Zetec-E VS Zetec-S

Zetec-E VS Zetec-S

Příspěvekod Cybe » pát led 09, 2004 13:56,0

Nevite nekdo, jaky je rozdil mezi vyse uvedenymi motory?
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Návštěvník » úte úno 17, 2004 13:39,0

Myslím, že jde o typ vstřikování. V roce 98 byly motory specifikovány obsah 1,4 a 1,6 jako SE a 1,8 a 2l jako E.
Návštěvník
 

Příspěvekod Cybe » úte úno 17, 2004 14:53,0

Mnojo, ale co je pak jenom Zetec-S :)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod PM » stř úno 18, 2004 0:06,0

Motor Zetes-S je zmenšená verze motoru Zetec-E, přizpůsobená modelům Fiesta, Puma a Focusům ve verzi 1.4 a 1.6. Dělal se ve verzích 1.25, 1.4, 1.6 a 1.7.
PM
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon úno 09, 2004 23:49,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cybe » stř úno 18, 2004 7:17,0

prima, diky moc .)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Zetec-S

Příspěvekod JiriK » stř úno 18, 2004 14:13,0

Na jeho vyvoji se podilela Yamaha a na rozdil od Zetecu-E ma hlinikovy blok (na Zetecu-E udajne zase Mitsubishi).
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hanis » ned úno 22, 2004 13:52,0

Havní rozdíly těchto dvou motorů jsou v konstrukci. Nový motor zetec S má jiné vačky (oproti původním jsou lehčí a nejsou z litiny) s tím souvisí i nahrazení hydraulických zdvihátek klasickými s podložkami kde se provádí seřízení vůle každých 150 000 km. Další změny zaznamenal ventilový rozvod (výměna každých 150 000 km). Ojnice jsou vyráběny novou technologií kde jsou oka ojnic trhaná a vzájemně je nelze kombinovat. Blok motoru je dvoudílný dělený v ose klikového hřídele. Motor je celkově lehčí. Jinak rozdíly jak už bylo uvedeno výše.
Hanis
 

Příspěvekod petrsa » ned úno 22, 2004 14:04,0

Doplním Hanise, změna v konstrukci nastala od 5/98 - dle Etzolda.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hanis » ned úno 22, 2004 15:11,0

PM píše:Motor Zetes-S je zmenšená verze motoru Zetec-E, přizpůsobená modelům Fiesta, Puma a Focusům ve verzi 1.4 a 1.6. Dělal se ve verzích 1.25, 1.4, 1.6 a 1.7.


Jen pro upřesnění 1,7 je výhradně pro modely Puma (český trh) a má variabilní natáčení sací vačky, motor vyroben ve spolupráci s firmou Yamaha.
Hanis
 

Příspěvekod Aka » pon srp 29, 2005 10:12,0

Hele, já jsem ale viděl u Focuse motor 1.6 16V - "ZETEC SE"..to je teda co? (r.v. 2003)
Aka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned srp 21, 2005 12:47,0

Já ho mám

Příspěvekod panjo » ned pro 18, 2005 20:09,0

Mám Focuse 1,6 16V 2002 .Chodí v pohodě, léto spotř. 6.2 - 6,5, v zimě o litr víc, město 7 - 8 litrů. Jenom teď jsem viděl ještě větší zajímavost : kamarád má Focuse 1,8 16V 1998, stojí vozy motorama k sobě a co nevídím - já mám vpředu sání, on výfuk, motory jsou úplně opačně v mot. prostoru. Je to normální? Panjo
Ford Focus kombi 1,6 74 kW r.v. 2002
panjo
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned bře 06, 2005 22:59,0

Re: Já ho mám

Příspěvekod Bake » pon pro 19, 2005 20:33,0

No to je právě ten rozdíl mezi E a SE,E je vlastně motor používaný v mondeu ve verzi 1,8 a 2,0.V roce 98 nedošlo ke změně motoru z E na SE ale jen k vylepšení motoru E.Dostal jiné žebrování bloku,plastové víko ventilů,jinou,dělenou konstrukci ol.vany a jinou konstrukci rozvodů.Tento motor má výfuk vpředu a sání vzadu.Jelikož Focus 1,8 a2,0 je vybaven tímto motorem,má i opačně sání a výfuk.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Zetec - Duratec

Příspěvekod Pepa » stř bře 01, 2006 13:11,0

Zdravím,
v prospektech z roku 2002 (naskenováno na http://focus.fordclubs.org/) se píše o motorech Duratec, zřejmě benzínových. Já ale mám Zetec, a souhlasí to podle VIN. Může to někdo vysvětlit? Navíc tam mám jakési FYDD - neví někdo, co to znamená nebo kde bych se poučil? Předem díky Pepa
Focus kombi říjen 2003, typ DNW, 1,6 Zetec-SE FYDD, dovoz leden 2006
Galaxy Duratec 2.0 model 2010
Pepa
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 20, 2006 11:39,0
Bydliště: Praha, Vysoké Mýto

Příspěvekod erhart » pát bře 03, 2006 5:02,0

pepa:

FYDD je kod motoru, označuje typ motoru výkon hodnota emisí. pří výměně motoru je nutné zaměnit za motor se stejným kodem. všechny benzinové motory ve focusu jsou zetec. duratec je upravený motor zetec o obsahu 2.0 s výkonem 170 PS celé označení je DURATEC ST a je montován do focuse st 170
benzinové motory u focuse se používají dvě zásadně rozdílné verze.
starší inovovaný motor používaný v mondeich a escortech o obsahu 1,8 a 2,0 a nová koncepce ( hliníkový blok, sací potrubí vpředu) o obsahu 1,4 a 1,6.
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Bake » sob bře 04, 2006 16:51,0

[quote="erhart"]pepa:
Pro doplnění:Duratec je v zásadě motor s pohonem vačky řetězem,tedy bezúdržbový.Toto označení se začalo používat poprvé v roce 95 u benzínového agregátu 2,5 V6,což byl první motor nové generace s pohonem vaček řetězem.Další motory s označením DURATEC jsou motory 1,8 a 2,0 v mondeích od roku 2000.Je to v podstatě Zetec s jinak konstruovaným rozvodem.A verze tohoto motoru DURATEC ST se používá v ST170 Focus.Naftové motory 16V v Mondeích 2000 a v Transitech 2000 se označují DURATORQ ve verzích 2.0,2.2,a 2,4 a mají rovněž rozvody poháněné bezúdržbovým řetězem.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

dotaz na 1.8 benzín

Příspěvekod Lafí » stř čer 18, 2008 14:12,0

zdravim pánové
vym že to sem nepatří :) , ale čeká mě nákup Focuse sedana 1.8 benz.
máte někdo tímto motorem zkušenosti
budu rád za max. info
díky
CMC 1163
mondeo, 2.5 V6 AUT, kombi, r.v. 2002, ? max ?
Lafí
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon zář 10, 2007 9:55,0

Příspěvekod Dr.Street » stř pro 23, 2009 8:19,0

Zdrávím hledal jsme co u focusu znamená to ZETEC ale neneašel mohl by mi to nekdo vyvětlit? Přemýšlím na koupi focusu 1.6 chtěl jsme se zeptat jaké mate zkušenosti s timto vozem a hlavne spotřebu pohybuju se většinou po městě a chtel bych aby to malo žralo, je to dobra volba?
Uvažuji o: Focus 1.6 16V
Dr.Street
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 22, 2009 17:57,0

Příspěvekod DR » stř pro 23, 2009 9:04,0

Dr.Street: "ZETEC" je označení konstrukční řady motorů. Používaly se v escortu, v mondeu MK I a MK II a ve focusu. Bezproblémové motory, když jim dáš, co jim patří. Tzn. předepsaný olej a správné svíčky. Jinak obecné dotazy na nákup focusu směřuj do tématu o nákupou focusu "Chci koupit Focus. Jaký?" http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=100 Konkrétní technické dotazy pak do příslušných techníckých témat. Neplácej prosím všechno na jedno místo. Díky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Dr.Street » stř pro 23, 2009 12:05,0

DR: Děkuju moc za info a omlouvám se. Už se to snad nestane:) A ted k tématu motory. Takže ty ZETEC jsou nějaký starší motory když už se použivali u escortu?
Uvažuji o: Focus 1.6 16V
Dr.Street
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte pro 22, 2009 17:57,0

Zetec-E VS Zetec-S

Příspěvekod Peťulák » stř pro 23, 2009 19:09,0

Dr. Street, At máš jakekoliv auto v rukou, vždy záleží na tvé zkušenosti v řízení, a to ovlivní spotřebu. Co lehčí noha na plynu, to nejlepší spotřeba. Vše je jen praxe. RADA- Jezdi a jezdi. Sám se tomu naučíš nejlépe.
FOCUS, 1.8i 16V ZETEC 85kW, Hatchback, r.v. 2000, sport
Peťulák
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 21, 2009 19:56,0
Bydliště: Liberec


Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník