Kolísání otáček u focusu

Příspěvekod Zdennal » úte úno 01, 2005 11:03,0

To Dux: Jdi po sacím potrubí směrem od motoru až najdeš něco hodně podobné tomu co je na obrázku. Ventil je upevněn dvěma šroubky (klíč 8) a je k němu připojen konektor na ovládání solenoidu. U 1.8 je ventil seshora dost mizerně přístupný. Zakrývá jej právě škrtící klapka. Nicméně vidět je a dá se seshora odpojit alespoň konektor.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Zdennal » úte úno 15, 2005 22:52,0

A mám opět problém s volnoběhem. Dlouho mi ten bezproblémový stav nevydržel. Tentokrát je to ovšem horší než předtím, kdy mi auto drželo otáčky kolem 1500. Teď mi pro změnu zdechne. Nedělá to pořád jen někdy, několikrát po sobě to schcípne a pak se zase chová naprosto normálně. Myslím, že mi zase začal zlobit ten šmejd (volnoběžný ventil). Podezření mám na konektor nebo možná někdy zůstává viset. To zjistím teď o víkendu. Tentokrát jej rozeberu úplně a konektor vyčistím Kontoxem. Dávám mu poslední šanci a pak jde do pryč. Doufám, že se dělá v náhradě.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod freedom » stř úno 16, 2005 17:13,0

Zrovna včera jsem ho vyndaval a moc rozebírat to nejde. Ventil je celý v kovovém těle a ze strany konektoru je zalisovaný. Jediné co jsem mohl udělat, bylo že jsem ty komůrky vyčistil štětečkem a WD40. Mě to dělá to, že při normální teplotě motoru mám nízké volnoběžné otáčky asi 500. Taky se mi stalo, že jsem nemohl nastartovat. Pod plynem jsem to natočil, ale jak pustím pedál, hned to chcíplo. Ten ventil, se asi zadřel protože když jsem otevřel škrtící klapku plynovým pedálem tak motor normálně točil. To samé to dělalo i při odpojeném konektoru volnoběžného ventilu. Po tom vyčištění jsem ještě nejezdil tak nevím jestli to pomohlo.
CFC 124
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2001, Combi
Obrázek
Uživatelský avatar
freedom
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: sob úno 12, 2005 17:50,0

Příspěvekod Zdennal » stř úno 16, 2005 19:12,0

WDčko není moc vhodné, protože se vysušuje. Lepší je použít nějaký silikonový olej. Rozdělat by měl jít trochu drastickým způsobem. Nevím, nezkoušel jsem. Teď už mě ale vážně naštval, takže asi použiju trochu násilí. Maximálně jej zničím, stejně pokud nebude fungovat, půjde z domu.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod kuba_74 » stř úno 16, 2005 20:41,0

Pánové, fakt Vám nechci kazit radost, ale jak už jsem zde psal dříve, tak když ten ventil zlobí, pomáhá jen jediné-koupit nový!!! Není to jen moje zkušenost, ale i kamárada z Ford servisu. Prostě lze rozchodit jen na chvilku a pak se závada opakuje. Neberte to jako nějaké "rejpání", jen už jsem se tímhle setkal. Sice u Escorta, ale mělo by to být to samé.
CFC 015
Ford Maverick 2,4 (115k) GLS r.v.1997
Ford Fiesta 1,3 (70k) r.v.2003
kuba_74
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř kvě 19, 2004 16:18,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod freedom » stř úno 16, 2005 21:44,0

Já nevím jestli je na 1,8 stejný jako na 1,6, ale ten můj pokud bych "rozebral" tak už nikdy pohromadě držet nebude. Je ale fakt, když už koupit nový tak proč ten starý trochu neprozkoumat. Kolik vůbec nový koštuje? Nekde tady jsem četl asi 3000,-
CFC 124
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2001, Combi
Obrázek
Uživatelský avatar
freedom
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: sob úno 12, 2005 17:50,0

Příspěvekod Snoopy » pon bře 14, 2005 0:22,0

Snad to tu jeste nekdo precte... Mam 1.6 Zetec (Escort 98) a problem trochu odlisny. Studene starty bez problemu, ale pri startovani v provozni teplote kolisaji otacky a to hodne 600-1300. Jenom polechtam plyn a motor se uklidi na tech pribl. 850. Bezne v provozu zadny problem, jen ty starty. Mozna to pomuze(jsem laik): baterie pul roku nova, olej menim 15t=1rok polosynt, svicky 2roky, vzduchovy filtr? Mozna se jedna o stejny problem jako je popsano vyse, prosim poradte. Diky.
Snoopy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 14, 2005 0:01,0

Příspěvekod kuba_74 » pon bře 14, 2005 0:36,0

Snoopy: No, já měl před Focusem taky Escorta 98 1,6 zetec 16V a ten volnoběžnej ventil mě zlobil naopak jen při studenym motoru. Drželo to hodně vysoké otáčky a stačilo motor vypnoun a znova nastartovat a už to bylo v pohodě. Teda až do doby než odešel definitivně-pak už nic nepomáhalo. Ale ty to máš obráceně, tak nevim. Ještě mě napadla lambda sonda. To jsem měl taky, že při jízdě jsem musel držet otáčky tak nějak "uprostřed" - když jsem to "šolichal" nebo naopak točil, tak to nejelo. Ale píšeš, že při provozu nic, tak to taky asi nebude ono. Asi bych ti poradil (neb jsem taky antitalent), abys zajel do servisu na diagnostiku. Sice to na první pohled vypadá na větší výdaje (diagnostika), ale možná to bude rychlejší a levnější než metoda "pokusu a omylu). Jestli jseš z Prahy nebo okolí, mohl bych tě poslat za kámošem do servisu kde maj i diagnostiku. Kdyžtak napiš na ICQ nebo soukromou zprávu...........
CFC 015
Ford Maverick 2,4 (115k) GLS r.v.1997
Ford Fiesta 1,3 (70k) r.v.2003
kuba_74
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř kvě 19, 2004 16:18,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod deflepp » pon bře 14, 2005 17:54,0

Snoopy: Nezlobí takhle MAF, hlasí malo vzduchu.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod Snoopy » pon bře 21, 2005 13:15,0

kuba_74: Diky za nabidku, ale bydlim na Zlinsku - do Prahy tedy daleko...
deflepp: Promin, ale jsem laik. Muzes mi vysvetlit co to je MAF?

V dubnu budu mit cestu k Fordum na vymenu oleje a na tohle kolisani se jich zrovna zeptam.
Snoopy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 14, 2005 0:01,0

Příspěvekod deflepp » pon bře 21, 2005 17:58,0

Koukni do sekce Mondeo - motor nebo na Techweb CMC.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod Zdennal » pát dub 08, 2005 10:40,0

Měl jsem následující problém:
Při jízdě na neutrál se otáčky držely na 1500, při vyřazení padaly na tuto úroveň relativně pomalu. Po zastavení, asi po 2s spadly na správnou úroveň. Při jízdě s A/C byl problém větší. Auto si samo přidávalo, někdy se otáčky dostaly až ke 4000. Po pročtených diskuzích jsem odhadl závadu ve ventilu volnoběhu. Tak jsem jej vyndal a zkusil vyčistit.
Po vyčištění:
Asi měsíc bylo vše v pořádku, teda až na tu jízdu s A/C. Tu jsem nemohl vyzkoušet kvůli mrazům. Otáčky po vyřazení vždy svižně spadly na asi 750. Pak ale přišla zrada. Auto začalo někdy chcípat. Tak šel ventil znovu ven, tentokrát jsem jej důkladně vyčistil a promazal. Bohužel nejde asi úplně rozebrat. Aspoň to tak vypadá. Po dalším čištění se začaly otáčky padat opět pomalej, nicméně auto zase někdy chíplo. Při zapnuté A/C, problém stejný jak na začátku.
Vzhledem k tomu, že při každém zásahu do ventilu se volnoběh choval malinko jinak, ale podle stejného scénaře, jsem se rozhodl jej koupit nový bez diagnostiky. Možná jsem udělal blbost, nicméně uvidíme. Cena nového originálního dílu je 2152,5 Kč s DPH (Ford Carent, Brno; Autospol, Zlín). Myslím si, že cena bude všude stejná. Dneska ho du vyměnit, tak uvidím. Čištění teda nepomohlo, jak už tady někdo psal. Kdyby šel rozebrat do šroubku, tak by to možná bylo jinak.
To co jsem popsal se výrazně projevovalo jen při nastartování zahřátého motoru. Při nastartování studeného motoru se auto chovalo celkem v pohodě dokud jsem nevypnul zapalování a znovu nenastartoval po krátké několika minutové pauze. Se zapnutou A/C byl ale problém s volnoběhem pořád.

Takže výměna ventilu volnoběhu nepomohla úplně. Malinko se zlepšil průběh otáček při zapnuté A/C, ale auto chcípá vesele dál. Podezření padá na MAF. Nicméně cena 3800,- je moc na zbytečné riskování. Jdu na diagnostiku. Snad se to zjistí.
Naposledy upravil Zdennal dne úte dub 12, 2005 22:05,0, celkově upraveno 2
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Honza » stř kvě 25, 2005 12:50,0

Zdravím všechny,
toto je můj první příspěvek na tento skvělý web. V lednu t.r. jsem nahradil Escorta za Focuse kombi, 1.8/1999, 90 tis., a po ujetí cca 7 tis. km začaly zlobit volnoběžné otáčky motoru. Projevovalo se to tím, že při vytočení motoru nad 3 tis. ot. a následném vyřazení otáčky jen velmi pomalu klesaly, někdy klesli jen někam ke 2 tis. a dál klesaly až při opětovném sešlápnutí spojky resp. jejím přidržení. Někdy neklesaly vůbec a naopak rafička otáčkoměru se prudce vydala směrem k 5 tis. Při jízdě po sundání nohy s plynu auto jelo dálo jako by pod plynem, trošičku takový tempomat :). K "brždění" motorem došlo jen výjimečně. Občas motor při velmi pomalé jízdě např. při parkování, chcípnul.

Po zkušenostech s Eskortem (prudké výkyvy otáček od 300 do x tisíc, někdy i zaseknutí otáček) a po přečtení příspěvků ostatních na téma otáčky motoru, jsem byl přesvědčen, že příčina bude ve volnoběžném ventilu.
Zajel jsem proto k F. Charouz, Praha 10 a výsledek byl následující:
kompletní test 1200 Kč
výměna ventilu regulace volnoběžných otáček 1809 Kč
výměna potenciometru 1420 Kč
práce 786 Kč

Uvedené ceny jsou bez 19 % DPH. Jsem naprostý technický antitalent, a tak nedokážu posoudit jestli byla výměna výše uvedeného nezbytná a zda cena je přiměřená, ale auto jezdí naprosto bezvadně.
[/quote]
Honza
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon úno 07, 2005 13:56,0
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdennal » stř kvě 25, 2005 19:56,0

Výměna byla relevantní (mohl za to ventil nebo snímač polohy škrtící klapky nebo oboje), jen ta cena za test a práci byla celkem "přebytečná". Já jsem zkusil ventil volnoběhu bez většího úspěchu a po diagnostice za 300,- vyměním ještě snímač polohy škrtící klapky, který je zcela určitě v háji (takže celkem asi 4250,-). Měl jsem jej i rozdělaný a odporová dráha to má za sebou. Prozatím jsem zkusil alespoň posunout jezdce trochu do míst, kde to není tak moc prodrané, a je to znát. Auto mi u z nechcípá a volnoběh je docela v pohodě. V nejbližší době jej vyměním a snad to bude v pohodě, což vzhledem k tomu, že to pomohlo stejně se chovajícímu tvému autu, vypadá nadějně.

Pozn to Honza: Nastav si podpis dle pravidel fóra, jinak tě admin zdrbe. :wink:
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Otáčky

Příspěvekod Dvořák Miroslav » úte kvě 31, 2005 11:23,0

Tak mám stejné problémy jako jste popisovali. Je tedy asi nejlepší dojet na diagnostiku a pak vyměnit tedy klapku nebo ventil nebo oboje.

Mám Focuse jen krátce od 15.5. a jinak velká spokojenost.

Ještě se zeptám takhle....pochopil jsme, že ventil se dá vyměnit v pohodě doma, ale co ta klapka? Ta taky nebo se to musí dát do servisu? prodávají ji vůbecjako náhradní díl?

Díky moc za odpovědi.

Mirek
Dvořák Miroslav
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte dub 26, 2005 9:23,0
Bydliště: Praha 8 Troja

Re: Otáčky

Příspěvekod Zdennal » úte kvě 31, 2005 13:02,0

Nemění se klapka, ale jen snímač polohy (potenciometr). Klapka by určitě nestála 1700,- s DPH. Ten je upevněn z boku na klapce pomocí dvou torxů a vedou k němu tři dráty (mluvím o klapce ovládané lankem). Snímač se dá rozebrat (plíšek se vyloupne, jezdec je na volno, takže ten pak sám vypadne a fólii s odporovou dráhu je možné taky vytáhnout a zkontrolovat). Je to operace na pár minut a ušetří se za diagnostiku (aspoň v 1. kroku) a přitom se nic nepokazí. Já mám v dráze tři rýhy až na fólii, takže teď čekám na nový snímač v originále, náhrada se nedělá. Jinak, odpor dráhy se mění v rozsahu asi 1k až 5k. Přesnou hodnotu napíšu, jakmile budu mít nový kus.

:!: A co takhle podpis, ať je jasné o jaký typ auta jde.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Dvořák Miroslav » úte kvě 31, 2005 13:50,0

Tak to tedy děkuji z bleskovou odpověď !!!!!!! Musím uznat, že mě to překvapilo.

takže asi zajdu k nejbližšímu Fordovi a objednám to.

Co se týče podpisu, tak by tam už měl být....omlouvám se....jsem tu celkem nový, tak mě tolerujte.

Jinak s autem jsem spokojený velmi. Nemá chybu...tedy až na tohle :o)

Ještě jednou díky za pomoc.

Mirek
1.8 16v kombi, 1999, ESP, ASR, ABS
Dvořák Miroslav
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte dub 26, 2005 9:23,0
Bydliště: Praha 8 Troja

Re: Otáčky

Příspěvekod Dvořák Miroslav » pon čer 06, 2005 10:59,0

A teď mi zmizela i otázka....Jak dopadl Zdennal s výměnou potenciometru u téklapky? Zabralo to?

Díky za odpověď.

MD
1.8 16v kombi, 1999, ESP, ASR, ABS
Dvořák Miroslav
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte dub 26, 2005 9:23,0
Bydliště: Praha 8 Troja

Re: Otáčky

Příspěvekod Zdennal » pon čer 06, 2005 18:05,0

Jo pomohlo, nepříjemné chcípání je pryč a volnoběh je v pohodě. Ohmický rozsah toho potenciometru je 2,4k az 6k lineárně (měřeno při pohledu z vnitřní strany mezi 1. a 2. pinem zleva). Zjišťoval jsem to na novém kusu.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Dvořák Miroslav » úte čer 07, 2005 8:55,0

Zdennale,
moc díky za odpověď.....asi objednám a vyměním. Dělá mi to to samé. Při studeném startu po vyřazení drží otáčky tak kome 2000 dokud nezastavím, při přeřazování si ještě otáčky trochu zvedne a pak pomulu padají dolů a když chci brzdit motorem, tak je to jako tempomat...drží otáčky a i rychlost .o) Snad mi to taky pomůže.
Díky moc za rady.

Mirek.

P.S. Jinak auto super jezdí a jsem velmi spokojen.
1.8 16v kombi, 1999, ESP, ASR, ABS
Dvořák Miroslav
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: úte dub 26, 2005 9:23,0
Bydliště: Praha 8 Troja

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník