Volnoběh

Volnoběh - znova

Příspěvekod dawe_cz_ova » úte pro 02, 2008 13:25,0

Nevím, jestli už jsem to tady psal, ale opakování jest matkou moudrosti.
Takže situace se má následovně: STUDENÝ motor nastartuji, jedu, brzdím před křižovatkou - v tu chvíli spadnou otáčky někde na hodnotu blízkou NULE (rozsvítí se nabíjení i mazání) a pak vyletí na 1100rpm a pak zase, nakonec se ustálí asi na 800rpm, anebo kolísají v rozmezí 300 - 1100rpm. Nevíte někdo co s tím,už jsem 3x čistil volnoběžný ventil, nemám kleště na spony, tudíž jsem se nedostal k čištění MAFu a škrticí klapky.
Focus, 1.6 16V ZTec 74, Hatchback, r.v. 1999, Ghia
dawe_cz_ova
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát říj 10, 2008 16:00,0

Re: re

Příspěvekod MNO » úte led 27, 2009 14:56,0

MartinZX9R píše:
kekeny píše:Tak mě auto začalo chipat samo od sebe a taky při jízdě cukat.Diagnostika nic neukazala,ale při podrobné prohlídce mototru jsme objevili vadnou hadičku podtlaku odvětráni klikové skříně.Ta na sobě měla dvoucentimetrovou bouly,a při nasatí vzduchu se uplně zavřela.
Hadička vyšla na 270Kč a prace v uato in pardubice 300K.Po teto zavadě najeto 400Km a bez zavad.
radek


Totéž se stalo i mě, hadička byla prasklá a přisávala falešný vzduch.


Já se taky přidám, na Focusu na neutrál na teplým motoru lítal volnoběh tak 500 až 900 ot. Ve Fordu chtěli měnit lambdasondu, olomoucký kouzelník Soviar hned věděl že je to hadička podtlaku, byla prasklá. Najdete to snadno sami, je to vepředu na motoru a snadno tam sáhnete.
MONDEO, TDCI 96 kW, kombi, 2004, Viva X automat
FOCUS 1,6 16V 74kW kombi, 2003, Ghia automat
MNO
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob kvě 10, 2008 23:40,0
Bydliště: Brněnsko

Příspěvekod Endura » pát kvě 29, 2009 5:44,0

Neví někdo, co může ve volnoběhu znamenat hlučný zvuk podobný "výbuchu" benzinu ve výfuku jdoucí z oblasti motora?
CFC 089
Ford Focus 1.8 TDdi (90k) Ghia, r.v. 1999, 4-dv. sedan
Endura
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob pro 11, 2004 12:01,0

otáčky 800-3000

Příspěvekod Sroubek » stř zář 09, 2009 22:33,0

Ahoj lidičky,

mám následující problém: při nastartování mého focusu vylítnou otáčky na 3000tis a pak zase spadnou na 1000. Tahle mi to dělá furt, občas se to uklidní, ale to zřídka. Prostě stále to lítá mezi těmito otáčky a to i při zahřátém motoru.

Nevíte kde je chyba?
Jedná se o motor 1.6 benzín, rok 02, najeto 165tis cca

díky za radu!

Honza
Focus, 1,6 benzín 74, combi, r.v. 2002, Ghia
Sroubek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte zář 08, 2009 20:55,0

Otáčky volnoběhu

Příspěvekod Petr Janů » pon zář 28, 2009 17:29,0

Prosím o radu, v poslední době cca dvou měsíců mi hlavně u studeného motoru nedrží otáčky volnoběhu. Nejde nastartovat, a když tak jedině s plynem a pokud se plyn pustí, tak motor hned zdechne. V takovém případě se dá odjet jen s nohou na plynu. Je to nebezpečné, protože při zhasnutí motoru nejdou posilovače jak řízení, tak brzd. Po ujetí pár kilometrů se volnoběh obvykle sám chytne a pak je vše OK na cca 800 otáčkách. Nepříjemné je, že závada se projevuje nepravidelně a v servisu žádné chyby z řídící jednotky zatím nenačetli. Že prý až to bude častější. Díky za odpověď. Petr
CFC 710
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Ghia, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Petr Janů
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát dub 20, 2007 16:41,0
Bydliště: Zábřeh

Příspěvekod Filous » ned říj 04, 2009 16:30,0

Moc asi neporadím tohle je problém který může způsobovat plno věcí nebo to taky může být nějaká maličkost zkusil bych více přitlačit na ten servis oni totiž většinou na to dokážou přijít ale jak jim něco neukáže softvér jsou hned ze vším hotový a řeknou až to bude dělat pořád tak přijeďte ! Chce to jen více chtít !
Focus, 1.8 16V 85kw, combi, r.v. 1999, Ghia
Uživatelský avatar
Filous
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned srp 09, 2009 17:48,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Peťulák » sob lis 28, 2009 14:24,0

ZDRAVIM VŠECHNY FOKUSÁŘE. NA TÉMA OTÁČKY VOLNOBĚHU. MÁM FOKUSE 1.5 ROKU Z D 1.8 16 V ZETEC -E HATCHBACK. ROK VÝR, 2000 NAJETO 135000 KM. OD ZAČATKU MĚ ZLOBILY OTÁČKY VOLNOBĚHU. PŘI VYŘAZENI Z KOPCE NA NEUTRÁL, TŘEBA ZE 120 KM.HOD. SE DRŽELY NA 2500 AŽ 4000 OTÁČEK. DOKUD JSEM NEZASTAVIL NA 0 KM- PAK ŠLI DOLU NA TĚCH 800. VYMĚNIL JSEM VENT. VOLNOBĚHU,SNIMAČ RYCHLOMĚRU NA PŘEVODOVCE.-HROZNA PRÁCE-.SNÍMAČ ŠKRT. KLAPKY. VE 2 FORD SERVIZECH MI ŘEKLI,ŽE JE TO DRŽENÍ OTÁČEK AŽ NA 0.KM RYCHLOSTI U FOKUSU NORMALNI. UŽ 40 LET JEZDIM SKORO SE VŠEMI TYPY VOZU,ALE TOTO JSEM ZAŽIL JEN U FOKUSE. JSEM AUTOMECHANIK, ALE ZE STARÉ ŠKOLY.VZAL JSEM TO TEDY DO SVÝCH RUKOU. NA ŠKRTICÍ KLAPKU JSEM NA DORAZOVÝ ŠROUB, KTERÝ TAM JE, NAŠROUBOVAL MATIČKU M5, NAKTEROU DOSEDÁ DORAZ ŠKRTICÍ KLAPKY. NECHAL JSEM OHŘÁT MOTOR NA PROVOZNÍ TEPLOTU. POTOM JSEM ODPOJIL KONEKTOR Z VOLN.VENTILU A ZÁROVEN POVOLOVAL TUTO MATIČKU M5 NA DORAZU KLAPKY, AŽ JSEM DOSÁHL ASI 750-800 OT. NA VOLNOBĚH. PAK JSEM PŘERUŠIL JEDEN VODIČ VOLN. VENTILU A NAINSTALOVAL JSEM MEZI KOLÉBKOVÝ PŘEPINAČ,KTERÝ JSEM UMÍSTIL POD VOLANT VEDLE POJISTEK, KDYŽ JE MOTOR STUDENÝ, ZAPNU PŘEPÍNAČEM VOLN. VENTIL-OTAČKY JSOU TAK 1200-1300. ROZJEDU SE A JAK SE MOTOR OHŘÍVÁ TAK OTÁČKY KLESAJ AŽ NA TĚCH 750. PAKPŘEPNU PŘEPÍNAČ, KTERÝ VYŘADÍ VOLN. VENTIL VE FUNKCI A OTÁČKY DRŽÍ NA 750. TED OTÁČKY PŘI PŘEŘAZOVÁNÍ PADAJÍ KRÁSNĚ RYCHLE DOLU. ŽÁDNÉ UBÍRÁNÍ PLYNU PŘED SEŠLÁPNUTÍM SPOJKY PŘI ŘAZENÍ NAHORU.MUŽU TED JET Z KOPCE TŘEBA 120KM-HOD. NA NEUTRÁL A OTÁČKY DRŽÍ 750. TŘEBA JSEM UDĚLAL NĚJAKOU BLBOST MÝM -- VYNÁLEZEM--. ALE TED JSEM SPOKOJENEJ S JÍZDOU VE MĚSTĚ I MIMO. PROSÍM NAPIŠTE SVÉ POSUDKY NA MUJ --ZLEPŠOVÁK-- DÍKY.[/url][/list][/code][/b]
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Bekis » sob lis 28, 2009 23:31,0

Zdravím všechny , mám problém s focusem 1.6 16V r.v.02 , svítí kontrolka diagnostiky , píše chybu příliš bohatá směs.Svíčky jsou nové,filtry taky,klapa vyčištěná.Nevíte co by to mohlo ještě být?,Je měněno i čidlo teploty co je mezi kabelama zapalování.
Ford Mondeo kombi 1.8TD,r.v.98,66kw
Bekis
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pát říj 20, 2006 20:02,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod Filous » stř pro 02, 2009 11:00,0

Peťulák jestli ti to takhle funguje tak asi dobrý na mě však až moc velký zásah do funkčnosti celého sistému který je podle mě zbyčně komplikovaný a jedna věc má vliv na druhou jak už jsem tu psal mě docela dost pomohlo trochu si vyhrát s doštelováním šroubku na volnoběž. ventilu a zároveň s tím odpojení baterie na půl dne od té doby je to celkem v pohodě ne na sto procent ale oproti přetím je to o 75 procent lepší !
Focus, 1.8 16V 85kw, combi, r.v. 1999, Ghia
Uživatelský avatar
Filous
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned srp 09, 2009 17:48,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod DR » stř pro 02, 2009 12:11,0

Peťulák: tomu se u nás říká drbat se pravou rukou na levé straně hlavy. Kdysi u STčka jsem jako nouzové řešení použil něco podobného, taky jsem měl škrtící klapku trvale pootevřenou a volnoběžný ventil odpojený, ale to bylo jen dočasné řešení, než jsem závadu odstranil (vyčištění MAF, volnoběžného ventilu a šrktící klapky). Jako trvalé řešení to je sice funkční, ale nesystémové. Navíc pokaždé, když auto někomu půjčíš, tak mu musíš vysvětlovat, že má přepnout nějaký přepínač. Až to budeš prodávat, budet to taky zajímavé. Podle mě, když už sis s tím dal tu práci, tak by bylo lepší to opravit, místo vymýšlení takových obezliček.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Tomin123 » stř pro 02, 2009 15:40,0

Peťulák píše:PROSÍM NAPIŠTE SVÉ POSUDKY NA MUJ --ZLEPŠOVÁK-- DÍKY.[/url][/list][/code][/b]

:shock: Tak to je mazec.
Vem si, ze se ti meni zatez motoru podle serva, zatizeni altiku, studeny/teply motor, ... A tohle vse normalne doladi volnobezny ventil.
Blby je, ze takovymhle zasahem si chybu neopravil, ale obesel.
Navic ted asi trapis motor na volnobeh ve velkem predstihu, protoze pokud se jednotce nedari ridit volnobeh volnobeznym ventilem, tak to zkousi dotahovat predstihem (jednoduse receno).
Fakt nechapu, ze ti servis nedovede overit funkci snimace skrtici klapky. S diag. se podivaji na jeden prubeh + stavovou hodnotu zda jednotka vi o tom, ze je pedal prave pusteny (zavrena klapka). A mas klapku vyloucenou. Otazka 2 minut.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

VOLNOBĚŽNÉ OTÁČKY FORD FOKUS

Příspěvekod Peťulák » stř pro 02, 2009 17:35,0

DLE VAŠICH POZNATKU NA MUJ --ZLEPŠOVÁK -- JE DOBRÝ. ALE, ASI JSEM TO VZAL ZA ŠPATNÝ KONEC. MĚL JSEM TOTO AUTO V NAPOSLED VE ZNAČKOVÉM SERVIZU. KDE PŘI ZKUŠEBNÍ JIZDĚ MI TECHNIK ŘEKL,ŽE TYTO OTÁČKY NA NEUTRAL PŘI 120 KM JSOU 1800- 2000. ALE JÁ SI STÁLE MYSLIM, ŽE SE TOTO AUTO MÁ CHOVAT JAKO AUTO. DIAGNOS. JIM UKÁZALA VŠE O.K. ASI TO BUDE OPRAVDU CHTÍT PŘEHRÁT TEN SOFTWER, ALE S TÍMTO AUTEM JEZDÍM JEN SÁM. A TOCHOTO MILÁČKA PRODÁVAT NIKDY NEBUDU. BYL TO MUJ SEN VLASTNIT TAKOVÉ ŠIDLO. JE MI 56. JSEM RÁD ŽE I PŘI NĚJAKÉM-- PROBLÉMU-- S VOLNOBĚHEM-- JE TO STÁLE MUJ FOKUSEK. JINAK JSEM V 70 LETECH JEZDIL ZÁVODY DO VRCHU A OKRUHY, ZA FEDERÁLNI-.-- REPUBLIKU ČSSR. DIKY VÁM VŠEM. ZA ODPOVĚDI, JSEM ZASE O NĚCO CHYTŘEJŠI, ŽE NEMÁM POUŠTĚT DO NĚČEHO SLOŽITĚJŠÍHO V NOVÝCH MOTORECH. PETULÁK
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec

VOLNOBĚH

Příspěvekod Peťulák » stř pro 02, 2009 18:09,0

TOMINE, JAK TEDA REAGUJE ŘJ. KDYŽ JSEM UDĚLAL TAKOVÝ BAISPAS S TÍM VOLNOB. VENTILEM . JÁ SI MYSLÍM, ŽE JE JEDNO JESTLI JDE VZDUCH DO MOTORU V HRDLE ŠKRTÍCÍ KLAPKY HLAVNÍM DYFUZÉREM A NEBO PÁR MILIMETRU VEDLE. DODÁVÁM, ŽE I KDYŽ PAK TENTO BAIPAS VYPNU, KDY JE MOTOR ZAHŘATÝ, JEDE FOKUSEK STEJNĚ. AKORÁT TY OTÁČKY PADAJ VELMI DOBŘE DOLU. JÁ NEBOTŘEBUJU MAX. 200. ALE JEZDIT V POHODĚ. KDYŽ DOJÍŽDIM DO KŘIŽOVATKY ABYCH TAM NEMĚL 2000 OTÁČEK, A VŠICHNI KOLEM SE NA MĚ DÍVALI JAKO NA ZAČÁTEČNÍKA. ZDRAVÍM TĚ. A DÍKY. PETULÁK
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Tomin123 » stř pro 02, 2009 19:05,0

Pokud je otevreni klapky uz takove, ze jednotka (ze snimace tps - snimac skrtici klapky) vi, ze je trochu pridano, nechape to jako volnobeh. Pak jinak ridi bohatost smesi, jinak se bude provadet faze zahrivani lambda sond, nezavira palivo kdyz jedes z kopce (=vetsi spotreba), ... Je toho hodne.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

VOLNOBĚH

Příspěvekod Peťulák » stř pro 02, 2009 20:34,0

TOMINE, DIKY ZA RADU. UVIDIM CO TO BUDE DĚLAT S TOU SPOTŘEBOU. ZATIM CO TO MÁM, ASI 14 DNÍ- JSEM TO NEMĚŘIL. ALE KDYŽ MÁM TEN VOLNO. VENTYL VYPNUTÝ, A MOTOR MÁ TU BĚŽNOU TEPLOTU, TAK TO AKCELERUJE TŘEBA NA 3. JAKO Z PRAKU. O 2. ANI NEMLUVĚ, TO HRABE I NA SUCHU. POKUSÍM SE TEN BENZÍNEK CO TAM TEČE NĚJAK ZMĚŘIT, A OZVU SE. JINAK DÍKY A MĚJ SE. PETULÁK
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec

Re: VOLNOBĚH

Příspěvekod DR » čtv pro 03, 2009 10:10,0

Peťulák: NEPIŠ PROSÍM POŘÁD VŠECHNO VELKÝMI PÍSMENY. VYPADÁ TO JAK PO PRASETI. KDO TO MÁ PO TOBĚ LUŠTIT? DĚKUJI.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Tomin123 » čtv pro 03, 2009 10:34,0

OT (lehky rejp): Je zajimavy ze vadi velka pismena, ktera jsou ale stejne citelna jako ta mala, ale lidi co nepouzivaji tecky, carky a velka pismena na zacatku vet zdrbano nikdy nedostanou. A to se fakt neda potom cist. :-)

Ne každý umí dobře česky, někdo ani nemá češtinu jako mateřský jazyk. Ale psát všechno se zapnutým capslockem, to už radši nebudu komentovat ... :evil:

DR
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Volnoběh

Příspěvekod Peťulák » čtv pro 03, 2009 16:35,0

Omlovám se za ta velká písmenka, ale brýle na čtení mi opravily až dnes. Petulák
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběh

Příspěvekod DR » čtv pro 03, 2009 18:26,0

Peťulák: OT (taky lehký rejp) normální člověk by si zvětšil písmo v prohlížeči, nebo snížil rozlišení monitoru. Ale nejpravděpodobnější by byl nákup rezervních brýlí na čtení, dají se koupi za pár desetikaček. Tedy pokud je to s těmi brýlemi pravda.

Z vrozené úcty ke stáří navrhuju dál to nerozebírat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Filous » pát pro 04, 2009 12:00,0

Chlapy to je sekce o volnoběhu nebo o psaní a o češtině ?
Focus, 1.8 16V 85kw, combi, r.v. 1999, Ghia
Uživatelský avatar
Filous
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned srp 09, 2009 17:48,0
Bydliště: České Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník