špatně by se to zahřívalo.
____________________________
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

termostat?

Příspěvekod matthues » pát led 13, 2006 11:38,0

mne po zahriati do polky (myslým to je normálna teplota) nepadá ručička drží sa v polke, len v porovnaní s Fábiou dvakrá dlhšie trvá kým sa ručička dostane do normálu.
A ešte jedno ak naštartujem studený motor tak otáčky mi ukazujú pod 1000 (cca na 900) tak isto ako keď už je zahriatý motor.
To je normálka? Lebo pri ostatných studených motoroch po naštartovaní sa zapne sítič a otáčky su nad 1000 a ak je teplý motor tak klesnú pod 1000. A mne nič ak je studený a aj keď je teplý ukazuje rovnakú teplotu pod 1000.
Poradte mi aj to by robil termostat?
FORD Focus 1,8 TDCi, 85kW/115ps, r.v.9/2002, 5 dv. black
Uživatelský avatar
matthues
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 07, 2006 0:08,0

Příspěvekod rallyfan » pát led 13, 2006 13:34,0

s tím jsme asi nastejno,u mě taky trvá trochu dýl než se zahřeje na provozní teplotu.

PO nastarování by se měl automaticky spustit sitič a otáčky by měli být mírně nad 1000,postupně jak se motor zahřívá tak klesají.To termostatem určitě nebude,ten je tam aby se rychlej zahřál motor a pak se pomalu otevírá.
__________________________
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod matthues » pát led 13, 2006 14:09,0

rallyfan píše:To termostatem určitě nebude,ten je tam aby se rychlej zahřál motor a pak se pomalu otevírá.


Tak čím to bude že otáčky mi aj pri chladnom motoru sú stejné ako pri nahriatom cca 900ot????

A to pomalé zahrievanie to je ok? alebo to robí vadný termostat?
FORD Focus 1,8 TDCi, 85kW/115ps, r.v.9/2002, 5 dv. black
Uživatelský avatar
matthues
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 07, 2006 0:08,0

Příspěvekod rallyfan » pát led 13, 2006 14:21,0

to pomalé zahříváni může být taky příčinou vadného termostatu,on je prakticky pořád otevřený a tím pádem trvá dýl než se motor zahřeje,poznáš to taky podle toho že to mín topí.

S těma otáčkama ti moc neporadím,může to být neco se snímačem nebo v elektronice.
____________________________
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník