Problém se startováním

Re: vypnutí motoru za jízdy

Příspěvekod DR » pát srp 15, 2008 13:12,0

Opi: S oprázdnou nádrží mohlo dojít k zavzdušnění, mohl být problém i v palivu nebo palivovém filtru (ucpaný nečistotami z nekvalitní nafty). Přečti si téma o TDCI, to by tě mělo trochu dostat do obrazu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Opi » pát srp 15, 2008 13:22,0

DR : Díky za rychlou odpověď, též doufám, že se jedná jen o zavzdušnění či nečistoty, což mi při stavu nádrže cca.4 l (dojetí ještě dle pal.PC cca. 80 km) přijde dost pravděpodobné.Každopádně jsem vyléčen a budu se snažit dojíždět jen např. do 1/3 nádrže.Nechal jsem si ještě poradit a koupil přísadu do nafty "SLICL 50 - Fuel system treatment na 5000km".
Mělo by pročistit, promazat atd.Tak uvidíme, jinak dnes celý den na cestách a zatím ok.Zdar.
Focus, 1.8 TDCi 85 KW, Kombi, r.v. 2003, ghia
Opi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 31, 2008 13:11,0

Příspěvekod DR » pát srp 15, 2008 13:28,0

Opi: aha, tak to bych ti doporučil ještě téma "Přísady do paliva" http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=100 přečti si to dřív, než tam ten zázrak naliješ.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod zewl » pát srp 15, 2008 20:07,0

Opi píše:DR : Díky za rychlou odpověď, též doufám, že se jedná jen o zavzdušnění či nečistoty, což mi při stavu nádrže cca.4 l (dojetí ještě dle pal.PC cca. 80 km) přijde dost pravděpodobné.Každopádně jsem vyléčen a budu se snažit dojíždět jen např. do 1/3 nádrže.Nechal jsem si ještě poradit a koupil přísadu do nafty "SLICL 50 - Fuel system treatment na 5000km".
Mělo by pročistit, promazat atd.Tak uvidíme, jinak dnes celý den na cestách a zatím ok.Zdar.
pri takovem dojezdu hrozi zavzdusneni? Obcas bravam naftu, kdyz BC ukazuje cca. 30-40 km, v nadrzi pak jeste 2litry jsou a vse zatim OK... A taky RJ by nemela dovolit zavzdusnit system, motor by mel vynechavat pred vyjetim "do sucha" a nedovolit to.
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » pát srp 15, 2008 20:23,0

zewl: "nemělo by". Ale znáš to ....
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

vypnutí motoru za jízdy

Příspěvekod Opi » ned srp 17, 2008 12:02,0

Zdravím, tak jsem v pátek vyrazil na cestu a za 5 km opět blikání kontrolky žhavení a chcípl motor, po 10 min. opět nastartováno, takhle se to opakovalo cca. 3 x až jsem zůstal úplně stát (další start za hodinu).
Dokonce jsem byl projíždějícím autem upozorněn na to, že mi svítí za jízdy brzdová světla, takže el. totálně oblblá, auto sem tam zacukalo, nebylo to prostě ono.
Auto ihned odtaženo do nejbližšího autorizovaného Fordu (při posledním chcápnutí byl ode mě 100m, takže klika), druhý den napíchli na diagnostiku s následnou závadou -> vadné čidlo polohy vačky hřídele -> nové 720,-, takže to mám u nich a čidlo je ve stádiu objednání.Ostaní prý dle diagnostiky ok i po další prohlídce od autoelektrikáře.
Tak uvidíme, snad v úterý či středu hotovo.Opi
Focus, 1.8 TDCi 85 KW, Kombi, r.v. 2003, ghia
Opi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 31, 2008 13:11,0

Re: vypnutí motoru za jízdy

Příspěvekod DR » ned srp 17, 2008 20:20,0

Opi: tak to gratuluju, každý doufá, že rozsvícení kontrolky žhavení je jenom vadné čidlo vačky a ne vstřiky, ty jsi snad první šťastlivec, kterému se to splnilo.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Asgaard » pon pro 22, 2008 22:57,0

Zdravim, tiez mam problem so startovanim. Nieco podobne tu uz riesene bolo. Moj problem spociva v tom ze pri zohriatom motore sa mi malokedy podari nastartovat na prvy krat. Zvrtnem klucik a pocut iba starter pricom motor netoci. Vyzera to ze nevysuva pastorok ale starter som mal vonku, pripojil na bateru a starter isiel ako ma (vysuva pastorok atd...).

Keby niekto vedel poradit bolo by to super
Focus, 1.6 Duratec 74kW, r.v. 2010, Generation X
Asgaard
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob srp 16, 2008 20:15,0

Příspěvekod Profesor » pon pro 22, 2008 23:49,0

:arrow: Asgaard: pokud se pastorek nezasune celý (zadrhne o věnec) nemusí sepnout kontakt magnetu, nepřidírá se ti volnoběžka pastorku :idea: je to jediná mech věc kterou si vyndáním startéru nevyzkoušel, zkontroloval bych taky letovaný zemnící bod cívky a všechny silové kontakty. Pokud by tam byl nějaký zoxidovaný spoj, může teplota motoru zajistit navýšení přechodového odporu a startér pak nemá sílu tahat motor. Tyhle závady fakt nejdou po netu jednoznačně identifikovat :?

:P Ohřej ho horkovzdužkou :idea:
Naposledy upravil Profesor dne úte pro 23, 2008 0:00,0, celkově upraveno 1
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Patrik » pon pro 22, 2008 23:52,0

Asgaard: Ten starter ti nefunguje za tepla a když si ho měl venku tak určitě neměl teplotu motoru. Zanesenej nebo přidřenej pastorek to může taky dělat jen za tepla.
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod radoso » pon led 26, 2009 12:32,0

Zdravím, prehľadal som rôzne fóra ale môj problém som zatiaľ nikde nenašiel. Prosím o radu :

Focus 1.8 TDCi, v prípade že ho po naštarovaní zhasnem ak nie je celkom zohriaty (je to rozpätie ukatovateľa teploty motora niekde od nulovej po normálnu teplotu), štartuje zle, teda tak, že počuť iba akési šušťanie, fuflanie. Spravidla na štvrtý pokus naštartuje. Zaujímavé je, že úplne studený motor naštartuje bez problémov (aj pri -17 °C). Úplne teplý zasa naštartuje perfektne. Neviete mi niekto poradiť, či má teplota motora nejaký vplyv na riadiacu jednotku a následne na nepovolenie štartu motora ? Alebo aká súčiastka (čidlo) by mohla dávať nekorektné hodnoty pre RJ v prípade, ak po korektnom naštartovaní motor zhasnem nie celkom zohriaty ? Vymenil som akumulátor, žhaviče sú v poriadku, dokonca mám vymenené aj vstrekovacie čerpadlo (nie za nové) a rovnaká závada stále pretrváva. Ono to urobí aj vtedy, ak sa motor zohreje, a povedzme po zapnutí kúrenia sa zníži jeho teplota a vtedy ho zhasnem, zasa nechytí. Ďakujem za akúkoľvek radu, už som z toho na nervy.
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2001, Trend
radoso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 25, 2009 16:43,0

Příspěvekod Bake » pon led 26, 2009 12:54,0

[quote="radoso"] Hele, pojem šustání fuflání, nejspíš nikomu nic neřekne. A není to slovenčinou. Zkus to popsat trochu jinak. Když tedy tvoje auto nejde nastartovat, točí startér motorem a ten jen nechytne, a nebo tím motorem vůbec neotočí ???Nebo slyšíš něco, jako roztočení startéru naprázdno, aniž by startér točil motorem ??? Teprve po ujesnění těchto věcí se dá přemýšlet o příčině. Zkusím to popsat trochu obecně:

a) Startér otočí motorem, je slyšet převalení motoru přes kompresi a motor chytne..
b) startér motorem točí, je slyšet převalování motoru přes kompresi, ale motor nechytne...
c) po zapnutí klíčku se evidentně roztočí jen startér, ale motorem netočí, tedy není znát převalování motoru přes kompresi
d) po zapnutí klíčku jsou slyšet jen pazvuky a evidentně se nic neroztočí, ani motor, ani startér.

Zkus svoji závadu někam do tohoto napasovat, pak se můžeme bavit dál.....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod radoso » pon led 26, 2009 13:32,0

Pre upresnenie:
Štartér normálne točí, točí aj motorom, prvé otočenie motora je O.K. (normálny zvuk), potom už iba počujem také sssssssfffffffff (neviem to popísať, akoby šušlanie naprázdno). Takto to urobí spravidla 3x a na štrvtý ten klasický štart zotrvá a motor chytí, zakadí na čierno ale chytí. Už sa mi aj stalo, že ak som chvíľku podržal kľúč v polohe štaru, to šušťanie sa striedalo s normálnym zvukom a naštartoval v núdzovom režime (pri jazde nemal výkon nad 3000 ot./. Keď som ho zohrial, potom zhasol, a opäť startoval teplý, alebo studený, už chytil dobre a šiel dobre. Ja vidím nejaký vzťah tej teploty voči RJ, ktorá akoby nepovolila štart. Neviem čo sa udeje na tie 3 neúspešné pokusy, keď potom chytí. Štartér bol prečistený, nie je chybný, lebo to bolo prvé čo mi známy išiel pozrieť.
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2001, Trend
radoso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 25, 2009 16:43,0

Příspěvekod radoso » pon led 26, 2009 13:33,0

Zabudol som, vyzerá to na možnosť b)
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2001, Trend
radoso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 25, 2009 16:43,0

Příspěvekod Bake » pon led 26, 2009 13:48,0

[quote="radoso"]Hele, tohle nebude jednoduché....ŘJ nemá žádný mód, který by na základě teploty motoru povoloval, či nepovoloval start. Že chytne v nouzovém režimu, to se mi taky zrovna moc nepozdává, protože nouzový režim je provázen blikáním kontrolky žhavení. Já opravdu nejsem schopen z tvého popisu závady poznat, jak se auto v této situaci chová. Ale pokud si kamarád troufnul vymontovat startér a nějak ho pročistit, zkontrolovat, tak by mohl snad umět i usoudit, kde je závada, protože má tu jedinečnou možnost u závady být...Pokud by šlo o problém b), tak by určitě stálo za to absolvovat dfiagnostiku a kontrolu vstřikovačů. Pokud je baterie, startér a setrvačník v pořádku, auto nemá důvod nechytnout..
Ale zatím do servisu ještě nespěchej, já se totiž nemůžu zbavit dojmu, že pes je zakopaný někde jinde. Nejspíš to chce opradu nějakého odborníka, který dokáže odselektovat ty mnou zmíněné možnosti. Může totiž jít třeba jen o to, že startér při určité teplotě motoru, vlivem velké vůle ve svých ložiskách, motor dostatečně neroztočí a ten se potom při startu chová divně.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod radoso » pon led 26, 2009 14:11,0

Ten známy to nazval "zápal plúc". S tou teplotou a štartérom tiež neviem, lebo ono mi to robí od Júla 2008, teda aj v lete, kedy bolo 30 °C aj v zime. Skrátka aj studený aj teplý motor chytí, zlomový je moment ak je zhasnutý nie celkom zohriaty. Či je to po 1 minúte alebo po pol hodine, ak ho vtedy zhasnem (nemusí mi zdochnúť sám, stačí ho vypnúť). On si ten moment zhasnutia akoby zapamätá, lebo to môže byť večer zhasnuté nie celkom zohriate, a ráno nechytí. Ak ho večer zhasnem normálne zohriaty, ráno môže byť -15 °C alebo + 25 °C, vždy chytí na prvý krát dobre. Aby som sa vyhol problémom, zatiaľ vždy dávam pozor keď zhasínam motor, aby bol normálne zohriaty na prevádzkovú teplotu. Ale stačí ak by mi trebárs krátko po naštartovaní zhasol na križovatke, mám problém. A to, že znovu naštartujem spravidla na 4x, ma straší že už nechytí.
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2001, Trend
radoso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 25, 2009 16:43,0

Příspěvekod Bake » pon led 26, 2009 14:35,0

[quote="radoso"] Podívej, diagnóza "zápal plic" se hodí na člověka, ne na auto.Kdo autům rozumí, měl by se vyjadřovat trochu přesněji. Zajeď někam k odborníkům, ať ti k tomu řeknou svoje. Čím dál víc se kloním k variantě vadného startéru. Tedy spíš vychozených ložisek na rotoru startéru. Pokud mají ložiska velkou vůli, rotor se přiblíží jednostranně ke statoru a rapidně stoupá potřeba startovacího proudu. Startér se potom chová, jako by byla špatná baterie. Tzn. motorem skoro neotočí. A je to hodně teplotně závislé. Hlavně ve smyslu....studený motor chytá bezvadně, teplý skoro ne. Můžeš mít nějakou variantu této závady. ale proboha nechytej mě za slovo !!!!!!!!! Já fakt a opravdu jen usuzuju, nevím nic jednoznačně !!!!!!
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod radoso » pon led 26, 2009 14:43,0

Veď sa nehnevaj, ja som nič nemyslel v zlom na teba. V každom prípade ďakujem za tvoj čas pri konzultácii. Pekný deň.
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2001, Trend
radoso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 25, 2009 16:43,0

Příspěvekod Bake » pon led 26, 2009 20:04,0

[quote="radoso"]Koukej, v tomto případě jsi mě špatně pochopil.Já sa predsa nehnevám !!!:-):-):-):-)Já se tě jen snažím nasměrovat správným směrem...Nejspíš rozumíš své práci, ja záse trochu rozumím té své. Tak moje "výlevy" neber jako hněvání, nebo znevažování tvé osoby.Prostě V KLIDU :-):-):-)
Já si jen prostě nejsem jistej, protože z tvého popisu tu závadu nemůžu rozklíčovat. Proto upozorňuju na to, že je to fakt potřeba předvést někomu osobně a teprve potom to řešit..:-)
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod radoso » stř úno 18, 2009 22:04,0

Bake: Mam este jednu otazku v suvislosti s mojim problemom. Bol som u jedneho mechanika (myslim ze sa vyzna), jeho nazor je, ze to robi dvojhmotny zotrvacnik. Tym ze je uz "vybity" po roztoceni starterom v nom nastane pohyb a nespravne snima cidlo polohy klukoveho hriadela. Nespravnym udajom vraj nastane vstrek paliva v nespravny čas a motor nenastartuje. Viacnasobnym startovanim sa ten zotrvak vrajustali a motor potom naskoci. Vymena zotrvacnika za novy vraj vec vyriesi. Co poviete na takuto teoriu ? Poculi ste o tom, ze VALEOvyraba spojkovu sadu so zotrvacnikom tak, ze namiesto dvojhmotneho je tam jednohmotny a nejaka odpruzena lamela ?
Focus, 1.8 TDCi 85 kW, kombi, r.v. 2001, Trend
radoso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned led 25, 2009 16:43,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník