Co je lepsi 1.6i nebo 1.8 TDDI

Příspěvekod freedom » pát dub 01, 2005 12:05,0

Stejně nafta patří do kamen :D .
Ne to byla jen legrace, ale já když jsem se rozhodoval pro koupi Focuse a podíval se do annonce uviděl jsem asi 90 procent inzerátů na diesely. Myslím, že je to hlavně z důvodu větší citlivosti naftových motorů na údržbu a špatné zacházení. Dost lidí bere auto jako spotřební materiál (já ne, je to můj milášek) a tak se s ním moc nemaže. V zimě nastartovat a hned plný knedlík, nalítat přes 150000 km - od toho si pořídili nafťáka ne, a když začnou problémy tak šup s ním do světa. Myslím že benzín snese naopak i mírně horší zacházení bez větší újmy-to není můj případ. Když máš ale nafťáka od začátku šetříš ho a staráš se o něj to je pak jiná.
CFC 124
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2001, Combi
Obrázek
Uživatelský avatar
freedom
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: sob úno 12, 2005 17:50,0

Příspěvekod fidži » sob dub 02, 2005 20:21,0

Zdarec všem.Já osobně moc neřeším jestli nafta ,nebo benzín.Od mých řidičských začátků jsem měl auta na benzín(R 15,Š 120,VW passat,Yaris)a i potom jsem žil v přesvědčení,že další auto bude benzín.Ale naskytla se příležitost na Focuse TDDi tak jsem to zkusil a musím říct, že nelituji a zatím je vše v poho.Myslím si ,že je to věc osobního názoru a momentální situace(co se nákupu auta týče).Musím říct ,že kdyby byl v ten den a na tom samém místě k mání Focus 1.6 tak bych si ho asi koupil.Myslím ,že s oběma motory by byla plná spokojenost.To je můj názor.
Takže Milo jestli si ještě nic nekoupil ,tak ať koupiš benzín nebo naftu tak ať ti hlavně dobře slouží.
CFC 050
Focus 1.8 TDDi Ghia,2001,kombi
Fiesta 1,25 16V,1998
Uživatelský avatar
fidži
*
*
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned led 09, 2005 21:24,0
Bydliště: Střítež

Příspěvekod K1 » stř dub 27, 2005 19:37,0

Tak přidám také něco do diskuze.Při jízdě na dálku, žádné hlemýždí tempo, průměrná spotřeba 4,59l/100 km a hle 1100 km na nádrž jde ujet.
Takže není dogma, že nejde dosáhnout nízká spotřeba u Focuse TDDi.Trochu používat zákony mechaniky, využívat setrvačnost 1300 kg, nemusí se vypínat motor ani vyřazovat a slušná spotřeba je na světě.Ten, kdo v minulosti nepoužíval nabouchaný motor HP s 90 dokáže bez problémů divy.
K1
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř dub 27, 2005 14:15,0
Bydliště: Karlovy Vary

Co je lepší - 1.6i nebo 1.8TDdi

Příspěvekod Růžička » čtv dub 28, 2005 8:17,0

Na 4,6 jsem se ještě nedostal, jednak se až tak moc nesnažím :oops: , ale taky nejezdím moc dlouhé trasy. Většinou mám každou nádrž vyjetou na poctivě kombinovanýá provoz od couraček po městě až po dálnici, ale za těchto okolností jsem s 5,5 l/100km naprosto spokojený :D (odpovídá cca 950 km na nádrž) a věřím, že těch 1100 km na nádrž na dálku při troše snahy jde.
Taky poslední dobou jezdím na Shell, mám dojem (řekl jsem dojem !), že je nějak výživnější a kilometrová spotřeba (režim viz výše) je o něco menší.
Když se mi povede lepší skóre, pochlubím se. :wink:
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Dali » čtv dub 28, 2005 14:11,0

Ted jsem si jen tak cvicne meril spotrebu mezi dvema tankovanimi a nestacil jsem se divit. Na prvni byla spotreba 5.7l/100km a na druhe 6.3l/100km. Uvidime ted. :twisted: Ale zda se mi to na 1.6 benzin nejak moc malo, teda aspon podle toho, co jsem se tu zatim docetl. Mimochodem ta druha vyssi spotreba je ale asi dana tim, ze uz jsem zacal pouzivat klimatizaci. Jinak auto je vyuzivano 90% dalnice (140-160km/h) a 10% mesto (50-70km/h).
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2018
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Spotřeba

Příspěvekod Yenda » pon kvě 02, 2005 16:47,0

Mám c-maxe 1,6 benzin od února, tak zatím spotřebu testuji. Tady jsou zatím mé postřehy . Město : 10,5 l/100km. Mezi městy : 6,0. Při konstantní 90 km/hod : 6,5. Při konstantní 130-140 km/hod : 8,5. Snažím se jezdit rozumnou lehkou nohou. Při větší výšce a hmotnosti ( 1370 kg ) je to auto ve spotřebě velmi citlivé na zacházení...
C-max Trend 1.6 Duratec r.v.2004
Yenda
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte dub 19, 2005 20:01,0

trochu mimo

Příspěvekod rokator » pon srp 08, 2005 12:29,0

Chci se zeptat, nakolik se liší motor 1,8 TD ve Focusu 05/2000 oproti 1,8 TD v Escortu z let 95 - 98 ?

a jak je to s převodovkou těchto dvou aut?

díky
CFC 170
Ford Focus 1.8 TDDi (75k) Trend, r.v. 2000, Combi
Uživatelský avatar
rokator
**
**
 
Příspěvky: 79
Registrován: pát dub 01, 2005 20:42,0
Bydliště: Beroun

Co je lepší...

Příspěvekod Růžička » pon srp 08, 2005 12:58,0

Rokator: Ve Focusu není TD, ale TDI, tedy motor s přímým vstřikem řízeným elektronicky.
O převodovce toho zase až tak moc nevím, jen z hlediska praktického provozu Escort měl nešťastně dopředu a dolů pod motor vytrčený spínač couvacího světla (měl jsem tu čest jako mnoho dalších ho nakřápnout a po vytečení oleje zadřít převodovku :evil: ). Tuhle specialitu Focus už nemá :D .
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Mikki » pon srp 08, 2005 13:05,0

Růžička: ve Focusu není TDI ale TDDi

a převodovky sem rozhodně nepatří, natož porovnání s Escortem, držte se tématu
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Co je lepsi...

Příspěvekod Růžička » pon srp 08, 2005 13:27,0

Mikki: Omlouvám se, napsal jsem to v dobré víře ... :oops:
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Aka » pon srp 29, 2005 12:50,0

Nadávno jsem měl možnost si zařídit Focuse (5-dv.) 1.6 - 74KW, protože jsem si ho chtěl koupit (s tímto motorem). A s větší lemrou jsem snad ještě nejel. Na žádné větší předjíždění to není, do kopce se mu taky moc nechce. nevím, zda to sem můžu napsat, ale předtím jsem měl VeBe 1.8 - 85 KW a netušil jsem, že rozdíl 11 KW je tak propastně znát :? Vidím to teda zase na 1.8 benzín... :lol:
Aka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned srp 21, 2005 12:47,0

Příspěvekod Dali » pon srp 29, 2005 15:40,0

Dle meho skromneho nazoru je vykonovy rozdil mezi 1.8 a 1.6 ve FOCUSu zcela zanedbatelny. Jediny rozdil je ve spotrebe. Line se mi to auto rozhodne nezda, zkus si projet vic variant. Existuji verze 1.6 s odlisnou prevodovkou. To mozna bude ten problem. :twisted:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2018
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Jak je to se zivotnosti TDDI motoru?

Příspěvekod ales_v » pon říj 10, 2005 16:32,0

Jeste k tem motorum... Chci ted kupovat focuse kombi (r.v. kolem 2000) a stale se nemohu rozhodnout s jakym motorem. Nejdriv jsem chtel diesel, ale po navsteve nekolika bazaru mne nadseni preslo, protoze mi prodejci diesel nedoporucovali. Jako duvod uvadeli, ze na techto motorech casto odchazi vstrikovaci cerpadlo. Volal jsem tedy do fordu, ale technik mi sdelil ze nevi nic o tom, ze by motory TDDI mely nejakou konstrukcni vadu.

Co myslite? Na TDDI se libi hlavne jeho nizka spotreba. Variantu s benzinovym motorem jsem si predstavoval verzi 1.6i, ale tam uz ta spotreba neni tak ruzova...

Muzete mi nekdo poradit, jak to tedy vlastne s temi TDDI motory je? Pokud kupuju auto z druhe ruky, na co si dat s tim motorem pozor? Ma nekdo predstavu, kolik km lze s takovym motorem najet? A nebo se na cele TDDI vykaslat a jit radeji do benzinu? Fakt nevim...... tady na foru slysim reakce jak pro diesel tak i proti...
ales_v
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 10, 2005 16:24,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod K1 » pon říj 10, 2005 20:45,0

A ty reakce uslyšíš dál!!!Řekl bych, že na nafťáka musíš dozrát, někdo možná řekne, i sejít věkem. Něco jsem odjezdil s různýma druhama benzíňáků a v mládí i pozávodil. Dnes bych jako hlavní auto v rodině něchtěl nic jiného než naftu.Chce to vlídnější zacházení, žádnej spěch u studeného motoru a odměnou je slušnej zátah v nízkých otáčkách, dobře využitelná elasticita na vyšších stupních, příjemná spotřeba a rozumné provozní náklady obvzlášť, když si drobnou údržbu uděláš svépomocí.
Při nákupu staršího vozu jde vždy o štěstí nesáhnout vedle.Pomůcek a postřehů, jak na to, tady bylo uvedeno mnoho. Vem si sebou forďáka focusáka, který je pod obojí a kup nebo vybírej dobré auto.Tudy asi "přibližně" cesta vede.
Focus TDDi /66kW/- Ambiente - HB
K1
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř dub 27, 2005 14:15,0
Bydliště: Karlovy Vary

Co je lepší - 1,6i nebo 1,8 TDDi

Příspěvekod Růžička » úte říj 11, 2005 6:31,0

To ales_v: Tak tuhle reakci klidně poslouchej. To, co napsal K1 bych bez výhrad podepsal, je to objektivní. Stát se samozřejmě může téměř cokoli, u nafty i benzínu. Já mám už druhý nafťák od Forda. Ten předchozí byl Escort s rovněž pomlouvaným motorem 1.8D a neměl jsem s ním žádný problém. A co se týče životnosti - ten současný má momentálně najeto 90 tis. Za jakýsi ukazatel stavu motoru považuji vždy spotřebu oleje. Ten můj spotřebuje asi 0,1 nebo max. 0,2 l do výmněny ( 15 tis ), tak snad ještě nějakou chvíli vydrží... :wink:
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

1.8 TDCi 8-ventil

Příspěvekod Mejtl » úte říj 25, 2005 19:51,0

Zdravím, chtěl bych si koupit Ford Focus 1.8 TDCi 85kW ale zaráží mě jedna věc a to je ta že tento motor má pouze 8 ventilů. To se mi zdá vzhledem k danému typu motoru dost špatný navíc všechny ostatní motory Fordu mají 16 ventilů. Může mi někdo poradit jestli to při jízdě bude znát že to nebude tak živý. Je to velký hendikep nebo je to v pohodě. Díky
Mejtl
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte říj 25, 2005 19:40,0

Příspěvekod Kuba2k » úte říj 25, 2005 23:43,0

No, tak toho bych se zas tak nebal. Co jsem s tim jezdil (cca 8tkm), tak se mi to moc libilo.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod palbi » stř říj 26, 2005 19:52,0

Mohu jen souhlasit s Kubou2, měl jsem také možnost vyzkoušet 1,8 TDCI 85KW a bylo to super. :lol: Pokud bych se měl já rozhodovat, asi bych volil TDCI.
CMC 027(Palbi)

F.Mondeo MK IV, 2,0 Tdci, 103Kw, Titánium kombi, 2007.
F.Focus C-MAX 1,6Tdci,Ghia,2004
F.MONDEO MK II , 1,8i - již prodáno.
Uživatelský avatar
palbi
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:30,0
Bydliště: Ostrava-Krmelín

Příspěvekod stan » pát lis 04, 2005 12:24,0

Zaslal: po srpen 29, 2005 12:50,0 Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Nadávno jsem měl možnost si zařídit Focuse (5-dv.) 1.6 - 74KW, protože jsem si ho chtěl koupit (s tímto motorem). A s větší lemrou jsem snad ještě nejel. Na žádné větší předjíždění to není, do kopce se mu taky moc nechce. nevím, zda to sem můžu napsat, ale předtím jsem měl VeBe 1.8 - 85 KW a netušil jsem, že rozdíl 11 KW je tak propastně znát Vidím to teda zase na 1.8 benzín...


to, ze mas pocit ze je to lemra je dane tym, ze nepoznas dobre ten motor, max krutiaci moment dosahuje pri 4t-ot/min a vykon pri 6t-ot/min co je dost vysoko a svedci o jeho sportovom charaktere (ten motor specialne ladila firma yamaha) cize ak chces za kazdu cenu vyjst kopec na 5st.mas smolu, alebo v 100km/h zacat predbiehaci manever na 4st. tak to tiez nebude bohvieco, to nie je diesel a ani bezny benzin, tie maju zvycajne krutak okolo 3t-ot/min a vykon okolo 5500ot/min , ja som na 4st. siel 185km/h tesne pod 6t-ot/min 5st. uz ale viac tomu nepridal, pri 5t-ot/min citim take kopnutie akokeby som mal turbo, v meste do 60km/h jazdim 3-4st. , proste vsade sa pise ak chces mat pruzny motor a dobru spotrebu mal by si drzat otacky co najblizsie k max.krutiacemu momentu (samozrejme nie 1a2st.) a potom nieco povedz co si myslis o tom motore
focus 01´1,6 16V 5dv.hatch
stan
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát říj 15, 2004 10:10,0

Příspěvekod Pipin » sob lis 05, 2005 13:41,0

Myslím Stano že jsi to přesně trefil mám druhého focuse 1,6 a tvrdím že ten motor je uplně skvělý. Už jsem jezdil poměrně hodně autíček s různými motory ale nejvíce mě přirostl k srdci právě tento - plynulý zátah, tichý chod a skvělá spotřeba ( v mém případě bez problémů do 6,8 l na dlouhou trasu i méně) jak tu někdo psal že jezdí za 8,5 l tak to teda jedině v zimě a stylem brzda plyn . Jedině co ten motor krotí jsou dlouhé převody auta ale i to má své výhody. Jo a nevezme snad ani deci oléje. :!:
Focus II 1,6 TDCI 66 kw combi
Pipin
*
*
 
Příspěvky: 49
Registrován: pát říj 28, 2005 9:21,0
Bydliště: Hranice

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník