Zapalovací svíčky

Re: Svíčky

Příspěvekod DR » úte lis 03, 2009 23:05,0

racer: tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1116 máš odkaz na servisní intrevaly. Svíčky se ve tvém motoru mění po 60000km - pokud tam máš Zetec. Takže buď už jsou vyměněné, neby bys je měl co nejdřív vyměnit. Jinak taky doporučuju motorcraft, tím ti odpadnou i starosti jaký typ, protože u forda ti podle VINu rovnou najdou ty správné pro tvůj motor.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Michal99 » úte úno 16, 2010 21:53,0

Zdravim kolega z práce má problém s focusem 1,8 16v zetec.Motor běží nepravidelně zkontrolovány svíčky, odzkoušeny nové kabely a cívka.Pri vytažení fajfky na svíčce (za běhu motoru) na 2 a 4 válci hází jiskru nádherně ale na 1 a 3 jen hrozně malinko ale až k přiložení ke svíčce jinak při přiblížení ke kostře vůbec.Ještě změřim všechny odpory na konektoru k cívce a na cívce.Mám podezření na tanzistor v ŘJ.
Ford Mondeo1,8td combi 99,EGR - OFF,KAT - OFF
Uživatelský avatar
Michal99
**
**
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:53,0
Bydliště: Žatec

Příspěvekod petrsa » úte úno 16, 2010 22:32,0

Osciloskop, osciloskop a ještě jednou osciloskop. Lidi, naučte se už konečně jednou číst a hledat v příspěvcích :!:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Michal99 » stř úno 17, 2010 21:11,0

nemám tak to zkoušim asi jako každej tady na co vyhazovat prachy
Ford Mondeo1,8td combi 99,EGR - OFF,KAT - OFF
Uživatelský avatar
Michal99
**
**
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:53,0
Bydliště: Žatec

Příspěvekod DR » stř úno 17, 2010 21:32,0

Michal99: osciloskop má doma málokdo, ale slušný autoelektrikář by ho mít měl a hlavně by s ním měl umět dělat. A pak už je diagnostika skutečné příčiny problému se zapalováním hračka. Když metoda "pokus-omyl" selhala, tak ti stejně nic jiného nezbývá.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

prosím o radu

Příspěvekod petris » ned bře 06, 2011 10:45,0

Zdravím.. touto cestou bych chtěl poprosit o radu, nebo zda se někdo nesetkal se stejným problémem jako já. Mám FF/07 - 74KW.
Při akceleraci auto několikrát cukne, jakoby by ztráta výkonu, rožne se kontrolka závady, párkrát zabliká a buď zůstane rozsvícená nebo zhasne. Ve čt bylo auto v servisu s tímto problémem a řekli, že je tam voda u svíček, takže svíčky byly vlhké a nepracovaly, jak by měly. Ale vysušili to a v so to dělalo znovu :cry: Svíčky byly měněny před 11měsíci a najeto mají okolo 12tis. Nemáte někdo podobný problém, nebo radu, co by to mohlo být? Ať mne v tom servisu nevodí za nos, kdyby něco :wink: děkuji za radu..
Focus, 1.6 16V, 74KW, 5dv, r.v. 2007, Trend
petris
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát dub 04, 2008 22:28,0

Příspěvekod ryba » ned bře 06, 2011 15:38,0

v jakých otáčkách? Pokud více v nízkých, tak jde o zapalování - kabely, svíčky nebo zap. cívka. Jedině zkusit měnit.
Mondeo, 2.0i 107kW, kombi, r.v. 2002, ghia
ryba
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: ned led 31, 2010 17:02,0
Bydliště: okoli HK

Příspěvekod petris » ned bře 06, 2011 17:38,0

děláto spíše u vyšších otáček okolo 3-4tis.. ty kabely se dají klasicky proměřit, ne? ta cívka by se také měla dát proměřit, kolik dává, takže pokud je to tímto, tak bych to snad zvládl proměřit :wink: děkuji
Focus, 1.6 16V, 74KW, 5dv, r.v. 2007, Trend
petris
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát dub 04, 2008 22:28,0

Příspěvekod petris » ned bře 06, 2011 22:52,0

Oprava...dnes jsem se vracel domů a dělalo to již i v nižších otáčkách, ale když šlo o pozvolné zrychlování, šlo to dobře, pokud jsem chtěl akcelerovat rychle, auto cukalo..
Po návratu jsem se díval opět do motoru a vytáhl připojení ke svíčkám a ejhle, opět nějaká ta voda na svíčkách a vypadá to, že jsou mírně zaprasené svíčky, ale za dva dny po vyčištění? jak je to možné? :cry: :roll: :evil:
Focus, 1.6 16V, 74KW, 5dv, r.v. 2007, Trend
petris
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát dub 04, 2008 22:28,0

Příspěvekod DR » ned bře 06, 2011 23:15,0

petris: mokré svíčky = velmi pravděpodobně probité svíčky nebo kabely, vysušení už to nespraví. Když se rozsvítí chybová kontrolka a auto bylo na diagnostice, tak co tam bylo za chybový kód?

Jinak jako vždy, svíčky používat originál motorcraft a diagnostiku fordí IDS nebo WDS, garážista z toho přes OBD II nevyčte buď nic, nebo když už něco vyčte, tak tomu stejně nerozumí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod petris » pon bře 07, 2011 22:21,0

Jasně :wink: už jsem si to naplánoval na zítra kontrolu svíček a kablíků a je mi i zcela jasné, že "garážáka" nebudu využívat a kdyby něco, půjdu do orig.fordu :wink:
Mnooo, týpek servisák řekl, chyba, píše to, 1.svíčka nefaká, no tak se na to podívali a bylo :wink: takže teď už vím, co to bude..děkuji za radu a spolupráci :wink:
Focus, 1.6 16V, 74KW, 5dv, r.v. 2007, Trend
petris
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát dub 04, 2008 22:28,0

Příspěvekod Mato » úte bře 08, 2011 21:50,0

Zdravím pánové, potřeboval bych poradit. Mám Focuse 1.6 16V r.v.99. Trochu jsem zapoměl na výměnu svíček (mohly mít naítané cca 75tis.) až mi v neděli začalo auto jet na tři válce. Po demontování svíček jsem ale zjistil, že svíčky byly zahlcené dvě, takže auto muselo jet na 2 válce. Po výměně svíček - původní Motorcraft za Brisk s autem nešlo jet - cukání, škubání, žádný výkon. Zakoupil jsem proto u dealera Fordu originál svíčky a jízda se o hodně zlepšila, ale při potřebě větší akcelerace z nízkých otáček motor zase cuká. Nevypadá to, že je špatná cívka, když původně byly zalité dvě svíčky? Díky za odpověď
Ford Focus Combi 1.6 GHIA. 1999
Mato
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon led 10, 2005 13:49,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Mato » čtv bře 17, 2011 21:33,0

Zdravím pánové,
tak jsem postupoval při řešení mého problému následovně: nejdříve svíčky - což nepomohlo, pak kabely - teké nepomohly, nakonec jsem koupil novou zapalovací cívku a problém s cukáním motoru byl odstraněn. Kabely jsem koupil značky BERU - ale jsou o něco málo delší než původní originály, menší problém s jejich uspořádáním za 800kč, zapalovací cívka Magneti Marelli za 1200kč. Auto zase šlape jak hodinky.
Ford Focus Combi 1.6 GHIA. 1999
Mato
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon led 10, 2005 13:49,0
Bydliště: Karviná

Re: Zapalovací svíčky

Příspěvekod vohary » pát srp 09, 2013 8:06,0

Ahoj,

mám problém se ztrátou výkonu motoru a jeho kolísáním. Úplně nevím, zda to sem patří, ale podezírám svíčky.Jednak poslední dobou (cca 3 měsíce) pociťuji snížený výkon motoru. Porovnávací faktorem jsou vybrané kopce na D1, kdy jsem je dřív vyjel ve 140km/h na 5. rychlostní stupeň (odpovídá max. krouťáku motoru), teď povětšinou musím pro 4. rychlostní stupeň. Druhý efekt je kolísání výkonu. Při rozjíždění do kopce na 3. rychlostní stupeň (z 50 na 80km/h) je cítit při 3000 ot/min skokové zvýšení výkonu. Občas je během pokusu cítit mžikový pokles výkonu, jako by nezapálil jeden válec nebo tak nějak. Třetí efekt je pomalý rozjezd. Pokud pustím spojku příliš brzo (při 1200 ot/min), tak je rozjezd neskutečně línej dokud se motor nedostane do 2200ot/min, pak už je OK. Přisuzuji spíše vypínání spojky úplně nahoře, kdy se mi špatně cituje prokluz spojky pro rozjezd. Čím to může být?

Jinak zvýšenou spotřebu nemám. Startuje v pořádku za tepla i studena, jinak se motor chová dobře.

Ford Focus kombi 1.6 16V, benzin, r.v. 2000, 175000km, Auto do 130000km servisované v autorizovaném servise. Nyní spojka na hraně životnosti ale prokluz zatím nedetekován - s problémem asi nesouvisí.
Focus, 1.6 benzin 74kW, kombi, r.v. 2001, ABS, airbag, el. okna vpredu/vzadu, manul. klimatizace
vohary
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 22, 2011 18:11,0

Re: Zapalovací svíčky

Příspěvekod Zdenekb » ned zář 15, 2013 13:34,0

Používám svíčky Denso Iridium power u 1,6 . Nemají chybu. Jsou bezpochyby lepží než orig. Motorkrafty, NKG, Bochs. Jezdil jsem na ně, takže vím o čem jeřeč. Densa se dají koupit za 239,- Kč/kus.
Zdenekb
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned zář 15, 2013 13:27,0

Předchozí

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník