Olej

Příspěvekod m@ko » úte lis 06, 2007 22:08,0

Zdravim, neda mi sa este k problematike olejov nevratit, prepacte ak je to off topic, je mi jasne co odporuca vyrobca - Ford Formula 5W 30 s prislusnou specifikaciu, pripadne podobny olej samozrejme s tou istou specifikaciou, opravte ma ak sa mylim ale tento olej je plna syntetika, dnes som sa bavil s jednym znamym v sirokom okoli vychitenym automechanikom a pytal som sa na problematiku olejov, tvrdi ze to co odporuca vyrobca je fajn tak do 100000km, pretoze plna syntetika je vraj dost riedky olej a on osobne by do auta ktore uz ma par rokov a cez 100000 km nalial radsej polosyntetiku predsa vraj v nasich klimatickych podmienkach ochrani motor viac, fakt neviem co si mam mysliet kolko ludi tolko nazorov...


napr. znamy ma taky isty motor ako ja a leje taml Total Quartz 7000 polosyntetický ACEA A3/B3 API SL/CF VW 500 00
VW 505 00 MB 229.1 PSA Peugeot Citroen Gasoline, Diesel
Ford Focus, 1.6 16V 74kW GHIA, hathback, r.v. 2000, man. klima, pal. pocitac, el. predne aj zadne okna, kozeny interier
m@ko
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 12, 2007 22:50,0

Příspěvekod Růžička » stř lis 07, 2007 7:33,0

Zavolejte Chocholouškovi !!! Já si zatím jdu pro pyžamo ...
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod DR » stř lis 07, 2007 10:15,0

m@ko: Ano. Je to debata o ničem. Buď budeš věřit výrobci svého auta, nebo automechanikovi, který zjevně vůbec nechápe o čem žvaní. Dával jsem ti odkaz na článek http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 3&rubrik=4 tam to všechno je.

Nechci nijak snižovat manuální zručnost uvedeného garážisty, ale olejům opravdu vůbec nerozumí - což až tak moc nevadí, pokud neopravuje fordy.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod m@ko » stř lis 07, 2007 18:08,0

ten clanok som cital uz davnejsie, prestavam tuto problematiku riesit lejem tam to co kaze vyrobca bez ohladu na stav tachometra a uz nikoho znameho v tomto nepocuvam
Ford Focus, 1.6 16V 74kW GHIA, hathback, r.v. 2000, man. klima, pal. pocitac, el. predne aj zadne okna, kozeny interier
m@ko
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 12, 2007 22:50,0

Olej

Příspěvekod tommul » pon úno 11, 2008 18:18,0

Můžu se zeptat kolik oleje se vleze do Focusu 1.8 TDDI 66kw, mám tam olej Star line vision 10w-40, je to v pořádku? tak jsem koupil a chci měnit..Díky
Uvažuji o: Ford Focus
tommul
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned pro 09, 2007 23:15,0

Příspěvekod štíreček » pon úno 11, 2008 22:16,0

Olej dávám taky 10W-40, jen shel helix a vleze se tam 5,5 litru. Litr stojí 105Kč.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Reset výměny oleje U C MAXe

Příspěvekod Lišák1 » pon úno 25, 2008 14:31,0

Ahoj.Dočetl jsem se tu,že při výměně oleje není potřeba u Focuse resetovat počítadlo výměny oleje platí to i pro C MAXe?Ještě jeden dotaz mám koupený ojej Shel Helix Ultra 5W-40 máte s ním někdo zkušenosti?V návodu k autu je napsán dle specifikace jako možná náhrada?Jo a je to do Motoru 1,6TDCi a co vím tak ho Škoda dává standartně jako náplň na montáži do svých TDi.
C MAX, 1,6 TDCI 80, MPV, r.v. 2004, Ghia
Lišák1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte úno 19, 2008 20:46,0
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Reset výměny oleje U C MAXe

Příspěvekod štíreček » pon úno 25, 2008 22:04,0

Počitadlo u svého focuse nemám, takže s tím Ti neporadím. Ten olej je OK, jen je dost drahý, ale do nového auta ho schvaluju. Ono taky záleží, jestli jezdíš spíš krátké trasy nebo delší....
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Re: Reset výměny oleje U C MAXe

Příspěvekod DR » pon úno 25, 2008 22:09,0

Lišák1: pokud se nepletu, tak i do TDCi ford předepisuje olej dle WSS-M2C913-A - a ta 5W40 tuhle specifikaci nesplňuje. Jestli chceš pro svůj motor to nejlepší, dej tam olej předepsaný fordem (a ne náhradu určenou pro případ, že předepsaný olej nemůžeš sehnat a něco tam nutně dolít musíš) - on totiž ford neni škodovka.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Zkušenost

Příspěvekod bufor » úte bře 18, 2008 22:23,0

Zdravím , právě jsem nechal ve Fordu ve Varech vyměnit všechny filtry a olej u Focuse dovezeného ze Španělska . Očekával jsem , že dají olej Ford formula a pro mne kupodivu dali Castrol Performance A1 5W-30 . Litr za 290 kč bez DPH. Ve množství 5,75 litrů.
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2004, Ghia
bufor
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 09, 2008 13:47,0
Bydliště: Nejdek

Po zahřátí svítí kontrolka mazání.

Příspěvekod tatínek » úte kvě 06, 2008 14:27,0

Už mi leze krkem. :evil: Po zahřátí nejdřív jen problikne a potom svítí skoro pořád. :?: Je to po opravě čerpadla/30tis Kč/a tohle to začalo dělat.
Každá rada bude vítána.
Dík
Focus 99 combi 1.8TDDI Ambiente - 90HP
Uživatelský avatar
tatínek
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte říj 24, 2006 12:40,0
Bydliště: Morava

Příspěvekod Ebo » úte kvě 06, 2008 23:51,0

to > tatínek .. je-li to ještě v záruce vztahující se na opravu -> omlátit jim to o hlavu = reklamovat
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Re: Po zahřátí svítí kontrolka mazání.

Příspěvekod Bake » stř kvě 07, 2008 8:41,0

[quote="tatínek"]Tati !!! Lehni pod auto a podívej se, jestli nemáš, byť lehounce, naklepnutou olejovou vanu. Ona tam totiž je mezi sacím košem a dnem vany velice malá mezera a potom stačí neopatrně najet na obrubník, LEHCE vanu promáčknout a čerpadlo už nemůže dobře sát olej. Jestli mám pravdu a v servisu ti kvůli tomu opravovali olejové čerpadlo, tak že jim posílám pusu...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod tatínek » stř kvě 07, 2008 17:20,0

Opravovaný bylo čerpadlo na naftu.Vůbec nevím jak přišli k tomu že přestalo tlačit čerpadlo na olej.Leda že by ho nekdo v servise potřeboval. :shock:
V chytré knize Etzoldově jsem se dočetl že snad prodřený kablík k čidlu,tak uvidíme.
Focus 99 combi 1.8TDDI Ambiente - 90HP
Uživatelský avatar
tatínek
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte říj 24, 2006 12:40,0
Bydliště: Morava

Příspěvekod Bake » čtv kvě 08, 2008 14:34,0

[quote="tatínek"]Hele, už jsi pod to auto lehnul ??????????? Lehni si, případně vyfoť a ukaž. potom ti budu vykládat o tom, jaký nesmysl je, že by to mohl dělat prodřený kabel k čidlu.....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod makowec » pát kvě 09, 2008 7:01,0

Zdravím, som tu novy, kupil som ojazdeny ford focus combi a idem menit olej. Predchadzajuci majitel tam dal naposledy Madit Gas 15W40 API CD.
http://www.vurup.sk/english/madit/gas/slovak.html
Nachapem preco dal taky, ked by tam mal ist 5W30, ale co uz, predtym aky tam bol olej netusim (bol dovezeny z Talianska). Ja som tam chcel dat povodne Ford formula E 5W30, ktory predpisuje aj manual, ale technik co mi bude menit olej mi hovoril, ze bude lepsie dat teraz 10W40 polosyntetiku. Chcem dat Ford Formula XR+ 10W40.
Co vy nato? A mohol by som dat pri dalsej vymene 5W30?
Nevadi ze Ford formula E 5W30 ma specifikáciu: ACEA A1/B1
a Ford Formula XR+ 10W-40 ma specifikaciu: ACEA A3/B3 ?
Dik za kazdu radu.
Focus, 1.8 TDCi 74kW, combi, r.v. 2003, trend,78000km
Uživatelský avatar
makowec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv kvě 08, 2008 17:24,0
Bydliště: Košice

Příspěvekod DR » pát kvě 09, 2008 8:27,0

makowec: když tomu nerozumíš, tak tam dej ten olej, který předepisuje výrobce auta/motoru. To je olej s ACEA A1/B1. Viz předchozí příspěvky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod makowec » pát kvě 09, 2008 10:16,0

Ja som tam chcel dat ten olej, len ci sa nemoze nic stat, ked bol predtym mineral 15W40 a teraz tam zrazu dam polosynteticky 5W30? Alebo je taky olej 10W40 so specifikaciou ACEA A1/B1? Volal som aj do olejposta.sk odkial chcem olej kupit a tam povedali, ze mozem tam dat rovno 5W30 alebo mozem aj pouzit prostriedok na precistenie: http://olejposta.sk/r_854.html ako postupovat?
Focus, 1.8 TDCi 74kW, combi, r.v. 2003, trend,78000km
Uživatelský avatar
makowec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv kvě 08, 2008 17:24,0
Bydliště: Košice

Příspěvekod zewl » pát kvě 09, 2008 15:02,0

Ford predepisuje jasnou specifikaci oleje, ktery by tam mel byt, nelaboroval bych. Dal bych tam Ford Formula 5W30, zejmena, kdyz je za par korun.
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » pát kvě 09, 2008 15:47,0

makowec: trochu si to ujasni. Míchají se ti dvě odlišné vlastnosti motorových olejů.

1. schopnost mazat. Tu určuje ACEA specifikace (napřA1/B1), API specifikace (např. SL) a viskozní indexy (např 5W30). Jestli je to syntetika, nebo minerál je jedno, podstatné jsou dosažené parametry, ne způsob výroby. Navíc dneska už se většina olejů míchá a tedy obsahuje jak syntetickou, tak minerální složku, pak si na tu flašku může každý napsat, co ho napadne - a taky to skoro každý tak dělá :-(. Takže tohle všechno je jen o tom, jak olej maže a jak dlouho (kolik km) dokáže mazat spolehlivě.

2. čistící schopnosti motorového oleje. To mají nastarosti přidaná aditiva. A tohle je jediný problém při přechodu z jednoho typu oleje na jiný. Ne to, jak maže, ale to, jak je nebo není aditivovaný. Při přechodu z neaditivovaného, nebo málo aditivovaného oleje na olje aditivovaný, nebo dokonce se zvýšenou čistící schopností, může dojít k nadměrnému uvolnění usazenin (karbonu) z motoru, ucpání mazacích kanálků a zadření motoru. Současné moderní oleje jsou v nějaké míře aditivované všechny, takže pokud nejdeš z jednoho extrému (neaditivovaný olej) do druhého (olej se zvýšenou čistící schopností), nemělo by se nic stát.

Proplachovací olej je na nic, jen ti jeho zbytky znehodnotí novou olejovou náplň. A rozhodně bych do oleje nepřidával žádné zázračné vodičky - ani čistící ani žádné jiné.

viz. http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 3&rubrik=4

Takže neřeš že dáváš polosyntetiku místo minerálu, ale jestli nedáváš aditivovaný olej místo neaditivovaného. To by mohl být jediný problém. Jinak nevidím ždáný důvod, proč motoru nedat to, co mu podle Forda patří.

BTW, o znalostech mechaniků v servisech za těch cca 20 roků opravdu nemám žádné iluze, jejich "zaručené" rady a informace doporučuju brát s obrovskou rezervou a vždy ověřovat aspoň ze tří různých zdrojů.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník