Naléhavá prosba: Motor zhasne a nejde nastartovat !?!

Naléhavá prosba: Motor zhasne a nejde nastartovat !?!

Příspěvekod Ondřej Haderka » sob lis 13, 2004 22:57,0

Přátelé, prosím o radu. Dnes mě můj nově koupený ojetý Focus combi (TDCi 85 kW, r.v. 2001, najeto 55 tis. km) pěkně vyděsil. Absolvoval jsem s ním druhou delší jízdu v jednom dni a poprvé za špatného počasí: teploty těsně nad nulou a častý déšť, ale nemrzlo. Předtím jsem s ním měl za sebou asi 400 km, ale většinou po městě. Dnes, po ujetí asi 150 km s několika přestávkami auto asi hodinu stálo (na dešti). Pak jsem ho nemohl nastartovat. Motor jakoby chvílemi chytal ale nechytil se - na plyn dle varování v manuálu nešlapu. Do toho se rozblikala kotrolka žhavení a nepřestala blikat ani po návratu klíče ze startovací polohy. Baterka je v pohodě, tak jsem to zhruba s minutovými odstupy zkusil několikrát a asi na sedmý pokus to chytlo. Ujel jsem asi patnáct km a v mírném táhlém stoupání mi to zdechlo - opět za současného blikání kontrolky žhavení. Byla už tma, bylo to na rychlé silnici, naštěstí jsem setrvačností dojel na autobusovou zastávku. A zase jsem nemohl nastartovat - totéž jako předtím - až na to, že tentokrát to chytlo asi až na desátý pokus a mezitím jsme stihl zavolat a zase zrušit odtahovku, protože to bylo "uprostřed divočiny". Když to znova naskočilo, risknul jsem to a kupodivu dojel dalších 100 km až domů do Olomouce bez potíží - zdechlo to znova se stejnými příznaky asi půl kiláku od domova. Za půl hoďky jsem nastartoval na první ťuk a dojel domů.

Pěkně mě to vyděsilo. V manuálu o blikání kontrolky žhavení není ani zmínka. Můžete mi prosím někdo poradit, čím by to mohlo být. Zavezu to v pondělí do servisu, ale vsadím se, že to zrovna pojede. Dejte mi prosím vědět, co si o tom myslíte, mám počítat s velkým průšvihem nebo doufat v malý? Díky za rady...

Ondřej
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Ondřej Haderka » pon lis 15, 2004 12:29,0

Tak jsem po hledání na zahraničních fórech našel dvě možné příčiny:
1. Není rozpoznán kód imobilizéru z klíče.
2. Vadná indukční cívka nebo její konektor.
Moje další otázka zní: Kontroluje se kód imobilizéru i za jízdy, nebo jen při zastrčení klíče? Pokud jen při zastrčení klíče, tak to můj problém být nemůže, protože mi to zhaslo i za jízdy...

Nestalo se vám nikomu nic podobného?
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Wally » pon lis 15, 2004 16:43,0

Alespoň co já vím, kód se kontroluje pouze při zapnutí klíčků. Když kód nesedí, lze to zjistit snadno pohledem na ledku u hodin - měla by rychleji zablikat - a mělo by to i pípnout. V případě, že je kód správný, dlouze se rozsvítí a pak zhasne...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Hanis » pon lis 15, 2004 20:41,0

To co popisuješ může dělat několik věcí, přes špatný(é) vstřikovač(e), netěsný palivový systém až po chybu v el. instalaci či vadný EGR ventil. Může to být cokoliv. Každopádně pokud blikala kontrolka žhavení měl by být chybový kód uložen v řídící jednotce (taky nemusí) a WDS (diagnostika Ford) by měl závadu odhalit. Velikost průsvihu se dá těžko odhadnout, ale pokud nejde o vadné vstříkovače neměla by se cena za opravu vyšplhat do desetitisícových položek.
Hanis
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 19, 2004 10:52,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ondřej Haderka » pon lis 15, 2004 22:25,0

Díky za názory. Dnes se závada zopakovala. Přes den (na sluníčku) jsem trochu jezdil po městě - zcela bez problémů. Večer se ochladilo, možná i mírně přimrzlo, a znovu totéž - nepodařilo se nastartovat. To bylo asi v půl sedmé. Teď je kosa ještě větší, byl jsem to právě zkusit, naskočilo to na první ťuk... Nevím co si o tom mám myslet. Na diagnostiku jsem objednán na pátek, dřív nemají v Olomouci u Janiše volný termín :-(
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

Diagnóza

Příspěvekod Ondřej Haderka » pát lis 19, 2004 19:37,0

Takže diagnóza z Ford Janiš zní: pravděpodobně vadné čidlo polohy vačky. Ale nové v ČR údajně není, takže budu několik dní čekat na dodání z Německa. Pak se uvidí.
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

diagnoza

Příspěvekod miro » čtv pro 09, 2004 0:26,0

Ahoj!
podľa mňa je to nalhnutý kontakt na niektorom čidle,poistke alebo relátku.
Podmienka je dobrý kontakt baterky!!! A ukostrenie motora.
Imobilizér funguje len pri štartovaní. Urobil som pokus:
Nechal som si vyrobiť klúč k autu bez imobilizéra .Po zasunutí a pokuse štartovať sa rozsvietili kontrolky,nefungoval štartér blikala ledka nad hodinami. Po priloženíí správneho klúča s imobilizérom nad zasunutý klúč k plastu nad štartovacím klúčom motor naskočil ako by mal zasunutý správny klúč. Potom som klúč s imobilizérom oddialil a v podstate až do ďalšieho štartovania ho auto nepotrebuje!!!! : Miro.
Uživatelský avatar
miro
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon srp 09, 2004 0:31,0
Bydliště: Vrable

Vyřešeno

Příspěvekod Ondřej Haderka » čtv pro 09, 2004 11:33,0

Tak se zdá, že to opravdu bylo to čidlo polohy vačky. Samotné vyčištění kontaktů nepomohlo,výměna čidla ano. Materiál + práce cca 800 Kč. Vadu na kráse to mělo jen tu, že na čidlo jsem čekal z Německa 14 dní + týden čekání na diagnostiku v servisu, tj. celkem tři týdny mimo provoz. To mi přijde celkem dost...
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod petrsa » čtv pro 09, 2004 12:44,0

Čekání těch 14dní na čidlo je opravdu hodně dlouho. Když zajdeš do téměř jakékoliv firmy obchodující s náhradními díly, tak do cca 72 hodin dovezou téměř cokoliv (za naši západní hranici od nich jezdí auto každý den) - zkušenosti nejenom z Prahy, ale i z Jihočeského kraje. Chce to jen znát číslo dílu. Týden čekání na diagnostiku? To si snad servis dělá srandu :evil:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ondřej Haderka » čtv pro 09, 2004 19:21,0

Hmmm, byl jsem z toho dost rozčarován, příště asi zkusím konkurenci... Psal jsem i ford.cz do Prahy, zda jsou to běžné lhůty, ale nepovažovali za nutné mi odpovědět....
Ondřej Haderka
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 01, 2004 23:35,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Juráč » pon zář 05, 2005 16:19,0

Ahoj, hmm, tak už mě to zase nejede, ale tentokrát vubec. Zitra mě ho naloží kolega na odtahovku a hura do Brna do servisu. Stalo se mi tohle.
V klidu vyjedu z garáže auto chvilku jede na volnoběh, pak se rozjedu a po půl kilometru začalo cukat a hotovo. Palubní deska vánoční stromek, teploměr chladící kapaliny v červeným na doraz. Kouknu do motoru, chladič studený, vyrovnávačka taky, ventilátor na chladič hučel. Klimatizaci nemám. Po chvilce sem to nastartoval, ale válce vyne-
chávaly a teploměr se pohyboval po chvilkách po celém políčku. Za tu dobu motor stejně nebyl zahřátý.
No a ráno uz nechytl vůbec budík v červeným a oranžový vykřičník jen bliká a bliká.
Termostat to může i nemusí být, ale proč, spíš nějaké teplotní čidlo v motoru, ale opraváři tady okolo, co jsem volal i ve značkových, nic neřeknou, každopadně na diagnostiku, kdyby jste něco věděli, zkuste prosím přispět. Já napišu, jestli to opraví, co to bylo. To zas bude peněz.
Zatím ahoj Juráč Ford Focus 1.6 Comfort r.v.2003 -najeto 20 000km
Ford Focus 1.6 16V COMFORT r.v. 12/2002
hatchback
Juráč
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon pro 13, 2004 13:11,0
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod SuperAL » pon zář 05, 2005 18:16,0

to Jurac: Nevěřil bys, co dokáže dělat Focus, když má slabou baterii. Špatně mi to dobíjelo, takže baterka dostala dost zabrat a během jízdy se mi rozsvěcovaly kontrolky, ručičky budíků lítaly a rádio se restartovalo ostošest. Zkus se třeba zaměřit na tento problém. Napětí nebo špatná kostra. Když jsem si auto koupil, tak mi začalo cukat a pak z ničeho nic zastavilo. Přišli jsme na to, že původní majitel měl rozpojený konektor od ŘJ a špatně ho zacvakl. Byl to ten největší konektor (cca 24pinů) u bloku motoru. Ten se pak při jízdě vyklepal, ale tím způsobem, že zůstal v sobě. Vypadal na první pohled v pořádku. Stačilo ho docvakout a od té doby to necuklo.
CFC 177
Ford Focus 1.4 (75k) Comfort, r.v. 2000, Combi
SuperAL
**
**
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon dub 18, 2005 7:33,0
Bydliště: okr.Svitavy

Příspěvekod Juráč » úte zář 06, 2005 19:57,0

to SuperAL:díky moc za rychlou radu, ty konektory jsem zkoušel už před tím a aku jsem ještě dobíjel, nebyl to ten důvod. Ráno jsem to naložil a odvezl do servisu. Odpoledne mě volali- vadné čidlo teploty v hlavě. A následně to všechno, jak jsem ještě odpojil aku. Dekodoval jsem radio, diagnostika. Ještě den si ho tam chcou nechat, že to budou ještě testovat.
Hlavně, že je to spravený. Předběžná cena 3500kč.
Zatím čau Juráč
Ford Focus 1.6 16V COMFORT r.v. 12/2002
hatchback
Juráč
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon pro 13, 2004 13:11,0
Bydliště: Boskovice

Re: Naléhavá prosba: Motor zhasne a nejde nastartovat !?!

Příspěvekod Mendy » stř bře 22, 2006 23:03,0

Dobrý den,

možná jsem správně nepochopil, zda se ptám na stejnou věc, ale přesto. Mám Focuse 1,8 TDCi 10/2001 s motorem 85 kW. Najeto je cca 115 tis. Z ničeho nic si to jedu a motor zhasne, zůstala svítit kontrolka dobíjení a bliká žhavení.
Nastarutju, ujedu 300 m, stejný postups se opakuje. Zastavil jsem u kraje, chvilku jsem počkal, znovu nastartuju v pohodě, prošlápnu pedál, podržím motor kolem 3000 tis otáček v pohodě, vyjedu zařadím 3 a jen přidám stejný problém.
Jsem z toho docela na mlíko...
Můžete mi někdo poradit, zda to je stejný případ jako je jinde popisován s plynovým pedálem nebo to bude jinde. Na diagnostiku se chystám zítra, díky Mendy
Focus 1,8 TDCi (105 ps) 10/2001
Mendy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 22, 2006 22:44,0

Re: Naléhavá prosba: Motor zhasne a nejde nastartovat !?!

Příspěvekod Bake » čtv bře 23, 2006 19:37,0

[quote="Mendy"]Blikání kontrolky žhavení indikuje závadu v řízení motoru a palivového systému obecně.Rozhodně se na to nedá vztáhnout případ popisovaný jinde.Může to mít x příčin.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod frana » ned bře 26, 2006 9:51,0

presne tohle mi to delalo, kdyz mi se mi nedavno mrazem (-26) na palivovem filtru usadil parafin... spravila to vymena palivoveho filtru a odvzdusneni palivove soustavy v motoru.... filtr cca 1.000,-, prace 400,-
frana
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv pro 29, 2005 8:24,0

bliká žhavenie

Příspěvekod miro » pon dub 10, 2006 22:38,0

Mne to urobil ráno o 5 .00 ,keď som sa vracal z dovolenky z Chorvátska,naložený po strop a vzadu spali dve deti.Na dialnici pred Gyarom
asi 25km od slovenských hraníc.Zostal klepať na volnobeh a tak som sa odplazil na dvojke z dialnice preč.Potom so ho zhasol a znovu naštartoval. A odprášil domov ešte 90km. Vybavil som si diagnostiku, ale chlapík povedal že nie sú zaznamenané nijaké chyby.Vadný potenciometer plyn. pedálu a pod. Dnes už viem že to bolo špatné palivo,lebo som dotankoval do plna na Chorvatskej INA pumpe na Makarskej.viď iní príspevok vsekcii palivo.
Pritej kontrole vo Forde mi kamoš vraví,boli sme na školení a na tvoj model máme nový softwér,tak som ti ho tam natiahol.Prejavuje sa tak,že auto nejde pod volnobežné otáčky,samé si pridá!!!!Keď mi to spravil prvý krát zlakol som sa ,dnes je to už vpohode.
CFC 079
Ford Mondeo,2,0 TDCi, 96kW ,combi ,2006 , ghia ,Navy Denso
Bolo:Ford Focus 1,8 TDDi ,66kW,combi ,1999
Uživatelský avatar
miro
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon srp 09, 2004 0:31,0
Bydliště: Vrable

nenastartuje

Příspěvekod matthues » ned črc 02, 2006 12:03,0

Mám podobný problém ako onder haderka!

Odkedy som menil naftovy filter, olej a olejový filter + som vičistil technickým benzínom intercooler od oleja od vtedy mam taky isty problem ako opisuje kolega v prvom príspevku!

To sa stalo že keď som vicistil intercooler po namontovaní späť som zabudol napojiť kábel na snímač v intercooleri po prvej jazde mi nazapínalo turbo vtedy som zbadal že kábel nie je napojený ako som ho zapojil už turbo išlo bez problémov, ale potom po cca. 500km mi začalo robiť problémi pri štartovaní. Zastavil som sa s autom a keď som chcel naštartovať motor mi nenaskočil iba točil akoby nedostal naftu, otvoril som kapotu a všetky kábliky na ktoré vydno som pohol snimi. Kapotu som zatvoril a auto naštartovalo.
Takto sa mi stalo ešte 2 krát. Potom už aj počas jazdy začal motor trhať, až nakoniec a zdochol. Zastavil som sa otočil som kľúče do polohy 0 a skusil znova naštartovať, motor hneď naskočil. Potom sa to opakovalo ešte raz tak isto, motor tak isto naskočil a som došiel domov. Na druhý deň som nasadol a vošiel do testovacej časti palubnej dosky (nulovač kilometrov držať (cca. 10s) + natočiť kľúč) DTC hlásilo BATERY LOW. Skontroloval som všetky káble či majú kontakt, na prvy pohľad všetko ok. Znova som spravil skušobnú jazdu a všetko ok až na dnešný deň ked manželka skočila do obchodu keď nasadla späť do auta zasa nechcelo naštartovať. Auto tam nechala a prišla domov stopom. Potom sme skočili s druhým autom pre moje auto nasadol som stlačil som nulovač kilometrov natočil som kľúče aby som sa dostal do testu palubnej dosky pozrel som sa na DTC a blikalo NONE. Skusil som naštartovať a hneď motor naskočil, k ničomu som sa nedotkol v kapote a auto naskočilo.
Poradte mi kde môže byť problém, keď ho zoberiem na diagnostiku WDS neviem či mi najdú niečo keď auto vypisuje že DTC NONE.
FORD Focus 1,8 TDCi, 85kW/115ps, r.v.9/2002, 5 dv. black
Uživatelský avatar
matthues
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 07, 2006 0:08,0

Příspěvekod matthues » pon črc 03, 2006 8:05,0

Aj dnes ráno cestou do roboty môj FF 1,8TDCi 85Kw cca pri 130km/h začal trhať a potom o pol minút zdochol motor a začala blikať kontrolka žhavenia. Zastavil som sa a znova naštartoval a pokračoval som ďalej v ceste bez problémov. Mám otázku kde je to čídlo polohy váčky umiestnené, chcel by som sa nato pozrieť prípadne vyčistiť kontakty predtým ako pôjdem do Servisu.
FORD Focus 1,8 TDCi, 85kW/115ps, r.v.9/2002, 5 dv. black
Uživatelský avatar
matthues
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 07, 2006 0:08,0

Příspěvekod Carlos » úte črc 04, 2006 7:40,0

Zkusil bych jako první projít ukostření motoru a baterie,případně další kostřící body. Bývají hodně zkorodované.Pak stačí málo(trochu pohnout kabelem) a vzniká velký el.odpor ve spoji. To může naznačovat i ta hláška BATTERY LOW.
CFC 234
Ford Focus 1.8 TDDi (75k), r.v. 2000, Combi
Uživatelský avatar
Carlos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 16, 2005 12:58,0
Bydliště: Karlovarsko

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník