Kolísání otáček u focusu

Příspěvekod Frost » čtv črc 14, 2005 10:17,0

Měl jsem podobný problém, otáčky motoru mi i po zahřátí zůstávali na 1200rpm. Po vyčištění ventilu mi po zahřátí klesnou nad hranici té první čárky na otáčkoměru, podle digi ukazatele mám otáčky 920rpm.... zdá se mi to stále moc. Na kolika by se to mělo zastavit? Kde přesně máte umístěnou ručičku na otáčkoměru? Díky
Ford Focus r.v. 2000, 1.6 16V Ghia
Frost
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv čer 30, 2005 7:56,0

Příspěvekod Wally » čtv črc 14, 2005 14:51,0

Přesně 750 otáček - ta třetí čárka.
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod BALU » pát črc 15, 2005 7:06,0

To Wally:
Zdravim
Chci se zeptat jestli se ti ta rucicka presne kreje s tou carkou,nebo je treba o fous nad nebo pod? Ja ji mam vetsinou tak 0,5-1 milimetr pod touto carku a zda se mi ze se motor dostava uz do otacek,kde zacina trochu vibrovat.Chtel bych si nekde ty otacky overit na digi otackomeru,ale jeste jsem se na to nedostal.
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod SuperAL » pát črc 15, 2005 7:59,0

Není nic jednoduššího, než si spustit test na LCD na palubovce pomocí nulovacího tlačítka. Postup máš na TechWebu v článku "Co v návodu nenajdete" :idea:
CFC 177
Ford Focus 1.4 (75k) Comfort, r.v. 2000, Combi
SuperAL
**
**
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon dub 18, 2005 7:33,0
Bydliště: okr.Svitavy

Příspěvekod BALU » pát črc 15, 2005 8:27,0

To SuperAL:
Dik uplne jsem na to zapomel,uz jsem si to vytisknul a o weekendu se na to vrhnu :o)
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Frost » pát črc 15, 2005 9:37,0

Já jsem to zjišťoval právě podle toho servis. menu, je to dobrá věcička.
jinak to asi vypadá na ten špatnej volnoběžnej ventil...nedokáže se uzavřít natolik aby to dalo jen tech 750rpm. Ještě ho jednou vyčistim a pak pude z domu ven. Má tahle blbůstka vliv na spotřebu?

Edit: Tak jsem ho vyčistil znovu způsobem že jsem ho napojil na 12V trafo, on se otevřel, já ho vyfoukal, promáznul olejem a teď šlape tak jak má... když ho v autě odpojim tak otáčky klesnou přesně tak že se ručička kreje s čárkou 750rpm.
Ford Focus r.v. 2000, 1.6 16V Ghia
Frost
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv čer 30, 2005 7:56,0

Příspěvekod BALU » pon črc 18, 2005 7:42,0

Tak jsem to taky prubnul.Vetsinu casu to ukazuje kolem 750 ot.min.Jen mistama to klesne na 700,ale vzdy jen na chvilku.Jeste to budu pozorovat,uvidim..
CFC 180
Ford Focus kombi 1,6i 16V 2002..
BALU
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát dub 08, 2005 7:11,0
Bydliště: Plzeň

Re: otáčky

Příspěvekod Kendak » ned črc 24, 2005 2:36,0

viperk píše:Nevím, jestli tohle téma už není mrtvé,
zeptal bych se, nějak se mi mění otáčky.Pokud auto stojí na místě, tak jsou volnoběžné otáčky asi 800, což je v pohodě. Ale jakmile se rozjedu a vyšlápnu spojku(nebo jedu na neutrál) otáčky se ustálí na zhruba 1500,což je docela dost. Pokud ale někde zastavím, otáčky po asi 2 sekundách spadnou opět na 800. Tohle je při zahřátým motoru, po studeným startu je to klasika, sytič a otáčky se po chvíli ustálí na 800. Jediné řešení bych viděl na výfuku, je už totíž v některých místech dost zrezlý, je možné že by to bylo nějakou menší nebo větší dírou? Co vy na to?


Podařilo se toto vyřešit ?
Koupil jsem si teď zanovniho focusika a neznaly veci jsem si myslel, ze je to normalni (drive jsem jezdil jen s naftou a ted mam prvniho benzinaka), ted po precteni fora zjistuju, ze mam uplne stejnou zavadu jako ty. Rad bych si to dal dokupy, a uzival si super auticka na 100%.
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

Příspěvekod Zdennal » pon črc 25, 2005 10:18,0

Pročti si lépe témata související s volnoběhem a pak zjistíš, že už se to celkem probralo (dost i na CMC). Já jsem na to šel následovně:
1. Ventil volnoběhu (zkus nejdřív vyčistit)
2. Potenciometr škrtící klapky (zkus prohlédnout v jakém stavu je dráha)
Dál jsem nic dělat nemusel, protože se to vyřešilo. Občas otáčky zůstanou malinko zvýšené, ale to už mi vůbec nevadí a navíc se tak prý Fordí benzíny chovají. Dál to klidně může být:
3. Čidlo klepání motoru
4. Váha vzduchu (MAF)
5. Čidlo teploty (vzduch, voda)
... atd.
Poslední dvě jmenované se projeví (někdy výrazně) na spotřebě paliva.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Kendak » pon črc 25, 2005 10:57,0

Vypozoroval jsem toho vice, a dela to zasadne kdyz je motor ohraty. Kdyz se kola toci (jedu jakoukoliv rychlosti) a bud vyslapnu spojku nebo vyradim a spojku pustim, tak se otacky drzi na 1500 , dojedu a zabrzdim a cca 1-2 sec to trva (jeste 1500 ot.) a pak to spadne na klasickych 750 - 800 (milimetr pod treti carku na otackomeru)
Mam 1.8 a docetl jsem se ze se u tohoto motoru spatne hleda ten ventil, je pristupnej jen uplne zespodu auta -> nutno na hever, ci staci vlezt pod auto na parkovisti ? Vcera sem se ho snazil najit a nebyl sem uspesny. Nemel by nekdo fotku motoru zespodu ?
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

Pomoc

Příspěvekod Marcus » pon črc 25, 2005 23:58,0

Zdravim Vas vsechny.Potreboval bych nejakou pomoc. Koupil jsem si Focuse combi 1,8 16V zetec, r.v.1999. Zacali me zlobit otacky. Pokazde kdyz nastartuju studeny motor, okamzite vyskoci otacky na 2000 a za chvili klesnou na 1200. Nevim jestli je to normalni. Da se s tim ale zit. Horsi vec je ta, ze kdyz jedu vic nez 120km/h, zustanou mi otacky na 3500 a zvysuji az k 4000. Samozrejme pokud jsem tam nechal rychlost, tak auto zacalo zrychlovat. Pokud jsem dal nohu z plynu a potom zase na plyn,auto s sebou poradne cuklo. Mel jsem to 5 krat v autoriz.servisu v Pardubicich a ani jednou mi nepomohli. Dal jsem to pote do normalniho servisu a tam zjistili chybu v protiskluzu zadniho kola. Pry cidlo. Vycistili to a chvili to bylo v poradku. Ted to dela znovu a dokonce kdyz pribrzdim v jakekoliv rychlosti, tak otacky vyleti. Doporucuji me to cidlo vymenit. Stoji ale okolo 5tis. a pry je jen od Fordu. Myslite nekdo,ze tyto problemy mohou souviset s takovou banalitou, jako je cidlo protiskluzu? Diky za radu.Marcus :(
Marcus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř črc 20, 2005 14:31,0
Bydliště: Chrast u Chrudime

Příspěvekod Kuba2k » úte črc 26, 2005 22:43,0

To zjistis uplne jednoduse - vytahnes pojistku od ABS, vyradi si tim i TCS a zjistis, jestli to ma nejakou souvislost.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Re: Pomoc

Příspěvekod Darion » úte črc 26, 2005 23:40,0

Marcus píše:Zdravim Vas vsechny.Potreboval bych nejakou pomoc. Koupil jsem si Focuse combi 1,8 16V zetec, r.v.1999. Zacali me zlobit otacky. Pokazde kdyz nastartuju studeny motor, okamzite vyskoci otacky na 2000 a za chvili klesnou na 1200. Nevim jestli je to normalni. Da se s tim ale zit.

Muj laicky nazor je ze to ma na svedomi sytic, teda pokud se jedna o studenej motor
CMC 546
Mondeo 2.5 V6 MKI GHIA 1996 Notchback
Uživatelský avatar
Darion
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: pon čer 27, 2005 11:07,0
Bydliště: Liberec

Re: Pomoc

Příspěvekod Marcus » stř črc 27, 2005 22:43,0

Panove mockrat dekuju za rady. Jsem ale uplny zacatecnik ve Fordu. Muzete mi rici kde mam hledat pojistku od ABS a co mam delat s tim syticem? Ted to tak nejak funguje, ale pokazde kdyz jedu ke krizovatce a brzdim, tak se modlim, aby ty otacky nevyletely. Stejne me je ale zahadou,ze by cidlo protiskluzu melo co docineni s otackama v rychlostech nad 140km/h. Jeste posledni prosba. Nemuze to byt tim volnobeznym ventilem, a nebo nejakyma cidlama, jako je MAF a podobne.Mockrat diky
Marcus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř črc 20, 2005 14:31,0
Bydliště: Chrast u Chrudime

Příspěvekod kulisek111 » čtv črc 28, 2005 7:44,0

Marcus: tak pojistka pro ABS se ukrývá v centrální rozvodový skřince ( pod přístrojovou deskou) a je to pojistka č.46 hodnoty 7,5A barvy hnědé
CFC 241
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Comfort, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Ford Fiesta 1,4 TDCi Ghia r.v. 2002
Uživatelský avatar
kulisek111
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte črc 12, 2005 10:15,0
Bydliště: Pelhřimov

Kolísání otáček při akceleraci

Příspěvekod Dalibor » úte zář 13, 2005 7:42,0

Zdravím nadšence,

chci se zeptat - mám motor 1,6 Zetec 16, 74 kW, r.v. 2002 - když sešlápnu pedál plynu na dvojku i trojku na podlahu, auto nezrychluje plynule. Nejen pocitově ale i pohledem na otáčkoměr otáčky se zvyšují jakoby přískoky s patrnými mezerami slabšího tahu. V čem může být problém?
- v měření lambda sondy, že nedovolí kvůli emisím více paliva do válce?
- ve špatných svíčkách, které chudou směs nedokážou dokonale vždy zapálit?
- v cívce?
Na rozdíl od podobného motoru v escortu - 1,6 16V 66kW, kde byl znát silný nárůst výkonu nad 4000 otáček akceleruje novější verze motoru i nad 4000 otáček poněkud unyle a se zatížením auto rychleji ztrácí dynamiku. :(
Focus Combi, 1,6 16V, 74 kW, 2002
Dalibor
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 13, 2005 7:27,0

Příspěvekod Frost » pát zář 16, 2005 21:53,0

2Dalibor: Nejspíš máš podobný problém jako já, tento týden jsem ráno jel do práce, autíčko krásně táhlo tak jak bych od něj čekal, ale najednou v půli cesty táhnout přestalo a jeho výkon o dost klesnul a zvuk motoru začal být hodně podobný jako "traktoru" nebo spíš americkému vozu s objemem 5 a více litrů jako by poprdával. Přisuzoval jsem to špatným svíčkám a tak jsem je zakoupil, vyměnil a stále stejný problém. Auto sice jede, ale výkon je opravdu špatný proti minulému a spotřeba mi vylítla podle PP na nějakých 11 litrů což je dost, ale je to způsobeno tím že na to musím ted více dupat abych vyvynul nějakou rychlost. Nejlépe to táhne na trojku při cca 60km rychlosti a když na to moc nešlapu..... nejhorší jsou střední otáčky od nějakých 2 do 4,5 tisíc. Nepozoruješ tedy také jiný zvuk motoru...jako by se dusil. Podle mého mínění se mému motoru nedostává dostatek vzduchu nebo ho má moc, to už nevím. V týdnu nejspíš zajedu na diagnostiku aby se zjistilo co s tím je a co bych měl případně vyměnit.
Ford Focus r.v. 2000, 1.6 16V Ghia
Frost
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv čer 30, 2005 7:56,0

Problem vyresen

Příspěvekod Kendak » stř zář 21, 2005 9:33,0

V posledni dobe se pri teplem motoru temer problem nevyskytoval (drzeni otacek na 1500 pri vyrazeni nebo jizdou s vyslapnutou spojkou) asi proto ze uz neni 30st nad nulou, ale zacal se projevovat ve vetsi mire podobny efekt, kdyz byl studeny motor. Po nastartovani vylitly otacky na cca 3000 pak spadly na 1000, a pri rozjezdu a vyrazeni (popojel sem cca 50-100m a nechal auto jet tak aby se stale tocily kola) neklesly otacky pod 1500 a dokonce zacaly samovolne stoupat az ke 3000.
Na vine bylo opet drive zminovane cidlo skrtici klapky.
Cena 1650,- za cidlo a 500,- za rekalibraci na ford pocitaci.
Ford Focus 1.8i 16V Trend 5dv-Hatchback rv. 2000
Kendak
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned črc 24, 2005 2:30,0

Re: prosím o radu

Příspěvekod jerrypl » pon zář 26, 2005 17:25,0

Mám čerstvě fočuse a kdykoliv řadím nahoru, vyletí mi otačky vzhůru, jako když neumím řadit. při řazení dolů, to spíše neregistruji, nebo to není tak hrozné... K tomu spotřeba kolem 10ti a více a to ho zase tak moc nehoním. :wink: Je to normální? Doteď jsem jezdil jen Japonce, tak nevím. Dík
CFC 296
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Ambiente, r.v. 1999, Combi
jerrypl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned zář 25, 2005 17:28,0

Kolisani otacek

Příspěvekod Marcus » pon říj 24, 2005 17:59,0

Prosim pomoc, uz nevim jak dal.Mam Focus 1,8 16V, combi 1999.Neustale mam problem s otackama.Pri kazdem studenem startu, mi otacky vyleti na 2000 a po chvili spadnou na 1500.Myslim ze to neni dobre.Kdyz je motor zahraty,tak nastartuju ajsou na 1500 a spadnou na 800.To si myslim ze je v poradku.Pri tech studenych startech,kdyz se rozjedu a vytocim treba 3.rychlostni stupen na 3000ot. tak najednou mi ty otacky drzi.To znamena,pokud dam neutral otacky vyleti na 3000-4000 a pokud pridam plyn,tak jeste vyse.Pokud tam necham rychlost,tak mi auto drzi otacky a dokonce bez meho pricineni.Uz opravdu nevim co s tim.V Ford servisu mi cistili skrtici klapku (tedy alespon to tvrdili,moc jim neverim),potom menili jakesi cidlo s nazvem ROZPOJOVAC, ale dela to to same.Mam pocit jako kdyby v zime to bylo horsi nez v lete.Nemuze to byt treba cidlem MAF? Jeden automechanik mi to dal na diagnostiku a zjistil nejaky problem v zadnim kole s cidlem.Myslim,ze tim by to ale snad nebylo.Popripade nemate nekoho kdo se vyzna ve Fordech okolo Chrudimi? Mockrat vsem dekuju za vyjadreni a pomoc
Ford Focus Combi 1999, 1.8 benzin 16V
Marcus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř črc 20, 2005 14:31,0
Bydliště: Chrast u Chrudime

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron