Nadmerne hlucny motor

Nadmerne hlucny motor

Příspěvekod Cybe » stř dub 28, 2004 9:34,0

Od vymeny lanovodu pozoruju narustajici hluk zpusobeny motorem... Pred vymenou jsem o motoru do 3k ot/min skoro nevedel, ted uz nad dva tisice je to opravdu hodne slyset.
Nejhorsi je to na 2250 ot/min, je to asi nejaka rezonancni frekvence, to vsechno vylozene huci...

Nejsem odbornik, ale rekl bych, ze je problem nejspis s vyfukem, nebo by to mohlo byt i necim jinym? Pokud uvazuju logicky, muze mit dira ve vyfuku neblahy vliv na vykon a spotrebu, nebo se pletu?

Nejhorsi je, ze nemam zvedak a bez nej pod auto nevlezu. Lizt pod auto na heveru se mi moc nechce.
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod fuf » stř dub 28, 2004 9:40,0

z vlastni zkusenosti vim, ze auto s deravym vyfukem (nebo upadlym) je podstatne hlucnejsi, ma mensi vykon a vic zere.
CMC 102
Ford Mondeo 2.2TDCI Combi Ghia, '05
Ford Mondeo 1.8TD Combi Trend, '99
fuf
***
***
 
Příspěvky: 142
Registrován: čtv říj 30, 2003 18:41,0

Příspěvekod Wally » stř dub 28, 2004 10:11,0

Tak děravý výfuk poznáš snadno i bez zvedání auta. Prostě je slyšet zvuk od jinud, než z motoru (z pod auta). A navíc je ten zvuk prostě takový charakteristický....(stačí slyšet škodovku s děravým výfukem - a že jich neni málo :) ) Díra ve výfuku má na spotřebu a výkon vliv bezesporu. A po výměně jakého lanovodu že to začlo dělat?
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

prasklý výfuk

Příspěvekod sedlaq » stř dub 28, 2004 10:41,0

Výměna nějakého lanovodu může mít vliv na prasklý výfuk jedině nepřímý, například že jej mechanik vyvěsil pro snadnější přístup. Může tím dojít k pnutí, které vede k vzniku praskliny - nejčastěji někde u příruby, nebo vetknutí do některého z tlumičů. Zákonem schválnosti a v tomto případě i logicky ta prasklina bude směřovat směrem vzhůru k podlaze a to se bez velkého zvednutí, nebo montážní jámy nedá opravit. Nezbývá než prasklinu najít a nechat zavařit dřív než to upadne úplně.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Cybe » stř dub 28, 2004 12:22,0

Wally: myslim lanovod od radici paky do prevodovky. Aby ho mohli vymenit, museli odstrojit celej ten stredovej tunel zevnitrku auta a museli sundat vyfuk zespoda, aby se dostali k prevodovce. Trebas odflakli to vraceni vyfuku z5 a neco spatne dotahli anebo opravdu dotahli dobre, ale nejakym neprirozenym pnutim to prasklo. Zacinam setrit penize :(
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Cybe » pon kvě 03, 2004 9:43,0

odhalili sme s Kubou aspon priblizne, odkud to de... je to nejspis posledni cast vejfuku... nema nekdo poneti, co by ten posledni dil pro 1.6ku mohl stat?
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Wally » pon kvě 03, 2004 9:47,0

Tady ho mají přibližně za 2 000Kč. zd. tlumič výfuku 1.6i +kat 3/5dv ASSO {orig. 11067446}. Akorát nevim, proč je tam to "kat." :?:
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod sedlaq » pon kvě 03, 2004 9:53,0

Třeba se to bude dát ještě svařit za nějakou desetinu ceny toho dílu :)
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Problém s motorem

Příspěvekod kirimur » sob čer 25, 2005 21:16,0

Mám Focuse 1,8 TDDi 90Ps najeto 150000. nad 2000 ot/min píská, asi turbo nevíte co tomu může být?
kirimur
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob čer 25, 2005 21:06,0

Příspěvekod ondra » pát črc 08, 2005 22:14,0

Mám stejný problém ale jen v zimě a je to divný ale v servisu nemůžou přijít co to je, turbo už vyměnily a nic mám to v záruce tak to nic nestálo ale je to nepříjemný
ford focus 1.8 TDDI kombi rv.05
ondra
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv kvě 19, 2005 21:16,0

"Chrastění" v motorové části

Příspěvekod Martin Focus » sob srp 12, 2006 13:33,0

Zdravím všechny...Chlapi mám jeden menší problém, nebo spíše nevyřešenou otázku. Když nastartuji auto, tak do doby než se mi zahřeje motor, tak někde v motoru na pravé straně ( z výhledu auta ) je slyšet takové skoro " cinkání" - zvuk je to takový jako kdyby byl někde uvolněný nějaký kovový kroužek a ten se chvěl. Když je motor zahřátý, tak i když je to diesel, tak je motor relativně tichý a cinkání už není slyšet. Nevíte co to může být? Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Jinak na chod motoru, akceleraci atd. to nemá vliv. :?
Focus combi TDDI, GHIA, rv. 2000
Uživatelský avatar
Martin Focus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte srp 02, 2005 15:25,0

Lozisko spojky

Příspěvekod sosak » stř srp 23, 2006 16:04,0

zdravim, tak me vymenili spojku a ted kdyz stojim na neutral a bazi motor, tak se obcas a ruzne hlasite oziva pravdepodobme lozisko spojky a jakoby klepe, kdyz seslapnu spojku tak je klid atp.

je nutne to nejak resit, nebo se s tim da existovat a nemusim se bat ze nekde neco odejde ....
Subaru Legacy Wagon 2.0R AT MY07
Uživatelský avatar
sosak
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 24, 2006 21:46,0
Bydliště: Náchod

Příspěvekod unmee » čtv zář 21, 2006 17:04,0

Mam problem ked sa mi motor zohreje tak mi tak mi tam nieco klepoce,nie je to pravidelny klepot,ale skor taky kolisavy.Stretol som sa z viacerimi nazormi na to,ze to je uvolnene nejake cidlo, uvulneny klynovy remen a uz ani neviem co.Porad te, jazdy inac perfekne,len s tymto si neviem poradit.
Ford Focus 1.8 TDCi - 115k, 2001 hatchback
unmee
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte zář 19, 2006 19:57,0

Příspěvekod stresman » úte říj 03, 2006 22:50,0

tak ja pomaly zistijem ze na aute mi bude postupne vsetko odchadzat. ale pri kupe sa zdalo vsetko o.k. no teraz sa mi vidi ze asi su tlmice vtahu a aj to klepanie predku pri 4 a 5 prevodovom stupni. ale mam otazku.sa mi zda ze motor je dost hlucny moze to byt aj tym ze mi treba menit olej asi o 2000 km alebo to nema nato vplyv.
FORD FOCUS Kombi 1.8 TDDI (66kW), 1999 Ghia vybava ale neuplna:)
Uživatelský avatar
stresman
**
**
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv bře 30, 2006 8:07,0
Bydliště: Kosice, SK

Příspěvekod Růžička » stř říj 04, 2006 13:50,0

To je velmi subjektivní, nejlepší by bylo porovnat s jiným Focusem se stejným motorem.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod nogap » stř říj 11, 2006 12:48,0

Prosim poradte niekto:Pri akceleracii z motora vychadza zvuk podobny hrkotaniu retaze(iba pri stlaceny plynu).
focus kombi 1.6 16v ghia 99
nogap
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte říj 10, 2006 10:50,0
Bydliště: B.Bystrica

divné zvuky naopak bez plynu

Příspěvekod vlk » pon říj 25, 2010 21:22,0

Zdravím u nafty TDi 66kW naopak poslední dobou slyším po zahřátí motoru (spíše déle tak po 20-30km) a sundání nohy z plynu (při jízdě) takový divný zvuk z motoru/spojky - nesetkal se s tím někdo - je to takové chrčení, ne příliš hlasité, ale když vypnu rádio, je slyšet ...
CFC 113
Ford Focus 1.8 TDDi, combi, 2000
vlk
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte úno 01, 2005 11:11,0
Bydliště: Kolín

Klepání motoru

Příspěvekod Herbik » stř pro 08, 2010 15:05,0

Zdravím, koupil jsem celkem na rychlo za super cenu Ford Focus combi 12/2006, 1,6TDCi 66kW kdy jsem věděl, že v motoru se ozývá klepání, tak jsem si říkal motor bude přidřený, rozebereme ho a mrkneme se na to. Co s tím autem bylo předtím, to jsem přesně nezjistil. Vozidlo, kdy bylo studené tak vše bylo ok, motor jel jak hodinky, vše v pohodě. Když se motor dostal na provozní teplotu, tak ještě tak 5 minut trvalo než motor začal klepat a následně se i rozsvítila kontrolka mazání, předtím nebylo ničeho znát. Proto jsme usoudili, že motor bude přidřený. Vypustili jsme olej, ten byl černý a vypadal hodně staře, sundala se hlava, vytáhnula klika, písty, ale na nic jsme nepřišli, všechno v motoru vypadalo naprosto v pořádku. Telefonek ve vaně byl zacpaný od špon a karbonu, tak jako celý motor byl hodně zakarbonovaný. Vozidlo má najetých 113000 tis. Prosím o radu jestli někdo neví co by to ještě mohlo v tom motoru klepat, jsme celkem v koncích. Možná jestli by to moli být hydraulické nadzvihátka, nebo ještě něco jiného?? Děkuji za jakoukoliv radu.
Focus, 1,8 TDdi 66kw, combi, r.v. 1999,
Focus, 1,6 TDCi 66kw, combi, r.v. 12/2006
Uživatelský avatar
Herbik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte pro 18, 2007 19:35,0

Hluk z motoru + vibrace

Příspěvekod MartinXPV » čtv pro 30, 2010 10:43,0

Přátelé, popíši Vám zde svůj problém, už začínám být bezradný.
Jde o vibrace a zvýšenou hlučnost motoru. Dám příkad: nastartuju motor řádně vychladlý. Je tedy hlučnější a vibruje což je normální u studeného motoru. Tyto projevy ale neustávají (nebo jen mírně) i po ujetím desítek km. Pokud ale někde zastavím (stačí po zahřátí motoru na prov. teplotu a nějakého toho mrzkého km) na řekněme půl hodinky tak po opětovném nastartování je ticho a klid, a to prostě takové že o motoru téměř nevím že běží. Projevy hluku a vibrací se začnou znovu projevovat po řekněme 0,5 a více hodinové jízdě. Vibrace a huk se nijak nezvyšují s rychlostí nebo otáčkama. Projevuje se to jak při jízdě tak stání a volnoběhu(v případě stání a volnoběhu vibruje prostě vše i volant). Mimo hluk a vibrace výše popsané které prostě jdou někde z prostoru motoru se s nima zároveň vyskytuje hučení reagující na např. zvlněnou vozovku různou intenzitou hučení při jízdě (toto mizí a objevuje se zároveň s výše popsanými příznaky). Toto hučení, původně vypadající na ložisko ztichne při vyřazení rychlosti a jízdě na volnoběh setrvačností, pouze jsou cítit místo hučení mírné vibrace regující na nerovný povrch vozovky)
Vyměněno bylo: spodní(řekl bych) silentblok motoru, tyčky stabilizátorů, přední ložiska, zadní tlumiče, čepy, rozvody, klíňák a jeho vodící a napínací kladka, olej, svíčky, filtry, poloosy. Geometrie v pořádku, kola vyváženy, ventily seřízeny. Na tzv. diagnostice podvozku jsem byl 2x ve dvou servisech a říkali že podvozek je OK.
S tvrzením servisů, že prostě forďácky motory jsou hlučnější, nebo že co čekat od ojetiny se nemíním smířit, když vím že to prostě, jak výše popisuji, je možné abych o motoru téměř nevěděl a klidná, tichá jizda.
Po otevření kapoty a posloucháním jsem nezjistil že by něco klepalo nebo drnčelo.
Metoda pokus/omyl výměnou mě vyšla již na téměř polovinu ceny auta a stále je to to samé.
Po koupi (153k km) to nevím jestli to dělalo, po Š105 jsem se na tyto projevu nedokázal plně zaměřit. Nyní 217k km a je to tak jak jsem popsal. Nezačalo to dělat náhle a po nějakém servisním zásahu. Spíše jakoby se to pomalu zintenzivňovalo a štve mě to čím dál víc.
Předem děkuji za jakékoliv rady.
Focus, 1,8i 85, HB, r.v. 2000, ghia
MartinXPV
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte pro 28, 2010 11:41,0
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod MartinXPV » sob led 29, 2011 16:12,0

Tak díky
Focus, 1,8i 85, HB, r.v. 2000, ghia
MartinXPV
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte pro 28, 2010 11:41,0
Bydliště: Olomoucko

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník