Co je lepsi 1.6i nebo 1.8 TDDI

Příspěvekod johanka » ned bře 30, 2008 12:49,0

jeste k tomu úroc jsme psala o novych autech, koukala jsme do nabidky novych, za kolik jsou a tak. No a tam jsme narazila pri porovnavani cen v CR a D prave na nabidku ruznych motoru TDCI. To jsme se ptala jsen pro zajimavost jak to je. Treba budu placat kraviny ale jednalo se mi o to jestli vytvorili konstrukcne lepsi motor kteremu zustava stejny vykon ale ma mensi objem a je stejne zive, ale v tom pripade proc v CR je 1.8 a ne taky 1.6, nebo jestli se vyrabi oboji, ale v D by se to neprodavalo tak to nemaji v nabidce, ale to mi prijde dost divny.
Ford Focus combi 1,8TDDi 66kW (2002)
johanka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv bře 02, 2006 13:50,0

Příspěvekod DR » ned bře 30, 2008 13:38,0

johanka: zkus pochopit, že pokud se nedokážeš zeptat tak, abychom tvé otázce rozuměli, tak ani ty pak nebudeš rozumět naší odpovědi. A to by tě mohlo při nákupu auta stát zbytečné peníze navíc.

Obecně. ve focusech se používají motory TDCi 1.6, 1.8 a 2.0. Jejich technický popis i v jakém focusu se používají najdeš např. tady
Kód: Vybrat vše
http://www.tipcar.cz/poradna_jaky_diesel_pro_fod_mondeo_tddi_nebo_tdci_(doplneno)-1821.html


Odkazoval jsem tě do diskuze o koupi focuse, tam se technické rozdíly TDCi a jejich životnost už probíraly, nic nového se k tomu napsat nedá, stačí si to téma přečíst. Mě se opravdu nechce to vypisovat znovu, to snad pochopíš.
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=50886#50886

BTW, já jsem ti přece už napsal, že z toho původního příspěvku asi těžko kdo pochopí, na co se vlastně ptáš a tedy nakopírovat ho beze změny do dalšího tématu nebyl moch chytrý nápad - takže jsem ho zase smazal.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod johanka » ned bře 30, 2008 19:42,0

ok, uz tady nebudu prudit. jinak ten prispevek v druhem klubu jsme lehce doplnila.
Ford Focus combi 1,8TDDi 66kW (2002)
johanka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv bře 02, 2006 13:50,0

Příspěvekod štíreček » ned bře 30, 2008 20:16,0

TDCI je vrchol nabídky fordích motorů. Myslím, že chyby už jsou vychytané a není třeba se něčeho obávat. O výkon u 1,6tdci se nemusíš obávat, daleko předčí 1,8tddi i točivým momentem. Do menších vozů se dávají i 1,4tdci a nedá se říct, že by byly slabé. U sazeb za pojištění se platí víc až nad objem 1850ccm, to je další výhoda u fordů.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Lajos » čtv dub 16, 2009 11:05,0

Musím se podepsat pod to, co psal fidži. Já měl možnost vyzkoušet na stejné trase (asi 600km) focuse s 1.6 (hatchback), i teď svého kombíka 1.8.TDDi. Oba motory mi vyhovujou, naftu jsem si koupil ne zcela z vlastní vůle, ale teď ani nelituju - spotřeba 5,6 na dálku, docela kultivovaný projev (na diesel) a velice příjemné jízdní vlastnosti. 1.6ka je typicky zábavný benzín, s dlouho rostoucím krouťákem do maxima a i dál příliš nevadnoucím, krásným zvukovým projevem a velice slušnou spotřebou (stejnou trasu jsem s ním jel asi za 6,5.) Těch ojetých 1.6ek je ale hodně málo, lidi si to drží, takže je daleko reálnější sehnat dobré TDDi.
Diesel je na ježdění na pohodu - pořád to držet pokud možno kolem těch dvou tisíc, po přejezdu maxima krouťáku většinou odřadit a znovu se nechat "popostrčit" tím vrcholkem krouťáku na 2000 otáčkách. U benzínu si člověk zase vychutná tu krásu vytočení jediného rychlostního stupně až po vrchol výkonu a tu nepřerušovanou akceleraci. Ta 1.6ka odspodu moc nejde, podařilo se mi ji jednou i chcípnout na rozjezdu. Do otáček jde ale krásně.
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Růžička » čtv dub 16, 2009 11:27,0

Tak tohle bych ti do puntíku podepsal, oba jsem měl v ruce (kamarád má 1,6 benzín) a vnímám je stejně.
Navíc jsem pořád radši, že jsem kdysi nesehnal TDCi, i když jsem se snažil. Zatím mi (snad naštěstí pro mne?) není jasné, proč se v různých recenzích motor TDDi označuje za "zastaralý a poruchový", nejednou jsem to četl. Já jsem s ním dosud neměl sebemenší potíž, jeho projev včetně zvukového mi lahodí a nejeví známky stárnutí (najeto 150 tis.).
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Lajos » pon dub 20, 2009 16:39,0

Za krátkou dobu vlastnictví Focuse jsem už taky zaregistroval, že se upřednostňuje TDCi před TDDi. Z hlediska poruchovosti se na TDDi může vysypat prakticky hlavně čerpadlo, oprava dejme tomu za 30 tisíc, na TDCi se s čerpadlem skoro vždycky mění i vstřiky a trubky, dejme tomu za 50 tisíc. Ale nemůžu porovnat, jestli čerpadla na TDDi po roce 2000 odcházejí častěji, než čerpadla a vstřiky na TDCi. Vstřiky na TDDi jsou jednoduchý a rozebiratelný, co jsem slyšel. Na TDCi každý stojí řádově několik tisíc.
Další věc je dvouhmotový setrvačník, který na TDDi není a na TDCi se rád rozpadá. Ale zase nedokážu posoudit, jak často (vzhledem k autům bez poruchy) se rozpadá, a jestli to nejsou hlavně auta s půl milionem km a stočeným tachem, anebo auta, se kterými jezdí někdo, kdo neumí se spojkou.
Nedávno jsem jel pětkovým golfem TDi PD, má to za tepla měkčí zvuk, ale je tam nějak úplně špatně udělaný zavěšení motoru, při rozjezdu na jedničku to rezonuje do kastle, zatímco u Focuse motor naopak ztichne. A jak říkáš, na zvukový projev TDDi se dá zvyknout a nakonec je docela příjemný. Když už diesel, tak ať to zní jako diesel, ne jak hlasitý benzín, jako TDCi :)
Naposledy upravil Lajos dne pon dub 20, 2009 18:28,0, celkově upraveno 2
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lajos » pon dub 20, 2009 16:40,0

A omlouvám se, že jsem vytáhnul staré téma. Jsem nový na fóru a procházím všechno, co vypadá zajímavě, nekouknul jsem se, jak je to staré.
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod chmelko » pon dub 20, 2009 17:50,0

vážne rizikove ročníky s čerpadlom su len 98,99,00 a polovička roku 01 a konečnym dvojčíslom na čepradle 02
focus, 1.6 Zetec-SE 74, hatch, r.v. 2003, taký miš maš http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=1476
chmelko
**
**
 
Příspěvky: 94
Registrován: sob dub 18, 2009 11:14,0

Příspěvekod Lajos » pon dub 20, 2009 18:26,0

chmelko: určitě 2001? Četl jsem, že se to týkalo jen čerpadel do půlky roku 2000, ne 2001. Kouknu se, co mám na čerpadle na konci číslo. Ale doufám, že mě zbytečně nestrašíš.
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod chmelko » pon dub 20, 2009 18:50,0

ospravedlnujem sa za mystifikaciu...

*polka roku 2000 :wink:
focus, 1.6 Zetec-SE 74, hatch, r.v. 2003, taký miš maš http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=1476
chmelko
**
**
 
Příspěvky: 94
Registrován: sob dub 18, 2009 11:14,0

Příspěvekod Lajos » pon dub 20, 2009 19:47,0

Ufff.. :)
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod jackdaws » ned říj 16, 2011 21:58,0

tak dobry clanok autodiesel 2008/ 24
:
1,8TDCi 85kw vs 1,6 74kw


Obrázek


Obrázek


tu to mate v lepsej kvalite ...
Focus, 1,8 TDCI 85, Hatchback, r.v. 2007, Collection
Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 19, 2010 15:59,0

Příspěvekod jackdaws » pon říj 17, 2011 14:07,0

Pridavam dalsie clanky zo Sveta motorov 2008/ 47 a 50.

Tentokrat porovnanie:

benzin_VS_nafta_u_novych_aut a benzin_VS_nafta_u_ojetych_aut vo focuse II a mondeu.

Obrázek

Obrázek
Focus, 1,8 TDCI 85, Hatchback, r.v. 2007, Collection
Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř kvě 19, 2010 15:59,0

Re: Co je lepsi 1.6i nebo 1.8 TDDI

Příspěvekod oraf » stř kvě 07, 2014 10:31,0

Tez premyslim o focusu 1.8 tddi jezdim kazdy tyden tak 350km vesmes dalky nepotrpim si na nejake sportovni jizde, mam rad bublavy zvuk diselu a to jak se nemusi tocit. Ted mam escorta 1.6 zetec jezdi fajn ale na nalozene auto to nezvlada' naskytla se mi koupe focuse 99 1.8 tddi po lehke nehode, ridic nedobrzdil. Motor bezi kultivivane ze se az v servisu divili ze tak slape, jaky na to mate nazor? Na co je dobre si dat bacha a co zkontrolovat? Jak je to se soolehlivosti a cenou dilu? A slozitosti motor, urcite technicke zkusenosti mam, na escu jsem si delal GO motoru. Diky za vase nazory
oraf
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř kvě 07, 2014 10:11,0

Předchozí

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník