Software - diagnostika motoru

EGR

Příspěvekod demarko » pát čer 20, 2008 9:35,0

Sorry
uz som si aj ja vsimol. Ospravedlnujem sa ti DR. Mal som najprv hladat. O EGR je tu toho dost. Ak chces tak tu tie prispevky pomaz. Dakujem este raz - great job m8! :D
Focus I, 1.8 TDCi 85kW, Kombi, 2003
demarko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob pro 01, 2007 18:05,0

Re: EGR

Příspěvekod DR » pát čer 20, 2008 10:04,0

demarko: v pohodě, o nic nejde.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Málý výkon motoru

Příspěvekod StandaBu » úte srp 26, 2008 18:28,0

Mám problém s nízkym výkonom motora. Motor štartuje bez problémov, chod motora na voľnobeh bez problémov, ale motor ide obtiažne /pomaly/ do otáčok. Auto ide max. 150 km/h. Bol som na teste motora, všetko čo sa dalo otestovali, ale všetko je v poriadku, vymenil som aj palivový a vzduchový filter. Na voľnobeh ide vytočiť motor na maximálne otáčky, ale pomalšie ako by malo. Nevie mi niekto poradiť, čo to môže robiť.
Mám ten samý problém, jako slovenský kolega s TDDI, ale s benzínovou 1.6 16V, na diagnostice jsem nebyl. Po konzultacích a vlastním proměřování mám podezření na nesprávnou funkci MAF. Tu jsem mimochodem vymontoval a pročistil vlákno, které se však zdálo být o.k. Při max. výkonu vygeneruje asi 3,5V řídícího napětí, což se mi zdá málo a vysvětluji si tím menší přívod paliva a tím menší výkon.
Vrtá mi hlavou zda se dá přizpůsobit MAF s 5-pinovou paticí (novou STARLINE nabízí za cca 1900 Kč) za původní 6-pinovou, která je v 1 generaci Focusů.
Snad se najde rada na tomto vlákně... Dík! :?:
Focus, 1.6 16V 74 kW, kombi, r.v. 2000, ghia
StandaBu
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 20, 2008 13:03,0
Bydliště: Kopřivnice

Re: Málý výkon motoru

Příspěvekod DR » úte srp 26, 2008 21:07,0

StandaBu: ten samý problém znamená, že ti to jde pomalu do otáček, i na volnoběh se to vytáčí pomaleji a maximální rychlost dosáhneš taky jen 150km/h? Zkontroloval bych výfuk a katalyzátor, jestli to nědke není ucpané. MAF to podle mě nebud, můžeš ho zkusit úplně odpojit, za normálních okoností to na výkon nemá znatelný vliv, jen na spotřebu.
Pokud se tvé symtomy v něčem liší od toho, co psal kolega s TDCi, měl bys to napsat rovnou.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Málý výkon motoru

Příspěvekod StandaBu » stř srp 27, 2008 21:57,0

Díky za odpověď, vypomohl jsem si uvedeným příspěvkem, fakt je, že to požadovaný výkon nedává. Volnoběh do vysokých otáček vyženu, jestli je to pomalejší, nebo normální nedovedu přesně posoudit. Chod motoru je jinak docela kultivovaný.
MAFku jsem už jednou odpojil - rozsvíila se kontrolka motoru, jinak na výkonu jsem podstatnější změny nepozoroval. Pak jsen vymazal odpojením baterky chybu a zpátky MAFku zapojil.
Auto má najeto přes 150 tis.km a je možné, že to něco s tím výfukem může být. Díky za tip, trochu se na to teď zaměřím.
Focus, 1.6 16V 74 kW, kombi, r.v. 2000, ghia
StandaBu
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř srp 20, 2008 13:03,0
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvekod j.kiwi » čtv srp 28, 2008 15:21,0

kolega měl podobný problém u služebního focuse 1,4 kombi - auto netáhlo a nešlo do otáček - a poté co mu v autorizovaném servisu Dan... Ostrava vyměnili lambdu, kat výfuk a já nevim ještě co a tvrdili mu že auto jedem ok tak jeho kamarád mechanik rozebral sání a vytáhl z něho kus igelitové tašky a bylo po problému. :lol:
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

Koupil jsem si diagnostiku ELM327 ver 1.3

Příspěvekod zub10 » ned črc 26, 2009 21:10,0

1400kč za krabičku je jak za 2 diagnostiky,
standart pro diagnostiku má být zaveden od r1996

ale
žádným programem(scanmáster obd2 ...) jsem se nedostal dál,než k změření napětí auta a hlášce unnown protocol.Dělám něco blbě,nebo musí být speciální soft na fordy ?
Taky sem dopadl stejně blbě u citroena xara asi z r 2000 :(

takže plánovaná úspora zatím vypadá jako 1400 v kýblu :(
Focus, 1.8Tdci 85, 5dv hatch, r.v. 2002, ghia
zub10
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 17, 2009 7:21,0

Re: Koupil jsem si diagnostiku ELM327 ver 1.3

Příspěvekod DR » ned črc 26, 2009 21:35,0

zub10: vyhozené peníze. Pro stručnost znovu připomenu, že ford není VW. Ohledně diagnostiky fordů, viz. předchozí příspěvky. A mrkni sem http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... c&start=40 řešilo se to i u mondea a v tomhle je to stejné
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

myslel jsem,ze vsechna auta maji mit jednotny system

Příspěvekod zub10 » pon črc 27, 2009 19:50,0

potrebuju jen znat poruchy
Focus, 1.8Tdci 85, 5dv hatch, r.v. 2002, ghia
zub10
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 17, 2009 7:21,0

Re: myslel jsem,ze vsechna auta maji mit jednotny system

Příspěvekod DR » pon črc 27, 2009 21:37,0

Když ty pořád nechápeš, že OBD není diagnostika. Rozhodně ne v tom smyslu, že by ti to ukázalo všechny závady. To je jen takové šidítko na hraní pro STK.

Protokol OBD-II (On-Board Diagnostics) je definovaný normami ISO9141, J1962, J1850 a ISO-15765 slouží k diagnostice emisních systémů osobních automobilů.

V roce 1996 v USA vyšly v platnost standardy označované souhrnně jako OBD-II. Tyto normy definují požadavky na každé vyrobené vozidlo za účelem možnosti digitální diagnostiky systémů ovlivňujících emise vozidla (zejména motor a automatická převodovka).

Standard SAE J1962 zavádí jednotnou 16 pinovou diagnostickou zásuvku, která musí být v každém vozidle umístěna z místa přístupného řidiči, nejdále však 50 cm od volantu.

Dále standardy ISO 9141 a SAE J1850 definují povinnou fyzickou vrstvu pro komunikaci s emisními systémy. Každé vozidlo vyrobené po roce 1996 musí obsahovat alespoň jedno diagnostické vedení definované těmito standardy.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Tomin123 » úte črc 28, 2009 9:37,0

Doplním jen, že v Evropě je to na benzínech povinné až od r.2000 a na dieselech tuším až od 2006.

Je to o tom, že Ford může, ale nemusí odpovídat na povely OBDII. Navíc protokol OBDII je jen taková "sranda-diagnostika".
Lidé si často myslí že když se řekne OBDII, myslí se tím ten konektor v autě, ale je to jinak. OBDII je vlastně sada příkazů, na které musí auto umět odpovědět diagnostickému přístroji. A tyto příkazy jsou primárně mířeny na emisní problémy. Tedy katal., lambda, vynechávání zapalování.
Podpora protokolu OBDII je ve Fordech obecně velmi slabá. (Focus z roku 2004 přes OBDII nabídl asi 10 hodnot k zobrazení).
Protokol, kterým komunikují Fordy s Fordí diagnostikou je úplně odlišný a ten teprve umožňuje něco dělat. A tam je toho hodně. Stovky různých hodnot (od otáček po nastavení úhlu EGR vetnilu), ....
Ale nejen koukat na rychlá živá data, ale i ovládat jednotlivé výstupy jednotky pro kontrolu funkčnosti jednotlivých akčních členů, ....
Ale tohle vše se NEDĚLÁ přes ODBII protokol.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Tomin123 » úte črc 28, 2009 9:43,0

Připravuji kabel který tohle bude s Fordama umět.
A asi půjdou i TDDI motory !!! :-)
Včera jsem zkoušel komunikovat s Tranzitem Connect s 1,8 TDDI
a v pohodě. Ještě nemám hotový web, nějaké obrázky betaverze jsou na
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... &start=560
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Focus má servisní režim přístupný přes reset počitadla km

Příspěvekod zub10 » sob srp 08, 2009 21:01,0

Rozběhal jsem diagnostku elm327 u oktávky a ukázalo mi to vlastně totéž,co ukáže auto při diagnostickém režimu(takže 1500kč pápá).
Bohužel jse mašel tohle pozdě:

Diagnostický mód přistrojové desky
Slouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce
Aktivace:
• Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
• Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů
• Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
• Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)
• Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. test
2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů
3. 8888: zkouška LCD displeje
4. rs22: verze ROM
5. E001: verze NVRAM
6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže
7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu
8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu
9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru
10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu
11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .
12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.
13. L219:
14. 103F
15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)
16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)
17. 14.9: napětí v elektrické síti
18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.
19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.
20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).
21. Cr-h: stav relé, zapalován
Focus, 1.8Tdci 85, 5dv hatch, r.v. 2002, ghia
zub10
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 17, 2009 7:21,0

Příspěvekod Lajos » úte srp 18, 2009 11:35,0

Tomin123 píše:Připravuji kabel který tohle bude s Fordama umět.
A asi půjdou i TDDI motory !!! :-)
Včera jsem zkoušel komunikovat s Tranzitem Connect s 1,8 TDDI
a v pohodě. Ještě nemám hotový web, nějaké obrázky betaverze jsou na
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... &start=560


Tak jestli by to umělo i TDDi, tak bych měl určitě zájem!
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lajos » úte srp 18, 2009 11:38,0

zub10: ale tohle přece nejsou OBD údaje? to je opravdu jen diagnostický mod přístrojovky, od OBD bych čekal něco úplně jiného (paměť závad, hodnoty senzorů)
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Tomin123 » úte srp 18, 2009 12:26,0

Lajos píše:Tak jestli by to umělo i TDDi, tak bych měl určitě zájem!

Zatím odzkoušeno na dvou TDDI autech a na obou v pohodě.
Jakmile to bude dotažené, dám sem pak vědět.
Zatím je to v tomto stádiu a ještě se musí něco dořešit na softu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Lajos » čtv srp 20, 2009 12:32,0

Ok, budu se připomínat ;)
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jirkaking » úte zář 29, 2009 11:33,0

Pokud to zvladne tdci (duratorq) 100kw r.v.2006 budu mit taky zajem. ;-) mimochodem ten kabel co prodavaji na aukru s cipem elm 327 je tedy k nicemu? Umi to jen diagnostiku palub.desky? Cteni chyb a popripadny reset rj tedy ne?
Focus C-MAX, 2.0 TDCI Duratorq 100kW, MPV, r.v. 2006,GHIA, Černá met.
předchozí:
Ford Sierra Cosworth 150kW
Ford Sierra 2.0 DOHC 4x4 88kW

zatím se rozkoukávám :-)
Uživatelský avatar
Jirkaking
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob zář 26, 2009 7:59,0
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Tomin123 » úte zář 29, 2009 12:03,0

Lajos píše:Ok, budu se připomínat ;)

Ahoj. Kabely jsou pripravene, takze ma nekdo zajem ...

Jirkaking píše:Pokud to zvladne tdci (duratorq) 100kw

Ahoj. TDCI do roku 2005 ano. Mladsi uz ne, ty uz maji pouze CAN sbernici a tu kabel zatim nema.
Zvlada vsechny benziny s EEC IV (piny 3 a 11 v DLC konektoru), pak vsechny benziny s EEC V (piny 2 a 10) , TD, TDDI a starsi TDCI motory.

Jirkaking píše:mimochodem ten kabel co prodavaji na aukru s cipem elm 327 je tedy k nicemu?

Jelikoz mas auto z roku 2006, melo by uz umet normu OBDII a tedy s ELMem by si mel vycist chyby a nejaka ta ziva data. Ale reset jednotky uz pochybuju.
Naposledy upravil Tomin123 dne úte lis 23, 2010 15:08,0, celkově upraveno 1
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Jirkaking » úte zář 29, 2009 21:33,0

Ok takže bych měl vidět aspoň chyby s tím elm kabelem například tímto
Kód: Vybrat vše
http://www.aukro.cz/item750841821_elm_327_profi_univerzalni_diagnostika_elm327_usb.html

pokud mi to nějaký člověk co tomu rozumí potvrdí, koupím ho. Předem moc díky za odpověď
Focus C-MAX, 2.0 TDCI Duratorq 100kW, MPV, r.v. 2006,GHIA, Černá met.
předchozí:
Ford Sierra Cosworth 150kW
Ford Sierra 2.0 DOHC 4x4 88kW

zatím se rozkoukávám :-)
Uživatelský avatar
Jirkaking
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob zář 26, 2009 7:59,0
Bydliště: Teplice

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník