Problém se startováním

Příspěvekod niemo » pon črc 14, 2008 23:03,0

Profesor píše:Vsechno zhasne :idea: zebybadérka :? nebo zem :?:


baterka je full. to zhasnuti je jen docasne .. dokud neotevru a nezavru dvere .... podle mne bude zavada v pojistkovy skrini nebo na starteru ... jen me zajimalo, jestli uz nekoho potkalo neco podobneho
Focus, 1.6 16V, 74kW, hatchback, 2001, ambiente.
niemo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 27, 2008 12:27,0
Bydliště: Liberec

startér v háji

Příspěvekod Tomáš Mádr » čtv črc 31, 2008 19:15,0

Tak jsem se v neděli večer dozvěděl, že mi auto již nestartuje a že z něj něco smrdí. Po chvilce hledání jsem nic nenašel, tak, protože domů to bylo jenom kousek a motor ještě teplý, jsme auto opatrně roztlačili a já jsem opatrně aby mi to nezdechlo dojel domů. Doma po chvilce hledání a zkoušení (asi 2 hodinách) mi v ruce zůstal výstupní kabel co vede od spínací a zasouvací cívky do startéru. Druhý den šel startér vem a já jsem byl dost překvapenej. Zbytky uhlíků kompletně rozdrcené jsem z něj vysypal, kovový držák uhlíků natavený, dotyčný kabel utavený a obal startéru (2mm železo) docela slušně vyhřátý. Navíc ještě uvnitř rozlomený kolektor na rotoru s úplně cybějící jednou lamelou.
Předpokládám, že to bylo způsobeno totálním ojetím uhlíků, a následným namotáním měděného přívodního lanka na kolektor rotoru, nebo opačně prasknutím kolektoru.
Startém musím vyměnit za nový - originál Ford za cca 5300 s DPH.
Chci se zeptat, zda se již někomu něco podobného stalo? Ono totiž moc nechybělo a shořelo by mi celé auto. Naštěstí přívodní kabely jsou dostatečně dimenzované a nevypadá to, že by se někde natavili a ten utavený vývod z cívky zafungoval jako tavná pojistka.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod -daggy- » pát srp 01, 2008 10:41,0

No to je neprijemne. Nevydaval Ti starter skripave zvuky po nastartovani? Mne zaskripe po naskoceni motora, uz mam dohodnutu v servise generalku startera (min. vymena uhlikov).
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

Příspěvekod Opi » pát srp 01, 2008 13:52,0

Zdravím,mám problém při nastartování zahřátého auta, jakmile chci nastartovat po ujetí určitého počtu km ozve se při opětovném nastartování plechařský zvuk (zadrnčení,zarachtání), paradoxně čím delší trasu ujedu tím je to pak horší, jak při nastartování tak při vypnutí mototu.
Po delší trase se startér dokonce zadře a začně to šíleně při startování mlátit, jako by se něco seklo (startér, pastorek..?).Konzultoval jsem to již ve dvou servisech (též u Fordu) a nezávisle mi byla řečena domněnka vymlácené keramické vložky katalysátoru, že se teplem rozpíná a proto to zarachtání.Ale proč to mlácení (zadření) při extrémním zahřádí (více km) ??? Není to náhodou startérem a né katalysátorem ? Docela mě to teď v letních období trápí.Když se to sekne, jsou to rány jak z "kulometu", nebo jako když přeskakujou zuby, těžko popsatelné, ale rány hrozné, takhle to udělá 2-3 x a pak normálně nastartuji, max. je slyšet opět "jen" zarachtání (vložka katalysátoru ?).Prosím o radu, jsem lajk, takže je těžké i danný problém po tech.stránce popsat.Jinak autíčko super a moc spokojenej.Zdravím všeci.
Focus, 1.8 TDCi 85 KW, Kombi, r.v. 2003, ghia
Opi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 31, 2008 13:11,0

Příspěvekod _Deadlift_ » ned srp 03, 2008 16:45,0

Opi a proc si nemyslis ze to je katalysátor? Kolik mas najeto?

Hořením nespálené směsi v katalyzátoru stoupne jeho teplota až nad 1000°C a překročením 1400°C dojde ke zničení (vyhoření). Životnost při správné funkci a seřízení se odhaduje na 100 000 km.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Katalyz%C3 ... plyn%C5%AF
Naposledy upravil _Deadlift_ dne ned srp 03, 2008 17:44,0, celkově upraveno 1
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod DR » ned srp 03, 2008 17:36,0

Opi: pokud opravdu mlátí startér, tak to rozhodně s katalyzátorem nijak nesouvisí.

Ale po netu těžko soudit, to je potřeba slyšet a ideláně mít při tom auto na zvedáku a stát pod ním. A zkušený mechnik by to měl poznat. Možná se ti startér špatně vysouvá nebo se nevrací, můžeš mít omleté zuby na věnci sertvačníku, to se stává.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod _Deadlift_ » ned srp 03, 2008 17:46,0

DR píše:Opi: pokud opravdu mlátí startér, tak to rozhodně s katalyzátorem nijak nesouvisí.



A co ma spolecneho starter s vypnutím motoru.
"je to pak horší, jak při nastartování tak při vypnutí mototu"
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod Opi » pon srp 04, 2008 13:54,0

Vypadá to, že to opravdu bude tím katalyzátorem, po přečtení odkazu na f-ci katalyzátoru (za který moc děkuji) je člověk zase o kousek chytřejší.V mém případě by to opravdu mohlo vypadat na vyhoření (zničení) nespálené směsi v katal. po překročení 1400 °C, což potvrzuje výskyt při více zahřátém motoru (pozn. čím víc tím horší).Má domněnka, že mlátí startér může být mylná, jen mi pořád nejde k tomu katal. ty rány (mlácení, zaseknutí kdy startuji 2-3 x), tak jsem myslel, zda to nejde už do startéru, či se jedná o ty omleté zuby věnce setrvačníku atd.
Při vypnutí motoru už se jedná o klasické zarachtání (katal.), což máte pravdu se startérem nijak nesouvisí.Jinak najeto je 80000 km, auto koupeno před rokem z bazaru (dovoz DE, 1.majitel v CZ) ovšem bez serv.knihy!, takže dle mého názoru tak o 50000 km více, víte jak to chodí, rád bych se mýlil, ale jsem realista, znáte jak to chodí.Každopádně nový katal. cca. 15000 kč, jen mám strach, že do toho půjdu a zjistím, že to nepomohlo.
Focus, 1.8 TDCi 85 KW, Kombi, r.v. 2003, ghia
Opi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 31, 2008 13:11,0

Příspěvekod _Deadlift_ » pon srp 04, 2008 14:52,0

Opi chapu katalyzátor neni levny, muzes to otestovat tim ze vyhorele vnitrnosti vyhodis.
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod Bake » pon srp 04, 2008 16:00,0

[quote="_Deadlift_"]Tohle bych netipoval na katalyzátor, s tím jsem se u diesela ještě nesetkal. Spíš na setrvačník. Ten je, bohužel, také dvouhmotový a ty rázy při vypnutí motoru by tomu odpovídaly naprosto přesně. Stejně tak i rachtání při startování. Doporučoval bych převodovku dolů a provést důkladnou kontrolu spojky a setrváku....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod _Deadlift_ » úte srp 05, 2008 15:47,0

To TDCi jsem nevidel. Je pravada ze setrvacnik je u nafty hodne pravdepodobny.

"Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení – například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu."
Ford
Uživatelský avatar
_Deadlift_
*****
*****
 
Příspěvky: 506
Registrován: pát črc 08, 2005 15:17,0

Příspěvekod Opi » čtv srp 07, 2008 12:44,0

Tak jsem to nechal prohlednout u celkem vyhlášeného servisu (ne Ford, tam to odhadovali na vložku katalyzátor) a bylo mi na 99% potvrzeno, že je to dvouhmotový setrvačník, že to rozhodně od katal.+výfuk.systému nejde, který by vyšel na 11000,- kč, pouze to zřejmě nebude až v takové fázy, že by to šlo do pedálů atd....jak popisují jiní (možná časem).
Chtěl bych se jen zeptat, pokud budu výměnu prodlužovat, zda je pravděpodobnost oddělání (odcházení) něčeho jiného (spojka, startér, motor...).Má někdo nějakou zkušenost, radu? Díky
Focus, 1.8 TDCi 85 KW, Kombi, r.v. 2003, ghia
Opi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 31, 2008 13:11,0

Příspěvekod DR » čtv srp 07, 2008 14:47,0

Opi: záleží, jak se k tomu budeš chovat, tohle se nedá nějak paušálně posoudit. Ale ty rázy motoru ani převodovce určitě neprospívají, té výměně se stejně nevyhneš, donekonečna se to odkládat nedá a jestli to vyměníš o 10000km později, nebo hned už je IMHO jedno. Takže bych viděl jako jednodušší zbytečně to neodkládat a mít od toho co nejdřív pokoj na dalších 100-200 tisíc km.

Dobře zvaž, jeslti ti stojí za to nějak šetřit na materiálu, protože výměna setrvačníku je nákladná práce a ta úspora by se ti mohla v součku i dost prodražit. Jinak když se mění setrvačník, tak bys měl vyměnit i spojkovou lamelu, přítlačák a ložisko.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: vstrekovacie čerpadlo

Příspěvekod sexymeda46 » úte srp 12, 2008 9:34,0

ax72 píše:Počas jazdy, asi po 5 minútach, mi vypovedal motor - F Focus 1,8 TDDi, Ghia - limuzina, začala blikať kontrolka žhavenia a svietiť kontrolka dobýjania. Skúsil som ho následne naštartovať, ale už sa mi to nepodarilo. V servise (nie značkovom) na základe diagnostiky mi povedali, že je to vstrekovacie čerpadlo, pričom oprava, výmena, resp. nové - všetko stojí veľa peňazí. Začal som zháňať servisy na čerpadlá a keďže mám elektronické vstrek. čerpadlo asi zn. BOSCH, tak mi odporučili Agát diesel, s.r.o. Na základe informácii z danej firmy som zistil, že porucha čerpadiel je na focusoch dosť častá závada a asi to bude chyba riadiacej jednotky vstrek. čerpadla. Oprava by mala byť (pri spomínanej chybe) 19500, - Sk bez DPH. Samotná diagnostika cca 2000,- Sk. Príliš veľa peňazí teraz pred Vianocami, ale aj mimo sviatkov.
Chcem sa spýtať, či je oprava svojpomocne zvládnuteľná a či je veľmi náročná? Ak sa to opraviť dá čo na to potrebujem, resp. či je možné získať nejaký manuál.


Ináč, v servise mi povedal, že tieto čerpadlá dávajú opravovať do Poľska (neviem kde presne) a že cena je cca 15000,- Sk. Mám teraz veľkú dilemu čo mám robiť. Budem veľmi rád za každú užitočnú radu. Ďakujem.


Zdravim,mam uplne ten samy problem.. Jen cena opravi se u me lisi. Vymena v autorizovanem servisu za repasovane cerpadlo 41tis kc a za nove oprava 65tis kc. Zajimaloby me jak jsi to vyresil,kazda rada bude dobra.
Focus, 1.8 TDDI 66kW, kombi, r.v. 11/1999, GHIA
Uživatelský avatar
sexymeda46
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 11, 2008 20:25,0
Bydliště: Trnova CITY (PLZEŇ)

Příspěvekod m@ko » úte srp 12, 2008 21:59,0

Zdravim Vas,
zaxal som pri startoch na studenom motore pozorovat neprijemne piskanie, ide o to ze v momente ked nastartujem zacne ist s motora skripotavo - pisklavy zvuk, trva par sekund, na zaciatku ako by sa frekvenicia zvysovala z otackami, do ktorych automaticky motor ide a po cca 4-5 sekundach uplne zmizne, pri starte s teplym alebo aspon cistocne teplym motorom je uplne ticho, tak ako ma byt, problem sa prejavoval sem - tam, posledne dni je uz pri kazdom starte. Samotne startovanie aj chovanie motora je bez problemov, poradi niekto?
Ford Focus, 1.6 16V 74kW GHIA, hathback, r.v. 2000, man. klima, pal. pocitac, el. predne aj zadne okna, kozeny interier
m@ko
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 12, 2007 22:50,0

Příspěvekod Profesor » úte srp 12, 2008 22:53,0

:arrow: m@ko: :idea: Což klínový řemen (teplem se mění adheze), taky by to mohlo dělat nějaké ložisko (teplem se materiály roztahují), ale bez vlastního ucha se takové problémy řeší velmi těžko. :?
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Ebo » stř srp 13, 2008 0:48,0

.. tipoval bych něakou kladku..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod m@ko » stř srp 13, 2008 12:01,0

podla vasho nazoru treba taketo nieco okamzite riesit?hrozi velke poskodenie motora v pripade ze by bol problem v nejakej kladke?
Ford Focus, 1.6 16V 74kW GHIA, hathback, r.v. 2000, man. klima, pal. pocitac, el. predne aj zadne okna, kozeny interier
m@ko
**
**
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon úno 12, 2007 22:50,0

Příspěvekod Ebo » stř srp 13, 2008 15:41,0

to >m@ko .. no mě třeba takhle pískala pomocná kladka hnacího řemene na Mondeu.. nejdřív jsem myslel, že je to řemen a když se to po výměně zhoršilo, tak jsem vyměnil napínák, pak jsem podezíral alternátor a nakonec jsem došel k té pomocné kladce.
Samozřejmě že akutnost opravy je závislá na tom, která kladka by to dělala. Když na rozvodech, tak bych asi zvažoval výměnu, než nechat dělat opravu motoru, kde se potkaly písty s ventilama.
Jinak to chce skutečně dobré uši a zkusit to lokalizovat. Jestli je to hnací a nebo rozvoďák jsem lokalizoval tak, že jsem oddělal hnací řemen a nastartoval (na tu chvilku odpojenej altík a vodní pumpa a servo nevadí), když jsem uslyšel tiché ševelení motoru, byl jsem u zdroje příčin.
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

vypnutí motoru za jízdy

Příspěvekod Opi » čtv srp 14, 2008 22:46,0

Zdravím,dnes se mi během jízdy stalo následující : 5přev.stupeň pijánko jízda kolem 100km/h najednou začala blikat kontrolka žhavení, ztráta výkonu až postupné chcípnutí.Prvních 5 min. žádná staha startéru točit jako když baterie kaput či auto bez nafty, pak po dalších 5 min. už startér točil ale né a né naskočit, až po cca. celkem 10 min. nastartováno, pak jízda celý den (převážně přerušovaná) a už vše ok.Den předem provedena výměna simeringu motoru.Hned jsem s tím zajel k jednomu autoelektrikáři "zanešený pal. filtr či zavzdušnění", pozn. v nádrži tak cca. 4 litry nafty, skoro prázdná, filtr vylučuji byl před 3 měsíci vyměněn.Kde je problém ? Může jít skutečně jen o zavzdušnění ? Nebo nějaký špatný kontatk , kdy se mohlo o něco při výměně simeringu zavadit ? Nebo nedej bože čerpadlo !? Mohlo by jít jen o nějakou prkotinku ?
Focus, 1.8 TDCi 85 KW, Kombi, r.v. 2003, ghia
Opi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 31, 2008 13:11,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník