Problém se startováním

Re: špatný starty

Příspěvekod DR » ned úno 24, 2008 18:43,0

mates71, kekeny: s těmi "měniči" souhlas, ono taky když si uvědomíte, kdo dneska jde dělat špinavého automechanika a jak složité systémy už v těch autech jsou ... :cry: Ale přece jenom, v autorizovaném servisu mají aspoň k dispozici diganostiku (WDS, nebo IDS, což je na fordy nutnost) a kompletní schemata elektroinstalace. Navíc dostávají od forda reporty o obvyklých závadách a jejich řešení - jenže kdo to má pořád číst a pamatovat si to, že :-(.

Opravdu by mě zajímalo, co to bylo za servis, na tom není nic špatného, tady můžeš klidně jmenovat. Třeba s Valouškem jsou u nás vesměs pozitivní zkušenosti.

Imobilizér bych nepodezíral, resp. pokud by byl vadný, tak by nepomohl druhý klíč. Ale můžeš zkusit pro klid duše restat ŘJ - odpojit akumulátor na cca 30 minut, tím asi nemáš co zkazit. Určitě by neušokdilo prolézt a zkontrolovat v motoru všechny konektory a elektroinstalaci obecně - ta náhodnost může znamenat i nějaký špatný kontakt. Ale je to běh na dlouhou trať, a pak po půl roce bádání a lítání po servisech zjistíš, že příčinou byla nějaká prkotina za 5 Kč, na kteoru ses celou tu dobu díval a říkal si" tohle to určitě nebude" :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod mates71 » ned úno 24, 2008 19:09,0

je to ford - valoušek.
nepřišlo mě to nutný. no po poslední debatě mě bylo oznámeno, že mě pravěpodobně prodlouží záruku a já mam jezdit než to kiksne natvrdo. hrabat se v tom nehodlam zkrz tu záruku nehledě na to že to tam stálo dost dní na to aby to udělali. jenomže kdo by to platil co ?? ted mam cca 2000km do servisu , v březnu prej bude nová konfigurace, takže dostanu ještě tu . nicméně to stejně nepomůže. nepomohlo do to teď.

ještě je varianta , že se jedná o model určený za polární kruh, protože když mrzne tak problém neni.
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod DR » ned úno 24, 2008 19:50,0

mates71 píše:....ještě je varianta , že se jedná o model určený za polární kruh, protože když mrzne tak problém neni.

:lol: Apoň že neztrácíš humor. Jestli to auto ještě je v záruce, tak IMHO není co řešit, protože jsi tu závadu reklamoval před uplynutím záruky a teď už je na servisu, jak dlouho mu bude trvat odstranění. I kdyby mezi tím záruka skončila, tak na tohle to už nebude mít vliv.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod mates71 » ned úno 24, 2008 20:08,0

od 13.12. kdy to opět začalo se člověk nevydrží nervovat a humor je to poněkud černý, ale je.
můj dojem je takovej , že to prostě blbě zareaguje na teplotu vzduchu a od toho se odvíjí zbytek. vzhledem k příznakům, který jsou podobný poruše z listopadu 2006 a příčinou byl vadný egr , se pokusili o další výměnu s tim , že jsou nový verze egru. nezabralo to......
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod redbulll » pon bře 03, 2008 16:15,0

ahoj vsem,ja mam C-MAXe 2.0 tdci 100 kw a stava se mi ze obcas naskoci,zacuka,jako by se to hadalo a chcipne a to vzdy nekolikrat za sebou a obcas naskoci ale nejde do otacek,diagnostika rika egr ventil,ale ten je v poradku,nevi nekdo cim to muze byt??? diky
C-Max, 2.0 tdci 100kw, kombi, r.v. 12/03, ghia
redbulll
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 02, 2008 15:47,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod mates71 » pon bře 03, 2008 17:27,0

tak tohle mě dělá někdy za tepla. poslení dobou mám pocit, že buď někdo vyhodil prachy za vývoj motoru, kterej je poruchovej, nebo někdo neškolí mechaniky tak aby to uměli opravit. moje anabáze ze starty a s jevem uvedeným od redbulla se potýkám co to auto mám. koupil jsem ho v září 2006 a jezdilo pouze od prosinnce toho roku (po výměně egru) do prosince roku 2007.
za ty prachy co bych chtěl..................
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod redbulll » pon bře 03, 2008 17:48,0

takze jedina moznost je smirit se s faktem,ze to proste obcas nendela to co ma...............??? No,je fakt,ze studeny to nikdy neudelalo.......takze ta fraze s polarnim krihem nebude daleko od pravdy,asi si koupin jeste naky auto na leto...at mam klid 8-)
C-Max, 2.0 tdci 100kw, kombi, r.v. 12/03, ghia
redbulll
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 02, 2008 15:47,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » pon bře 03, 2008 17:52,0

redbulll, mates71: když diagnostika zaznamenala nějaký problém, tak tam nějaký problém je. ERG ventil to opravdu ve všech případech být nemusí - ale od toho je tam právě ten technik, aby poznal, kde je skutečná příčina problému. Diagnostika je jenom vodítko, měl by si najít k té chybové hlášce, co všechno ji může vyvolat a jak ty příčiny ověří/vyloučí.

BTW, jak víš, že EGR ventil je určitě v pořádku?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod mates71 » pon bře 03, 2008 17:57,0

jenomže u mě diagnostika nehlásila nic ani při první poruše egru, než to zůstalo stát a nešlo to už vůbec natočit. podle mě je zakopanej pes v tom, že oni opravujou podle počítače a nepoužívaj vlastní hlavu. to je dneska skoro všude. to je samá kalibrace software a myslej si že to začne jezdit. ted mam zase novej egr a dělá to pořád. ráno jsem to natočil napotřetí odpoledne to chytlo na drc, minulej tejden to chytalo ráno na drc odpoledne na dvakrát - třikrát. takže asi bude změna......
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod mates71 » pon bře 03, 2008 17:58,0

redbull
do jakýho servisu jezdíš ?????????,
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

re

Příspěvekod kekeny » úte bře 04, 2008 13:43,0

Ono to chce občas aby mechanik vzal do ruky multimetr,k ruce tabulky a začal měřit.Na váze vzduchu podle tabulek musí naměřit nejaké napětí,kterí je dané výrobcem.Ja jsem to nakonec vyřešil sám.sehnal jsem tabulky a začal měřit.ve finale jsem zjistil že napětí na potenciometru škrtící klapky neodpovídá daným hodnotám a to v řádech voltu.Toto se potvrdilo nakonec i po vymontování a meření na dílně.
Potenciometr jsem vcyměnil a auto na první studený start startuje.
K tomuhle jsem došel po konzultaci s jedním šikovným automechanikem.
ford focus combi 1.8 ghia
kekeny
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 02, 2006 22:22,0

Příspěvekod mates71 » úte bře 18, 2008 22:03,0

koukám nikdo nic , žádnej nápad, volal jsem do fordu jestli něco zjistili. ujistili mě že ne a ještě si nemam myslet , že ty mechanici jsou nějaký žabaři. to jsem se jenom zeptal na tu váhu vzduchu, čidlo teploty a řídící jednotku. v podstaě se čeká na to až mě to zdechne. za ty prachy co bych chtěl. naštěstí dneska bylo chladno tak jsem startoval. za to včera jsem málem vymlátil baterku než to chytlo. no a co že jí zbytečně točim 3 - 4x více, to samý startér. auto má najeto 57tis a startér má natočeno 110tis v tom příměru. začínam přemejšlet o prodeji auta. co s takovym , který ani servis neumí opravit.
volal jsem do holešovic a ty chtěj aby jim to přivezli od valouška. bude to boj. nejhorší je že jestli mě chytne vztek tak koupim něco za 10tis. na ježdění do práce a to super fáro jim tam necham stát
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod mates71 » sob bře 29, 2008 21:56,0

no tak to vypadá, že se našla chytrá hlava a zjistila , že elektricky se klapka v sání hlásí jako funkční nicméně mechanicky tomu tak není. bylo rozhýbáno a zatim to startuje, resp. dnešních pět startů bez chyby. tak snad to vydrží .
údajně odskočila při startu když měl motor otřesy jak s nim kvedlal startér. někdy odskočila dříve někdy později. tak se snad u Valoušků dopátrali pravdy a já budu mít konečně klid. ted mam měsíc jezdit pak daj když tak novou
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod DR » sob bře 29, 2008 23:43,0

mates71: díky za info, ani se nedivím, že tohle tady nikoho nenapadlo
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod mates71 » ned bře 30, 2008 8:19,0

zajímavý je že teploty pod bodem mrazu stačili k tomu aby se ta klapka uvolnila a chodila, nebo asi spíš ta poloha nevadila, protože jde větší dávka paliva na start, kdež to za tepla je tomu naopak. největší for je v tom, že ted na to přišli během pár hodin při kterejch udělali i servis po 20tis. jen tak mimo mam najeto 58 a desky pořád původní
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod andrew_w » stř dub 02, 2008 18:43,0

takže mi došla trpělivost s poruchou popisovanou již někdy v listopadu v tomto fóru (zkráceně startování na pátý pokus, motor naskočí kolísají otáčky a ve finále zdechne) páč se porucha začala ozývat častěji (po týdnu), v ford tipaf v Jihlavě na diagnostice zjistili vadný egr ventil, nahráli do něj software (nepamatuju si přesně, takže možná kecám) ale určitě ho resetovali a při druhé diagnostice tam závada nebyla, takže teď budu čekat, jestli to bude dělat a jinak asi bude vyměněn, i když poslední matesovi zprávy jsou zajímavé
Focus, 2.0 TDCi 100 kW, kombi, r.v. 2005, ghia
andrew_w
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 30, 2007 22:43,0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod mates71 » stř dub 02, 2008 19:11,0

jestli máš auto z roku 2005 a najeto okolo 20tis. km tak jde EGR do kopru, bylo to vadný z výroby. na jiný diskusi nás bylo šest s tim problémem a všichni máme novej egr a)já dva :D )pozor ten egr závadu nehlásil nikomu. ted koukám, že máš 2005 prve sem si nevšiml a odkaz na jinou diskusi máš v SZ. jsem tam jako mates2 nebo se ozvi na icq
Focus, 2.0TDCi 100kW, kombi, r.v. 2005
www.proridice.eu
mates71
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte úno 12, 2008 23:09,0
Bydliště: praha

Příspěvekod Venca » pon dub 28, 2008 14:37,0

Tak uz doslo i na me a po 3 letech bezproblemoveho provozu 1.8 TDCi motoru auto nejede.

V patek nastartuju auto normalne v garazi, vyjedu ven pred ni, nalozime veci, ze pojedeme na vikend pryc a nic. Proste auto uz to nenastartovalo. Starter tocil, ale motor nechytnul. Jako kdyby tam nesla nafta. Zkousel jsem to snad pul hodiny nekolikrat, ale marne. Jednou nebo dvarkat to naskocilo tak jakoby zvlastne napul - bezelo to na cca 3-400 otacek, ale nesel pridat plyn, nic. Jakoby na takovy polobeh. Zadna kontrolka tusim na palubce neblikala, nebo jsem si nevsiml.

Vyndali jsme veci, zavolali znamym, ze nikam nejedeme. Auto stalo na silnici docela spatne, tak mi to pak asi za 3/4 hodiny nedalo, ze to alespon odtlacim na stranu nebo neco tak. Pri tom jsem to zkusil nastartovat a auto chytlo jako kdyby nic. Sice uz byla baterka dost utrapena z tech pokusu pred tim, ale motor naskocil. Zajel jsem do garaze a nikam uz radeji nejel.

Predtim se podobna chyba uz nekolikrat stala, ale vzdy to nakonec nastartovalo maximalne na druhy ci treti pokus, mezitim jsem vyndal klicek, tak jsem si myslel, ze to proste nejak spatne nacetlo imobilizer a moc tomu nevenoval pozornost.

Ze by odeslo cerpadlo ? Nebo vstrikovace ? Nebo ucpany naftovy filtr ?
Nebo vadny snimac polohy vacky - to je pry casty problem u TDCi, ktery se projevi prave tim, ze motor nejde natocit. Jak muzu tento snimac promerit ?

Nebo cim to jeste muze byt ? Poradite nekdo prosim ?
Ford Focus 1.8 TDCi (115 k), 2002, Combi
Obrázek
Ford Cortina 2.8 V6, 1974, Sedan
Venca
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 18, 2005 15:13,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod niemo » pon črc 14, 2008 21:12,0

Ahoj všici,

měl bych jeden dotaz, co se týče starování.

Focus 2001, 1.6 16V Zetec. Ráno vlezu do auta, otočim klíčkem, počkám na kontrolky a pak chci nastartovat a nic. Všechno zhasne a nic se neděje. Vypnu klíček a znovu otočím a zase nic. Otevřu dveře, zavřu dveře, otočím klíčkem, kontrolky už naběhnou, chci startovat a zase nic. A pořád dokola. Bez otevření a zavření dveří nerozvítím ani kontrolky. A ta ledka u hodin, co normálně při vypnutém klíčku bliká, tak konstantně svítí. Blikat začne opět až po otevření a zavření dveří. Jsem z toho už zoufalý, nemůžu nastartovat. Jediný způsob, jak se mi podařilo nastarovat bylo, když jsem se při sešlápnuté spojce nohou odstřčil, pustil spojku, to lehce hnulo s motorem a otočil jsem klíček .. pak začal startovat. minulý týden se mi to stalo poprvé a říkal jsem si že to byla haluz. Včera se to stalo podruhé a stává se to teď při každém startování. Jako by stártér nějak stávkoval .. ale nechápu jak ... když funguje ... A už vůbec mi neleze do hlavy nefunkčnost palubky dokud neotevřu a nezavřu dveře ( po neúspěšném startu).

Poradí někdo ? :-D

Děkuji
Focus, 1.6 16V, 74kW, hatchback, 2001, ambiente.
niemo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 27, 2008 12:27,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Profesor » pon črc 14, 2008 21:21,0

Vsechno zhasne :idea: zebybadérka :? nebo zem :?:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník