Problém se startováním

Příspěvekod DR » stř úno 18, 2009 22:41,0

radoso: popisovanou souvislost s dvouhmoťákem to mít může, o náhradě za "jednohmoťák" z druhovýroby už jsem taky slyšel. Ale nejsem Bake ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » čtv úno 19, 2009 9:42,0

[quote="DR"]Před časem jsem zde poměrně plameně tvrdil, že měnit dvojhmoťák za pevný setrvačník je blbost, ale......Jak jsem zjistil, ona to opravdu taková blbost není. Někteří výrobci spojek opravdu začínají nahrazovat dvojhmoťáky obyčejným setrvačníkem. Je potřeba se smířit s trochu tvrdším chodem motoru, ale jinak problém není...
Ještě se zkusím vrátit k tvému problému. Kdyby byl fakt zakopaný pes v setrvačníku a v čidle otáček, musela by to vyhodnotit diagnostika !!! Ať už je vadné čidlo otáček, nebo setrvačník, dojde ke krátkodobé ztrátě signálu a ŘJ to zaznamená !!!! Zkus to a dej vědět....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod radoso » stř úno 25, 2009 18:50,0

To Bake: Problém vyriešený. Diagnostika odhalila chybný zápis snímača vačkového hriadela. Po jeho výmene je všetko O.K. Akurát bolo nutné prerobiť napájanie snímača na 12V, pôvodný bol napájaný 5V. Dúfam že to bude v poriadku.
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2001, Trend
radoso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 25, 2009 16:43,0

stratovanie....

Příspěvekod Chillik » čtv kvě 07, 2009 20:46,0

taaakze dnes som konecne dostal moj novy focus..neni novy je 4 rocny a ma 140tisic km.....ale pre mna je novy...a teraz otazka...dosile som z mesta....odstavil som auto na parkovisku....a zacal som skusat svetla...s radiom sa hrat ..s palubnym ..nastavovat atd...sedel som v nom asi pol hodky....zrazu ako keby z ventilatora sa ozyvali tak e skripave zvuky...take praskanie....no nechapal som..ale ok..a teraz ze nastartuejm nech pustim aj klimu nech sa s nou pohram...rosvietili sa kontrolky...cvakalo nieco...a neslo nastartovat..az na druhy pokus po asi 4-5tich otackach starteru ci ako to mam nazvat......co to moze byt??...dnes som dvakrat predtym startoval a nebol zidny problem...az na parkovisku....co to moze byt..a este....ked som nastartoval tak sa vynulovala priemerna rychlost aj spotreba...a sla od nuly....co to moze byt??..stalo sa to niekomu??...diky za info....chillout :o)
F focus 2, 1,6 tdci 80, Combi, r.v. 04 2005, Titanium
Chillik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 04, 2009 14:26,0

Focus 1.8 benzín - zhasína pri prvom štarte

Příspěvekod MMX » pon čer 29, 2009 17:19,0

Mam tu do zbierky jeden zaujimavy problem. Ak nastartujem studeny motor, aj pri najminimalnejsom zatazeni (velmi opatrnom pokuse o rozjazd) zhasne (po nastartovani sa otacky drzia okolo 1200, po zahriati okolo 750). Niekedy dokonca staci stupit na plyn a motor zhasne. Beh je nerovnomerny, po pridani plynu sa cele auto zatrasie. Po druhom nastartovani je vsetko v poriadku. Niekedy pomoze pridat plyn, aby otacky vybehli aspon na 3000 a potom motor uz nezhasne, aj ked stale nejde na 100%. Zda sa mi, ze problem sa zhorsuje so stupajucou vonkajsou teplotou (v zime to nerobil vzdy - v lete takmer vzdy). Snazil som sa to vysvetlit v servise, ale zjavne bez uspechu - vraj preprogramovali riadiacu jednotku, ale nepomohlo to. Prispievam do jedneho nemeckeho fora a uz sa mi ozvalo 6 dalsich ludi s presne tym istym problemom - niektori s tym boli uz aj v servise, u nikoho sa to vsak nevyriesilo. Preto, ak mate podobny problem (idealne viete aj o nejakom rieseni) prosim ozvite sa mi. Dakujem.
Focus II Combi, 2008, 1.8 benzín
MMX
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned bře 13, 2005 10:03,0
Bydliště: Hlohovec, Slovakia

1.6 TDCi 80kW C-Max

Příspěvekod tool11 » sob srp 15, 2009 10:59,0

Zdravím..

Nevite cim to muze byt ?
po nastartování motor jede cca 2 sec. jakoby "na 3 válce" ma takovy hlucnejsi beh,pak naskoci normalni stav. Zatim mi to udelalo jen 2x v rozmezi cca 3 tydnu,pokazde kdyz startuji poprve rano. Pak jsou starty normalni. Naftu jsem ted bral 2x u stejne cerp. stanice,ktera je hodne znama. Behem jizdy se neprojevuji zadne pazvuky, motor bezi krasne.

1.6 TDCi 80kW C-Max

diky za pripadne tipy
Ford Focus C-max
tool11
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 05, 2008 10:29,0

Příspěvekod ilava88 » ned zář 13, 2009 23:11,0

zdravim vsetkych... mam problem pri starte a to neni este ani mraz...kupil som asi tak pred pol rokom focusa 1.8 tdi rok 2001.. menil som bateriu starter aj paliv.filter a stale to blbne hlavne ked auto dlhsie stoji ale ked je zahriate tak startuje celkom dobre... meral som aj bateriu ta je v poriadku aj ju dobija ako ma tak neviem kde je problem...mozu to byt zhavice? a este niekedy po starte zostane svietit viacfunkcna vystrazna kontrolka s kontrolkou cinnosti motoru ale za par sekund zasa zhasnu...alebo mam ist na diagnostiku,zistia tam kde je problem? lebo v jednom servise som sa bol opytat a povedali ze to nemusi byt 100%...za kazdu radu dakujem...
focus, 1.8 tdi 90, hatchback, r.v. 2001, lx
ilava88
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv zář 10, 2009 15:57,0

Příspěvekod Jaroslav Krýsl » stř lis 11, 2009 22:22,0

Zdravím,po nastartování studeného motoru,motor běží nepravidelně a po zhruba 10 vteřinach se srovná a běží pravidelně.Někdy se však stane že po dvu vteřanách nepravidelného chodu zhasne a je nutno start opakovat.Další starty jsou už dobré.Palivový filtr nový origo ford. Díky za případné rady.
Focus, TDCi 74kW, kombi, r.v. 2002, klima
Jaroslav Krýsl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte říj 20, 2009 20:01,0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvekod Růžička » čtv lis 12, 2009 7:19,0

Máš v pořádku žhavicí svíčky?
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Jaroslav Krýsl » čtv lis 12, 2009 17:44,0

Žhavící svíčky jsem vyměnil za nové,staré ale byli dobré.Napětí ke svíčkám jde.
Focus, TDCi 74kW, kombi, r.v. 2002, klima
Jaroslav Krýsl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte říj 20, 2009 20:01,0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvekod petrsa » čtv lis 12, 2009 19:00,0

Pokud z výfuku budeš cítit nespálenou naftu, může být vadná žhavicí automatika - po startu ještě chvilku žhaví, než dojde k dostatečnému ohřátí hlavy, pístu.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jaroslav Krýsl » čtv lis 12, 2009 19:29,0

Napětí jsem měřil při vypnutém motoru.Při zapnutí zapalování kontrolka žhavení po dvou vteřinách zhasne,ale na svíčkách napětí je ještě zhruba 7 vteřin.Když se motor v chodu udrží tak lehce modře zakouří,ale když musím start opakovat tak kouř nespozoruji.
Focus, TDCi 74kW, kombi, r.v. 2002, klima
Jaroslav Krýsl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte říj 20, 2009 20:01,0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvekod honzajs » stř lis 18, 2009 23:12,0

Taky mám podobný problém, už od zakoupení auta v listopadu 2007 se mi v různých intervalech stává, že po prvním nastartování motor běží jakoby na tři válce a nereaguje na plyn. někdy při pokusu o přidání plynu rovnou chcípne. Většinou stačí motor zhasnout a napodruhé naskočí normálně. parkrát se mi stalo, že jsme nastartoval až napotřetí. Řekl bych že se tento problém projevuje častěji v chladném počasí ale stává se to jen občas. Diagnostika nic neukázala, palivový filtr vyměněn ihned po nákupu auta.
Vždy po nepodařeném startu se z výfuku vyvalí bílošedý dým a je cítit nespálenou naftu.
Uplně stejně se auto chovalo, když odešla baterka pouze s tím rozdílem, že se mohlo startovat pořád dokola a motor naskočil do podivných otáček zaškubal a po 2-5 vteřinách zhasl. Už jsem se loučil s penězi u vidiny vadných vstřiků a naštěstí to byla jen baterka. docela mne to překvapilo protože u benzínového mondea když byla slabá baterka tak jen cvakalo relé a startér se ani nepohnul. Tady startér s motorem v pohodě točil ale motor nenaskočil
c-max, 2,0 TDCi 100, 5dv., r.v. 2004, trend-sport
honzajs
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 26, 2007 22:33,0

System Engine Fault

Příspěvekod Salik666 » sob led 23, 2010 15:47,0

Ahoj všem.
Včera se mi již podruhé stal jeden problém (stalo se to mé ženě před cca. dvěma měsíci a mě včera).
Našel jsem tu podobné problémy, ale nikde reakci, tak třeba i tací, co ten problém měli a vyřešili, tak prosím o radu.
Jel jsem po dálnici z hor (kam jsem jel předtím jen na otočku vyložit tchána s tchýní - motor běžel celou dobu (180 kilákú)) a po cestě zpátky se mi na dálnici při 140 km rychlosti zniho nic rozsvítily kontrolky a motor zdechnul.
Zajel jsem ke straně a než jsem zastavil displej na mě vyplivl několik hlášek, které si ani nepamatuju.
Nicméně nejde nastartovat...startér se točí, 2x to i mělo snahu jakoby chytnout, ale nejde...na displeji svítí "System engine fault".
Posledně to ale bylo údajně zavzdušněné (říkal borec z malého servisu, kam jsem to dal), ale když mi to 2 roky neděla a teď takhle 2x v podstatě za sebou, tak o tom pochybuju!
Nevím co by to mohlo být a dávat to do Forda, když mají cenu práce za 800,-Kč/hod. se mi moc nechce...:-(

Věěl by někdo, co by to mohlo být? Díky.
Focus, 1.8 TDCi 85, Combi, r.v. 2005, Ghia
Uživatelský avatar
Salik666
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte srp 19, 2008 15:40,0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod Ebo » sob led 23, 2010 16:12,0

to >Salik666 ..něco podobného se řešilo tuším v sekci mondeí a co si matně pamatuju, tak tam zdechly vstřiky ..zkus hledat
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mates71 » sob led 23, 2010 16:31,0

Salik můžeš mě ukázat forda kde dělaj za 800 ??
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod Salik666 » sob led 23, 2010 16:43,0

Ebo > Díky, mrknu se.

Mates > Na mělníku to ještě tak před 4 měsíci měli na ceduly u příjmu oprav jako hodinovou taxu!
Focus, 1.8 TDCi 85, Combi, r.v. 2005, Ghia
Uživatelský avatar
Salik666
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte srp 19, 2008 15:40,0
Bydliště: Mělník

Příspěvekod mates71 » sob led 23, 2010 16:49,0

hm, tak to je pěkný,tady co jezdim v praze jestli na to dobře koukám do faktury 413kč
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod DR » sob led 23, 2010 21:07,0

Salik666: vřele doporučuju neřešit problémy s common rail motory doma v garáži, ani u nějakých pokoutních servisáků, ani u forda, ale ve specializovaném diesel servisu, v tvém případě zaměřeném na CR systémy Delphi. Mají tam potřebnou diagnostiku, mají potřebné díly (a často umí repasovat i ty tvoje vadné), a hlavně mají s opravou těchto motorů spoustu zkušeností.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod honzajs » ned led 24, 2010 12:04,0

zdravím,
už jsem to tu někde psal mám již přes dva roky c-maxe r.v. 2004 2,0 TDCi a zde výše popisováné občasné problémy se startováním mám od začátku co jsem ho koupil. Občas po nastartování motor běží jen jakoby na tři válce a nereaguje na plyn musí zhasnout a znovu nastartovat a pak už je to v pohodě. Diagnostika nic neukáže.
Dlohudobým sledováním a testováním jsem dospěl k tomu, že je to problém žhavení respektive nějakého snímače který má vliv na nastavení doby žhavení .
Děláto častěji v zimě než v létě, při druhém nastartování se z výfuku vyvalí světle šedý dým a je cítit nespálenou naftu (motor jinak vůbec nekouří a to má min. 155tis.), stává se to vždy jen při prvním startování nebo když motor po krátkém běhu zastavím a po chvíli chci znovu nastartovat prakticky studený motor. Když nechám auto stát v mrazu a žhavení žhaví několik sekund tak motor naskočí vždy bez problémů. Největším problémém je vlažná garáž když kontrolka žhavení skoro hned zhasne.
Protože se stává opravdu jen občas a jsem přesvědčen, že je to problém žhavení tak už to neřeším.
c-max, 2,0 TDCi 100, 5dv., r.v. 2004, trend-sport
honzajs
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 26, 2007 22:33,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník