cukání při akceleraci po brzdění motorem

Příspěvekod jimmy » ned zář 21, 2008 7:26,0

DR: moje chyba, moc jsem se soustredil na samotny problem a nekoukl jsem do podpisu :oops:
Ford Fiesta MK IV 3-dvéř, základní výbava, 1996 (motor Endura J4C)
Ford Mondeo combi MK3 / 2002 / 1.8 / 92kW / Trend
jimmy
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 07, 2005 18:11,0

Re: cuknutí motoru

Příspěvekod iceCream » pát říj 24, 2008 23:22,0

caha.karel píše:Mám C-max s motorem Duratorq 1.6 Tdci 80kw (r.v. 2004). Také mi dochází k cuknutí. Vše se odehrává kolem 1800-2200 otáček při volném přidání plynu. Nebo když jedu s lehkou nohou na plynu kolem těch 2000 otáček, tak je motor chvíli v tahu, chvíli brzdí. A tak se to střídá dokud ho pořádně nesešlápnu.
Pokud mu šlapu, přidávám hodně plynu, tak motor ani necukne. Byl jsem s autem na diagnostice, ale tam nic nenašli.
Svezl jsem se i s jinými C-maxy se stejným motorem, ale ani jeden toto nedělal.
Nemáte někdo typ, co s tím?
Díky
mam presne ten isty problem, FF 2003, 1.8 TDCi 74kW, myslim, ze som to takmer vzdy pozoroval na 3. prevodovom stupni pri 60km/h kde sa otacky pohybuju na cca 2000. Auto parkrat cukne, pri lepsom zoslapnuti plynu sa nakoniec rozbehne ako by malo. Premyslal som ci to nema nieco so zapinanim turba pri vyssich vykonoch..kde su otacky na dakej hranicnej hodnote kde zapina/vypina turbo. Moc sa este do aut nevyznam, takze toto je len moja domienka.
Focus, 1.8 TDCi 74kW, moondust, kombi, r.v. 09/2003, Ghia, automatická klimatizácia
iceCream
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 12, 2008 10:24,0

Příspěvekod Růžička » pon říj 27, 2008 8:15,0

Nevím proč, ale tahle pověra se mezi lidem traduje asi jako špenátová pohádka s Pepkem námořníkem.
Turbo nezapíná ani nevypíná, není jak ani proč. Funguje stále, jenom z principu nelineárně, při malých otáčkách je jeho přínos prakticky nulový. Od nějakých otáček subjektivně pocítíš jeho vliv na motor. Od jakých otáček a jak razantně, to je individuální, rozhodně to ale neznamená, že se cosi zapnulo.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod iceCream » pon pro 15, 2008 15:15,0

takze ja som svoj problem s cukanim (po dlhsom sledovani som zistil, ze je to na ~ 1700 otackach) vyriesil tym, ze mi boli vymenene rozvodove remene, auto malo 145000 km najazdenych a tak ci tak uz som sa na to chystal. Mechanik mi povedal, ze remen bol preskoceny o zub (alebo nieco obdobne). Po vymene najazdenych 1000 km a zatial som to trhanie nepocitil. Takze kazdopadne odporucam pozriet rozvodovy remen kto ma podobny problem.
Focus, 1.8 TDCi 74kW, moondust, kombi, r.v. 09/2003, Ghia, automatická klimatizácia
iceCream
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 12, 2008 10:24,0

Příspěvekod Opi » čtv led 01, 2009 13:12,0

Zdravím,
začal jsem mít problém s občasným škubáním motoru.Po městě nic, ale jak vyjedu za město a auto více protáhnu a klesno na 80 km/h začno to poškubávat,při delší trase téměř jistota.Byl jsem na diagnostice (dohledání závady) v autor. servisu kde bylo zjištěn vadný EGR ventil.Při zjištění kolik by stála výměna (8500,- +práce) s ohledam na fci tohoto ventilu jsem šel do varianty zaslepení (né v tomto servise, tam to nedělají).Po zaslepení však problémy přetrvávají.Kde je problém ? Musí být snad u TDCi nějakým způsobem i vyčištěno sací potrubí u ventilu? Mohl by být zanešen třeba i palivový filtr (rok starý, 12 tis . najeto) ? Nafta jen Shell.Děkuji za každou radu a doporučení
Focus, 1.8 TDCi 85 KW, Kombi, r.v. 2003, ghia
Opi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv črc 31, 2008 13:11,0

Příspěvekod Bludi » pát led 09, 2009 11:55,0

Zdravím,
konečně se mi podařilo vyřešit závadu, tak třeba to může někomu pomoci.
Při mrazech pod -4 mi motor nechtěl nastartovat. Chytnul a hned zdechnul. To se opakovalo do doby, dokud sem nepřidal alespoň trochu plynu, pak motor naskočil a už běžel. Pokud byla venkovní teplota vyšší jak -4, motor startoval naprosto bez problémů. Závadu jsem řešil s autorizovaným servisem minulou zimu, ale na nic nepřišli, protože u nich auto vždy nastartovalo(nebyla dostatečná zima).
Později se k tomu přidal problém, při vyšší rychlosti(víc jak cca. 130 km) po sundání nohy z plynu, si motor sám po chvilce přidal plyn, tak na 2-3 vteřiny a poté opět ubral. Taktéž to skoro nebrzdilo motorem a bez plynu si auto udržovalo konstantní rychlost a nezpomalovalo.
Takže druhá návštěva autorizovaného servisu shodou náhod v dnešních mrazech(-10). A závada vyřešena. Zabrala výměna volnoběžného ventilu a snímače polohy škrtící klapky.
Focus 2.0 E-ZETEC combi GHIA r.v.2000
Bludi
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: úte zář 26, 2006 16:50,0
Bydliště: Praha

Cukání na benzín

Příspěvekod energizerr » stř čer 03, 2009 16:08,0

Zdravím všechny.Vím že to sem asi nepatří ale lepší téma jsem nenašel.Mám focuse na LPG.1.8 systém plynu je stargas ale v tom problém není.problém se nachází při studeném motoru.po natočení motoru jde motor asi 1-2 minuty normálně a pak dojde k tomu problému, začnou padat otáčky tak zhruba na 300 a hned se zase vrátí a stále se opakuje nahoru a dolu někdy motor i chcipne.a při jízdě v tech nižších teplotách motoru nechce zhruba do 2000 otáček jet,jako by zadušený,po překročení těchto otáček motor vystřelý jako blbý.toto se projevuje zhruba do teploty motoru 30-35°C kdy se to ustálý a na teply motor při benzínu i při přepnutí na LPG jeden perfektně.Motor nevykazuje na diagnostice záčné chyby.Můžete mi poradit?????Vyměnil jsem svíčky i palivový filtr a proměřil kabely vše ok...DÍKY
Focus, 1.8 16v 85kW, kombi, r.v. 1999, Ghia
energizerr
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte čer 02, 2009 22:29,0
Bydliště: Jihlava

cukání motoru a cvakání pod volantem

Příspěvekod logger » čtv bře 11, 2010 21:24,0

Přidávám zkušenost s cukáním u Focuse 1,4 99:

Začalo to cukat při akceleraci, skokově to ubralo a zase zabralo, ne jen malý výkon, ale fest trhání. Při mírném plynu dobré.
Studené to nedělalo, až po zahřátí, za jízdy to vydrželo déle v pořádku, jak se stálo tak to cukání začalo dřív.
Podle přenosné diagnostiky Bosch kód závady v řídící jednotce P0325 - knock sensor.
U Rašina mi moc nevěřili, prý jsem první kdo ten sensor mění.
Po krkolomné výměně (který ***** to tak vymyslel) to bylo samozřejmě pořád stejné.
Na velké diagnostice Bosch na STK přibyla ještě závada P0352 - ignition coil B failure. Jo a na emisích to mělo trošku vyšší obsah benzínu (HC 200) v plynech, ale to prý nevadí, jinak ok.
Ale pořád to jezdilo s malým plynem dobře, jen při zátěži to cukalo.
Ale zahřáté to bylo docela na houby při akceleraci, nedalo se ani razantněji rozjet na křižovatce.
Po přečtení fóra jsem zjistil i to jemné cvakání pod volantem při škubání.
Dělá to klapák od indikace blinkrů. Pravděpodobně probíjí zapalovací cívka do palubního napětí a elektronika v "klapátku" je citlivá.

Připravil jsem se na svíčky kabely cívku a senzor vačky, závada vypadala tak divně, ale nezdálo se mi, že by tohle mohla dělat cívka, i když to tady dost bylo propírané. Jakto, že to jede a najednou skokově nejede...

Demontoval jsem ze zvědavosti kabely a cívku a umyl je lihem.

A tady jsem na to přišel... Na cívce z boku je prasklina, která se ohřevem od motoru zvětšuje a probíjí. Proto to studené jede, a proto to za jízdy začne cukat později, cívka se při jízdě ochlazuje, při stání se ohřeje rychleji.

Prasklinu jsem zalepil vteřinovým lepidlem a ejhle, raketový motor je opět zpět :-) Cívku ale vyměním.

Hlavně, že řj má uloženy dvě závady a přitom kontrolka motoru se nerozsvítí, to je dignostika na houby. Na palubovce se závada taky neobjeví, musí se holt přes OBD II. A ti mechanici, to bylo ochoty... Co si člověk nespraví sám...
Focus, 1,4 55, kombi, r.v. 1998, red, tenkrát lepší výbava..
logger
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 10, 2010 20:19,0

Re: cukání motoru a cvakání pod volantem

Příspěvekod DR » čtv bře 11, 2010 21:56,0

logger: díky za podrobné info. Tohle se občas stává třeba tady se to probíralo http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=65199#65199 Problém je v té diagnostice. OBD II je na nic, to není diagnsotika - rozhodně ne na forda. A najít někoho, kdo umí pracovat s osciloskopem, nebo dokopat fordí servis, aby to pořádně otestovali na IDS ... No a pak ještě ten mechanik musí být dost zkušený, aby dokázal zobrazené údaje správně vyhodnotit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod logger » sob bře 20, 2010 13:32,0

Cívka vyměněna za Magnetti Marelli, funguje naprosto perfektně a napohled vypadá jako originál i podle čísel, myslím, že za 1000,- Kč nic lepšího neseženete, u Forda stojí 3500,- V případě zájmu pošlu kontakt na pána, který mi ji prodal-novou !
Focus, 1,4 55, kombi, r.v. 1998, red, tenkrát lepší výbava..
logger
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 10, 2010 20:19,0

Příspěvekod Lubos » pát črc 30, 2010 16:03,0

Zdravím,
včera jsem se vrátil z dovolené (cca 2200 km) a na mém FF se začíná projevovat nová závada. Když jsem odjížděl, tak když byl motor v tahu 3-4 rychlost 80-100km/h tu a tam si škubnul. Toto se postupně zhoršuje a při včerejším návratu domů už jsem se bál jestli vůbec dojedu. stejná závada, ale o 200% horší. Auto se mezi 80-100km/h třese, že mě málem upadla navigace. Pod 80km/h je všechno ok, nad 100km/h je znatelná pouze velmi málo. Svíčky, kabely, rozvody, filtry a oleje mám originál (cca 5000km). Nemáte tušení kde hledat, než odvezu auto do Forda?
Díky
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod logger » pát črc 30, 2010 16:25,0

Pod 80km to jede i na plný plyn dobře? Pak to bude spíš něco jiného než zapalování...
Focus, 1,4 55, kombi, r.v. 1998, red, tenkrát lepší výbava..
logger
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 10, 2010 20:19,0

Příspěvekod Lubos » pát črc 30, 2010 17:16,0

Po těch 100 km/h to téměř přestane. Při jízdě na dálnici okolo 130km/h je to v pohodě.
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod logger » pát črc 30, 2010 22:55,0

To bych čekal spíš naopak. Co třeba filtr vzduchu?
Focus, 1,4 55, kombi, r.v. 1998, red, tenkrát lepší výbava..
logger
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 10, 2010 20:19,0

Příspěvekod DR » pát črc 30, 2010 23:36,0

Lubos: i když to zní divně, zkontroluj dotažení matic na kolech.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Lubos » sob črc 31, 2010 15:02,0

Tak jsem auto dnes znova projel a mám tu upřesnění. Rychlostní stupně 1,2,3 úplně v pohodě. 3 jsem rozjel až na 100km/h a nic. 4,5 stejný problém. Jakmile ale sundám nohu z plynu tak veškeré třesení ustane (to by mělo vylučovat kola). Při minimálně sešlápnutém plynu se závada projevuje velmi málo, ale auto se rozjíždí také velmi pomalu(90.110km/h). Čím víc dávám plynu, tím je cukání zřetelnější. Po 130km/h závada téměř vymizí. Ještě jsem si všiml, že když např při 130km/h sundám nohu z plynu a jedu setrvačností třeba z kopce, tak si auto občas jakoby "škytne". Tak a teď babo raď. :shock:
P.S. Čidlo náhonu tachometru jsem měnil před 2 měsíci. Po výměně se žádná závada neprojevovala.
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod Lubos » úte srp 24, 2010 23:26,0

Tak pro všechny co budou mít stejnou závadu jako já. Byla to pravá poloosa. :wink:
CMC 147
Focus, 1.8, 85kw, Combi, 2000, Trend
Lubos
***
***
 
Příspěvky: 182
Registrován: pon pro 08, 2003 22:52,0
Bydliště: Plzeň - Jih

Příspěvekod Tomin123 » stř srp 25, 2010 9:43,0

A co na ni bylo spatne ?
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Antonín Plhal » pon lis 29, 2010 21:25,0

Já měl u Mondea stejnou závadu a zadušovali se mi, že poloosy jsou dobré. Nakonec jsem chtěl, aby to zkontrolovali po rozebrání - a byl špatný ten kloub u převodovky. U kol to bylo dobré. Projevovalo se to úplně stejně. Nevím,jestli to byla ta levá, či pravá, ale měla to být prý ta kratší.
Focus kombi, černý, 1.8 Zetec-E 16V, r.v.2004
Antonín Plhal
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon lis 12, 2007 12:43,0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod Katcha » úte říj 11, 2011 10:55,0

Ahoj všem, taky bych měla otázku ohledně možná podobného problému u mýho novýho (starýho :-) ) Focuse. Neměla jsem nikdy předtím benzínovej motor, ale předpokládám, že to co dělá tento není úplně normální a ráda bych se zeptala, jestli někoho nenapadá, čím by to mohlo být. Je to 2.0 benzín z roku 1999. Motor zdá se bez problému, jen jednou za čas (ale v podstatě každej den to udělá) jakoby přestane asi na 2-3 sekundy táhnout, pocit při jízdě je jakobych ubrala náhle nohu z plynu a lehce přibrzdila. Děje se to ve chvílích, kdy držím plyn na stejné rychlosti. Když při tom přišlápnu pedál, začne to táhnout normálně do vyšších otáček. Ve chvíli, kdy se to stane, nijak otářky neklesají, nejvíc to pozoruju kolem 2200 - 2400 otáček, většinou při zařazené trojce a čtyřce. Díky za každý tip, co to může být.


No - tak jsem po prostudování fóra vyčistila škrtící klapku, vyměnila palivovej filtr (to bylo sprostejch slov...) a zatím jsem to nepozorovala. Chystám se ještě na vyčištění volnoběžnýho ventilu, ale vzhledem k bezva přístupnosti dvoulitru si musím nechat aspoň týden odstup po tom palivovým :-D No tak třeba to bude dobrý. Jen jsem objevila, že jak je na škrtící klapce takové zelené tenské těsnění po obvodu dosedací plochy celé té klapky, tak v jednom místě je povyskočené a domačkané - připadne mi, že to už někdo přede mnou někdy čistil (už tam nebyl ten černej těsnící sajrajt a spona na vzduchové hadici byla jiná než origoš a ten si toho asi nevšiml a dotáhnul to a tím se to skřípnulo. Má smysl to shánět a měnit? Půjde takovej nesmyl vůbec samostatně sehnat?
Focus, 2.0 benzín, 96 kW, hatchback, 1999, GHIA
Uživatelský avatar
Katcha
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 10, 2011 14:31,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník