Vzduchový filtr - original, sportovni - zkusenosti, tipy...

Vzduchový filtr - original, sportovni - zkusenosti, tipy...

Příspěvekod rostik » ned bře 07, 2004 10:03,0

Vážení, máte někdo zkušenost se sportovním vzduchovým filtrem - vložka, zvýší to výkon vozidla ?, Mám Focus 1,6 benzín, motor Zetec, r.v. 99 rostik
rostik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon pro 08, 2003 21:15,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Vonty » ned bře 07, 2004 12:52,0

zkus si projit mondeackou diskusi..urcite to tam nejdes
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Cybe » ned bře 07, 2004 19:16,0

taky sem nad tim premyslel, jen mi prijde divny neco menit, musi to byt preci necim vykoupene, bud spotrebou nebo snizenou zivotnosti... Kdesi sem cetl ze vymenou filtru ze standartniho za sportovni (KN napriklad nebo co to je) je vsechno razem lepsi a nema to zadny negativni vliv... Proc to tam nemontuji uz ve vyrobe? Proc tam cpou nejake s horsimi vlastnostmi? :)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod honza aka hooby » ned bře 07, 2004 19:48,0

o tom se tu uz rec vedla..to mas to same jak s tuningem...dnesni ser. auta jsou delane tak aby kdyz si to koupi strejda, aby se o to nemusel starat!!!! dnesni auto jsou proste delana tak aby byla co nejvice bezudrzbova a komfortni. Treba jen ten filtr kdyz pominu udrzbu, tak ti o dost zvysi uz jen hluk v kabine pri vytocenem motoru. Kdyz mas penize a rozumis tomu tak by ses divil kolik toho ze ser. motoru vyzdimas, ale za cenu hluku, litani kolem toho a pri extremu i zivotnosti..atd.
Co delaji tuneri??porad litaj kolem svych aut..to u noveho seriaku prakticky nemusis, jednou rocne zajedes na prohlidku a konec...
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod fan007 » stř kvě 18, 2005 11:05,0

Zdravím,
mám dotaz , má někdo zkušenost jak se mění pylový filtrr na focusu.Na okně je ten plastový kryt a má to být něčím utěsněné.Neví někdo čím se to utěsnuje, napadlo mě jestli by nestačil bytumelový tmel, nebo se tam dává medvědí *****. A zda pak ten plastový kryt bezproblému jde nazpět uchytit.
děkuji všem předem za radu
FORD FOCUS COMBI Trend 1,8TDdi 66 Kw 9/2001
fan007
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 26, 2005 14:19,0
Bydliště: Ostravsko

Příspěvekod SuperAL » stř kvě 18, 2005 23:29,0

Není to tak složitý. Jen musíš při demontáži i zpětné montáži dávat pozor, aby sis neulomil nějakou svorku zespodu mřížky. Ten lem musíš opatrně odtrhnout a očistit. Vložku filtru už je potom vyměnit hračka. Stačí odklopit víko filtru. Jako těsnění při montáži mřížky jsem použil transparentní silikonový tmel v tubě. Možná proto, že byl zrovna po ruce. :D
CFC 177
Ford Focus 1.4 (75k) Comfort, r.v. 2000, Combi
SuperAL
**
**
 
Příspěvky: 52
Registrován: pon dub 18, 2005 7:33,0
Bydliště: okr.Svitavy

Příspěvekod kulisek111 » pát črc 15, 2005 8:37,0

Cybe:
no sportovni filtr skracuje zivotnost motoru protoze je ritčí než ne normální aby tam šel větší množství vzduchu.A pravě jak je řitčí tak je i špinavější a tím se to i dostane do motoru....a zese o tolik to motoru neprida na vykonu.
CFC 241
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Comfort, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Ford Fiesta 1,4 TDCi Ghia r.v. 2002
Uživatelský avatar
kulisek111
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte črc 12, 2005 10:15,0
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Mikki » pát črc 15, 2005 9:45,0

Kulisek:
takhle napsaná informace se mi skutečně moc nezamlouvá. Otázka je jestli to opravdu zkracuje životnost motoru a pokud skutečně ano, tak je důležité o kolik. Takhle řečeno je to k ničemu.

A kdyby byl filtr skutečně "řitčí", asi by to šlo celé rovnou do "řiti" (nebo do p.....). :lol:
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod kulisek111 » pát črc 15, 2005 13:37,0

Mikki:
no a jak myslis ze funguje nebo jaky je princip toho filtru?Normalni filtr je tam aby se nedostali necistoty dal do motoru pri sani a aby sportovni fitr by byl "sportovnim" a aby mohl zvysit trosku vykon tak musi privadet vice vzduchu a tudis musi byt i řitčí aby ten vetsi obsah vzduchu mohl prijit tam kam ma....mozna ze to neni ale kdyz se na to podivas tak je to i logicky ne?nekde jsem to uz driv cetl a myslim ze je to tak ale clovek se muze mylit....a o jak skracuje zivotnost??? tezko rict ale kazda necstota se urcite casem projevi na chodu motoru
CFC 241
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Comfort, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Ford Fiesta 1,4 TDCi Ghia r.v. 2002
Uživatelský avatar
kulisek111
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte črc 12, 2005 10:15,0
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Mikki » pát črc 15, 2005 15:07,0

Kulisku Kulisku:

samozřejmě vím jak funguje filtr, narážka byla na tvou úžasnou češtinu, protože filtr je "řídký" a "řidší", to "řitčí" je neskutečný patvar a opravdu to evokuje něco úplně jiného.

A proč by to nemuselo snižovat životnost? Protože teploty v motoru jsou v takovém rozsahu, že 99% toho, co se těmi mrňavými otvory filtru ještě dostane, v pohodě shoří. Kousky křemíku ä podobných minerálů běžně vzduchem nelétají. Snažíme se tady ve fóru držet faktů a nikoli domněnek. Takže pokud VÍŠ, že se životnost krátí, uveď proč. Pokud NEVÍŠ, není fér to uvádět jako daný fakt.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod kulisek111 » ned črc 17, 2005 13:57,0

Mikki:
Ok tak radeji od tohoto tematu odpousim ale ja se nevzdam a nejaky podrobny info sezenu a pak dam vedet :wink: ...a jinak cestina mi nikdy nesla :oops:
CFC 241
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Comfort, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Ford Fiesta 1,4 TDCi Ghia r.v. 2002
Uživatelský avatar
kulisek111
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte črc 12, 2005 10:15,0
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Mikki » ned črc 17, 2005 16:50,0

Kulisek:
to je správný, když něco najdeš, sem s tím, všechny nás to zajímá.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod mr_nitroz » úte črc 19, 2005 14:54,0

pokud vymenite cely box se vzduchovym filtrem za konusovy tak je dobre vyresit privod studeneho vzduchu, ale i tak je narust vykonu poznat, kamarad i ja to tak mame on 1,6, ja 2.0 a zvuk ve vyssich otackach to ma fakt super.
Ja mam navic v kapote nadech ktery fouka primo na ten filtr. Jednou jsem ho zkousel zacpat a bylo to poznat, motor byl takovy tupejsi...
CFC 034
Drive: Focus 2.0 16V, r.v. 2000, chiptuning, okolo 150 HP, 3-door hatchback, black, 17" OZ kola, xenony, snizeny, riegger predni naraznik a zadni podspoiler, prahy.
Nyni: ST220
mr_nitroz
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: úte lis 30, 2004 21:32,0
Bydliště: Nový Jičín

Výměna vzduchového a naftového filtru

Příspěvekod Gigio » stř zář 20, 2006 22:10,0

Zdravím Vás všechny :D . Od srpna letošního roku jsem majitelem Fordu Focus 1.8 TDCi/85 Kw, r.v. 2001. Po zakoupení tohoto vozidla jsem si svépomocí vyměnil vzduchový a naftový filtr. Použil jsem neoriginální filtry od firmy Fraus. Chtěl bych se zeptat, zda může dojí k ovlivnění nebo dokonce poškození mororu tím, že jsem nepoužil origonální filtry? Hlavně mi jde o ten naftový, někde jsem se dočetl, že jsou růžně jemné a mám strach z poškození střiků. Díky za odpověď.
Gigio
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř zář 20, 2006 20:43,0
Bydliště: Staňkov, Bezručova 300

Příspěvekod KUTAC » stř čer 04, 2008 21:55,0

Cus, neviete niekto kde sa da kupit hadica k sportovemu filtru pre 1,6-tku t.j. priemer 85mm ?
Chcem ju vymenit za povodny "husi krk" t.j. od motora pojde nova a na jej konci bude filter (konus).

Vopred vdaka za linky apod.
Focus kombi 1,6 74kW 2005
KUTAC
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 25, 2006 10:55,0
Bydliště: Praha (obcas SK)

Příspěvekod DR » stř čer 04, 2008 22:10,0

KUTAC: http://www.autosport-tuning.cz/cs/cetli ... os-motoru/

Není to, na co se ptáš, ale za přečtení to IMHO stojí ;-). Jinak široký výběr hadic a adaptérů má většinou každeý slušný tuning shop, kde ty filtry prodávají.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod KUTAC » sob čer 14, 2008 19:22,0

Tak namiesto spekulacii kam s konusom kvoli izolacii od motora som tam dal vlozku K&N a spokojnost.

Motor nestraca v horucavach, otacky idu krasne plynulo, volnobeh ovela kludnejsi ako s konusom...
A co je podstatne - motor je tichy co mi vyhovuje najviac.
Focus kombi 1,6 74kW 2005
KUTAC
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 25, 2006 10:55,0
Bydliště: Praha (obcas SK)

Příspěvekod DR » sob čer 14, 2008 19:35,0

KUTAC: jenom pozor, když budeš dávat auto do servisu, aby ti v rámci pravidelné údržby ten filtr nevyhodili a nedali tam papírák - on ne každý mechanik tu vložku pozná, je dobré je radší upozornit ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod KUTAC » ned čer 15, 2008 8:00,0

DR: veci ako filtre a olej si menim sam, do servisu idem len ak je to zasah do motora resp. cisto fordackych veci.

Ale vdaka za upozornenie.
Focus kombi 1,6 74kW 2005
KUTAC
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát srp 25, 2006 10:55,0
Bydliště: Praha (obcas SK)

Příspěvekod Tomáš Ondřich » pon čer 16, 2008 10:52,0

Mám escorta a v něm vložku KN najel sem s ní kolem 130 tis. km
Asi po 40 tis km jí vyndám a vyperu a nastříkám olejem.(je k tomu i speciální sada)
Jsem spokojen ale žádné razantní zvýšení výkonu se nedostavilo :lol:
Švagrový jsem koupil Fiestu 1.25 a měla rozbitej airbox tak jsem jí namontoval kužel. filtr. Má to ve vyších otáčkách lepší zvuk :twisted:
Jinak sportovní filtry mají lepší propustnost vzduchu a hoší účinost filtrace. Když to někdo špatně namontuje tak si i snadno prodřou.(platí pro kužely)
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron