Kolísání otáček u focusu

Kolísání otáček u focusu

Příspěvekod Fictionp » stř kvě 26, 2004 15:19,0

Mam focus 1,4. Kdyz startuju s motorem ohratym na provozni teplotu je vse ok. Stejne tak pri studenem spusti se "sytic" a je vse ok. Ovsem po jizde, kdyzm ma motor provozni teplotu a necham ho nekde stat urcitou dobu pak po nastartovani mi zacnou kolisat otacky. Motor tedy není uplne studeny ani nema provozni teplotu. Teplomer v aute okazuje skoro studenej motor. Po nastartovani vyleti otacky cca na 1200 pak klesnou cca na 1000 a po chvili se ozve spinani a zacnou pulsovat otacky o +-100 otacek kolem 1000. Lita rucicka otackomeru z morotu je slyset hluk v zavislosti na tom jak kolisaj otacky. Po demontazi vzduchoveho filtru je v sani v potrubi slyset to same jak motor stridave nasava vzduch. Ve fordu mi tvrdi ze je to normalni ostatni my rikaji ze to normalni neni. Prehrani a rekalibrace compu nepomohla, vymena filtru i bez filtru stale stejne, Volnobezny ventil to taky neni. Pulsovani motoru se zacne projevovat v zavislosti na venkovni teplote - teda zalezi na tom za jak dlouho se motor ochladi na tu urcitou teplotu. V zime to trvalo 20 min pri teplote 14 st C se to projevi cca po 1h45 - 2h. pri teplote okolo 30 st se mi to projevuje klidne az po vice nez 3-4 hod.
prosim pommooooc..... dik
Fictionp
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř kvě 26, 2004 14:58,0

Příspěvekod glider » čtv kvě 27, 2004 15:29,0

Omlouvám se, že neporadím - ale jedno můžu řici naprosto jistě u mé 4,5 roku staré 1.6 16V (Zetec-S) se nic podobného neprojevuje. Motor se chová stejně jako Wallyho 1.6
Naposledy upravil glider dne čtv kvě 27, 2004 15:41,0, celkově upraveno 1
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » čtv kvě 27, 2004 15:35,0

V jakých intevalech to kolísá? Já bych si z toho hlavu moc nedělal, protože se mi taky zdá, že je to normální činnost (i když by to asi chtělo poslechnout a porovnat). Prostě ŘJ neustále vyhodnocuje stav mezi ohřátym a studenym motorem. Rozmezí 100 otáček se mi taky nezdá moc. Nebo to rozmězí je +- 100 = 200 otáček? Jestli to dělá do ohřátí motoru, tak to dělá tak max 1 minutu, ne?
Když vezmu můj motor (1.6), tak asi 3 minuty po studeném startu jsou otáčky na 1200 pak začnou tak 1 minutu "plynule" padat až na 800 a tam se zastaví. Mezitím taky trošku otáčky kolísají, ale skoro to není ani poznat. Ale nevím v jakém rozmezí - otáčkoměr jsem nesledoval.
Jestli s tím něco je, by měli nejlépe zjistit na průběhu diagnostiky. A projevuje se něco při jízdě nebo jízda s poloteplým motorem je OK?
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Fictionp » pát kvě 28, 2004 13:21,0

mirne zakolisani je samozrejne normalni to je na otackomeru videt jako zhoupnuti rucicky. Tohle dela dost velky hluk otacky litaj od 1100 do 900 nekdy min a je to zhruba 1 za sekundu. Je videt podle toho i pohyb motoru a nejvetsi rachot se ozyva z potrubi sani a pak z vyfuku. To pulzovani je samozrejme slyset i citit i uvnitr auta.
Fictionp
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř kvě 26, 2004 14:58,0

Příspěvekod Wally » pon kvě 31, 2004 10:30,0

Tak jestli je to od 1100 na 900 a zase zpatky, tak to opravdu normální asi nebude. Nejvíc by měl zjistit někdo, kdo tomu opravdu rozumí, na diagnostice (ale ne jen vyčtení registru chyb). Chce to nechat auto vychladnout, napojit na diagnostiku, nastartovat a čekat na ten okamžik a pak zjistit, jestli náhodou z nějaké čidla nejdou nesmysly. Kdyby to někde přisávalo falešný vzduch, tak by to mělo být poznat i při jízdě tím, že to po přidání plynu trochu cukne...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Fictionp » pon kvě 31, 2004 12:14,0

no tak predstavu bych mel asi stejnou, problem je jak to udelat strcit auto k nim na dilnu a pak to zkouset. Pri kazdy zkousce volej nekoho aby odbihal od prace a sel se podivat jestli se to stane. Pokud tam budu a ono to neudela a ja ho 5x zavolam tak me asi zabije. Mam takovej pocit ze i divne lita rucicka teploty na palubce - tak ze by to bylo cidlo na teplotu motoru. Jenze tam me prsvedcujou ze jedno je pro budik a druhy pro comp. A nez by se tim zabejvaly tak me radsi presvedcujou ze je to normalni. Nestava se ti nekdy ze by rucicka teplomeru vyletela nahoru a pak klesla ?
Fictionp
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř kvě 26, 2004 14:58,0

Příspěvekod Wally » pon kvě 31, 2004 12:35,0

Nejlepší je mít v dílně někoho známého. Ten se ti bude určitě věnovat víc, než lidi v aut. servise. Ty řeknou, že teď to zrovna nedělá a tím to pro ně končí. Teď z hlavy nevim, jestli tam jsou 2 čidla, každopádně ŘJ bere tuto informaci z čidla zašroubovaného do hlavy. To čidlo je asi uprostřed víka ventilů. Jestli si z něj bere informaci i ručička na přístr. desce se zjistí snadno vytažením kabelu z čidla. Kdyby byl problém v tomto čidle, mohl by se ten problém po vytažení kabelu zlepšit (možná je tam jenom špatný kontakt). Ale jedno vim určitě - ručička teploty chlad. kapaliny by měla při ohřívání plynule stoupat (po maličkých skocích). A nikdy se mi nestalo (aspoň jsem se nevšim), že by zase skočila zpátky...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Fictionp » úte čer 01, 2004 7:48,0

premyslim nad timhle cidlem jako o dalsim kroku, uz jsme na nej koukali dnes du jeste za jednim znamym a ukazu mu co to dela a pak uvidime. Kdyz je motor teplotne blizko toho stavu co se tohle deje tak se rucicka chova tak ze po nastartovani vyleti cca pod polovinu a pak zacne klesat a spadne treba az na konec modryho pasma. Taky se mi pak zda ze hodne rychle stpupa a na normalni provozni teplotu se dostane behem nekolika desitek sekund nevim jestli to neni tim ze ten motor nebyl studenej. Na muj vkus poskakuje nahoru dost zbesile...
Fictionp
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř kvě 26, 2004 14:58,0

otáčky

Příspěvekod viperk » ned čer 13, 2004 20:30,0

Nevím, jestli tohle téma už není mrtvé,
zeptal bych se, nějak se mi mění otáčky.Pokud auto stojí na místě, tak jsou volnoběžné otáčky asi 800, což je v pohodě. Ale jakmile se rozjedu a vyšlápnu spojku(nebo jedu na neutrál) otáčky se ustálí na zhruba 1500,což je docela dost. Pokud ale někde zastavím, otáčky po asi 2 sekundách spadnou opět na 800. Tohle je při zahřátým motoru, po studeným startu je to klasika, sytič a otáčky se po chvíli ustálí na 800. Jediné řešení bych viděl na výfuku, je už totíž v některých místech dost zrezlý, je možné že by to bylo nějakou menší nebo větší dírou? Co vy na to?
Focus, 2.0 16V Trend, 3dv., 1999
Uživatelský avatar
viperk
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob dub 03, 2004 19:32,0
Bydliště: Hodonín

příspěvek

Příspěvekod rostik » stř čer 16, 2004 20:39,0

Mě se to stávalo něco podobného ještě na Mondeu r.v. 1995, benzín 1,8. Měl jsem ho 3 roky, koupil jsem ho jako pětiletku a zpočátku naprosto v pohodě, jenže po 3 letech najednou při venkovních vysokých tepolotách ( v létě), se začalo auto např. při jítdě do kopce přehřívat a ručička chladicí směsi šla až k červenému. Kdyřž jsem jel v noci, kdy bylo znatelně chladn+ěji, nestalo se to i když jsem auto honil. Byl jsem několikrát ve značkovém servisu, nikdy na nic nepřišli, dokonce tvrdili, že to nemůže být ani čidlo teploty motoru, protože prý funguje normálně, vše řídí ŘJ, kterou znovu nabudili, ale vše se opakovalo. Nakonec muselo jít auto do světa.
rostik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 08, 2003 21:15,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Standa » pát črc 09, 2004 12:55,0

1) Ukazatel teploty kapaliny má zvlášť čidlo a to klesání ručičky je naprosto normální. Po zahřátí motoru na provozní teplotu se otevře termostat a todíž se dostane do okruhu studená kapalina z chladiče. Ta se ovšem za malou chvíli prohřeje a ručička opět vystoupí na provozní teplotu kde již setrvá. Pouze při jízdě v zácpě vystoupí výše a zapne se ventilátor na chladiči, mimo město se zasevrátí na provozní teplotu.
2) Řídící jednotka používá 3 teplotní čidla k vyhodnocení provozních teplot. Jedno je v hlavě motoru, jak už bylo řečeno a měří teplotu oleje. Další měří teplotu chladící kapaliny a 3. pak teplotu nasávaného vzduchu.(MAF měří průtok)
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Re: otáčky

Příspěvekod Zdennal » úte led 18, 2005 18:53,0

viperk píše:Nevím, jestli tohle téma už není mrtvé,
zeptal bych se, nějak se mi mění otáčky.Pokud auto stojí na místě, tak jsou volnoběžné otáčky asi 800, což je v pohodě. Ale jakmile se rozjedu a vyšlápnu spojku(nebo jedu na neutrál) otáčky se ustálí na zhruba 1500,což je docela dost. Pokud ale někde zastavím, otáčky po asi 2 sekundách spadnou opět na 800. Tohle je při zahřátým motoru, po studeným startu je to klasika, sytič a otáčky se po chvíli ustálí na 800. Jediné řešení bych viděl na výfuku, je už totíž v některých místech dost zrezlý, je možné že by to bylo nějakou menší nebo větší dírou? Co vy na to?


Měl jsem úplně stejný problém. V mém případě pomohlo vyčištění volnoběžného ventilu (IAB - Idle Air Bypass - http://fordfuelinjection.com/index.php?p=39). Vymontovat se dá bezproblémově bez demontáže dalších dílů pouze zespodu auta. Je upevněm dvěma šruby (klíč č. 8), dále je potřeba odpojit konektor. Po vyjmutí jsem jej už raději dále nerozebíral. Vyčistil jsem obě komory technickým benzínem a vyfoukal kompresorem. Volnoběh je teď tak, jak má být. Uvidím, jak se bude chovat dál.
Naposledy upravil Zdennal dne stř led 19, 2005 17:50,0, celkově upraveno 1
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod kuba_74 » úte led 18, 2005 21:17,0

No nechci kazit radost, ale na escotru jsem měl ten samý problém a vyčištění ventilu pomohlo na chvíli a pak jsem ten ventil musel '(bohužel) stejně koupit. Ale třeba busete mít štěstí...........
CFC 015
Ford Maverick 2,4 (115k) GLS r.v.1997
Ford Fiesta 1,3 (70k) r.v.2003
kuba_74
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř kvě 19, 2004 16:18,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Zdennal » stř led 19, 2005 17:47,0

No ono ani tak nejde o to, jestli to vyčištění IAB pomůže jen na chvíli nebo na delší dobu. Důležité je, že je teď volnoběh tak, jak má být. Aspoň jsem našel původce problému. Závada totiž mohla být úplně v něčem jiném. Pokud bude vše v pořádku delší dobu, tak je to jen dobře. V jiném případě se poohlédnu po novém kusu IAB. I když ani nemám představu kolik stojí, počítám tak kolem třech tisíc.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod kuba_74 » stř led 19, 2005 18:12,0

No, ta cena odpovídá.Escort-3.200,- myslim........(Už si to přesně nepamatuju).
CFC 015
Ford Maverick 2,4 (115k) GLS r.v.1997
Ford Fiesta 1,3 (70k) r.v.2003
kuba_74
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř kvě 19, 2004 16:18,0
Bydliště: Praha 10

Re: otáčky

Příspěvekod Pale » čtv led 20, 2005 15:29,0

Zdravím, mám stejný problém, Ford Focus 1,8 85 kw.Všimnul jsem si , že otáčky při řazení za pohybu vozidla, zmáčknutí spojky a uvolnění plynu pomalu klesají. Další věc by mě zajímala, že např. při studeném motoru a vyřazení za jízdy, prošlápnu plyn na 3000 ot. a ty otáčky se drží na stejné úrovni, nebo klesají ještě pomaleji, třeba dokud nezastavím. S teplým motorem bez problémů kromě pomalu klesajících otáček při řazení. Jaké máte zkušenosti?
Pale
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte pro 07, 2004 16:26,0

Příspěvekod JiriK » čtv led 20, 2005 19:34,0

Mam focuse kombi 1.8 16 V a motor se chova stejne. Na zahranicnich forem jsem se vicekrat setkal s vysvetlenim, ze ridici jednotka ocekava nasledujici prerazeni a proto jeste chvilku drzi ty otacky.
CFC 007
Ford Focus 1.8i 16V 85 kW (115k) Ambiente, r.v. 2000, combi
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdennal » pát led 21, 2005 3:26,0

V mém případě opravdu pomohlo vyčištění volnoběžného ventilu. Ručka otáčkoměru klesá k volnoběžným otáčkám docela svižně při vyřazení rychlosti nebo vyšlápnutí spojky. Nejvíce poznám rozdíl při jízdě se studeným motorem. Otáčky mi zůstávaly viset po vyřazení hodně nad normál (kolem 2000 až 2500 ot.min-1), někdy se samovolně od sebe zvyšovaly. U teplého motoru zůstávaly na 1500 ot.min-1. Se zapnutou klimatizací si auto občas samo přidávalo, aniž bych stál na plyně. Všechny tyto problémy se projevovaly jen při jízdě z vyřazenou rychlostí nebo s vyšlápnutou spojkou. Pokud jsem zastavil, vše bylo OK.
Samozřejmě mě teď těší, že jsem našel závadu. Závada může být pochopitelně kdekoliv jinde, nicméně, to vyčištění IAB můžete preventivně zkusit. Je to fakt snadné a v podstatě na tom není co zkazit. Možná to pomůže, i když pravděpodobně ne napořád (jak už o tom tady byla řeč). Pokud to vyčištění ovšem nepomůže vůbec, je chyba někde jinde.
CFC 018
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW, wagon, 2003, ghia
Ford Focus 1.8 16V (115k), 5D hatchback, 1999
Uživatelský avatar
Zdennal
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte led 18, 2005 18:14,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod Dux » čtv led 27, 2005 15:16,0

To Zdennal: Dokázal bys nějak popsat kde ten ventil najdu?
CFC 098
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Dux
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: pon pro 27, 2004 15:54,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Wally » čtv led 27, 2005 16:16,0

DuX: Jak už někdo na fóru mondea psal, vypadá to takhle a je to kousek od škrtící klapky přišroubované na motoru. Jinak popis, kde ho najít a jak ho rozebrat, je na techwebu CMC, ale tam ten ventil vypadá trochu jinak a ještě je ke všemu úplně někde jinde, než ve focusu...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník