Volnoběh

Volnoběh

Příspěvekod Robert » pon zář 13, 2004 7:06,0

Mám celkem problém s udržením otáček na volnoběh, vždycky mi klesly na zhruba 800, ale od včerejška mi stoupají někdy až na 2000 někdy normálně pod 1000. Nevíte čím to je?
Uživatelský avatar
Robert
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 13, 2004 6:38,0

Příspěvekod deflepp » pon zář 13, 2004 7:29,0

A to je po nastartování na ty vysoke otacky a postupne klesaj treba na 1200 nebo se takhle drzej celou dobu, co je motor v chodu? A klesnou po delší době (30minut) na tech 800ot/min?
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod Robert » pon zář 13, 2004 13:46,0

Po nastartování otáčky vyletí max na 1500 a hned klesnou na 800, pokud mám neutrál (př. na křižovatce) otáčky začínají růst samy od sebe na cca 2000, a to se studeným i teplým motorem. Někdy se to chová úplně normálně a otáčky zůstávají na 800 při volnoběhu a motor reaguje perfektně na zmáčknutí plynu.
Uživatelský avatar
Robert
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 13, 2004 6:38,0

Příspěvekod Kuba2k » pon zář 13, 2004 13:55,0

Jeste dulezita otazka, mas tam skutecne neutral, nebo stojis na spojce?
Protoze pri seslapnuti spojky se ridici jednotka pripravuje na rozjezd, takze se zacne vstrikovat trochu vic paliva.

Taky by ses mohl pochlubit, co mas vubec za auto. Takhle naslepo se radi celkem blbe.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Robert » pon zář 13, 2004 14:01,0

Jo sorac, Focus 1.8 16V hatchback. Na spojce nestojim, mam tam neutral a nedelam nic a hledim jak mi rostou otacky.
Uživatelský avatar
Robert
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 13, 2004 6:38,0

Příspěvekod Wally » pon zář 13, 2004 14:17,0

Kuba2k píše:Protoze pri seslapnuti spojky se ridici jednotka pripravuje na rozjezd, takze se zacne vstrikovat trochu vic paliva.


A to se děje jenom u dieslu? Já u benzínu nic takového nemám... Pravda, že se po vyšlápnutí spojky maličko otáčky zvýší, ale to je způsobeno odlehčením motoru od převodovky (dělá to i škodovka stodvacítka).
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Robert » úte zář 14, 2004 6:07,0

No, vcera mi otacky na volnobeh vyletely az na 2500 - na neutral, se zahratym motorem, bez spojky. Tak nevim.
Ford Focus 1.8 benzin 16V hatchback
Uživatelský avatar
Robert
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 13, 2004 6:38,0

Příspěvekod Wally » úte zář 14, 2004 8:38,0

Tohle by se mělo zjistit určitě na diagnostice. Ale chce tam jet, když to bude dělat. Jinak jestli budeš pátrat bez diagnostiky, tak buď volnoběžnej ventil nebo čidlo teploty hlavy nebo špatnej kontakt u jedné z obou věcí.
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Robert » pon zář 20, 2004 6:08,0

Na diagnostice nenasli zadne chyby, nahrali novy SW, otacky na volnobeh jsou ted vetsinou v norme, nekdy vyleti na 2-3 tis. (bez spojky, plynu).
Ford Focus 1.8 benzin 16V hatchback
Uživatelský avatar
Robert
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon zář 13, 2004 6:38,0

Příspěvekod Wally » pon zář 20, 2004 9:49,0

Právě proto jim to tam chce dát, když to právě dělá. Já vim, že to neni jednoduchý, ale jinak řeknou, že nic nenašli a ještě si myslí, že je to v pořádku. Jakou diagnostiku ti dělali? Jenom vyčtení registru závad nestačí!
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Vadná LAMBDA sonda ?

Příspěvekod glider » pát říj 01, 2004 12:51,0

Kamarád automechanik mi říkal, že už tohle u Focuse viděl a na vině prý byla vadná LAMBDA sonda.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdennal » pon led 24, 2005 12:25,0

Na diagnostice se to dost těžko zjišťuje. S tím volnoběhem je to taková závada nezávada. Moje auto zlobilo hlavně za jízdy. Někde na fóru jsem vyčetl zmínku o volnoběžném ventilu, který se docela zanáší a pak zlobí. Vyčistil jsem jej a prozatím je všechno v pohodě. Ovšem to je jen jedna z mnoha možností, která může mít vliv na volnoběh (viz také diskuze "Kolísání otáček u Focusu").
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod mrazik » ned led 30, 2005 12:50,0

Nemám sice Focuse, ale problémy zde popsané jsem měl na Escortu. Vyřešila to výměna čidlo polohy škrtící klapky. Předpokládám, že u Focuse nějakáý senzor také bude. Proměřil bych ho, zda řádně funguje.
mrazik
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon bře 08, 2004 20:06,0

Nízké otáčky volnoběhu

Příspěvekod freedom » ned úno 13, 2005 20:46,0

Při studeném motoru mám normálně zvýšené otáčky, ale po zahřátí na normální teplotu mi klesají až na 500. Někdy to řídící jednotka vytáhne asi na 1000 a pak hned zase spadnou na 500. Také se mi stalo, že jsem studený motor nemohl nastartovat bez plynu, po přidání plynu jsem ho dostal do otáček, ale po puštění pedálu to ihned zase chcíplo. Po chvíli tůrování se volnoběh chytil. Máte někdo s takovou závadou zkušenosti? Asi bude problém ve ventilu volnoběhu jak jsem tady vysledoval. Zdá se mi to jako nemoc Fordů, ty problémy s volnoběhem.
Předem dík za případné rady. :)
CFC 124
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2001, Combi
Obrázek
Uživatelský avatar
freedom
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: sob úno 12, 2005 17:50,0

Problem s volnobehem.

Příspěvekod dunker » úte zář 27, 2005 18:29,0

Na nove koupenem starsim facusovi mam problem s tim,ze nejsou stale otacky pri volnobehu. Nekdy to dojde az tak daleko,ze kdyz nekde na krizovatce zastavim,tak me zacne svitit kontrolka baterky a auto zdechne. Nevim,jestli tento problem patri zrovna do tematu volnobehu,ale docela me to trapi :( .
Ford Focus 1.4 16V, r.v. 12/1998, hatchback 5dv.
Uživatelský avatar
dunker
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned zář 25, 2005 19:26,0
Bydliště: Břeclavsko

fiuuuu

Příspěvekod romanout » pon led 23, 2006 14:54,0

Ahoj nemate niekto skusenost z divnym zvukom, fuuuu - akoby nasavanim vzduchu nizkej intenzity pri studenych startoch? Robi mi to studeny motor focus 1,8 TDDi r.2000 pri vonkajsej teplote pod +8 pri zosliapnuti plynu az kym sa nezohreje. Muoze to byt nieco zo syticom? V servise (autorizovanom) tvrdia ze kym to nerobi stale, nemam sa znepokojovat.....
Sharik ford focus 1,8 TDDi 2001
romanout
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 23, 2006 14:08,0

Volnoběh

Příspěvekod Růžička » úte led 24, 2006 8:00,0

V TDDi docela určitě sytič nemáš a sešlápmutí plynu po studeném startu "az kym sa nezohreje" taky motoru moc neprospěje. Lepší je hned vyjet, samozřejmě v umírněném režimu.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod romanout » úte led 24, 2006 19:08,0

Zosliapnutim plynu som myslel pridanie, pocas jazdy, jasne ze ho nevytacam na studeno.... A robi to az kym nie je motor zohriaty, potom zmlkne....
Btw, dnes rano som zapol ohrievanie predneho skla, potom oskrabal a uz iba nadaval nad prasklinou.... Stalo sa to uz aj niekomu inemu? Pocul som to aj o jednom mondeu..... Asi to nie je zdrave pri velmi nizkych teplotach...
Sharik ford focus 1,8 TDDi 2001
romanout
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 23, 2006 14:08,0

Problém pri volnobehu.

Příspěvekod Laci » stř dub 12, 2006 7:29,0

Mám Focus 1.8TDDI Combi r.v.2000 . Pri naštartovaní mi s motorom trhá ,neskôr sa to ukľudní a beží normálne . V roku 12/2005 bolo namontované nové čerpadlo , vstriky , rozvody, žhaviče . Teraz som vymenil aj EGR ventil . Stále to isté. Po teste vo Forde mi našli chybu - selenoid načasovania čerpadla . Je to vôbec možné ? Na novom čerpadle že to nefunguje . Keď mu trocha pridám tak sa to ukľudní, pri normálnej jazde nieje žiadný problém šlape ako hodinky. Ale akonáhle ide do volnobehu zas to blbne. Nemôže to byť v R.J. ? Dá sa namontovať čerpadlo aj špatne ? PORADTE AK NIEKTO VIETE ! ! ! Ďakujem aj za postrehy .
Ford Focus 1.8TDDi , 66Kw , r.v.2000
Laci
*
*
 
Příspěvky: 28
Registrován: stř dub 12, 2006 6:44,0
Bydliště: SR

Re: Problém pri volnobehu.

Příspěvekod Bake » pát dub 14, 2006 22:07,0

Jestli bylo v roce 2005 namontováno opravdu NOVÉ čerpadlo autorizovanou dílnou,je v záruce a měl bys ho reklamovat.Každý namontovaný díl má ze zákona klasickou záruku 2 roky.A EGR ventil jsi měnil na základě výsledků diagnostiky ????Musíš to všechno trochu upřesnit.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník