Kolísání otáček u focusu

Re: Pomohlo: otáčky

Příspěvekod rallyfan » stř pro 14, 2005 0:10,0

Lisický píše:Zdravím,
taky mi pomohlo vyčištění volnoběžného ventilu. Taky jsem ho vymontoval, celý vyčistil a opravdu je po problému s pomalým padáním ručičky otáčkoměru. Uvidím, jak dlouho to takto vydrží. Prostříkal jsem ho teflonovým mazacím sprejem. Jen to šlo strašně špatně vymontovat, by tam malý prostor pro ruce. Jinak celkem asi 1 hodina práce. A otáčky na volnoběh nyní na 850. Před opravou to bylo běžně na 1100 a ručka padala strašně pomalu dolů.

Ford Focus Kombi r.v. 2000 1.8 Zetec - benzín.
kde prosím najdu ten volnoběžný ventil,sice problémy s otáčkami nemám,ale chystám se na celkovou udržbu auta

Ford focus r.v. 99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod buco » pát úno 17, 2006 13:57,0

Prosim vas ak niekto viete tak poradte.
Kupil som si Focus 1,8TDTI r.v.2000 najazdene 82000km. Moj problem spociva v tom ze ak zrychlujem na nizsich prevodovych stupnoch (2,3 a niekedy aj 4stupen) niekedy sa mi stava, ze otacky motora vybehnu velmy rychlo hore co neodpoveda akceleracii vozidla. v priebehu ubratia plynoveho pedalu sa to uz dostane do normalneho stavu. Je to vlastne taky pocit ako keby som stlacil v momente rozbiehania, alebo zrychlovania pedal spojky. Moze to byt vadnou spojkou? Alebo ma to nieco spolocne s turbom? Bol by som rad ak by mi niekto poradil a vopred dakujem za Vasu odpoved
buco
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 17, 2006 12:36,0
Bydliště: Sp. N. VES

Příspěvekod DR » pát úno 17, 2006 14:51,0

buco: Podle toho, co píšeš, ti občas prokluzuje spojka. Buď je tam nějaký problém s jejím vypínáním, nebo už je opotřebovaná. Každopádně je to na návštěvu servisu a pravděpodobně výměnu spojky. Což je v necelých 100 000 km dost neobvyklé.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » pát úno 17, 2006 19:44,0

[quote="DR"]Problém s vypínáním spojky tam nebude.Pokud by byla závada na vypínacím systému,spojka by spíš nešla vypnout,nebo spíš hůře vypnout a pedál by zabíral hned u podlahy.Spojka bude opotřebená a klouže.Na najeté km moc nehleď,jestli je to dovoz,je velká pravděpodobnost,že má víc.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod buco » pát úno 17, 2006 20:07,0

Dakujem Vam za Vase nazory a rady ohladom mojho problemu. Este ak by som sa mohol opytat ohladom vymeny spojky. Je to narocna a dlha oprava? Aka je to len priblizne financna polozka, ak by mi to robili v servise? Dakujem Vam vopred za Vase odpovede.
Ford Focus 1,8 tddi r.v.99
buco
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 17, 2006 12:36,0
Bydliště: Sp. N. VES

Příspěvekod rallyfan » pát úno 17, 2006 21:42,0

zdá se mi že 11 000kč ve fordu výměna spojky.
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

Volnobezny ventil-foto.

Příspěvekod Sajrus » ned úno 26, 2006 9:28,0

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Focus 1.8 16v 115Ps,Hatchback 5dv,rv.1999
Uživatelský avatar
Sajrus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned led 01, 2006 13:28,0

Je 700 ot/min ok?

Příspěvekod mirekdusin » sob dub 08, 2006 0:41,0

Cau koupil sem focuse 1.6 z roku 2000. Na volnobeh motor toci tak 700 (aspon podle toho poctadla ujetejch km) a obcas z tech 700 klesne tak na 600 pak to prida na cca 1200 a klesne z5 na 700. Nevite prosim jestli je to ok? Nebo jestli to ma cenu nejak resit?
btw asi je to trochu offtopic ale mam pedal spojky v ty "defaultni" poloze o dost vejs nez pedal brzdy. Je to normalni?
Predem dik moc za radu
mirekdusin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát dub 07, 2006 22:30,0

Příspěvekod Sajrus » sob dub 08, 2006 19:56,0

Ahoj. Mal som problem s volnobehom,pri jazde a naslednom vyradeni rychlosti pred krizovatkov sli otacky k 3000. Auto startovalo iba s plynom,niekedy chytlo aj bez ale iba obcas.vymenil som ventil volnobehu viz. foto hore,a otacky pri vyradeni idu dole. Pri preradzovani pustam najpr plyn potom mackam spojku.Otacky zlomok sekundy ostanu visiet potom padaju dole.Uz som na to zvykol.Ja mam pedal spojky pod urovnou pedalu brzdy.
Focus 1.8 16v 115Ps,Hatchback 5dv,rv.1999
Uživatelský avatar
Sajrus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned led 01, 2006 13:28,0

Příspěvekod Milan333 » pon dub 17, 2006 16:53,0

Mel jsem taky problem s nepravidelnym kolisanim otacek na novem Focusu 1,6 a to zejmena pri zapnute klimatizaci. Pri nastartovani a zapnuti klimy pri kazdem vyrazeni rychlosti(cca 5 min), padaly otacky na 600-500 ot, a nasledne se zastavil motor. Docela rizikove situace- vypnuti posilovacu rizeni a brzd pri jizde!! Reklamoval jsem u autor.prodejce,ten reklamaci odstranoval cca 1 rok.Pak jsem si stezoval na Ford Comp.cz a ten mi velmi pomohl- tlacil prodejce k odstraneni a kontroloval postup vyrizeni reklamace.Rovnez uznal zavadu i po ubehnuti zaruky.
Prodejci jsem musel tuto zavadu predvest-delal si ze mne srandu! Pak vymena cidla volnobeznych otacek a od te doby vse OK. Jinak opravovali kompresor klimatizace, nahravali soft..atd.Od te doby se vyhybam ostravskemu servisu D.... :x [/b]

Jestli myslíš Dankar, tak to klidně napiš, pomůžeš ostatním při výběru servisu. Jo, a nastav si podpis podle vzoru zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048, proč to máš udělat se dočteš tamtéž.
DR
Milan333
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 06, 2006 16:17,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Romec » pát kvě 05, 2006 9:18,0

To Zdenall:
Prosím ťa, čítal som príspevok od teba týkajúci sa volnobehu, mám s tým tak isto problém, svojvoľné zvyšovanie otáčok po vyradení, niekedy až na 3000, pomalé padanie. Volnob. ventil som vyčistil a diagnostika hlásila (nie vo Forde) vadné čidlo klepania motora, neviem či sa mám toho držať, mechanik vo Forde mi povedal, že diagnostika to nemusí zaznamenať a neverí že to by mohlo byť ono, ja neviem či mám vyhodiť 2000 sk za čidlo klepania, či to môže mať súvis s otáčkami, ty si písal že v treťom prípade po volnob. ventile a škrt. klapke ,,ano,, , možeš mi volačo k tomu napísať, dik moc za pomoc Roman.
svec.roman@govco.sk
Focus 1,4 16V, Ambiente, r.v. 1999,HB
Romec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv lis 03, 2005 14:19,0
Bydliště: SK

Příspěvekod corsar » úte kvě 09, 2006 11:26,0

Mám tak isto problémy s otáčkami, včera som vymontoval ventil voľnobehu a celý som ho vyčistil /bol plný niečoho čo pripomínalo zaschnuté sekundové lepidlo :evil: / bohužial ani po vyčistení sa otáčky "neumúdrili". tak som ho nechal odpojený, otáčky v pohode padajú až na základ, len pri štartovaní dnes ráno som musel chvilku pridržať plyn a asi 30 sek. až 1. min držať na 1200 ot, potom už O.K.
Nie je to síce trvalé riešenie ale zatial /2dni/ sa to dá..... chcem sa spýtať či tým môžem pokazť ešte niečo, ventil je objednaný a príde asi koncom týždňa, potom ide na výmenu..... Môže "odísť" niečo iné následkom odpojenia ventilu
Focus 1.8 5d, 1999, ambiente
corsar
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 29, 2006 15:42,0

Příspěvekod Romec » úte kvě 09, 2006 12:37,0

Mne pri odpojeni volnob. ventilu okamžite zhasne motor.
Focus 1,4 16V, Ambiente, r.v. 1999,HB
Romec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv lis 03, 2005 14:19,0
Bydliště: SK

Příspěvekod corsar » stř črc 26, 2006 11:51,0

to Romec neviem či to nemôž byť spôsobené softwarom ECU, ked mi tie otáčky začali kolísať, bol som v servise a mechanik mi povedal, že tam bol ešte pôvodný software z 98 roku, po nahraní nového to chvilku šlapalo vcelku bez problemov, potom sa to začalo odznova, po odpojení toho ventilu to riadiaca jednotka dotlačí na základ, ale len keď je zohriaty motor, pri prvom rannom štarte to trošku zdochýňa....
Focus 1.8 5d, 1999, ambiente
corsar
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 29, 2006 15:42,0

Volnoběh

Příspěvekod Jožo » sob dub 21, 2007 23:48,0

Jak má el. řízení volnoběhu vlastně správně fungovat??? :(
Celé jsem to přečetl, ale jasnou odponěď jem nenašel. Nevíce mě zajímá režim, když vyřadím za jízdy na neutrál.
Slyšel jsem, že při neutrálu za jízdy by měly být otáčky být tak kolem 1200. Májí být zvýšené kvůli servu posilovače atd.
Já ale když vyřadím tak mi otáčky klesnou na asi 800 pak se to na 3s vyhoupne na 1000 a zase spadnou na 800 až do té doby, než klesne rychlost tak na 20km/h. To se otáčky vyhoupnou zase na 1000 a drži až do úplného zastavení. Pak klesnou zase na 800.
Jinak s volnoběhem jiný problém zatím nemám.
Preventivně jsem čistil ventil volnoběhu a resetoval ŘJ. Je to ale pořád stejné tak nevím, jestli neřeším něco, co funguje jak má.
Víte to někdo!!!! :?:

Díky
Focus, 1.6 16V 75, combi, r.v. 2002, trend
Jožo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát dub 20, 2007 23:38,0

chcípání při dojezdu

Příspěvekod sosak » pon dub 23, 2007 8:05,0

zdravim, sice me auto nekolisa, ale posledni dobou se me stale casteji stava, ze pri dojezdu na parkoviste nebo pri sjezdu ze silnice, kdyz seslapnu spojku a jedu setrvacnosti, tak hned chcipne motor, deje se tak jen kdyz zatacim. nemate nekdo tuseni o co jde a co s tim?

predem diky
Subaru Legacy Wagon 2.0R AT MY07
Uživatelský avatar
sosak
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 24, 2006 21:46,0
Bydliště: Náchod

Příspěvekod Růžička » pon dub 23, 2007 9:02,0

Nabízí se, že motor v režimu volnoběhu "neuživí" zátěž posilovačem řízení. Proč, to nevím, mám jiný motor.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Jožo » pon dub 23, 2007 17:53,0

Posilovač má čidlo tlaku, zvláště pokud stojíš na místě a točíš volantem vroste tlak tím i odpor čerpadla posilovače a ŘJ motoru by to měla vyhodnotit a automaticky přidat trochu otáčky motoru.
Pokud ti to tak dělá máš možná něco s tím snímačem.
Focus, 1.6 16V 75, combi, r.v. 2002, trend
Jožo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát dub 20, 2007 23:38,0

cukani

Příspěvekod sosak » stř kvě 02, 2007 7:46,0

tak aby toho nebylo malo, tak me zacal motor jeste pri akcelerace z nich otacek sukat jako das ... treba pri vyjezdu z krizovatky za 2 si to zacuka dokud to nedostanu tak nad 1500 nebo nevyslapnu spojku ...

nejaky tip o co jde?
Subaru Legacy Wagon 2.0R AT MY07
Uživatelský avatar
sosak
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 24, 2006 21:46,0
Bydliště: Náchod

Příspěvekod Kendak » úte kvě 29, 2007 15:09,0

Sajrus píše:Ahoj. Mal som problem s volnobehom,pri jazde a naslednom vyradeni rychlosti pred krizovatkov sli otacky k 3000. ... vymenil som ventil volnobehu.


Simte mam uplne totozny problem, pri startovani jsem jako ve skodovce, musim s plynem jinak to hned chcipne. Plyn drzim cca 5-15sec (jak kdy) a udrzuji tim tuto dobu 1000 otacek, pak jakoby neco ozije a pri stejne stisklem pedalu vylitnou otacky na 2000, pustim tedy pedal a otacky uz drzi na 1000. Dale je pri jizde a dojizdeni ke krizovatce samovolne zvedani volnobehu k 2 az 2,5tis ot/min, po zabrzdeni na 0km/hod otacky spadnou na normalni volnobeh...
Loni mi menili snimac skrtici klapky, MAFku mam vycistenou, zbyva tedy volnobezny ventil. Kde se da u naseho motoru (1.8) k nemu dostat ? Vrchem po odmontovani hadic nebo ze spodu ? Je k tomu treba nejaky spesl naradi ? Diky za odpoved.
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník