Vzduchový filtr - original, sportovni - zkusenosti, tipy...

sportovní filtr

Příspěvekod Hanasaki » ned srp 23, 2009 18:56,0

Zdravím fšecky
I já jsem do svého drakouše zakoupil sportovní filtr KN. Nechtělo se mi předělávat celý airbox a tak jsem tedy volil pouze KN vložku. No co si budeme povídat, žádná výraznější změna na výkonu (krom počátečních subjektivních pocitů) nezaznamenána. Ba ani zvuk motoru se nezměnil. Pojďmě si tedy namlouvat, že to bude mít za ty prachy aspoň trošičku nižší spotřebu :lol:
Focus I - Trend, stříbrný, 1,6 74kW, combi, r.v. 1999, clima, ABS
Hanasaki
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob srp 22, 2009 12:58,0
Bydliště: Severní morava

Re: sportovní filtr

Příspěvekod Henry Black » stř srp 26, 2009 20:34,0

Hanasaki píše:Zdravím fšecky
I já jsem do svého drakouše zakoupil sportovní filtr KN. Nechtělo se mi předělávat celý airbox a tak jsem tedy volil pouze KN vložku. No co si budeme povídat, žádná výraznější změna na výkonu (krom počátečních subjektivních pocitů) nezaznamenána. Ba ani zvuk motoru se nezměnil. Pojďmě si tedy namlouvat, že to bude mít za ty prachy aspoň trošičku nižší spotřebu :lol:


Když už si někdo koupí "kombi" s 1.6 motorem,mluví to samo osobě,... :roll: :roll: :roll:
Mně orig.,resp. nový vzduchový filtr vyhovuje,už jenom proto,že mám toto auto na běžný DENNÍ ježdění a i přesto se se spotřebou pohybuju poměrně vysoko s ohledem na častý a studený starty.
Sportovní filtr má svoje opodstatnění POUZE u auta,který mě vozí pouze pár t.km ročně,coby mazlík a ve kterým prostě fakt vyžaduju kvalitní jízdu,... :!:
Jinak myslet si,že "sportovní fitr":

nezvyžuje spotřebu,
nezvyšuje hluk,
ZÁSADNĚ nesnižuje životnost motoru,...

může opravdu jen,...blaaazen
:roll:
CMC 1684
FORD Cortina MKIII,2.9i V6 1974-total reko-mazlík
MB E280 4MATIC 1997
Uživatelský avatar
Henry Black
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: stř čer 24, 2009 11:51,0
Bydliště: Immervére pod autem,...(Popůvky u Brna)

Příspěvekod Hanasaki » čtv srp 27, 2009 17:13,0

4 Henyry Black
No já už jezdil v ledčems, ale můžu zodpovědně říci, že FFI Combi 1,6 benzín není ani náhodou slabota (samo pokud je motor v dobrém tech. stavu). Jasně člověk od toho nemůže čekat to co od Mondea dvoulitru :roll: . Můj názor ale je, že kdyby soudruzi od Forda uznali, že motor 1,6 benzín je pro kombík slabý, tak by to tam zcela určitě nemontovali. Mysli si o člověku co si koupí Focus 1,6 benzín kombík co chceš(a že nás je), ale tady je řeč o vzduchovém filtru.
Z tvého příspěvku tedy vyplývá, že si myslíš že sportovní filtr zvyšuje spotřebu. Co tě k tomu názoru vede?
Focus I - Trend, stříbrný, 1,6 74kW, combi, r.v. 1999, clima, ABS
Hanasaki
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob srp 22, 2009 12:58,0
Bydliště: Severní morava

Příspěvekod štíreček » úte zář 01, 2009 20:10,0

Sportovní filtr sice nemám, ale z doslechu vím, že o nějakém zvýšení výkonu se nedá mluvit. Jednoho nebo dva koníky navíc člověk nepozná, na spotřebě je to znát ale určitě. Kamarád ho měl, taky jsem měl v plánu ho pořídit do fokuse, ale pak mi to rozmluvil. Tím jak tam jde víc vzduchu, tak tam musí jít i víc paliva, jinak by šla do motoru chudá směs ne?? Tedy čistě teoreticky. Taky by se měl častěj měnit olej aby z toho nevznikala brusná pasta.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod DR » úte zář 01, 2009 21:33,0

Pánové, přemýšlejte .... I když dáte "sportovní" vzduchový filtr, tak pořád je v cestě mezi filtrem a motorem škrtící klapka (to je ten bazmek, který ovládáte pedálem plynu). A ta reguluje průtok vzduchu do motoru, proto se jmenuje škrtící :wink: . Možnost eventuelního vyššího průtoku vzduchu přes sportovní filtr využijete pouze při naplno otevřené škrtící klapce (=plyn na podlaze), ve všech ostatních případech je sportovní filtr na nic (vliv na šíření rázů v sacím potrubí a plnění motoru zanedbávám). Protože škrtící klapka prostě vždycky ten průtok vzduchu přiškrtí na potřebnou hodnotu. Ale víc prachu a bordelu obecně půjde přes ten filtr pořád.

Souhlasím s názorem, že těch případných pár kW navíc za to nestojí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » pát zář 04, 2009 21:49,0

Už jsem viděl i levnější varianty zvyšování výkonu - odpor za padesát haléřů zapojený k čidlu teploty, motor se tím pádem tváří, že nemá provozní teplotu, tak dává více paliva. Jaký to mělo výsledek, to vážně nevím :roll: Když už, tak pořádný čip, i když nejsem toho zastáncem, ale v praxi funguje dost dobře. Jen je to vždy něco za něco.

Jinak max dnes dostal novou olejovou lázeň a všechny filtry, cena 3900kč, naklápěcí motorek světla bude k mání až dojde z Německa - v rámci záruky. Taky jsem měřil spotřebu ve městě, systém brzda plyn, vesměs chladný motor, klima - 184km celkem za několik dní, pc ukazoval 7,1. Dolil jsem rovných 13litrů a to jsem s ním ještě houpal, aby vyletěl vzduch a něco málo se ztratilo při výměně palivového filtru, takže skutečná spotřeba 7,07. Ve městě tedy pc ukazuje dobře, horší je to na delších trasách, tam mi lže do očí :x ....anebo jsem se spletl ve výpočtech?? :roll: Uvidíme dál...
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod earl » čtv zář 17, 2009 22:11,0

Vymenil jsem filtr za KN sportovni filtr a za plynem to jde prece jenom lip.

Dekl mam oddelanej,at to poradne buci.

Dle meho nazoru noname kuzely jsou skutecne na nic,lepsi filtrace tam urcite neni,jen ten rachot.

Ovsem renomovane firmy(KN,Green,apod.) maji dlouholete zkusenosti s vyvojem techto soucasti a kvalita zpracovani i cena tomu odpovida.

Pro srovnani - znackovy filtr ford stoji pri vymene cca 380,- kc.

Filtr pro stejny motor od KN stoji 2100,-.Proc asi?

Reci typu platis za znacku neberu...
Focus, 1.6/74, kombi, r.v. 2007, Trend,PP
earl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 20, 2008 5:10,0

Příspěvekod Jaroslav Krýsl » sob lis 14, 2009 19:38,0

Zdravím,chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte co je to za zařízení,které je nasunuté z levé strany(ve směru jízdy) do tělesa vzduchového filtru.Je to taková plastová krabice.
Focus, TDCi 74kW, kombi, r.v. 2002, klima
Jaroslav Krýsl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte říj 20, 2009 20:01,0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvekod Diabolic » sob pro 05, 2009 19:54,0

Kulisek111 sorry ale podle mě jen plácáš nesmysli a moc ses o těch filtrech nedozvěděl než si sem napsal,proč by jinak např. firma KN používala filtry do závodních specílů atd.,filtr saje zhruba o 40% víc vzduchu to je fakt, ale taky není z papíru jako u tvýho vozu ale z třívrstvé bavlny, která pohltí mnohem víc nečistot. Jinak proč to nemontujou rovnou do serií už tu někdo uvedl - hluk atd.
Focus, 2.0 16V, 96kw, 3-door, r.v. 1999
Diabolic
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 30, 2009 18:14,0

Příspěvekod Diabolic » sob pro 05, 2009 20:05,0

omlouvám se za mou češtinu :-D
Focus, 2.0 16V, 96kw, 3-door, r.v. 1999
Diabolic
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 30, 2009 18:14,0

Příspěvekod Růžička » úte pro 08, 2009 7:27,0

Diabolic: Proč myslíš, že nějaký filtr saje víc vzduchu než jiný :?: Můj selský rozum mi říká, že o množství nasátého vzduchu rozhoduje momentální potřeba motoru.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod štíreček » úte pro 08, 2009 20:43,0

Diabolic: závodní speciály nebo formule filtr ani nepotřebují, poněvadž jim stačí životnost motoru na cca 300km.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Diabolic » pát led 08, 2010 11:33,0

ano pravda do nejakych zavodnich vozu nepotrebuji ani filtr,zas tak tomu nerozumim mozna taky jen placam ale kdyz sem se chtel o firme KN dozvedet vic narazil sem na clanek kde bylo napsano ze u ruznych zavodu filtry nedali - jelo lip ale najelo mene kilometru proto vynalezli bavlnene filtrz za ucelem zachovani mnozstvi nasavaneho vzduchu ale lepsi filtrace.Papirovy filtr koupite o moc levneji samozdrejme ale casteji ho menite a filtry bavlnene se nemeni vydrzi dele,v podstate zivotnost vozu.saji vetsi mnozstvi vzduchu ale to plati jak uz tu nekdo uvedl samozdrejme pri otevrene skrtici klapce,mam kit od KN necekal sem naky narust vykonu podstatny nebo neco podobnyho ale pravda je ze motor je o neco pruznejsi je to trochu poznat na otackach,mozna se to vyplati spise do vetsich obsahu motoru,tim nemyslim ze mam nakej extra naslaplej motor ale asi je rozdil delat tyhle upravi treba v motorech 1.2 a 3.0 to jen pro srovnani,zatim sem s filtrem spokojenej,postupne ted upravuju vyfuk a treba az to bude cely hotomu tak uz ty rozdili poznat pujdou a bude nba to mit vliv i sebemensi detail,netopim se zrovna v penezich a kazdej z nas nema tolik aby mohl hned naraz upravit poradne svoje auto proto rikam postupne...
Focus, 2.0 16V, 96kw, 3-door, r.v. 1999
Diabolic
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 30, 2009 18:14,0

Příspěvekod Diabolic » pát led 08, 2010 11:41,0

a taky kdyz uz se do neceho takovyho poustim tak bych to chtel dotahnout dal a udelat i vetsi upravy samozdrejme,takze to neberu tak jak nekdo kdo si udela sani nebo koupi remus tlumic a uz rika ze ma tuning a upraveny auto,preci hloupost :wink: ale nebudem to vice rozvadet jde tu prece o ty filtry,necham to na kazdym at si zvoli sam nabo si to vyzkousi s tema sportovnima 8-) jinak kdyz sem kpoval ten filtr tak me kolega rikal ze mel v mondeu vlosku od KN a delalo mu to celkem hluk pri jizde a stvalo ho to,rekl sem si kdyz uz sportovni filtr tak konus a rovnou kit,a divili byste se ale pokud opravnu neotevru uplne klapku (neseslapnu plyn na podlahu) tak je sani naprosto potichu a ani nevite ze tam neco takovyho je,takze zase s hlucnosti problemy nemam coz sem rad :)
Focus, 2.0 16V, 96kw, 3-door, r.v. 1999
Diabolic
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 30, 2009 18:14,0

Příspěvekod Diabolic » pát led 08, 2010 11:44,0

spotreba urcite porad stejna,uvadeji snizeni dokonce ale to sem zatim nepoznal protoze tomu obcas slapnu za krk :lol: ale urcite ne vyssi,palivo se vzduchem se reguluje podle potreby takze se zvysi jen pokud vas to bude lakat poslechnou si ten filtr co umi jako me a nalozite mu :twisted:
Focus, 2.0 16V, 96kw, 3-door, r.v. 1999
Diabolic
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 30, 2009 18:14,0

Příspěvekod štíreček » pát led 08, 2010 20:36,0

Kamarád ho měl a mu to žralo i trávu u cesty, říkal skoro o dva litry víc, je ale fakt, že klapku měl otevřenou neustále :D Na výkonu se ale ty dva litry nijak neprojevily, sice se mu zdálo, že to jde líp do otáček, ale mohlo to být pocitové, tím zvukem. Můj předešlý focus svým zvukem dísla mi taky připadal takový silnější než commonrail, ten zvuk mi dodnes chybí. Jinak cena filtru a životnost filtru=? Musíš brát v úvahu, že je potřeba měnit častěj olej, popřípadě i vypláchnout motor, protože to nejsou kovové částice, které si sednou na magnet.
Já osobně raděj čip, ale zatím nevyužiju ani to co mám :P
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Jenyk » sob led 09, 2010 17:45,0

Já K&N dal protože jsem si vydedukoval, že u turba, kde je velký přísun vzduchu pod tlakem může zmenšení odporu ve vedení vzduchu něco znamenat. Jezdí to slušně a nestěžuju si. Jinak k poznámkám o snížení životnosti, bavlněný filtr je napuštěný olejem. Není to mokrý filtr, ale ani suchý. O snížení životnosti motoru bych si bez věrohodných informací rozhodnout netroufl. Dost se jsem se o tom snažil najít na síti. O snížení životnosti a potřebě častější výměny oleje jsem nikde nic nenašel. O propláchnutí motoru mi to přijde už úplně mimo. Olej je čištěný hlavně filtrem, magnetické zátky (jsou li ještě?) jsou úplně doplňkové.
Naposledy upravil Jenyk dne sob led 09, 2010 17:49,0, celkově upraveno 1
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Příspěvekod Diabolic » sob led 09, 2010 17:49,0

Nevím jak to teď myslíš s tim častým měněním oleje,proč by se měl znečišťovat víc motor?to snad naopak oproti papírovýmu filtru,jeden z důvodů proč ted KN kvůli lepší filtraci.No tak čip to jo když maš diesel (teda na comon bych to asi nedaval možná TDDi) ale mě by byl dá se říct k ničemu na 2.0 benzín
Focus, 2.0 16V, 96kw, 3-door, r.v. 1999
Diabolic
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 30, 2009 18:14,0

Příspěvekod štíreček » sob led 09, 2010 21:30,0

Na co pomůže zlepšení průchodu filtrem, když ten průchod řídí škrtící klapka, už to tady psal DR, právě ta dělá ten odpor. Navíc u diesla se mi zdá úplně zbytečný, protože ten sice saje větší množství než benzín, ale nevyužitý vzduch přepouští bokem pryč, takže k čemu lepší průchod, když si motor veme jen kolik potřebuje. Kdyby seriový filtr bránil přístupu vzduchu, tak za ním vznikne podlak a filtr by se musel deformovat anebo by nestíhal v maximálních otáčkách. Mně stačí cca 2000ot, takže sportovní filtr nepotřebuju. Ve focusovi jsem zkoušel jízdu bez filtru a nic kromě hukotu jsem nepoznal. Jen to víc hulákalo a naopak se mi zdálo, že míň táhne. kdybych potřeboval koně navíc, raděj si něco málo přidám na čip, ale toho nejsem taky zastáncem, navíc nevyužiju ani to co mám. Dnes už to prostě nejde, leda někde na okruhu.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Re: Vzduchový filtr - original, sportovni - zkusenosti, tipy

Příspěvekod Competizione » pát kvě 23, 2014 11:48,0

S dovolením uvedu na pravou míru:
1. SPORTOVNÍ VLOŽKY FILTRŮ BAVLNĚNÉ: pro běžný provoz nedoporučuji. Bavlna nemá sama o sobě dobré filtrační schopnosti a tak je nutno ji napouštět olejem. Protékající vzduch se samozřejmě tímto olejem sytí, což má negativní důsledky pro motormanagement, zejména pro MAF senzor (průtokoměr alias "váhu vzduchu"), který bývá umístěn hned za filtr vzduchu, dále pak pro krokové motorky škrticí klapky, volnoběžné kanály, atd. Tyto vložky jsou vhodné pro motory s motormanagementem založeném na MAP senzoru + teplotním čidlu, kterých je v nesportovní oblasti málo (typicky Lancia Delta HF Integrale, Fiat Coupé 16v Turbo...).
2. SPORTOVNÍ BAVLNĚNÉ KITY SÁNÍ: stejný problém, k němuž se přidávají 2 další; 1. nutnost tepelného odstínění od horkého vzduchu od motoru a 2. zabránění nasávání vody do motoru. Pokud je teplota nasávaného vzduchu citelně vyšší než u oem papírových filtrů, bude výkonový profit záporný, protože horký vzduch = říský vzduch = chudý na kyslík. A protože se kity přímého sání nacházejí přímo v motorovém prostoru, nasávají vzduch ohřívaný motorem a je nutno vyrobit tepelný štít, ideálně s nasáváním před motorovým prostorem. Dále pak voda v horkém motoru působí destruktivně (popraskané ventily, sedla, nesmyslné hodnoty MAF senzoru), takže je ještě nutno ošetřit kit přímého sání proti vniknutí vody.
3. POLYESTEROVÉ VLOŽKY DO OEM FILTRŮ VZDUCHU: díky tomu, že se nenapouští žádným olejem a díky homogennosti materiálu a pevné mřížce mají polyesterové vložky filtrů vzduchu podstatně lepší vlastnosti než papír i bavlna. Žádná negativa, kromě ceny, nevykazují. Nic se nezanáší, vložka má dlouhou životnost a čistí se pouze profouknutím proudem stlačeného vzduchu. Ničím ne nemusí (nesmí) napouštět, takže také nic neuvolňuje. Cena 2500-3000 Kč vč. DPH.
4. POLYESTEROVÉ FILTRY VZDUCHU UNIVERZÁLNÍ: jsou obvykle dodávány jako polyesterové vložky v karbonovém tělese se silikonovým přívodem nasávaného vzduchu, čímž jsou eliminována všechna negativa kitů přímého sání. karbonové tělo zabraňuje pronikání vody a zároveň stíní přenosu tepla. Silikonový "chobot" slouží k přívodu nasávaného vzduchu z oblasti před motorovým prostorem, aby vzduch byl chůadnější a bez mastnot a dalších nečistot z mot, prostoru. Opět polyesterová vložka, která se ničím nenpouští, tedy ani nic neuvolňuje, lepší filtrační schopnosti díky pevné mřížce a homogennímu materiálu. nevýhoda: cena (cca 6 000 Kč kompletní kit vč. DPH).

Jaký získám profit? Většina reklamních řečí hovoří o neuvěřitelných věcech, ale skutečnost se u polyesterových vložek filtru vzduchu SF SprintFilter reálně pochybuje kolem 0,5-2,5 % zvýšení výkonu, kolem 1 % snížení spotřeby paliva a kolem 1,5-2,5 % snížení teploty oleje u turbomotorů a zkrácení turbo-lag-time v řádech desetin sekundy. Pohádky o tom, jak moc přinese bavlněný kit přímého sání mají k realitě daleko. Na straně druhé polyesterové vložky filtru sání není nutno čímkoli napouštět (vlastně se to ani nesmí) a nemění se po celou životnost (pouze stačí jednou za čas prosčistit proudem stlačeného vzduchu).
Competizione
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát kvě 23, 2014 11:38,0

Předchozí

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník