Kolísání otáček u focusu

Příspěvekod Peter » stř lis 16, 2005 16:58,0

ZDRAVIM! , MAM PROBLEM KTORY SA DOST CASTO OBJAVUJE V NEPRAVIDELNYCH INTERVALOCH, BEZ OHLADU NA TEPLOTU MOTORA A INE... NAPR. PO VYRADENI RYCHLOSTI (NIEKEDY) NIE VSAK BEZPROSTREDNE, OTACKY ZAKOLISU V ROZSAHU OD 800 - 1000 TAK 10-15KRAT AZ SA USTALIA NA 800. TRVA TO VACSINOV CCA 30SEK. VIETE MI NIEKTO PORADIT, CO BY MOHLO BYT PRICINOU SPOMINANEHO KOLISANIA?????? DIK :?:
Focus 1,8TDdi Trend,1999, 3dv. hatchback Panther Black
Peter
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned čer 26, 2005 11:33,0
Bydliště: Zlate Moravce

při startu chcípne

Příspěvekod VILDA » pát lis 18, 2005 16:51,0

zdravím, během posledních 14dnů, jak se ochladilo, mám problém se studeným startem. Vždy, když startuji ráno studený motor, ochotně naskočí, ale během 3 sekund chcípne, protože otáčky rychle padají. když nastartuji otáčky skočí na 1200 a pozvolna padají až pod 750.Abych nastartoval musím startovat, s nohou na plynu, což není příjemné ani správné, prosím poraďte. Jakmile je motor částečně zahřátý stačí mu cca 4km a když vyřadím tak otáčky klesnou na 750 a je všechno vpořádku a vzápětí když startuji nastartuji i bez plynu.
CFC 204
Ford Focus 1.6 (100k) , r.v. 2004, Combi
VILDA
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv dub 28, 2005 14:39,0
Bydliště: Uherske hradiste

nestartuje

Příspěvekod Pipin » pát lis 18, 2005 18:34,0

Jak to tak sleduji fokusy nějak nechtějí v zimě startovat a bohužel mám podobný problém jako Vilda . Vždy ráno při prvním startu mám problém nastartovat standartním způsobem . Pokud mírně přidám plyn tak se start vždy zdaří, ale bez plynu se mi v 90 % případů stane že nenastartuji a pokud ano motor po vteřině chcípne. Ale stačí třeba jen krátké ohřátí ( asi 20 sekund ) a motor jede a startuje absolutně bez problémů. Časem jsem vypozoroval že Těsně před startem po otočení klíčku do pozice 2 se z motoru ozve jemné cvaknutí ( zřejmě se otevře nějaký venil ? ) a pak probíhá startování . Pokud to cvakne start je vždy bez problémů a pokud ne bez plynu nastartovat nelze . Memáte někdo podobný problém a pokud ano jak jste jej řešili .?????
Dík za jakékoli nápady na řešení. Podotýkám že auto bylo s touto závadou v servisu a údajně se jim nepodařilo rozkodovat chybová hlášení. :evil: :evil:
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod Dali » pát lis 18, 2005 21:07,0

Ja to resil minuly rok a nikdo by neveril cim jsem to vyresil. Vymenil jsem olej, ted tam mam Castrol TXT Softec 5W/40 a je po problemech. Jic jineho jsem s tim od minuleho roku nedelal. :twisted:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod VILDA » sob lis 19, 2005 0:41,0

ja sem měnil olej v 8smem měsici 2005 byl sem ve fordu takže mě tam dali asi 5w30 + vyměna filtru
CFC 204
Ford Focus 1.6 (100k) , r.v. 2004, Combi
VILDA
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv dub 28, 2005 14:39,0
Bydliště: Uherske hradiste

Příspěvekod kulisek111 » sob lis 19, 2005 18:05,0

Pipin
myslim že to cvaknuti způsobuje palivové čerpadlo které nasaje benzin...
CFC 241
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Comfort, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Ford Fiesta 1,4 TDCi Ghia r.v. 2002
Uživatelský avatar
kulisek111
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte črc 12, 2005 10:15,0
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Dali » sob lis 19, 2005 18:38,0

2 VILDA: Nevim, me to proste pomohlo. Od te doby i kdyz mrzne na prvni tuknuti. Pred tim mi to delalo uplne to stejne jako tobe. Na prvni otoceni kdyz byla zima to nechytlo nikdy.
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod Pipin » sob lis 19, 2005 19:14,0

kulisek111
palivové čerpadlo to asi nebude to se ozývá hned na začátku od nádrže a spíše než cvaknutí je to zabzučení el. motorku. Tenhle zvuk je slyšet hned po zabzučení čerpadla.
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Příspěvekod VILDA » sob lis 19, 2005 19:14,0

Tak jdu v utery do Fordu na diagnostiku a uvidime auto tam přistavím večer předtím,aby byla jistota že to udělá protože kdybych tam jel rano auto už by bylo zahřáte a vše by fungovalo sem zvědav co tam zjistí a pak dam vědět
CFC 204
Ford Focus 1.6 (100k) , r.v. 2004, Combi
VILDA
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv dub 28, 2005 14:39,0
Bydliště: Uherske hradiste

Příspěvekod SuperAL » sob lis 19, 2005 21:34,0

Tento problém mě bohužel letos potkal taky a zatím jsem ho neřešil. Až do přečtení těchto příspěvků jsem znejistěl. Doteď jsem si myslel, že to bude jen a pouze špatná baterka. Je tam snad ještě originál, tak na to má právo. Mám na pageru k alarmu i měření napětí baterie a každé ráno před startem ho kontroluju. Minulou zimu i letos přes léto bylo vše O.K., ale teď po ochlazení se začala rychle vybíjet. Ráno je na ní kolem 12,1V a po zapnutí kontrolek sleze až někam k 11,7V. Určitě bude něco na tom, že nový olej nebude tak hustý a klade menší odpor při studeném motoru. Ale můj názor pořád je, že je to slabou baterkou.Prostě neudrží volnoběh než to začne naplno dobíjet. Rozmluvte mi to někdo, kdo má jistotu, že má baterii v pořádku. Dík!
CFC 177
Ford Focus 1.4 (75k) Comfort, r.v. 2000, Combi
SuperAL
**
**
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon dub 18, 2005 7:33,0
Bydliště: okr.Svitavy

Příspěvekod Standa » úte lis 22, 2005 13:00,0

Pánové zkoušel někdo z Vás vyčistit ventil volného chodu. Jestli motor startuje dobře se zmačklým plynovým pedálem, tak nejpravděpodobnější problém bude s obtokem vzduchu. Když Vám dobře nechodí volnoběžný ventil, tak při startu bez plynu trpí motor nedostatkem vzduchu a dusí se.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Příspěvekod SuperAL » stř lis 23, 2005 8:24,0

to Standa: Předpokládám ale, že kdyby to bylo nějakým ventilem volného chodu, tak by se to projevilo i při zahřátém motoru. Nebo ne? Ale mě stačí aby motor chvilku běžel a pak už celý den chytá absolutně bez problému. Aby se problém projevil, tak musí auto stát přes noc v chladném prostředí.
CFC 177
Ford Focus 1.4 (75k) Comfort, r.v. 2000, Combi
SuperAL
**
**
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon dub 18, 2005 7:33,0
Bydliště: okr.Svitavy

Příspěvekod Dali » stř lis 23, 2005 10:03,0

No u me to bylo uplne stejne. Pres den po prvnim startu v pohode. A to jsem prijel v osm do prace a v pet usedal. Ale jakmile bylo rano a teplota nekde kolem 0 tak vzdy na druhy pokus. Nastartovalo to, ale do vteriny zase zhaslo. Na druhy pokus uz v pohode. I dnes rano jsem to natocil na prvni tuknuti a to bylo minus osm a auto stalo celou noc venku. Tak ja nevim. Opravdu jsem tam od minuleho roku nic krome toho oleje nemenil. Tim pada i teorie o spatne baterii, protoze ta je porad stejna a pochybuji ze za ten rok by se nejak zlepsila.
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod VILDA » stř lis 23, 2005 19:07,0

Tak odpovídam jak sem slíbil, v uterý sem byl objednaný do servisu ohledně toho špatneho startovani zlobilo to už 14dni vkuse a co senestalo od neděle vše funguje OK startuje to na 1tuknuti a bez toho abych musel šlapat na plyn, ale přesto sem do servisu zajel, aby na to koukli šupli to na diagnostiku a nenašli tam nic zřejmě protože vše fungujeOK, ale servisak mě řekl že to dělá nějaké teplotní čidlo ve válcu nebo tak nějak to nazval mezi tím zjistil že mě začíná pískat ložisko klimatizace (byl sem u toho a nic sem neslyšel , on je přeci odbornik), takže sme se domluvily že ty díly objedná apak se domluvíme na vyměně jak přijdou auto mám dovezeno z venku vedenou servisku takže vše řešíme formou záruky zatim 1problem jinak moc velká spokojenost.
CFC 204
Ford Focus 1.6 (100k) , r.v. 2004, Combi
VILDA
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv dub 28, 2005 14:39,0
Bydliště: Uherske hradiste

Příspěvekod Standa » čtv lis 24, 2005 14:26,0

[quote="SuperAL"]to Standa: Předpokládám ale, že kdyby to bylo nějakým ventilem volného chodu, tak by se to projevilo i při zahřátém motoru. Nebo ne? quote]

Závada se může projevit jen po delším stání a v chladu. Po zahřátí se ventil rozchodí, ale studená kuželka ventilu může zůstat "přilepená" v karbonu. Ovladácí síla elektromagnetu není neomezená. Klidně to ale může být i něčím jiným, je to jen jedna z možností. To, že problém vyřešila výměna oleje, bych u motoru s pevnými zdvihátky považoval za náhodu. Nebo musel být ten původní olej s viskozitou 15W, nebo nevím jak dlouho ježděný, aby to mohl způsobovat.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Kolisani otacek

Příspěvekod Milan 0007 » pát lis 25, 2005 10:50,0

ted jak se ochladilo tak to nechce pri studenem startu nastartovat
vetsinou to chytne az na na podruhe nekdy na potreti
A kdyz uz motor naskoci,tak otacky kolisaji tak 800 +-50ot
a po asi 10-15sekundach jsou opet otacky OK
po mirnem zhrati jiz motor chyta bezproblemu.
Ford Focus Combi 1,8 TDCi 85 KW Ghia 2002
Milan 0007
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát srp 26, 2005 12:14,0
Bydliště: od Brna

Příspěvekod Pipin » pát lis 25, 2005 17:06,0

Standa
S tvým názorem že problém může být ve ventilu volnoběhu musím souhlasit. Závada se mi oběvuje nepravidelně a vše napovídá tomu ,že se jedná o nějaký váznoucí ventilek. I to cvaknutí před začátkem startování které se v případě ,že se závada projevuje neozve ukazuje na elektromagneticky ovládaný ventil. Pak mi do všeho zapadá i fakt že diagnostika neoběví závadu. Teď jen kde ten ventil je :?: Má někdo nějakou zkušenost s jeho čištěním :?: :?:
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

Kolísání otáček u Focusu

Příspěvekod Růžička » pon lis 28, 2005 7:15,0

To Milan 0007: Ve tvém případu bych první podezříval žhavicí svíčky.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

problem kolisani byl jinde

Příspěvekod Milan 0007 » pon lis 28, 2005 12:41,0

uvedomil jsem si,ze me to predtim vubec nedelalo to kolisani otacek az
kdyz jsem u nas natankoval Aral Diesel,tak to nechtelo startovat napoprve,ted jsem tankoval u OMV a bezproblemu.Zhavici svicky jsou ok.
Ford Focus Combi 1,8 TDCi 85 KW Ghia 2002
Milan 0007
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát srp 26, 2005 12:14,0
Bydliště: od Brna

Pomohlo: otáčky

Příspěvekod Lisický » pon pro 05, 2005 23:44,0

Zdravím,
taky mi pomohlo vyčištění volnoběžného ventilu. Taky jsem ho vymontoval, celý vyčistil a opravdu je po problému s pomalým padáním ručičky otáčkoměru. Uvidím, jak dlouho to takto vydrží. Prostříkal jsem ho teflonovým mazacím sprejem. Jen to šlo strašně špatně vymontovat, by tam malý prostor pro ruce. Jinak celkem asi 1 hodina práce. A otáčky na volnoběh nyní na 850. Před opravou to bylo běžně na 1100 a ručka padala strašně pomalu dolů.

Ford Focus Kombi r.v. 2000 1.8 Zetec - benzín.
Lisický
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon pro 05, 2005 23:36,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník