Rozvody - vymena, servisy...

Příspěvekod Frost » sob srp 06, 2005 14:18,0

U Focuse 1.6 je rozvodak asi jinak řešený než u tvé 1.8ky. Neni zubatý, ale "pruhový". Dole na motoru je taková umělohmotná napínací kladka se kterou jde za pomoci klíče hnout a poté jde rozvodák bez problému nasadit. Auto jsem projel asi 2km a nepozoruju rozdíl mezi před a po sundání rozvodového řemene. O sořizování rozvodů toho opravdu moc nevím, možná jsem se do výměny té kladky neměl sám pouštět, ale už jsem moudřejší a běhá to snad jak má. Myslíš že by se to "přeskočení mohlo projevit až po ujetí více km?
Ford Focus r.v. 2000, 1.6 16V Ghia
Frost
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv čer 30, 2005 7:56,0

Příspěvekod petrsa » sob srp 06, 2005 15:25,0

to Frost: Zjevně si pleteš dojmy s pojmy. Ten řemen za cca 500,- co měníš není rozvodový, ale řemen pro pohon pomocných agregátů - alternátor, servo, kompresor klimy (podélně 6-ti drážkový). O seřizování rozvodů toho opravdu moc nevíš (pouze cituji tvá slova :wink: ), takže opravdovou výměnu rozvodového (příčně zubového) řemenu raději přenech servisu.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Frost » sob srp 06, 2005 15:47,0

JJ dojmy mám docela velké :shock: Já nechci menit rozvodový řemen...mám najeto 55tis. Jen jsem chtěl odstranit takové divné klepání které způsobuje jedna z kladek... momentálně už vim která (ta napínací umělohmotná). Kde je tedy umístěný ten příčně zubový řemen? Nekdě vedle toho pruhového pod krytem? Chci to vědět jen informativně....vrtat se v tom rači nebudu. Jinak díky za veškerá info.... zůstanu rači u elektra a mechaniku nechám odborníkům.

Nepoužívej citaci v odpovědi na předchozí zprávu - viz pravidla! Mikki
Ford Focus r.v. 2000, 1.6 16V Ghia
Frost
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv čer 30, 2005 7:56,0

Příspěvekod petrsa » sob srp 06, 2005 16:06,0

to Frost: Jestliže reaguješ na předchozí příspěvek, tak se nepoužívá citace (šetři místem a smaž ji :wink: ). A k tvému problému - jestliže do tématu o rozvodovém řemeni začneš něco psát, tak je snad obecný předpoklad, že tvůj dotaz se týká uvedeného problému. Jestliže měníš jen pomocný drážkový řemen, respektive napínací kladku, tak je od toho jiné téma. Tvůj původní dotaz byl, jak nasadit řemen po výměně napínací kladky a co povolit a napnout. Už z pojmenování NAPÍNACÍ kladka je jasné, že se povoluje tato vyměněná kladka, která pomocí pružiny a principu páky napíná řemen. Tento problém jsi zjevně podle dalších příspěvků zvládl sám. Pak je tu druhý problém - opravdový rozvodový řemen. Ten je umístěn o několik cm vpravo (při pohledu zepředu) vedle pomocného řemenu. Rozvodový řemen je příčně zubovaný a je pod plastovým krytem ( ten brání poškození a zaprášení zubů). Více o rozvodech se dozvíš při použití vyhledávání v tomto foru.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Frost » sob srp 06, 2005 20:38,0

Dík za upozornění ohledně citace, na ostatních fórech v tom nevidí problém tak jsem myslel, že i zde to tak je....příště to budu vědět. Jinak už víš, že si pletu pojem a dojem co se týče rozvodového řemenu a původně jsem myslel, že to na co šahám JE rozvodový řemen. Tudíž jsem dotaz vložil do tohoto threadu. Na silnici sice platí pravidlo "nevědomost neomlouvá", ale zde by se mohla udělat mírná vyjímka. Pokud je to takový závažný problém a tolik tě to irituje můžeme poprosit příslušného moderátora o přesunutí do jiné sekce. CO se týče rozvodů už jsem mnohem moudřejší neb jsem si potřebné informace vyhledal.

Není podstatné, v čem vidí či nevidí problém ostatní fóra. Tady jsou pravidla daná jasně a ty jsi s nimi hned při vstupu vyjádřil souhlas. A příspěvky přesouvat nelze, proto je třeba je umisťovat správně. Můžeme ti je jen mazat. Mikki
Ford Focus r.v. 2000, 1.6 16V Ghia
Frost
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv čer 30, 2005 7:56,0

Příspěvekod petrsa » sob srp 06, 2005 22:44,0

to Frost: Je to sice trochu OT, ale přece se jen vyjádřím. Ano, irituje mne neschopnost (lenost, pohodlnost???) valné části nových uživatelů tohoto fóra si přečíst a dodržovat Pravidla fóra http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 . Jde je o dodržování určitých pravidel a regulí, nic víc :wink: .
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod lexa » ned srp 14, 2005 8:52,0

Pokud máš napínací kladku venku musíž bez problému nasadit řemen,
1)na klice nastavíš rysku proti rysce bacha jsou tam 2 (ale to sis měl nastavit před rozebíráním).
2) sundáš víko ventilů a 5mm silnou tyčkou si zajistíš vačkly na druhé straně než jsou rozvodová kola
3)povolíš napínací kladku a vyndáš řemen.
skládání už popisovat nebudu nejsme blbí pokud při napnutém řemenu sedí po protočení vačky vyzkoušíš opět vložením tyčky a kotrolou zda vše sedí. pokud né musíš povolit rozvodová kola vačky seřídit a znovu vše dotáhnout.
lexa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv kvě 06, 2004 17:57,0

Příspěvekod foki » ned srp 14, 2005 11:56,0

kliku si zajistis kolíkem (original ford přípravek)
1,6i vzadu
1,8i mam pocit u setrvaku
tdi mezi cerpadlem a alternatorem

a dale jak píše lexa , vačky páskovinou , vymenit a protočit

pokud nemas pripravky tak bych se do toho nepoustel .
CFC 189

Ford Focus RS 3dv 115PS
foki
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát čer 03, 2005 22:25,0

Pomocný řemen

Příspěvekod fidži » ned pro 11, 2005 17:31,0

Zdravím.
Předem se omlouvám za to , že můj problém chci probrat v této sekci , ale nenapadá mě kde jinde bych se měl pobavit o výměně pomocného řemene.Ale k věci.Rozhodl jsem se onen řemen vyměnit (podivné pískání vychazející z míst kde se řemen nachází) a podle Etzolda (mimochodem píše se tam jenom o benzínových motorech) se po uvolnění šroubu na napínací kladce měla ona kladka uvolnit a řemen měl jít lehce sundat.Toto se u mně nedělo.Šroub povolen , ale kladka a řemen zůstaly ve stejné poloze.Chci se tedy zeptat jestli se má celá napínací kladka demontovat a tím se potom uvolní řemen , nebo je chyba někde na mém autě.Dále by mě zajímalo jak je to s nasazováním řemenu nového.Tento řemen by měl zůstat čistý , aby opět nepískal , ale ohledně prostorových možností si nemyslím , že by to tak mělo být.Myslím si , že při nasazování musí zákonitě dojít k ušpinění řemene , protože je tam tak málo místa , že se řemen jistě někde otře a zamaže.No a poslední co mě zajímá je to zda by se měly vyměnit i kladky(řemenice) , nebo je stačí promazat.Jestli ano tak by mě zajímalo jak na to.Tyto otázky chci směřovat hlavně na ty co už to dělali a mohli by mi pomoci s praktickými radami.
Ještě jednou se omlouvám za zařazení do sekce o rozvodových řemenech.
P.S.:je nutné jak uvádí Etzold odpojovat akumulátor?Jestli ano tak proč?
CFC 050
Focus 1.8 TDDi Ghia,2001,kombi
Fiesta 1,25 16V,1998
Uživatelský avatar
fidži
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned led 09, 2005 21:24,0
Bydliště: Střítež

Příspěvekod erhart » ned pro 11, 2005 19:43,0

pochopil jsem to tak, že se jedná o výměnu drážkového řemene na motoru 1,8 TDDI.
tedy následující:
1 sundat spodní plastový ochraný kryt spodku motoru.
2 demontovat pravé přední kolo
3 při pohledu na motor z pravého boku je směrem ke kabině automatická šponovací kladka, za ní nahoře je servočerpadlo, klíčem č 15 nasazeným na šroub, kterým je upevněna rolna šponováku, otáčením jako bychom chtěli šroub utáhnout, se rolna pootočí a řemen se uvolní
4 řemen je třeba ztáhnout z kovové rolny která nemá drážku a pak půjde sundat i z ostatních, doporučuji pro začátečníka si vedení řemenu nakreslit, po sundání je to pěkný hlavolam.
5 nový řemen nasadit na všechny kladky pootočit kladkou šponováku a nasadit na poslední kovovou kladku. všechny práce se dělají zespodu auta
pak se nemusí odpojovat baterie

pískání u tohoto drážkovaného řemene způsobují ve většině případů kladky. jsou dvě, jedna je plastová na šponováku, druhá je kovová na ložisku přišroubovaná na bloku motoru
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod fidži » ned pro 11, 2005 20:29,0

to Erhart:díky za informace.
Myslím , že jsem udělal vše jak píšeš.Akorát mi není dost jasné jak je to s tím odklopením napínací kladky.Jde o to ,že se ta kladka odklopí jenom jakoby dotažením toho šroubu a po sundání řemene se sama vrátí do napnuté polohy?A ještě by mě zajímalo jestli ty pískající kladky jde nějak promazat nebo se musí vyměnit.
CFC 050
Focus 1.8 TDDi Ghia,2001,kombi
Fiesta 1,25 16V,1998
Uživatelský avatar
fidži
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned led 09, 2005 21:24,0
Bydliště: Střítež

Příspěvekod erhart » pon pro 12, 2005 2:34,0

napínací kladka je na páce tlačená pružinou. když nasadíš klíč a jakoby zatočíš šroubem otočí se krátká páka kolem osy, která je mimo osu šroubu kladky. jestli pískají vadné kladky, nebo příliš dlouhý řemen lze zjistit, když za chodu motoru zkusíš trochu uvolnit nebo přitlačit na napínací kladku pomocí klíče přes šroub kladky. dle mých zkušeností kladky bývají vadné u aut která mají najeto více tis. km, nebo dlouho stála např. než se vyjasnila cena po havárii a ložiska přirezla. u napínáku ford dodává pouze napínák za cca 4000 kč. já na tomto napínáku měním kladku z benzínového motoru která stojí cca 800 kč. u kovové oběžné rolny v ceně cca 800 kč měním ložisko v ceně 50 kč. kladky běhají na ložiskách s gumovými krytkami. teoreticky by namazat šly, ale pokud jsou plné rezu, nebo vyběhané tak to nepomůže. pokud se nevymění mohou se zadřít ložiska a kovová kladka, která se otáčí ve směru povolování šroubu se vytočí a upadne. opravoval jsem focuse u kterého podle zdělení majitele kladky pískaly, pak přestaly,ale rozsvítilo se dobíjení. kladka se uvolnila vypadla a a řemen přestal pohánět ostaní agregáty.
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod fidži » pon pro 12, 2005 19:31,0

to erhart:díky moc za informace,už jsem chytřejší .
O víkendu se do toho zase pustím a pak dám vědět jak jsem dopad.
CFC 050
Focus 1.8 TDDi Ghia,2001,kombi
Fiesta 1,25 16V,1998
Uživatelský avatar
fidži
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned led 09, 2005 21:24,0
Bydliště: Střítež

Příspěvekod rallyfan » úte pro 13, 2005 23:17,0

sem tu nový a ohledně toho pískání,mám s tím taky sem tam problém,někdy se to objeví někdy zas ne,ve Fordu mi řekli že to může být vyčvachtaná vodní pumpa,že od rozvodů to nejde

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Focusini » stř pro 14, 2005 15:44,0

Já za chvilku jedu do servisu...taky kvůli pískání. Tady se hodně psalo něco o kladkách rozvodů, tak mu to zkusím říct a uvidím. Jinak to působí dojmem, že pískání je problém u hodně Fordů..... :cry:
Focus combi, 1,6-74kW, vyrobeno 10/2001
Focusini
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 14, 2005 15:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod erhart » stř pro 14, 2005 20:42,0

pískání a jiné zvuky nejsou od rozvodů. rozvodem se rozumí náhon od klikové hřídele na vačky a u dieselu případně na vstřikovací čerpadlo, který je proveden s ozubenými koly a zubatým řemenem, nebo řemeny. tento rozvod je schován za plastovým krytem. od klikového hřídele je ale také poháněn alternátor, servočerpadlo posilovače řízení, kompresor klimatizace. tam je použit řemen s podélnými nejčastěji pěti nebo šesti drážkami. aby mohl pohánět všechny uvedené agregáty, které jsou rozmístněny na motoru jsou zapotřebí další rolny oběžné a jedna z nich je zároveň napínací. ložiska těchto roln jsou chráněna gumovými kroužky mezi vnějším a vnitřním kroužkem. tyto nemohou dokonale těsnit a pak se stává, že ložisko při delším stání auta zarezne. rovněž u aut koupených na př. v holansku nebo i jinde, se kterými jezdil důchodce, jsou vyběhaná a pak také vydávají různé zvuky. tyto zvuky se mohou projevovat třeba pouze při nižších teplotách, nebo zase při zahřátém motoru. není to nemoc fordů je to dáno způsobem provozování auta a ujetými kilometry.
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod rallyfan » čtv pro 15, 2005 0:09,0

přesně to pískání je jen někdy,a hlavně když je chladno

Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend
Uživatelský avatar
rallyfan
*
*
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte pro 13, 2005 23:06,0
Bydliště: Zlín

pískání motoru 1,8TDdi 66kw model 2001

Příspěvekod kirimur » čtv pro 15, 2005 19:45,0

zdravím, mám ten samý problém,ráno v chladném tj. současném období nebo jaro... podzim, když je vlhko se stává pravidlem že mi auto po nastartování vydává pískavý zvuk jako od zadřeného ložiska, po zahřátí motoru pískot přestává, do teď jsem to přecházel.... v poslední době mě to už štve tak jsem se zeptal ve Fordu, řekli mi že je vadná KONZOLA - ČERPADLO POSIL.ŘÍZENÍ FINIS 1133988 cena 3426,-Kč... zdá se mi to hodne za umělohmotnou kladku ve které je vyběhané (asi přidřené nebo zkorodované ložisko).... nemá někdo možnost sehnat tento díl za rozumnější cenu? Děkuji kirimur@seznam.cz
kirimur
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob čer 25, 2005 21:06,0

rozvody

Příspěvekod Raddik » pát led 06, 2006 6:23,0

měnit po 150 000 km (nebo 10 let) paušálně pro benál i ropu
CFC 339
Škoda Octavia Combi Laurin&Klement 1.9 TDI
Ford Focus Turnier Mk1 1.6 16V
Uživatelský avatar
Raddik
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv lis 03, 2005 23:16,0
Bydliště: Praha

Pomocný řemen

Příspěvekod fidži » ned led 08, 2006 17:53,0

Tak jsem se dnes konečně dostal k výměně klinového řemene.A světe div se , povedlo se.Hlavně díky návodu , který sem poskytl Erhart.Ještě jsem s tím nikde nejel , akorát jsem po nastartování vyjel z garáže , ale po pískání ani památka.Každopádně řemen vypadá , že už tu výměnu potřeboval jako sůl.Jsem rád , že to byl řemen a ne kladky.Aspoň doufám , že to tak bude.Takže ještě jednou díky za pomoc.Ještě bych chtěl říct , že teď slyším jiný písklavý zvuk.Nevím odkuď pochází , ale je hodně vysoký , no ne moc hlasitý.Asi nějaké ložisko...
CFC 050
Focus 1.8 TDDi Ghia,2001,kombi
Fiesta 1,25 16V,1998
Uživatelský avatar
fidži
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned led 09, 2005 21:24,0
Bydliště: Střítež

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník