Volnoběh

Příspěvekod DR » pát pro 04, 2009 12:25,0

Filous: byla o volnoběhu, pak to na chvilku sklouzlo do OT o velkých písmenech a brýlích, a teď se zdá, že bude pro změnu o zbytečných otázkách. Nebo by to tady zase mohlo být o volnoběhu, to je na vás.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Volnoběh

Příspěvekod Peťulák » pon pro 07, 2009 12:23,0

Věc: " Muj vynález". Vymontoval jsem vent. volnoběhu, profoukl ( je dva měsíce nový!( Namontoval zpět, odpojil jsem muj " vynález" a restartoval ŘJ. Po zahřátí motoru otáčky asi tak 1100_ 1150. Tak jsem trochu dotáhl šroubek na vent. volnoběhu až se ustálily na 750_ 800. Při studeném motoru jsou na těch 1200. Pak pomalu klesají. Při zkušební jízdě jsem zjistil, že otáčky padají tak jak maj. Při přeřazování i při jízdě na neutrál ke křižovatce. Vše je ted O.K.. Asi ten ventil byl seřízen jinak už od výrobce. Muj "vynález" jsem tedy poslal do PRYČ. Hold další zkušenost.
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Filous » pon pro 07, 2009 20:00,0

No vidíš , ale to s tím ventylem jsem tu psal už dávno neříkám , že to funguje na sto procent ale je to určitě lepší , ještě jedna rada vyplatí se ráno když nastartuješ tak minutku dvě nechat běžet a pak teprve vyjet taky to trochu pomáhá alespoň u mě !
Focus, 1.8 16V 85kw, combi, r.v. 1999, Ghia
Uživatelský avatar
Filous
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned srp 09, 2009 17:48,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Lubos » ned dub 18, 2010 16:34,0

Zdravím,
chci se zeptat. V pátek jsem přijel ke známým a když jsem chtěl odjet, tak motor naskočil, ale okamžitě zhasnul. Otáčky lítaly mezi 0-3000, ošklivý syčivý zvuk, auto škubalo, no hrůza. Nějak jsem doskákal domů a tam jsem zjistil, že se rozpadla hadice, která začíná v sacím potrubí kousek pod klapkou (vnitřní průměr hadice cca 2cm) a končí kousek pod "rozdělovačem" (vnitřní průměr hadice je cca 1 cm).
Zítra ji jdu objednat a nerad bych koupil něco jiného, je to hadice pro odvod plynů z klikové skříně?
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod Peťulák » pon dub 19, 2010 18:53,0

JJO-je to hadice na odvod z klikovky. Já ji kupoval u Forda: asi 300 kč.
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Lukass » čtv zář 09, 2010 8:33,0

Ahoj,

měl bych dotaz, zda se s tim taky někdo potýká. Mám Focuse 1.6 TDCI 2006 combi, 80 kW a stává se mi, že mi otáčky při volnoběhu spadnou na cca 500 otáček, ale hned na to se zase vrátí do normlálu. Poradí mi někdo, co s tím? díky moc
Focus, 1.6 TDCI 80kW, kombi, r.v. 2006, ----
Lukass
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř zář 08, 2010 18:58,0

Příspěvekod odjinud » pát kvě 06, 2011 21:14,0

Zdravím pánové,

jsem před koupí focuse 2002 s 1.6/74kw
(konkrétně tohodle: http://ford.sbazar.cz/ford-focus-1-6-co ... 86740.html ; ty km fakt sedí (serviska, výpisy z STK), takže 100.000km)

Proč píšu sem - právě jsem to byl projet a shledal jsem jedinou závadu a to kolísání otáček. Při vyřazení klesnou někdy na 7-800, někdy na 1200 a mezi těmihle 2 čísly to více méně tak nějak poskakuje.

Jinak motor táhne pěkně a bez pazvuků, snad jen je tam určitý místo, kde to trochu občas zavibruje (občas když se rozjíždí nebo se dobržďuje, předpokládám, že ty otáčky někdy už klesají moc). Motor byl zahřátý. Startuje to ok, nechcípá.

Jak moc je to vážný (drahý), kdybych s tím chtěl něco dělat? Chápu, že všeobecně takto těžko určit, spíš vycházejte co s tím tak obvykle u focusů bejvá.

Předem díky moc za info, do neděle se musím rozhodnout co s tím.
(jo, pokud to vezmu, půjdu ještě předtím do servisu na kontrolu a diagnostiku - můžou tam nějak říct co je s těma otáčkama?)
odjinud
----------------

Focus I, 1.6/16V, 74kW, combi, 2002, Comfort plus
Uživatelský avatar
odjinud
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát pro 03, 2010 10:52,0

Příspěvekod DR » sob kvě 07, 2011 8:42,0

odjinud: ale to není tak, že by volnoběh mělo být vždycky přesně (např.) 800 ot/min a cokoliv jíiného je špatně. Konkrétně u forda (a obecně u všech moderních aut se vstřikováním) se volnoběžné otáčky liší podle provozního režimu, obvykle za jízdy jsou vyšší (a to "vyšší" zase není žádné přesné konkrétní číslo, může to být i 1000-1200 ot/min), na nominální hodnotu klesají jen u stojícího auta. Doporučuju téma o volnoběhu zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=77984#77984
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod pesticid » stř čer 22, 2011 12:35,0

Mne otáčky občas taky padaj.Děje se to zásadně při dojíždění na neutrál(např.ke křižovatce) ale vždy zásadně když začnu brzdit.Po povolení brzdovýho pedálu skočí zase na správnou hodnotu.Co je to, netuším. :cry:
focus, 1,6tdci 80, combi, r.v. 2006, akorát
pesticid
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned čer 19, 2011 14:05,0

Příspěvekod DR » stř čer 22, 2011 15:02,0

pesticid: jediný důvod, proč by to právě a pouze při brždění mohlo poklesnout, je snad jen vývěva pro posilovač brzd - brzdíš, je potřeba větší podtlak, vývěva víc zatíží motor a otáčky klesnou. Je otázka, jestli má cenu to řešit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » čtv čer 23, 2011 15:41,0

[quote="DR"]pesticid: Má to cenu řešit. Teda... asi ne uplně hned !! Při brždění spotřebovává posilovač podtlak, vytvořený v sacím potrubí motoru a ventil volnoběhu nestačí odchylku vyrovnat... Značí to počátek konce volnoběžáku.. Zkus vyčistit, ale podle mě to pomůže jen na chvíli...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod DR » čtv čer 23, 2011 15:53,0

Bake: možná jsi přehlédl, že je řeč o TDCi, tam volnoběžný ventil není.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » čtv čer 23, 2011 23:07,0

DR píše:Bake: možná jsi přehlédl, že je řeč o TDCi, tam volnoběžný ventil není.

Ježíš, strýček už začíná být nepozornej a slepej :-( Tak potom mě už napadá jen varianta, kterou napsal DR. Je ovšem otázkou, kam ty otáčky padají. Jestli jen zakolísají, neřešil bych to. Jestli spadnou někam ke 400 ot/min., může to někde přisávat falešný vzduch.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Volnoběh

Příspěvekod Svobík » pát zář 21, 2012 7:25,0

Zdravím, koukám, že se tu dřív řešilo u TDCi kolísání otáček při dobržďování, ale žádný řešení problému.
Nedávno jsem koupil focus 1.6 TDCi 80kW r.v. 2009 a mám ten samý problém a nevim co s tim a nikdo mi zatim neporadil.
Jedu ke křižovatce, vyřadim a jen dobržduju a občas mi otáčky klesnou cca o 150 otáček než má být normál a jak pustim brzdu tak to hned skočí do normálu.Je to docela dost nepříjemný a vůbec nevim co s tim..jestli to je normální, což mi nepřijde a nebo čim to může být:( fakt nevim, měl jsem to na diagnostice i u chlapa co dělá ve fordu a sám neví co s tim...
Mondeo, 2.0i 16V, 107kW, sedan, 2004, Ghia
Svobík
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: ned říj 26, 2008 0:13,0

Re: Volnoběh

Příspěvekod Lubos » sob říj 27, 2012 14:24,0

Zdravím,
pls pomoc. Ve čtvrtek začala z ničeho nic u mého benzinového FF 1,8 2001, okamžitě po startu chcípat motor (nastartovat šlo jedině s mírně sešlápnutým plynem, po puštění plynu okamžitě chcípnul). Tak jsem vyndal volnoběžný ventil, vyčistil. Po nastartování volnoběh ok, ale motor neběží úplně "kulatě" občas jakoby vynechal jeden válec. Při jízdě má motor stále snahu zvyšovat otáčky. Při dojezdu ke křižovatce na neutrál mám 3000ot/min, po zastavení klesnou na 1900 a potom na 800 a drží během 3 sekund. Počítač jsem resetoval, bez účinku. Poradíte pls co s tím? Děkuji předem.
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Re: Volnoběh

Příspěvekod kiblik » úte bře 19, 2013 0:03,0

To: svobik,pesticid,lucass -1.6TDCI

panove to je v haji, ja to resim taky uz nejakej patek a na nic jsme neprisel, zalozil jsem stejne tema i na focus foru, ale ani tam nic kloudneho nevymysleli tada co se tyce toho naseho motoru, na benzinaky par navodu maji

abych to obecne shrnul :

vec se projevuje tak ze otacky motoru padaji pod 800ot/min nekde mezi 600-700
stava se to vyhradne pri dobrzdovani bez zarazene rychlosti, jakmile pustite brzdu otacky se srovnaji
auto u toho zni jako by jelo na 3 valce, pri tom to vypada ze motor kazdou chvili chcipne ale nikdy ne uplne
otacky je taky mozne srovnat odlehcenim motoru pri vymacknutim spojky pri tom muzu i brzdit a otacky jsou ok
pri normalni jizde se zarazenou rychlosti neni po problemu ani pamatky

potencionalne problematicke soucasti meho vozidla:
muj setrvacik uz neni nejlepsi, ma vule a jedost hlucny, trese az do kabiny
mam udelanou upravu softu kvuli odstraneni dpf
mam upravovanou hadici k turbu, ktera byla poskozena (rozrezana od stahovaci pasky) a hadice odsavani par z ventiloveho vika je pridelana umelyma stahovacima paskama,original plastove packy bohuzel upadly

mate nekdo jeste nejake jine priznaky nebo se to vesmes shoduje?

vyskytujici se reseni o benzinovzch motoru jsou nasledujici:
vycisteni vol.ventilu, klapky a podtlakovych hadic
vymena prasklych hadic prisavajicich falesny vzduch
vycisteni vahy vzduchu
uprava volnobezneho ventilu
doserizeni skrtici klapky
uprava softu
reset jednotky odpojenim od baterie
improvizace
kontrola snimace tlaku posilovace a jeho funkcnosti
bez reseni rezignace na dany problem
prodej auta

Focus2combi 2007 1.6TDCi 80kw no dpf 185 000km
kiblik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon bře 18, 2013 23:28,0

Re: Volnoběh

Příspěvekod kiblik » úte bře 19, 2013 0:07,0

hm???
kiblik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon bře 18, 2013 23:28,0

Re: Volnoběh

Příspěvekod jachata » úte dub 01, 2014 20:37,0

Dobrý den chtěl bych se zeptat mám ford focus 1,8i 1999 a mám menší problém ráno když nastartuju tak mi to nedrží ve volnoběhu a hned to zase vypne tak nevím co stím ale pak už to zase po zahřátí nedělá poradí někdo díky
jachata
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte dub 01, 2014 20:33,0

Re: Volnoběh

Příspěvekod DR » pát dub 04, 2014 11:32,0

jachata: svíčky, nebo volnoběžný ventil - ale ten obvykle blbne průběžně, nejen po nastartování, nebo něco jiného.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Volnoběh

Příspěvekod sporty » pon zář 22, 2014 21:29,0

Zdravím, mám Focus 1.6 74kW ročník 1999 a poslední dobou má motor problémy s volnoběhem - občas chcípne na semaforech (na neutrál nebo spojku) a když auto stojí s nastartovaným motorem, tak "tůruje" otáčky mezi 800 až 300 :shock: Nedělá to při každé jízdě, ale ten samý efekt se projevuje při studeném i zahřátém motoru. Hlavně to chcípání je hodně nepříjemné a chci to opravit, ale nevím s čím začít.

Nemáte někdo tip co by to mohlo způsobovat ? Nebo tip kdo by to dokázal opravit za rozumné peníze v okolí Zlína ? :D
sporty
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 22, 2014 21:13,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník