Rozvodový řemen

Rozvodový řemen

Příspěvekod Oťas » ned kvě 16, 2004 22:52,0

Může mi někdo poradit,v kolika km je potřeba vyměnit u Focusu 1,8TDI (66kw) rozvoďák?mám rv.květen 2000.A na kolik to přibližně vyjde?
Díky Oťas
Uživatelský avatar
Oťas
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2004 20:52,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » pon kvě 17, 2004 9:22,0

Jenom ti můžu říct, že servisní interval výměny rozv. řemene v Etzoldovi je u dieslu uváděno 60 000km. Na kolik to přijde v servisu nevim (pro inspiraci se koukni sem).
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Oťas » ned kvě 23, 2004 0:09,0

HM.tak to je pekny,dalsi nazor.Ptal jsem se cloveka co Fordy opravuje a ten tvrdi,ze u dieslovyho Forda ma probehnout vymena ve 120000km ale sami doporucujou v 900000km,a vcera jsem byl ve Sterboholich u Frolika a Rataje/autor.servis/a tam mi tvrdili ze ve 150000km.Ale nerikali to moc jiste,tak fakt nevim???????? :?
CFC 006 Focus 1.8 TDDI Trend,2000,combi
Uživatelský avatar
Oťas
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2004 20:52,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Standa » pon kvě 24, 2004 9:12,0

Jestli má Focus motor 1,8 TD ENDURA, který se dával do Escortů a Mondeí tak tam je opravdu výměna po 60 000 km. U benzinových motorů Zetec je to pak 120 000km nebo 5 let, záleží co nastane dřív.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Příspěvekod Wally » pon kvě 24, 2004 9:23,0

Až na to, že těch 60 000km neni jenom můj názor, ale doporučení z návodu k autu a ze servisní knížky od Etzolda. Realita je taková, že těch 120 000 km ti může řemen vydržet, ale moc bych to neriskoval. Mimochodem 120 000 km je interval výměny u benzinu. Nepopletli si to trochu???
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Oťas » pon kvě 24, 2004 21:25,0

Mam tam motor 1,8 td endura-di,vyrabel se od 01.99 .A ten se do Escortu a Mondei myslim nedaval.DI je prime vstrikovani a to Esc. a Mon. nemeli.Tam davali 1,8 s neprimim vstrikovanim.A ty prej stali za h....
CFC 006 Focus 1.8 TDDI Trend,2000,combi
Uživatelský avatar
Oťas
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2004 20:52,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Oťas » stř črc 14, 2004 20:47,0

Mám dobrou zprávu o rozvovem remenu.Mel jsem problem s vodní pumpou/totalne v prd../Tak jsem jí nechával vymenit a bylo mi receno ze se vubec nemusim bát toho,ze se potkaj ventily,kdyby ten rozvodák rupnul.Prej jen poháni palivové cerpadlo a tam to jen proste prestane jet.
:P Proto je termín vymeny az ve 150 000km
CFC 006 Focus 1.8 TDDI Trend,2000,combi
Uživatelský avatar
Oťas
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2004 20:52,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » pon črc 19, 2004 9:09,0

Ten řemen,který je na vodní čerpadlo, servo, alternátor a další věci opravdu nevadí, když praskne. Maximálně to přestane dobíjet a chladit. Ale pokud si si všim, tak je tam ještě jeden řemen a to je ten rozvoďák. Ten když praskne,tak je to nejspíš v... A utoho je interval výměny u dieslů 60000. Tim si můžeš být jistý... :)
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Standa » úte črc 20, 2004 11:00,0

Vodní čerpadlo opravdu pohání rozvodový řemen, který je shodný pro pohon vaček. Druhý drážkovaný řemen je na alternátor, klimu a servo. Je tedy docela možné že u motoru TDDI když praskne nemusí dojít k poškození ventilů a hlavy, protože je v hlavě dost místa na to aby otevřený ventil nenarazil do pístu v horní úvrati. Každopádně ale nepřestane jít jen vodní čerpadlo ale zhasne motor. Osobně také nevím o nikom komu by praskl řemen u motoru Zetec-E a potkali se ventily. Myslím si že i tam je dost místa pro to aby k tomu nedošlo. Jisté je to akorát u starších motoru Endura.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Příspěvekod Mikki » úte črc 20, 2004 11:17,0

Standa:
nechci ti brát iluze, ale Mondeo 1.8i je taky Zetec-E a vím o dvou případech, kdy se to po prasknutí rozvoďáku potkalo ...
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Hanis » úte črc 20, 2004 13:18,0

Rozvodový řemen u Focusu TDDi i TDCi má interval výměny podle výrobce 150 000 km nebo 5 let podle toho co nastane dřív. Rozdíl diselových motorů používaných v Mondeu a Escortu je oproti Focusu jak již bylo řečeno použitím přímého vstříkování a elektronicky ovládaného vstřikovacího čerpadla(TDDi). Další změna je také právě v rozvodech kde na rozdíl od staršího provedení je použit pouze jeden rozvodový řemen, kdy vsřikovací čerpadlo je od klikového hřídele poháněno ozubenými koly a řemenice čerpadla pak pohání právě přez rozvodový řemen vačku.
Při jakémkoliv poškození rozvodového řemenu dojde k tomu, že se motor "potká" to platí jak pro benzín tak naftu.
Hanis
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 19, 2004 10:52,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » stř črc 21, 2004 19:27,0

Standa píše:Vodní čerpadlo opravdu pohání rozvodový řemen

No u mého motoru pohání vodní čerpadlo klínový řemen. A jak jsem se díval, tak u dieslu je to taky tak. Který motor konkrétně máš na mysli :?: . Jak to funguje u dieslu s rozvoďák popsal naprosto přesně Hanis.
Pravda je, že servisní intervaly výměny rozvodového řemene jsou takové:

Endura-DE do 8/97 60000km nebo 5 let
Endura-DE od 9/97 105000km nebo 5 let
TDCi,Zetec-E, Zetec-SE,Endura-DI 150000km (Mondeo od 11/00 a Focus) 160000km nebo 10 let
TDCi 1.4 od 1/02 240000km nebo 10 let
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Hanis » čtv črc 22, 2004 12:45,0

Wally píše:TDCi,Zetec-E, Zetec-SE,Endura-DI 150000km (Mondeo od 11/00 a Focus) 160000km nebo 10 let


2,0 TDCi a TDDi pro vozy Mondeo (použití i Transit TDDi) mají rozvodový řetěz, to jen tak pro úplnost.
Hanis
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon črc 19, 2004 10:52,0
Bydliště: Praha

Mýlýš se příteli!

Příspěvekod Petr » čtv črc 22, 2004 12:59,0

Rozvod u 1.8TDI je řetězem a tzv.rozvodový řemen je krtký a pohání skutečně jen palivové čerpadlo. Vyměňuje se po 150000km-údaj z katalogu!!!!
Tema zamceno, pokracovat v "Rozvody - vymena, servisy...". Kuba
Uživatelský avatar
Petr
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv črc 22, 2004 12:38,0
Bydliště: Pardubice


Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník